Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pobieraniem oleju w A4 B8 2.0TFSI


Adamuss02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją A4 B8 2014r. 2.0 tfsi 211km Cbmp . Otóż bierze nadmierne ilości oleju, nie wiem czy spowodowane jest to czujnikiem bo od , pewnego czasu zaczął szwankować . Gdy wskaźnik pokazuje minimum oraz po wlaniu 1l Castrola 5w30 wyskakuje komunikat żeby upuścić olej. Spodziewam się również że może być to wada olejowa samochód bierze mi 1l na niecały 1km , nie wiem kompletnie jak się za to zabrać , pytałem się mechanika czy da się jakoś to zdiagnozować ale , powiedział mi że ciężko , dziś kupuje bagnet serwisowy i raczej z niego będę korzystał. Z góry dziękuję za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adamuss02 napisał(a):

pytałem się mechanika czy da się jakoś to zdiagnozować ale , powiedział mi że ciężko

Zmień mechanika.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale nie pomogłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie musisz pomóc zmieniając mechanika, skoro Ty oraz Twój mechanik nie potraficie znaleźć przyczyny wysokiego poboru oleju. Ja za Ciebie tego nie zrobię, nie wiem czego tutaj oczekujesz. Mam Ci wróżyć na podstawie tego co tu napisałeś nie mając przed sobą auta?

Powiem tylko tyle, w pierwszej kolejności zweryfikowanie czy olej wydostaje się na zewnątrz (wycieki), czy do wewnątrz silnika.

Jeżeli nie na zewnątrz, to musi uchodzić do wewnątrz silnika, bo czarów nie ma i tak po prostu nie zniknął. Jeżeli do wewnątrz, to albo zostaje spalany albo przedostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Jeżeli nie ma go w zbiorniczku płynu chłodniczego, to zostaje spalany. A jak sprawdzić czy zostaje spalany wystarczy zajrzeć do komory spalania (endoskopem). 

To są naprawdę rzeczy, których nie trzeba tłumaczyć osobie, która zwie się mechanikiem samochodowym. To są podstawy diagnozy w tym zawodzie i jeżeli ktoś tego nie potrafi wykonać, to musisz jechać do kogoś innego, chyba że chcesz żeby najpierw powymieniał Ci pół auta Twoim kosztem.

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 wybacz koledze, widać że swieżak na forum jak i pewnie w uzytkowaniu auta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie musi się znać, nie każdy to musi. Dlatego napisałem mu aby zmienił mechanika, bo on powinien się znać😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze spróbuję podjechać do mechanika który będzie miał endoskop, wycieków nie ma oraz w płynie chłodniczym też , chce na początku sprawdzić czy czujnik nie jest popsuty bo od pewnego czasu zaczął świrować przy wlewaniu oleju samochód kupiłem niedawno i jest to moja pierwsza Audica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik jest naprawdę dobry robił już wady olejowej , mam znajomego który u niego pracuje oraz opinie na internecie są naprawdę wiarygodne 

Screenshot_2024-05-09-11-15-21-918_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie nie ma ochoty lub czasu na pracę przy Twoim aucie, dlatego stwierdził, że ciężko to zdiagnozować. Innego logicznego wytłumaczenia nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Zmień mechanika.

 

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Sam sobie musisz pomóc zmieniając mechanika, skoro Ty oraz Twój mechanik nie potraficie znaleźć przyczyny wysokiego poboru oleju. Ja za Ciebie tego nie zrobię, nie wiem czego tutaj oczekujesz. Mam Ci wróżyć na podstawie tego co tu napisałeś nie mając przed sobą auta?

Powiem tylko tyle, w pierwszej kolejności zweryfikowanie czy olej wydostaje się na zewnątrz (wycieki), czy do wewnątrz silnika.

Jeżeli nie na zewnątrz, to musi uchodzić do wewnątrz silnika, bo czarów nie ma i tak po prostu nie zniknął. Jeżeli do wewnątrz, to albo zostaje spalany albo przedostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Jeżeli nie ma go w zbiorniczku płynu chłodniczego, to zostaje spalany. A jak sprawdzić czy zostaje spalany wystarczy zajrzeć do komory spalania (endoskopem). 

To są naprawdę rzeczy, których nie trzeba tłumaczyć osobie, która zwie się mechanikiem samochodowym. To są podstawy diagnozy w tym zawodzie i jeżeli ktoś tego nie potrafi wykonać, to musisz jechać do kogoś innego, chyba że chcesz żeby najpierw powymieniał Ci pół auta Twoim kosztem.

 

 

 

 

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

On nie musi się znać, nie każdy to musi. Dlatego napisałem mu aby zmienił mechanika, bo on powinien się znać😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Więc pewnie nie ma ochoty lub czasu na pracę przy Twoim aucie, dlatego stwierdził, że ciężko to zdiagnozować. Innego logicznego wytłumaczenia nie znam.

Okej , jeżeli była by to wada olejowa to na czym by polegała taka naprawa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wymiana tłoków i pierścieni, oraz elementów, które zostaną zweryfikowane jako konieczne do wymiany. Skoro Twój mechanik naprawiał już wady olejowe, to zapytaj jego z czym musisz się liczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamuss02

zobacz filmiki takie jak te to będziesz wiedział co się wymienia i ile to kosztuje:

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z złopaniem oleju?

Zacznij od tego: 

 

Edytowane przez Raceman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...