Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja cyklicznie wyłącza się w A4 B8


R4xx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Temat dotyczy silnika 3.2FSI i 3-strefowej klimy.

Wszystko działało bez zarzutu, aż do momentu samoistnego wyłączenia się klimatyzacji.

 

Okazało się, że nadawała się już do nabicia. Zawiozłem samochód na podstawową obsługę systemu klimatyzacji, sprawdzili szczelność, nabili układ.

Po tych zabiegach klima wciąż nie startowała. Podłączyłem VCDS i ku mojej radości moim oczom ukazał się błąd czujnika jakości powietrza. Zamówiłem, wymieniłem, klima wstaje. 

Włącza się na jakiś czas, ładnie chłodzi i nagle przestaje chłodzić. Mija kilka/kilkanaście minut, zmów chłodzi kilka/kilkanaście minut i cykl się powtarza.

W VCDS w bloku, który pokazuje stan sprężarki jest cały czas "0" (uruchomiona). Po ręcznym wyłączeniu wskakuje "5", więc tutaj wszystko działa elegancko.

Teoretycznie, gdyby jakiś czujnik temp. czy ciśnienia był przyczyną wyłączenia sprężarki - powinno się to tu pokazać. 

W blokach pomiarowych czujniki temp. wewnętrznej wskazują odpowiednią temp., czujnik temp. w zderzaku również ok. Błędów oczywiście brak.

 

Jakieś pomysły gdzie mógłbym dalej szukać? 

Ma ktoś może opis bloków pomiarowych HVAC? Brnę w to trochę po omacku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak się kompresor wyłączy i rośnie temp parownika, to wraz ze wzrostem rośnie prąd sterujący zaworu kompresora? jeśli tak, to układ sterujący pracuje poprawnie i próbuje nadgonić zwiększając wydajność kompresora, i tu mogło by wskazywać na to że w pewnych warunkach zawór sterujący się zawiesza i nie pracuje prawidłowo 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaTeo85 napisał(a):

czy jak się kompresor wyłączy i rośnie temp parownika, to wraz ze wzrostem rośnie prąd sterujący zaworu kompresora? jeśli tak, to układ sterujący pracuje poprawnie i próbuje nadgonić zwiększając wydajność kompresora, i tu mogło by wskazywać na to że w pewnych warunkach zawór sterujący się zawiesza i nie pracuje prawidłowo 🤔

Byłbyś w stanie wskazać mi, w których blokach będę widział te wartości? Wartości Amperów widzę, domniemam „zadane” i „zmierzone”. Temperatur jest tu trochę i nie mając opisów będę wróżył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Temp. zewn.: 23stC

Temp. silnika: 90stC+

Nastawy na klimatroniku: 16stC, LOW

 

Kiedy klima nie działa (chwile po wyłączeniu się):

image.png.2043abe865023553d730ded8f72078b8.png

 

image.png.da089b81b77adb8e3442e8b6434a4b15.png

 

image.png.c3b217b588cb320b4e7c2f8db0c98278.png

 

 

Kiedy klima nie działa (kilka minut po wyłączeniu się):

image.png.784f32f187ed9d4218fdfd952c4023e8.png

 

image.png.27a85425131362732a6b6d8d8d55d7eb.png

 

 

Kiedy klima działa:

image.png.828731cd65666fb084d3436ceb2c90f3.png

 

image.png.ce2e1c68e2e1adfc5db3808e36928f85.png

 

image.png.5b7b16ba7105513d088138f7053e84c5.png

 

Na samym zapłonie:

image.png.3a82bd3a52f948d679dc06ac9e8e5675.png

 

image.png.96875e1d6fd9982ec04a98f75093762e.png

 

image.png.a45f9f4df2afab8a18168fb1d25d5084.png

 

image.png.6bacfa57c0495caa67dcb6b5d88d8e73.png

 

 

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, R4xx napisał(a):

Byłbyś w stanie wskazać mi, w których blokach będę widział te wartości? Wartości Amperów widzę, domniemam „zadane” i „zmierzone”. Temperatur jest tu trochę i nie mając opisów będę wróżył. 

musiałbym zerknąć czy w elsie coś będzie, bo nie wiem jak jest w nowszych A4 (rozkminiałem tylko B6/B7) jak uda mi się znaleźć chwilę to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory:

 

- klima działa

Untitled.jpeg.70478bcefb9535604300641239b1bd74.jpeg

 

Untitled.jpeg.615e6bf401a2aefd3ca5752b00c43366.jpeg

 

- klima nie działa

Untitled.jpeg.2a90ca4969fb797aaad2eb02509a3e26.jpeg

 

- po wył i wł klimatronika

Untitled.jpeg.fc433040b901e3c965bea9db3198ddce.jpeg

Untitled.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz odpowiedź, wentylator nie chodzi, ciśnienie rośnie jak szalone i z chłodnicy nie ma jak ciepła zbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Langista napisał(a):

To masz odpowiedź, wentylator nie chodzi, ciśnienie rośnie jak szalone i z chłodnicy nie ma jak ciepła zbić.


Gdzie więc szukać problemu? Przez VCDS Coolant Fan Control Module J293 włącza się aż miło. 
 

GRUPA 35, pierwsze pole. Przy działającej klimie temperatura schodzi z niemal 30 do nawet 4 stopni. Po wyłączeniu się klimy rośnie jak szalona do 30. To normalne?

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa wentylatory czy jeden? Dobrze było by wykonać log tych bloków pomiarowych bo ze screenów średnio widać odpowiedzi zaworu. Zloguj kanał 001, 034 i 041.

Jedno na postoju, drugie w trakcie jazdy najlepiej 90 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.05.2024 o 16:46, Langista napisał(a):

Masz dwa wentylatory czy jeden? Dobrze było by wykonać log tych bloków pomiarowych bo ze screenów średnio widać odpowiedzi zaworu. Zloguj kanał 001, 034 i 041.

Jedno na postoju, drugie w trakcie jazdy najlepiej 90 km/h.

 

Nie działa - log na postoju (nie logowałem gr. 34 bo tam stale bez zmian - 4 wskazania temp. adekwatne do tego, co wewnątrz)

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Włączyła się - ruch miejski

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Przy upale interwał między włączy się/wyłączy się jest dużo krótszy niż, gdy jadę wieczorem.

Przy upale wyłącza się po 5-6 min i po podobnym czasię włącza się.

Kontrolka AC cały czas zapalona. Jedyne co zaobserwowałem to zależność działa/nie działa od temp w gr. 35.

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Porównując A4 B8 3.0TDI ze sprawną klimą do A5 3.2FSI z niesprawną. A4 w słońcu, A5 w cieniu.

Reszta parametrów wydaje się być zbliżona. 

 

image.png.877e383a449965b75478d1d44cab4564.png

 

Dotarłem do opisu bloków HVAC:

 

Group 001    
A/C Regulating Valve (N280)    
A/C Regulating Valve (N280)    
    
Group 002: Compressor Shut-Off Conditions    
Current Shut-Off Condition    
Last Shut-Off Condition    
Last but One Shut-Off Condition    
Last but Two Shut-Off Condition    
    
Group 003: Compressor Load Reduction    
    Current Reduct. Request
    Compr. Shut-Off Request
    Load Reduction Request Count
    
Group 004: Air Flow Flap Control Motor    
    Servo Motor (V71) Actual
    Servo Motor (V71) Specified
    Lerned Pos. (V71) Recirc./Closed
    Lerned Pos. (V71) Outside/Open
    
Group 005: Air Flow Flap Control Motor    
    Servo Motor (V71) Actuation
    Servo Motor (V71) Operating Status
    Servo Motor (V71) Notlaufstatus
    Servo Motor (V71) Position
    
Group 006: Defroster Flap Control Motor (V107)    
    Servo Motor (V107) Actual
    Servo Motor (V107) Specified
    Lerned Pos. (V107) Closed
    Lerned Pos. (V107) Windshield/Open
    
Group 007: Defroster Flap Control Motor (V107)    
    Servo Motor (V107) Actuation
    Servo Motor (V107) Operating Status
    Servo Motor (V107) Notlaufstatus
    Servo Motor (V107) Position
    
Group 008: Air Recirculation Flap Control Motor (V113)    
    Servo Motor (V113) Actual
    Servo Motor (V113) Specified
    Lerned Pos. (V113) Frischluft/Geschl.
    Lerned Pos. (V113) Recirc./Open
    
Group 009: Air Recirculation Flap Control Motor (V113)    
    Servo Motor (V113) Actuation
    Servo Motor (V113) Operating Status
    Servo Motor (V113) Notlaufstatus
    Servo Motor (V113) Position
    
Group 010: Right Footwell Flap Control Motor (V109)    
    Servo Motor (V109) Actual
    Servo Motor (V109) Specified
    Lerned Pos. (V109) Open
    Lerned Pos. (V109) Closed
    
Group 011: Right Footwell Flap Control Motor (V109)    
    Servo Motor (V109) Actuation
    Servo Motor (V109) Operating Status
    Servo Motor (V109) Notlaufstatus
    Servo Motor (V109) Position
    
Group 012: Left Footwell Flap Control Motor (V108)    
    Servo Motor (V108) Actual
    Servo Motor (V108) Specified
    Lerned Pos. (V108) Open
    Lerned Pos. (V108) Closed
    
Group 013: Left Footwell Flap Control Motor (V108)    
    Servo Motor (V108) Actuation
    Servo Motor (V108) Operating Status
    Servo Motor (V108) Notlaufstatus
    Servo Motor (V108) Position
    
Group 014: Left Chest Vent Control Motor (V110)    
    Servo Motor (V110) Actual
    Servo Motor (V110) Specified
    Lerned Pos. (V110) Closed
    Lerned Pos. (V110) Open
    
Group 015: Left Chest Vent Control Motor (V110)    
    Servo Motor (V110) Actuation
    Servo Motor (V110) Operating Status
    Servo Motor (V110) Notlaufstatus
    Servo Motor (V110) Position
    
Group 016: Right Chest Vent Control Motor (V111)    
    Servo Motor (V111) Actual
    Servo Motor (V111) Specified
    Lerned Pos. (V111) Closed
    Lerned Pos. (V111) Open
    
Group 017: Right Chest Vent Control Motor (V111)    
    Servo Motor (V111) Actuation
    Servo Motor (V111) Operating Status
    Servo Motor (V111) Notlaufstatus
    Servo Motor (V111) Position
    
Group 018: Left Temperature Flap Control Motor (V158)    
    Servo Motor (V158) Actual
    Servo Motor (V158) Specified
    Lerned Pos. (V158) Closed
    Lerned Pos. (V158) Open
    
Group 019: Left Temperature Flap Control Motor (V158)    
    Servo Motor (V158) Actuation
    Servo Motor (V158) Operating Status
    Servo Motor (V158) Notlaufstatus
    Servo Motor (V158) Position
    
Group 020: Right Temperature Flap Control Motor (V159)    
    Servo Motor (V159) Actual
    Servo Motor (V159) Specified
    Lerned Pos. (V159) Closed
    Lerned Pos. (V159) Open
    
Group 021: Right Temperature Flap Control Motor (V159)    
    Servo Motor (V159) Actuation
    Servo Motor (V159) Operating Status
    Servo Motor (V159) Notlaufstatus
    Servo Motor (V159) Position
    
Group 022: Rear Temperature Flap Control Motor (V137)    
    Servo Motor (V137) Actual
    Servo Motor (V137) Specified
    Lerned Pos. (V137) Closed
    Lerned Pos. (V137) Open
    
Group 023: Rear Temperature Flap Control Motor (V137)    
    Servo Motor (V137) Actuation
    Servo Motor (V137) Operating Status
    Servo Motor (V137) Notlaufstatus
    Servo Motor (V137) Position
    
Group 032: Power Supply    
    Voltage Output (5V)
    Voltage Output (12V)
    Temp. Selection Rear (G538)
    Current Consumpt. Servo Motors
    
Group 033    
    Remaining Time Basic Setting
    
    
Group 034: Temperatures I    
    Outlet Temp. Dashb. Left (G385)
    Outlet Temp. Dashb. Right (G386)
    Outlet Temp. Footw. Left (G261)
    Outlet Temp. Footw. Right (G262)
    
Group 035: Temperatures II    
    Outlet Temp. Evaporator (G263)
    Temperature
    Ambient (G17) Temperature
    
    
15:08:11 Group 036: Temperaturfühler/Gebläse Schalttafel    
    Dash Panel (G56) Temperature
    Blower (V42) Temp. Sensor
    Coolant Temperature (CAN)
    Idle Speed Increase
    
Group 037: Vehicle Status    
    Engine Speed
    Vehicle Speed
    Compressor Torque Status
    Compressor Torque
    
Group 038: Seat Ventilation && Voltages    
    Status Driver Seat Ventilation
    Status Passenger Seat Ventilation
    Voltage via CAN (Terminal 58d)
    Voltage via CAN (Terminal 58s)
    
Group 039    
    Blower Request (V7/V177)
    
    Air Quality Sensor (G238)
    Fresh/Recirculated Air Request
    
    
Group 041: Photo Sensor for Sunlight Penetration (G107)    
    Sensor (G107) Left Side
    Sensor (G107) Left Side
    Sensor (G107) Right Side
    Sensor (G107) Right Side
    
Group 042: Terminals && Voltage    
    Status (CAN) Terminal 15
    Status (CAN) Terminal 75/X
    
    Voltage (Terminal 30)
    
Group 043    
    Standing Time Engine/Ignition
    Windshield Wiper Operating Status
    
    
Group 044: Seat Heating/Venting I (Front Left)    
    Seat Heating Stage Left
    Output Reduct. Seat Heat. Left
    Seat Venting Stage Left
    
    
Group 045: Seat Heating/Venting I (Front Right)    
    Seat Heating Stage Right
    Output Reduct. Seat Heat. Right
    Seat Venting Stage Right
    
    
Group 046    
    Rear Window Heat. (Z1) Actuation
    Seat Occupation Passenger (Belt Buckle)
    Seat Occupation Passenger (Mat)
    
    
Group 047: Additional Heater (Z35)    
    Additional Heater Actuation (Z35)
    
    
Group 048: Auxiliary Heating/Ventilation I    
    Aux. Heat./Vent. ON-Signal
    Coolant Temp. Auxiliary Heating
    Add. Air Heating Request Signal
    Add. Air Heating Deactivation
    
Group 049: Auxiliary Heating/Ventilation II    
    Aux. Heat./Vent. ON-Signal
    Aux. Heat./Vent. Request
    
    Max. Remaining Aux.Heat. ON-Time
    
Group 050    
    Clock
    Temperature
    Temperature
    
Group 052: Personalisation (Keys)    
    Key (Ignition)
    Count
    Key Condition
    
    
Group 053    
    Electrical Shut-Off
    Generator Load
    Status Shut-Off
    Blower Speed Request
    
Group 054: Multi Media Interface (MMI) Display    
    MMI-Display Request
    MMI-Anzeige Feedback
    
    
Group 055: Exterior Mirror Heating    
    Mirror Heating Left/Right (Z4/Z5)
    
    
Group 056: Refrigerant    
    Refrigerant Pressure (G395)
    Refrigerant Signal
    
    
Group 057: Refrigerant    
    High Pressure Shut-Off Counter
    
    
Group 058: Air Quality Sensor (G238)    
    Air Quality Sensor (G238)
    Air Quality Sensitivity (G238)
    NOx-Ratio Air Quality (G238)
    CO-Ratio Air Quality (G238)
    
Group 059: Sensor for Air Humidity (G355)    
    Dew Point (Calculated)
    Relative Humidity Windshield
    Reference Temperature (G355)
    Windshield Temperature
    
Group 060    
    Switch (F4) Back-Up Lights
    Unit for Temperature Display
    
Group 065: Fresh Air Blower Control Unit (J126)    
    Air Blower int. Temp. (J126)
    Air Blower (J126) Status
    
Group 066: Fresh Air Blower (V2)    
    Air Blower (V2) Current (spec.)
    
    Air Blower (V2) Voltage (act.)
    Air Blower (V2) Voltage (spec.)
    
Group 076: Anz.-/Bedieneinheit Tasten && Dreh-/Drucksteller    
    Anz.-/Bedieneinheit Tasten 1
    Anz.-/Bedieneinheit Tasten 2
    Dreh-/Drucksteller links Position
    Dreh-/Drucksteller rechts Position
    
Group 078: Sollausblastemperaturen bzw. Temperaturkennlinien    
    Temperatur- kennlinie links
    Temperatur- kennlinie rechts
    Ausblastemp. links (Soll)
    Ausblastemp. rechts (Soll)
    
Group 079: Absperrventil für Kühlmittel (N297 ODER N422)    
    Absperrventil Kühlmittel
    Absperrventil Fehlerzähler
    Absperrventil Anforderung
    Spannung/Stellm. Fehlerzähler
    
Group 080 (oops, missing that one from my log capture)    
     
Group 081: Betriebsdaten    
    Betriebzeit Kompressor
    Umschaltzähler AC/ECON
    Anz. Anford. Umluftbetrieb
    Anz. Anford. Umluftbetrieb
    
Group 082    
    Fehlerspeicher Löschungen
    Einschaltzähler STH>KLIMA
    Einschaltzähler KLIMA>STH
    Beschlagzähler Taupunkt/Frontsch.
    
Group 087: Additional Information for Basic Setting Interruption (MVB 003)    
    Shut-Off Reason (at Interrupt.)
    Engine Speed (at Interrupt.)
    Refr. Pressure (at Interrupt.)
    Interrupt. Reas. Status
    
Group 087: Additional Information for Basic Setting Interruption (MVB 003)    
    Shut-Off Reason (at Interrupt.)
    Engine Speed (at Interrupt.)
    Refr. Pressure (at Interrupt.)
    Interrupt. Reas. Status
    
Group 088: Additional Information for Basic Setting Interruptio (MVB 001)    
    Basic Setting Enabling
    Abbruchort Grundeinstellung
    Abbruchursache Grundeinstellung

 

Stany sprężarki:


- 0 = Sprężarka WŁĄCZONA
- 1 = Sprężarka WYŁĄCZONE: Zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (> 32 bar)
- 2 = kompresor OFF: Podstawowe ustawienie nie zostało wykonane
- 3 = Kompresor WYŁĄCZONY: Zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (< 2,0 bara)
- 5 = Wyłączony kompresor: Wykrywanie rozruchu silnika
- 6 = Wyłączony kompresor: Tryb ECON aktywny
- 7 = Wyłączony kompresor: System A/C / WENTYLATOR WYŁ.
- 8 = Sprężarka WYŁĄCZONA: Temperatura zewnętrzna za niska (< 3,0 °C)
- 10 = Wyłączony kompresor: Zbyt niskie napięcie systemu pojazdu (< 10,1 V)
- 11 = Sprężarka WYŁĄCZONA: Temperatura silnika jest zbyt wysoka (> 118 °C)
- 12 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączenie wymagane przez sterowanie silnikiem
- 13 = Sprężarka WYŁĄCZONE: Napięcie układu pojazdu jest zbyt wysokie (> 17 V)
- 14 = Sprężarka WYŁĄCZONY: Temperatura parownika jest zbyt niska
- 16 = Sprężarka WYŁĄCZA: Wadliwa aktywacji sprężarki
- 17 = Sprężarka WYŁĄCZNA: Brak lub nieprawdopodobny czujnik ciśnienia sygnału
- 18 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączanie prędkości pojazdu
- 19 = Wyłączenie sprężarki: Wyłączenie wymagane przez Central Electronics Control (Zarządzanie Obciążeniem)

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na zapchaną dyszę rozprężną, na parowniku ciągle 24 stopnie i stałe ciśnienie. To że temperatury stoją dęba też jest dziwne. Próbowałeś nastaw podstawowych siłowników klap powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.05.2024 o 17:23, Langista napisał(a):

Wygląda mi to na zapchaną dyszę rozprężną, na parowniku ciągle 24 stopnie i stałe ciśnienie. To że temperatury stoją dęba też jest dziwne. Próbowałeś nastaw podstawowych siłowników klap powietrza?

Nie mogę przejść z Measuring Blocks do "Switch To Basic Settings". Chyba, że robi się to inaczej.

 

Wrzucam wykresy ze sprawnej klimy w B8 i niesprawnej z A5. Może porowównanie uwidoczni coś więcej.

 

A4 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Sygnał_czujnika_z_deski1, Sygnał_czujnika_z_deski2, Napięcie):

Untitled.thumb.png.5dc996aeeda5dd289c155c6263fa3a0a.png

 

A5 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Sygnał_czujnika_z_deski1, Sygnał_czujnika_z_deski2, Napięcie):

Untitled.thumb.png.364b59562ee23fddf0520b140fcf1d37.png
Temp. w samochodzie od 120sekundy rośnie od 16 do 26 stopni mimo włączonej klimy. Na zewnątrz było około 16 stopni. Ogrzewanie się włączyło? Klima wg. wykresu jest na chodzie. 

 

A4 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Temp_czegoś_pod_maską, Temp_zewn.):

Untitled.thumb.png.e6b0376744b417e762c3814750b4f088.png

 

A5 (Prąd, Prąd, Ciśnienie, Temp_wewn1, Temp_wewn2, Temp_wewn3, Temp_wewn4, Temp_czegoś_pod_maską, Temp_zewn.):

Untitled.thumb.png.d656842cfd7605b7c821a25c0826abd9.png

 

Z moich obserwacji:

image.png.d16c34f19e5d4f04506be65022eae98f.png

Tego stanu nie powinno być. 

 

image.png

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie pomysł jak sprawdzić zawór sterujący płyn chłodzący nagrzewnicy i silniki nastawcze klap nawiewów?

Kończą mi się pomysły.

 

Swoją drogą zawór sprężarki jest wysterowany większym prądem niż w A4, ale może tak ma być. 

A4: (czarna linia - temp. na parowniku)

image.png.5e3093a0f61fcb578b6c3cc93c667be8.png

 

A5: (czarna linia - temp. na parowniku)

image.png.770356172c2e20b44d704449f19b420d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wyszła awaria dodatkowej pompy wody. Wymiana nic nie zmieniła w kwestii klimy. Nie mam już pomysłu. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...