Muskel1 Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca Którą adaptację dokładnie zmieniłeś w sterowniku 53?
Diego1121 Opublikowano 7 Czerwca Autor Opublikowano 7 Czerwca W dniu 7.06.2024 o 22:11, Muskel1 napisał(a): Którą adaptację dokładnie zmieniłeś w sterowniku 53? Jutro ci podrzucę co jest zakodowane A co nie W dniu 6.06.2024 o 20:46, Muskel1 napisał(a): A jeszcze pytanie co do tego czujnika. On mógł się zepsuć? On jest wymienny? W tygodniu będę patrzeć tam, czy bardziej wiązka?
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca (edytowane) Każda część może się zepsuć. Nic nie jest wieczne. Podobnie jak wiązka, która mogła ulec uszkodzeniu. Scenariuszy jest wiele. Edytowane 8 Czerwca przez Muskel1
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca 17 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Są 2, jeden przed, drugi za dpfem. Czujnik temp. spalin 1 i czujnik temp. spalin 2. Takie wartości po całej nocy postoju auta. Dpfa nie ma.
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Sprawdź na pracującym rozgrzanym silniku. Dlaczego dpfa nie ma?
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca W dniu 8.06.2024 o 11:23, Muskel1 napisał(a): Dlaczego dpfa nie ma? Takie info dostałem od sprzedającego. W dniu 8.06.2024 o 11:21, Muskel1 napisał(a): Sprawdź na pracującym rozgrzanym silniku. Okej. Podeślę trochę później
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Teraz, Diego1121 napisał(a): Takie info dostałem od sprzedającego. To nie dobrze, kto wie co tam pokombinowali, pewnie jeszcze w oprogramowaniu sterownika silnika. W takich sytuacjach diagnozowanie jest utrudnione. Przynajmniej ja nie biorę się za takie rzeczy z dwóch powodów. Pierwszy uważam, że wycinanie dpf jest egoistycznym druciarstwem, drugi to szkoda mi marnowania czasu na szukanie przyczyn w kombinowanych, namieszanych w oprogramowaniu aut, bo tam się z doświadczenia nic nie zgadza w porównaniu do oryginału. Z tych właśnie powodów dalej Ci nie pomogę.
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca 15 minut temu, Muskel1 napisał(a): To nie dobrze, kto wie co tam pokombinowali, pewnie jeszcze w oprogramowaniu sterownika silnika. W takich sytuacjach diagnozowanie jest utrudnione. Przynajmniej ja nie biorę się za takie rzeczy z dwóch powodów. Pierwszy uważam, że wycinanie dpf jest egoistycznym druciarstwem, drugi to szkoda mi marnowania czasu na szukanie przyczyn w kombinowanych, namieszanych w oprogramowaniu aut, bo tam się z doświadczenia nic nie zgadza w porównaniu do oryginału. Z tych właśnie powodów dalej Ci nie pomogę. Rozumiem. Dziękuję za dotychczasową pomoc, mimo wszystko wrzucę wartości na rozgrzanym silniku, może faktycznie poprostu któryś czujnik jest tu winien i rozwiąże to problem. Ciekawostka też taka mała, jak miałem paska b6, pojechałem na czyszczenie dpf bo nie mogłem go wypalić, wyczyścili aczkolwiek dalej było info, że zapchany. Zaproponowali jego usunięcie. A firma z dobrymi opiniami była.
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca (edytowane) Jak dpf zabity jest na amen, to żadne czyszczenie nie pomoże. Taki dpf należy wymienić, a nie wycinać. Jak ktoś jeździł aż się wysrało zamiast wymienić go po osiągnięciu max. zapełnienia popiołem, które jasno zaleca producent, to tak właśnie się to kończy. Dla Twojego silnika max. zapełnienie popiołem to 175ml i przy takim zapełnieniu filtr należy wymienić/wyczyścić. Niestety ale większość użytkowników tego nie robi, bo twierdzą, że jak nic się z autem nie dzieje, to dalej można tak jeździć, skutkiem czego zapychają dpf na amen i później się dziwią, że dpf po czyszczeniu dalej zapchany. Jeżdżenie po przekroczeniu max. wartości popiołu nie tylko zabija dpf ale oddziaływuje negatywnie na silnik i osprzęt, doprowadzając w skrajnych wypadkach do uszkodzenia silnika i turbiny, to tak na marginesie. Edytowane 8 Czerwca przez Muskel1
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca Dziękuję za informację. Tutaj wartości na rozgrzanym aucie
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Rozsuń u góry zakładkę tak aby był, widoczne pełne numery bloków pomiarowoych IDE/ENG, i wstaw poniwnie.
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca (edytowane) W silniku CAGA masz 3 czujniki tempratury spalin. Czujnik temp. spalin 1 - G235- siedzący na wyjściu turbiny Czujnik temp, spalin 3 - G495- siedzący za katalizatorem wstępnym, przed dpfem Czujnik temp. spalin 4 - G648- siedzący na rurze za dpfem U Ciebie jeden czujnik temp. spalin pokazuje 1000°C i teraz informacje w VCDS są co do umiejscowienia i nazwy czujnika sprzeczne. W niektórych wersjach VCDS pokazuje, że blok pomiarowy ENG106430 odnosi się do czujnika G235 na wyjściu turbiny, w innych z kolei pokazuje, że odnosi się on do czujnika G648 za dpfem. Poniżej masz rysunki z umiejscowieniem tych czujników. Musisz kolejno wypinać wtyczki i sprawdzać kiedy ta wartość 1000°C zniknie (czyli po odłączeniu której wtyczki). Jeżeli właśnie jeden z tych czujników jest uszkodzony, to sterownik silnika uruchamia wentylatory aby słodzić komorę silnika, tak jak ma to miejsce po aktywnej regeneracji dpf. Montageübersicht - Abgastemperaturregelung A4 B8 CAGA.pdf Edytowane 8 Czerwca przez Muskel1
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca 12 minut temu, Muskel1 napisał(a): W silniku CAGA masz 3 czujniki tempratury spalin. Czujnik temp. spalin 1 - G235- siedzący na wyjściu turbiny Czujnik temp, spalin 3 - G495- siedzący za katalizatorem wstępnym, przed dpfem Czujnik temp. spalin 4 - G648- siedzący na rurze za dpfem U Ciebie jeden czujnik temp. spalin pokazuje 1000°C i teraz informacje w VCDS są co do umiejscowienia i nazwy czujnika sprzeczne. W niektórych wersjach VCDS pokazuje, że blok pomiarowy IDE106430 odnosi się do czujnika G235 na wyjściu turbiny, w innych z kolei pokazuje, że odnosi się on do czujnika G648 za dpfem. Poniżej masz rysunki z umiejscowieniem tych czujników. Musisz kolejno wypinać wtyczki i sprawdzać kiedy ta wartość 1000°C zniknie (czyli po odłączeniu której wtyczki). Jeżeli właśnie jeden z tych czujników jest uszkodzony, to sterownik silnika uruchamia wentylatory aby słodzić komorę silnika, tak jak ma to miejsce po aktywnej regeneracji dpf. Montageübersicht - Abgastemperaturregelung A4 B8 CAGA.pdf 91.66 kB · 0 pobrań A co powiesz na temat tego czujnika który ciągle pokazuje 90°C? Będzie jak dojść do tych czujników?
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Czujnik na wyjściu chłodnicy zawsze pokaże inna temp. niż pozostałe ale ciągle pokazywać 90°C też raczej nie powinien. Nie musisz mieć dojścia do samych czujnikow, Musisz je tylko zlokalizować i po kablu iść do wtyczki i ją wypiąć. Wtyczki są zazwyczaj w dobrze dostępnych miejscach.
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca W dniu 7.06.2024 o 16:09, Muskel1 napisał(a): Tak, na wyjściu chłodnicy jest czujnik temp. G83. Gdzie go znajdę dokładnie?
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Kühlmitteltemperaturgeber am Kühlerausgang -G83- aus- und einbauen.pdf
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca Co do czujnika tego który pokazuje temp 1000° wymienić na nowy? Samo wypięcie wtyczki nie pomoże?
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Wpięcie wtyczki powinno wyrzucić raczej błędy i kontrolki na zegarach. Jeżeli zlokalizujesz który to czujnik, będziesz musiał wymienić go na nowy, oczywiście także oryginalny.
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca 24 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Kühlmitteltemperaturgeber am Kühlerausgang -G83- aus- und einbauen.pdf 141.2 kB · 1 pobranie A czy mógłbyś pokazać proszę gdzie to mniej więcej realnie na silniku jest? Bardzo proszę
Rekomendowane odpowiedzi