Jump to content
IGNORED

Remont kapitalny oraz podniesienie mocy w A4 B6 1.8T


Go to solution Solved by MichauKR,

Recommended Posts

Witam wczoraj przy wymianie kolektora wydechowego zauważyłem płyn chłodniczy na pierwszym zaworze drugiego cylindra, szykuje sie na remont i teraz pytanie, planuje zrobić terz lub w przyszłości 300km i do 400nm lub 300km i 500nm jakie zmiany w głowicy muszę zrobić i dole silnika ? 

dół silnikam to wiem ze kute korby 19 czy 20mm:? nowe panewki plus główne panewki pompa oleju jeśli już nie pomupje co powinna ?  

góra jaka z czapką ori zawory lub jakieś zamienniki co ze sprężynami talerzami zamkami itp ? planuje włożyć ostry wałek na strone ssącą co dalej ? jeśli ktoś mógł by mi opisać po kolei 

 

teraz mam fmic 450x280x50 wtryski 0 280 155 868 bosch z 224km i 389nm znizyłem na 214km i 368 ze względu na sprzegło a ono jest już nowe od 2 msc 

Link to comment
Share on other sites

Coś gdzieś oglądałeś ale widać czytać się nie chciało.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Kompendium niedokońca aktualne... @Langista ale wychodzi to dopiero robiąc u siebie to 300+, czasy i wiedza mimo wszystko inna niż wtedy, tak jak i dostępność gratów.

 

Obecnie popularnym rozwiązaniem jest korba kuta + 19mm sworzeń i odprężenie tłoków seryjnych.. do 350KM powinno to bez strachu wytrzymywać i do tego k04064. Głowica oczywiście zostaje na wąskim kanale, nie ma sensu szerokiego jak w ww. kompendium wypisane wrzucać. IMO warto iść w korbę ze sworzniem 20mm i wrzucić tłoki z BAMa, od razu mamy stopień sprężania 9.0:1 i nie trzeba ich podtaczać, do tego grubsze denko. K04064 zazwyczaj, jak nie ma żadnych problemów robi 320-330KM.

Głowica seria, ale po pełnej obróbce z podkładkami pod sprężyny jak w S3 lub sprężynami z 2.7 (trudniej z dostępnością) i będzie ok.

 

Generalnie informacji w internecie jest wystarczająco, wystarczy trochę więcej poszukać. Trzeba liczyć się z kosztami, remont silnika, turbo, fmic, wydech itd. Robiąc dla siebie od a do z, mniej więcej wiem ile wyszło (przy niskich cenach za graty), zlecając komuś to trzeba liczyć 30-35k lekko + heble etc.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj ludzie nauczyli się robić takie moce tańszym kosztem idąc w niektórych przypadkach na skróty, pytanie tylko jak z awaryjnością takich rozwiązań? Silniki benzynowe nie zmieniły się od 60 lat, zasada ciągle polega na tym samym i nikt tu jakichś kosmicznych rozwiązań nie wymyślił, dlatego wiedzą na temat budowania w nich mocy ciągle jest aktualna, jedynie niektóre etapy można wykonywać w inny sposób, bo maszyny na to pozwalają.

Link to comment
Share on other sites

Do 350 koni nie ma absolutnie sensu ruszać głowicy wystarczy jej zrobić remont na oryginalnych częściach polecam topmar ja tam robiłem moją śmiga bez problemu trzeci rok a mam 420 kucy. 

Link to comment
Share on other sites

Bez portingu? Trochę trudno uwierzyć w taki wynik na Ori głowicy.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, morelo napisał(a):

Do 350 koni nie ma absolutnie sensu ruszać głowicy wystarczy jej zrobić remont na oryginalnych częściach polecam topmar ja tam robiłem moją śmiga bez problemu trzeci rok a mam 420 kucy. 

OK czyli zostając przy tym setupie jaki mam należy kupic głowice z avj zrobić szczelność planowanie i zakładać czy od razy wymienić uszczelniacze zawory talerze zamki napinacz łańcuch szklanki  od avj ale nowe ? na razie chcę zrobić tak jak miałem bym mógł jezdzić spokojnie i później pod koniec roku lub początek 2025 zrobić inny setup ? 

 

ps. zawory mogą zostać czy też nowe wkładać i gniazda robić z prowadnicami na te pół roku ?

Edited by Damian2401
za mało dopisałem
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Damian2401 napisał(a):

OK czyli zostając przy tym setupie jaki mam należy kupic głowice z avj zrobić szczelność planowanie i zakładać czy od razy wymienić uszczelniacze zawory talerze zamki napinacz łańcuch szklanki  od avj ale nowe ? na razie chcę zrobić tak jak miałem bym mógł jezdzić spokojnie i później pod koniec roku lub początek 2025 zrobić inny setup ? 

 

ps. zawory mogą zostać czy też nowe wkładać i gniazda robić z prowadnicami na te pół roku ?

Kapitalny remont głowicy tak jak napisałem, wyżej a co trzeba zmienić to już ci firma powie tylko konkretna firma. A nie jakaś krzak które to widnieją głowice po Allegro najlepiej by było kupić z silnika który pracował do samego końca.

Mi Łukasz z topmara zrobił trzy kąty na zaworach i generalny remont i to w zupełności wystarczyło na to co napisałem wyżej. Ja sobie tylko delikatnie przepolerowałem zadziory w kanałach dolotowych i wylotowych i tak naprawdę tyle.  A później pakuj turbosprężarkę k04064 bardzo fajna jeśli to będzie zwykła a nie hybryda to powinna dobrze dawać już przy 2500 obrotów moja hybryda przy 2700 ma 1.6 bara tylko ja mam 2.0l

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dwie ważne sprawy przy takim remoncie i planach podnoszenia mocy to dobrze zrobiona głowica i lekkie odprężenie silnika.

Co do głowicy to u siebie przykładowo wrzuciłem głowicę z ADR na wąskim kanale. Gniazda zaworowe tylko obrobione, bo nieuklepane jak zwykle są te w 1.8T. Prowadnice zaworowe nowe, nowe zawory wydechowe, bo tak czy tak przy adaptacji takiej głowicy trzeba je zmienić. Co do kątów na zaworach, to w każdej firmie która tego nie partoli robią na 3 kąty. Grunt to dawca/korpus w dobrym stanie.

Edited by MichauKR
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wystarczy kuta korba(seryjnie masz 19mm), opcjonalnie moza odprezyc piec tlokiem(bez problemu seryjny odprezony tlok ogarnia nawet wieksze moce niz planujesz). Poza tym wiecej modow nie trzeba robic zeby takie 0064 obsluzylo. Mozna ewentualnie pomyslec jeszcze o talerzykach pod sprezyny + sprezyny z 2.7. W razie potrzeby moge wykonac remont ze wszystkimi niezbednymi modami jak i zlozenie setupu itp. Ewentualnie przygotowac glowice na wysylke.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, DivaynEays napisał(a):

Wystarczy kuta korba(seryjnie masz 19mm), opcjonalnie moza odprezyc piec tlokiem(bez problemu seryjny odprezony tlok ogarnia nawet wieksze moce niz planujesz). Poza tym wiecej modow nie trzeba robic zeby takie 0064 obsluzylo. Mozna ewentualnie pomyslec jeszcze o talerzykach pod sprezyny + sprezyny z 2.7. W razie potrzeby moge wykonac remont ze wszystkimi niezbednymi modami jak i zlozenie setupu itp. Ewentualnie przygotowac glowice na wysylke.

Na już to potrzbuje nową głowicę:/ a później się odezwę w sprawie takiego setupu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...