Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poszukiwanie przyczyny podwyższonych obrotów na biegu jałowym w A4 B8 2.0TDI


xeroseh

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, 
Zwracam się do Was z takim problemem. Otóż bardzo często mam podwyższone obroty ~dochodzące pod 1000 obr./min. co mogłoby mi sugerować wypalanie się DPF. Obecnie mam na liczniku trochę ponad 350 tyś km. Równo przy 300 tyś km był czyszczony mechanicznie filtr DPF. Mam sczytane wartości od DPF, i chciałbym Was się zapytać o granice zapchania DPF, w jakiej kondycji jest ten DPF, bo przejechanie zaledwie 50 tyś km by sprawiło że DPF ponownie do czyszczenia?( z czego 40 tyś km zrobione było w trasie).
Mam też wartości wtrysków - czy ktoś mógłby zobaczyć jak one się przedstawiają? Pytałem się dwóch mechaników, to oni odpowiedzieli że nie znają jakie wartości są OK do wtrysków.

A jeszcze niedawno miałem komunikat od cyfrowej miarki żeby obniżyć poziom oleju (obniżyłem, wylałem ok 1,5litra oleju) - kupiłem bagnet, na którym jest ok. w połowie miarki.- i nie jest tożsame z wartością która pokazywana jest na wyświetlaczu - co domniemam, że czujnik też może być wadliwy, ale na pewno nie o 1,5l oleju bo tyle realnie zlałem i bagnet po tym był w połowie zapełniony.
Pytanie skąd najprawdopodobniej dolewka paliwa do oleju.
Wie ktoś jaka jest minimalna i maksymalna wartość mm poziomu oleju? - bo mogę jeszcze mieć dodatkową opcję na sprawdzenie ilości oleju. tylko potrzebuje znać granice.

Silnik CAGC 

Dziękuję :) 

dane DPF.png

wtryski bieg 2600 obr.min.png

wtryski bieg jałowy.png

Edytowane przez xeroseh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak najważniejszych wartości na zdjęciach, a mianowicie odczytu różnicy ciśnień na pracującym na wolnych obrotach silniku, oraz przy 2500 rpm na biegu jałowym.

 

Nadmiar oleju jest skutkiem częstych cyklów regeneracji dpf.

 

Jeżeli jeździsz krótkie odcinki dpf nie może dokończyć procedury regeneracji i zaczyna ją co chwila od nowa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Brak najważniejszych wartości na zdjęciach, a mianowicie odczytu różnicy ciśnień na pracującym na wolnych obrotach silniku, oraz przy 2500 rpm na biegu jałowym.

 

Dzięki za odpowiedź, 
Chciałbym doprecyzować - chodzi o brak różnicy ciśnień to odnośnie zdjęć z wartościami wtrysków, czy to odnosi się do DPFa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica ciśnień odnosi sie do wskazań czujnika różnicy ciśnień, mających związek z poprawnym funkcjonowaniem i pracą DPF.

Na zdjęciu masz wartości 0 hPa, co wskazuje na to, że silnik nie pracował w momencie wykonania screenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,
Ale w momencie robienia screena tych wartości silnik był rozgrzany po powrocie z drogi (z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym), i właśnie wtedy były wykonane te pomiary, silnik był uruchomiony i działał na biegu jałowym.  
Czyli to że pokazuje wartość 0 hPa, to może świadczyć o jakimś problemie z DPF?? (czujnika?elektronika?)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym na wolnych obrotach różnica ciśnień na niezapchanym dpf wynosi ok. 4-7 hPa.

0 hPa to za mało. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kupic dpf control ktory bedzie Ci sygnalizowal kiedy wypala sie DPF i bedziesz wiedzial zeby nie wylaczac silnika wtedy. Naprawde to dobrze wydane pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Na biegu jałowym na wolnych obrotach różnica ciśnień na niezapchanym dpf wynosi ok. 4-7 hPa.

0 hPa to za mało. 

 

Okej, czyli co, DPF po przejechaniu 50 tyś km znowu do czyszczenia? Bo nie da się określić zapchania filtru DPF po wartościach sadzy czy popiołu w jakim jest stanie? Chciałbym wykluczyć inne prawdopodobieństwa, i ograniczyć koszty usługi jakby nie miałoby to być spowodowane zapchaniem się tego filtra

 
Przypomniałem sobie, że miałem wymieniany czujnik różnicy ciśnień, ale jestem prawie pewny, że nie był on adaptowany za pomocą vcdsa przez mechanika. 

Może to mieć na to wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wartość różnicy ciśnień była za wysoka, mogło by to świadczyć o zapchaniu dpfa. U Ciebie sytuacja jest odwrotna. Nie ma w ogóle oporu przepływu spalin, tak jakby albo nie było wkładu w dpfie lub byłby uszkodzony/pęknięty i miałby przelot.

 

Czujnik różnicy ciśnien możesz swoją drogą przyuczyć, nic nie zaszkodzi lub nie popsuje. Raczej nic to nie wniesie bo wartość offset jest moim zdaniem taka jaka ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Wracam z tematem, 


Nie wiem na ile to zadziało, na ile to przypadek, czy efekt placebo - najprościej to powiedzieć: trochę poruszałem czujnikiem różnicy ciśnień. I obecnie mam wartości. Na biegu jałowym, i na wysokich obrotach na biegu jałowym.

i
Czy wniosek jest jeden: filtr DPF do ponownego czyszczenia? 
Jeżeli porównać skale 1-10 kondycji DPF to mój przypadek w jakim przedziale?  Jest źle, jest bardzo źle?
Jakieś zabiegi typu dodatek do paliwa, warto próbować?


Auto, silnik tuż po powrocie z drogi, na zegarach 90 st. C


Dzięki, pozdrawiam 🖐️

 

dpf.png

dpf 2500 tyś.min.jpg

Edytowane przez xeroseh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...