CharlieW Opublikowano 8 Maja Opublikowano 8 Maja Cześć, Posiadając pakiet miasto, pre sense city, Basic, rear (avant 24'). Jest możliwość dokodowania czegokolwiek z pakietu trasa? (acc, asystent jazdy: w korku, omijania, efektywnosci i skrętu w lewo, pre sense front). W teorii większość powinna być na pokładzie samochodu radary kamery czujniki ultradźwięki... Stałoby radę coś pokodować? Z góry dziękuję za odpowiedź
wuPiotrek Opublikowano 8 Maja Opublikowano 8 Maja do wszystkiego co wymieniles potrzebne są dodatkowe czujniki (radary). nic nie dokodujesz
CharlieW Opublikowano 8 Maja Autor Opublikowano 8 Maja (edytowane) 2 godziny temu, wuPiotrek napisał(a): do wszystkiego co wymieniles potrzebne są dodatkowe czujniki (radary). nic nie dokodujesz Czyli jakie czujniki(radary) i gdzie one miałyby się znajdować? Bo np na logikę presense city działa do jakiejś tam prędkości w mieście to presense front jest tym samym tylko bez ograniczenia (chyba 250km/h) predkosci Edytowane 8 Maja przez CharlieW
wuPiotrek Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja czym jest presense front? mam podstawowa wersje i przy predkosci mi tez dziala pre sense (wykrywa, zwieksza sile hamowania, hamuje sam). aktywny tempomat to radary w przednim zderzaku asystent skretu (zmiana pasa ruchu) to radar ktory z tego co pamietam w tylnym zderzaku sie znajduje
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Pre sense front jest wyposażeniem standardowym. Ostrzega i zapobiega kolizji przed najechaniem na przeszkodę z przodu pojazdu.
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja 15 minut temu, wuPiotrek napisał(a): asystent skretu (zmiana pasa ruchu) to radar ktory z tego co pamietam w tylnym zderzaku sie znajduje Asystent skrętu to też przednie radary, zapobiegają kolizji przy skręcie np. na skrzyżowaniu z nadjeżdżającymi z przodu pojazdem. Audi Side Assist to asystent zmiany pasa ruchu i posiłkuje się z radarów umieszczonych pod tylnym zderzakiem. Podobnie jak Audi Pre Sense Rear, korzysta także z tylnych radarów.
wuPiotrek Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja w duzym skrócie: kodowaniem da sie z ciekawych opcji wlaczyc asystenta swiatel drogowych i wylaczyc start stop. ew doświetlanie zakretow. reszta to pierdoły.
CharlieW Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Pre sense front jest wyposażeniem standardowym. Ostrzega i zapobiega kolizji przed najechaniem na przeszkodę z przodu pojazdu. Pre sense Basic jest w standardzie. Pre sense front jest w pakiecie trasa. Tak to przynajmniej wygląda w konfiguratorze... Czyli w zderzaku mam atrapy radaru? Myślałem że przy tych wszystkich pre sense i line asistach itp będą z przodu😁. No nic podobno przy Sfd2 nic nie po koduje. Czy jest możliwość sprawdzić czy mam sfd2 przez obd11? Miałem jechać na instalacje haka, ale jak napisałem chłopakom o sfd2 to zatrzymali się w pół słowie i stwierdzili ze muszą się dowiedzieć czy to jest do ogarniecia
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja (edytowane) 36 minut temu, CharlieW napisał(a): Czyli w zderzaku mam atrapy radaru? Tak, w tym roczniku tyklo jedne kratki do wszystkich montowali. 36 minut temu, CharlieW napisał(a): Czy jest możliwość sprawdzić czy mam sfd2 przez obd11? Tak, identyfikacja sterowników powinno być widać, przynajmniej na auto-scanie wykonanym VCDSem widać taką informację. SFD2 jest dopiero w modelach rocznikowych 24 i poznasz tak samo jak wyżej, lub po rozkodowaniu VINu po kodach wyposażenia. Kod NI0 - bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security - bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 Kod NI1 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 PR-Nummer NI7 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 PR-Nummer NI8 - Bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Ze sterownikami z SFD2 PR-Nummer NI9 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE ) - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE ) - Bez sterowników z SFD2 36 minut temu, CharlieW napisał(a): Pre sense Basic jest w standardzie Tak, miałem na myśli basic. Edytowane 9 Maja przez Muskel1
CharlieW Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Tak, w tym roczniku tyklo jedne kratki do wszystkich montowali. Tak, identyfikacja sterowników powinno być widać, przynajmniej na auto-scanie wykonanym VCDSem widać taką informację. SFD2 jest dopiero w modelach rocznikowych 24 i poznasz tak samo jak wyżej, lub po rozkodowaniu VINu po kodach wyposażenia. Kod NI0 - bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security - bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 Kod NI1 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 PR-Nummer NI7 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 PR-Nummer NI8 - Bez zabezpieczenia UNECE Cyber-Security - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Ze sterownikami z SFD2 PR-Nummer NI9 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE ) - Z zabezpieczeniem UNECE Software-Update Schutz (dla krajów bez wymogów UNECE ) - Bez sterowników z SFD2 Tak, miałem na myśli basic. Dziękuję za odpowiedź, pełen podziw dla twojej wiedzy💪... Co prawda Acc to dla mnie dramat(miałem w Leonie i przy większym ruchu musiałem rezygnować z tempomatu), ale mimo wszystko szkoda ze nie ma tego radaru😉... Więc rozumiem że kodowanie haka to tylko ASO? Bo też wyczytałem że sfd obd11 ogarnia, ale rozumiem że zabezpieczenie sfd2 to kolejna jego wersja. Niby wsparcie ma być w obd11 dla sfd2, ale trzeba czekać... Czy jesteś w stanie rozkodować moj Vin? Oczywiście nie probono😉
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja (edytowane) VIN możesz wrzucić do tego działu i poprosić o rozkodowanie https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-grupy-vag-oraz-innych-marek-dane-techniczne-oraz-wyposażenie/page/487/ SFD2 to dalszy etap rozwoju SFD, spełniający nowe wymogi zabezpieczeń, nałożonych na producentów aut przez UE. Zarówno VCDS jak i OBD11 są w stanie odblokować sterowniki SFD. Do odblokowania SFD potrzebny jest klucz, czyli tzw. Token. Za pomocą ODISa posiadając dostęp online do serwerów VAG i uprawnienia GeKo możesz taki Token pozyskać online lub gdy z jakiegoś powodu brak połączenia z serwerami ODIS może wygenerować taki Token offline. Tak wygenerowany Token można użyć za pomocą VCDS lub OBD11 do odblokowania SFD w danym sterowniku, bo to każdy sterownik z osobna należy odblokować. Tak więc dołożenie haka nie musi koniecznie odbyć się w ASO, tylko u kogoś posiadającego ODIS, dostęp online i uprawnienia GeKo, potrafiącego wygenerować Token do odblokowania SFD. Są serwisy oferujące odpłatnie generowanie Token dla poszczególnych sterowników. Tak wygenerowany Token możesz wkleić w VCDS czy OBD11 i odblokować sam SFD. Jeżeli jest to prawdą co kiedyś wyczytałem, podobno OBD11 jest także w stanie wygenerować taki Token do SFD. Nie sprawdzałem, więc nie potwierdzę. Zgodnie z tym co utrzymuje Ross-Tech, w VCDS jeszcze w tym roku ma pojawić się możliwość generowania Token. W jakim stopniu będzie to realizowane nie ma informacji. Możliwe, że będzie to funkcja dostępna tylko dla użytkowników, którzy mają zarejestrowaną działalniść gospodarczą w branży diagnostyki i mechaniki pojazdowej, a nie dla każdego posiadającego VCDS. Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅 Edytowane 9 Maja przez Muskel1
Silver3833 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): VIN możesz wrzucić do tego działu i poprosić o rozkodowanie https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-grupy-vag-oraz-innych-marek-dane-techniczne-oraz-wyposażenie/page/487/ SFD2 to dalszy etap rozwoju SFD, spełniający nowe wymogi zabezpieczeń, nałożonych na producentów aut przez UE. Zarówno VCDS jak i OBD11 są w stanie odblokować sterowniki SFD. Do odblokowania SFD potrzebny jest klucz, czyli tzw. Token. Za pomocą ODISa posiadając dostęp online do serwerów VAG i uprawnienia GeKo możesz taki Token pozyskać online lub gdy z jakiegoś powodu brak połączenia z serwerami ODIS może wygenerować taki Token offline. Tak wygenerowany Token można użyć za pomocą VCDS lub OBD11 do odblokowania SFD w danym sterowniku, bo to każdy sterownik z osobna należy odblokować. Tak więc dołożenie haka nie musi koniecznie odbyć się w ASO, tylko u kogoś posiadającego ODIS, dostęp online i uprawnienia GeKo, potrafiącego wygenerować Token do odblokowania SFD. Są serwisy oferujące odpłatnie generowanie Token dla poszczególnych sterowników. Tak wygenerowany Token możesz wkleić w VCDS czy OBD11 i odblokować sam SFD. Jeżeli jest to prawdą co kiedyś wyczytałem, podobno OBD11 jest także w stanie wygenerować taki Token do SFD. Nie sprawdzałem, więc nie potwierdzę. Zgodnie z tym co utrzymuje Ross-Tech, w VCDS jeszcze w tym roku ma pojawić się możliwość generowania Token. W jakim stopniu będzie to realizowane nie ma informacji. Możliwe, że będzie to funkcja dostępna tylko dla użytkowników, którzy mają zarejestrowaną działalniść gospodarczą w branży diagnostyki i mechaniki pojazdowej, a nie dla każdego posiadającego VCDS. Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅 Hej szacunek wielka wiedza z tego co kojarzę jeżeli nie kupiłes VCDS w Ross - Tech lub nie masz go zarejestrowanego nie ma możliwość aktualizacji więc wszystkie nowinki itp. odpadają trzeba czasu 😅
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Oczywiście VCDS musi być oryginalny i zarejestrowany na Ciebie. Dlatego zawsze polecam zakup oryginalnego a nie klona
CharlieW Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Co do SFD2, to czytałem że obecnie nawet w ASO mają z tym problemy😅 Dlaczego w ogóle nie jestem zdziwiony🤣... No nic dziekuje za obszerna odpowiedź... Już pomijając fakt puki co problemów z kodowaniem to z radarami dam sobie spokój. W sumie jedyna opcja która realnie by mnie interesowała to asystent w korku i może pre sense front. Mm nadzieję że z hakiem nie będzie problemu... Dzięki za użyczenie swojej wiedzy. Pozdrswiam 1
CharlieW Opublikowano 13 Maja Autor Opublikowano 13 Maja W dniu 9.05.2024 o 16:48, Muskel1 napisał(a): PR-Nummer NI7 - Z zabezpieczeniem UNECE Cyber-Security - Bez zabezpieczenia UNECE Software-Update - Bez sterowników z SFD2 Wychodzi ze mam ten kod po rozkodowanie vin. Także brak sterownika sfd2 więc kodowanie haka nie powinno sprawić problemu? Dzisiaj próbowałem podłączyć obd11, ale coś słabo z polaczeniem, jak już się połączy w końcu z apka to nic nie mogę zrobić. Dodam że jak miałem wcześniej problem z antena to mogłem się połączyć i wejść w sterowniki i wykasowac błędy, teraz apka ma focha
Muskel1 Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja (edytowane) Tak, na to wygląda. Spróbuj połączyć się z autem z otwartą maską. Możliwe, że auto ma Firewall. Edytowane 13 Maja przez Muskel1
CharlieW Opublikowano 14 Maja Autor Opublikowano 14 Maja W dniu 13.05.2024 o 17:57, Muskel1 napisał(a): Tak, na to wygląda. Spróbuj połączyć się z autem z otwartą maską. Możliwe, że auto ma Firewall. A jeszcze pytanie. Bo gadałem z kolesiem na fb i on mając NI0 mimo wszystko ma(tak twierdzi i podobno sprawdzał) SFD2 czy to możliwe? Czy aso może wgrać sfd2 czy to raczej powiązane z hardware w aucie, nie tylko soft?
Muskel1 Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja Wrzuć pełny auto-scan z auta tam na 100% będzie widać czy jest SFD. ASO nie wgrywa SFD. Jest to fabrycznie w sterownikach i nie da się tego wgrać.
CharlieW Opublikowano 14 Maja Autor Opublikowano 14 Maja Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny auto-scan z auta tam na 100% będzie widać czy jest SFD. ASO nie wgrywa SFD. Jest to fabrycznie w sterownikach i nie da się tego wgrać. Dziennik historii pojazdu OBDeleven Data: 2024-04-06 16:41 VIN: WAUZZZF44RA068639 Pojazd: Audi A4 Rok: 2024 Typ nadwozia: Avant --------------------------------------------------------------- Błąd Jednostka sterująca: 19 Interfejs diagnostyczny magistrali danych Aktywne błędy: 0 Nieaktywne błędy: 0 Opis sytemu: Gateway Numer oprogramowania: 8W0907468N Wersja oprogramowania: 3039 Numer jednostki sterującej: 8W0907468L Wersja jednostki sterującej: H06 Numer seryjny: F0342877547201 Nazwa ODX: EV_Gatew31xUNECE Wersja ODX: 005017 Błędy: Nie znaleziono kodów błędów Data: 2024-04-05 22:04 To jedyne co mam w historii po ostatnim skanie gdzie udało mi się połączyć z obd11 i wykonać skan. Jutro zobaczę jak skan wyjdzie z otwartą maską
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się