Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.4 TFSI vs 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. :) 

Postanowiłem dozbierać trochę funduszy, zrezygnować z zakupu B8 i zakupić B9 w benzynie, rocznik 2016 - 2018. Chciałbym się zmieścić do 80 000 zł. Robię 10 tyś km rocznie z czego 70% to jest miasto lub krótkie odcinki, a w dodatku raczej nie przekraczam 140-150 km/h (nawet na autostradzie). Z tych powodów myślę nad zakupem silnika 1.4 TFSI (150KM) w automacie. Pytania do Was - użytkujących silniki TFSI w B9. Jako, że ogłoszenia są w przedziale 70 - 90 tyś zł z przebiegami między 100 - 250 tyś km (1.4 oraz 2.0) to czego można się spodziewać po takich przebiegach? Co ulega tam awarii po takim dystansie? Wiem, że 1.4TFSI jest na pasku, więc to chyba jakiś plus. Czy warto pchać się w 2.0 skoro nie wykorzystam jego mocy, a ew. usterki występują (chyba) częściej niż w 1.4 i wymagają większych kosztów?

Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje ;) 

Opublikowano

"Czy warto pchać się w 2.0 skoro nie wykorzystam jego mocy, a ew. usterki występują (chyba) częściej niż w 1.4 i wymagają większych kosztów?"

 

wg. mnie warto... b9 to nie jest mały ani lekki samochód... dlatego lepszym wyborem będzie niewysilone "2.0" aniżeli "1.4" które będzie miało co robić...

koszty serwisowania obu jednostek są na podobnym poziomie... więc tutaj zanadto bym się nie przejmował... oczywiście nie odrzucam 1.4 jeśli trafiłby się

ładny i zadbany egzemplarz... ale jeśli miałbym wybór, to 2.0... bo tak... 2.0 możesz prowadzić "grzecznie i spokojnie" i cieszyć się niskim spalaniem, albo jak 

najdzie ochota... pojechać nieco odważniej i nacieszyć się frajdą z jazdy... ale to już jak Kto woli... i co mu w duszy gra...

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano
7 godzin temu, janusz75 napisał(a):

"Czy warto pchać się w 2.0 skoro nie wykorzystam jego mocy, a ew. usterki występują (chyba) częściej niż w 1.4 i wymagają większych kosztów?"

 

wg. mnie warto... b9 to nie jest mały ani lekki samochód... dlatego lepszym wyborem będzie niewysilone "2.0" aniżeli "1.4" które będzie miało co robić...

koszty serwisowania obu jednostek są na podobnym poziomie... więc tutaj zanadto bym się nie przejmował... oczywiście nie odrzucam 1.4 jeśli trafiłby się

ładny i zadbany egzemplarz... ale jeśli miałbym wybór, to 2.0... bo tak... 2.0 możesz prowadzić "grzecznie i spokojnie" i cieszyć się niskim spalaniem, albo jak 

najdzie ochota... pojechać nieco odważniej i nacieszyć się frajdą z jazdy... ale to już jak Kto woli... i co mu w duszy gra...

Dzięki za odpowiedź.  

A czego można się spodziewać po przebiegach w okolicach 150 - 250 tyś km? Z jakimi kosztami się liczyć? 

Opublikowano

1.4 prędzej znajdziesz bardziej zadbane, poszukać tylko dobrego wypasu i elegancko, 1.4 będzie tańsze w zakupie

  • Dzięki 1
Opublikowano

Naczytałem się, że skrzynie automatyczne, a dokładnie mechatronika lubi się psuć właśnie przy takich przebiegach. Koszt naprawy ok. 15 tyś. Czy jest jakiś sposób, który pomoże mi sprawdzić skrzynię przy zakupie auta? Na zakup pojadę na pewno z interfejsem iCar2 z oprogramowaniem SDPROG, ale z niego odczytam raczej tylko błędy silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...