woytas81 Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca Dzień dobry, chciałbym prosić o udzielenie mi pomocy w sprawie mojej Audi. Z problemem borykam się już nie pamietam od jakiego czasu, mianowicie, uruchamiam auto i na wolnych obrotach dymi, dodaje gazu jest ok, zatrzymuje się i znowu dymi. Po przejechaniu może 500-800 metrów dymienie ustaje. Oczywiście to nie zawsze się tak dzieje, czasami odpalę ruszam, stoję na światłach i ani grama dymu. Dym jest koloru brązowo szarego, raczej to nie spalony olej bo to dość charakterystyczny zapach, nie jest też to super czarny kolor jak to bywa w dieslach. Teraz co w aucie zostało zrobione... Z racji wieku i bliżej nie określonego przebiegu sprzedający usunął dpfa, a ja w nieświadomości takie auto kupiłem. Elektronik wyprogramował dpf i egr oraz delikatnie podniósł moc (być może że tutaj jest problem) Z mojej strony co zrobiłem? Usunąłem fizycznie zawór EGR i zaślepiłem go aby mieć pewność że chłodnica spalin nie przepuszcza płynu chłodzącego. Odma idąca z pokrywy zaworów jest puszczona z boku, bo to tez częsta przypadłość że lubi puszczać olej do dolotu. Odkręciłem turbinę po stronie zimnej i gorącej, ani grama oleju. Filtry i oleje wymieniane na bierząco. Nie ma żadnych błędów. Zastanawia mnie jeszcze kwestia przepływomierza, przepustnicy? Wtryski mają korektę max 0,8 także do 2,8 jeszcze im trochę brakuje, poza tym chyba mało prawdopodobne żeby wtrysk był zepsuty tylko na początku pracy silnika a później się naprawiał. Może faktycznie przez chipa są te cyrki? Bardzo proszę o nie prawienie mi morałów na temat ekologii, obecnie takie auto mam i nie mam możliwości zmiany na inne, lepsze. Czy sprawdzenie na komputerze logów cos pomorze, głównie chodzi o przepustnice i przepływomierz. Nie mam już pomysłów co może być nie tak dlatego proszę Was o pomoc.
nadybek Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia A problem nie pojawił sie po tym podniesieniu mocy? Widziałem juz kilka takich programów gdzie była ruszona mapa kalibracyjna w miejscu gdzie nie powinna - cała np. +15% co w BPW znacznie podnosi już ogromną dawkę rozruchowa. Efektem jest wlanie paliwa w kolektor wydechowy. Paliwo to spala sie po kilkuset metrach jak kolektor sie nagrzeje i później juz dymu nie ma. Podobny efekt jest z uszkodzonym czujnikiem temperatury silnika- mozesz sprawdzić czy dziala poprawnie. Korekta 2,8 zaraz po odpaleniu świadczy o powietrzu w paliwie- prawdopodobnie uszczelnienia PD do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się