Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Concert II w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukam kogoś kto już przerabiał i pomoże w montażu radia Concert II w A4 B6. Po podpięciu brak podświetlenia przycisków oraz brak komunikacji z głośnikami z tyłu. Wiem, że trzeba CAN ogarnąć ale miałem rzeźbę z jakimś radiem Pionieer i nawet jeden przewód w kostce jest przecięty i nie wiem o co chodzi. 

Opublikowano

Zrób zdjęcie tego co masz porobione z kablami.

Opublikowano

IMG_20240727_084930.jpg

IMG_20240727_084942.jpg

Opublikowano (edytowane)

Czarna kostka to zasilanie (ps. zaizoluj przewód zasilający)

Brązowa kostka to połączenie radia z głośnikami z przodu (przód jest pasywny)

Powinna być jeszcze czarna lub czerwona kostka z canami(włączanie radia i jego podświetlanie) oraz sygnałami do wzmacniacza głośników z tyłu.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
43 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a):

Czarna kostka to zasilanie (ps. zaizoluj przewód zasilający)

Brązowa kostka to połączenie radia z głośnikami z przodu (przód jest pasywny)

Powinna być jeszcze czerwona kostka z canami(włączanie radia i jego podświetlanie) oraz sygnałami do wzmacniacza głośników z tyłu.

Plusa, że mam zaizolować to wiem. Ten czarny ucięty przewód co to może być?

Opublikowano

Nie wiem, niepotrzebny przewód.

Opublikowano
6 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Nie wiem, niepotrzebny przewód.

Skoro jest to musi być potrzebny. Szukam pomocy w ogarnięciu tematu a nie wskazówek żeby zaizolować przewód. Potrzebuje podłączyć CAN pod radio i uruchomić tylne głośniki.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Need22 napisał(a):

Skoro jest to musi być potrzebny. Szukam pomocy w ogarnięciu tematu a nie wskazówek żeby zaizolować przewód. Potrzebuje podłączyć CAN pod radio i uruchomić tylne głośniki.

Nie, nie musi być potrzebny skoro oryginalnie nie występował.

Czarna kostka T8:

T8/1 - br - masa bose(nie wymagany)

T8/2 - br/gr - alarm(nie wymagany)

T8/3 - gn/bl - k-line

T8/7 - ro/bl - zasilanie stałe +12 z bezpiecznika S239

T8/8 - masa

 

Napisałem jak BYK:

Powinna być jeszcze czarna lub czerwona kostka z canami(włączanie radia i jego podświetlanie) oraz sygnałami do wzmacniacza głośników z tyłu.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
9 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Nie, nie musi być potrzebny skoro oryginalnie nie występował.

Czarna kostka T8:

T8/1 - br - masa bose(nie wymagany)

T8/2 - br/gr - alarm(nie wymagany)

T8/3 - gn/bl - k-line

T8/7 - ro/bl - zasilanie stałe +12 z bezpiecznika S239

T8/8 - masa

 

Napisałem jak BYK:

Powinna być jeszcze czerwona kostka z canami(włączanie radia i jego podświetlanie) oraz sygnałami do wzmacniacza głośników z tyłu.

6 też nie masz opisanej a u mnie jest i idzie normalnie w instalacje

Opublikowano (edytowane)

Rocznik samochodu?

I jak idzie w instalacje(o ten czarny czy o który ci chodzi)?

 

Kable zawsze można w kostce poprzekładać i dołożyć.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
5 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Rocznik samochodu?

I jak idzie w instalacje(o ten czarny czy o który ci chodzi)?

 

Kable zawsze można w kostce poprzekładać i dołożyć.

Chodzi mi o kabel szaro - niebieski

Opublikowano (edytowane)

W tej kostce masz mieć obowiązkowo:

  • zasilanie
  • mase
  • kline

reszta przewodów cię nie obchodzi.

 

szaro niebieski to może być przewód od GALI ale tej starej.

Wszystkie radia oprócz RND-D oraz Chorusa mają prędkość braną z CAN.

 

image.png.ac38329b31b2eb7ccd6f082fcce227ce.png

image.png.9de5d3b7480e0f920e705e7bcd3a8b03.png

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
7 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

T8/3 - gn/bl - k-line

 

image.png.ac38329b31b2eb7ccd6f082fcce227ce.png

image.png.9de5d3b7480e0f920e705e7bcd3a8b03.png

No to u mnie jest wpięty jako pin 6

Opublikowano

szaro niebieski to może być przewód od GALI ale tej starej.

Wszystkie radia oprócz RND-D oraz Chorusa mają prędkość braną z CAN.

 

co nie zmienia faktu że brakuje ci k-line.

Albo gdzieś ucięty albo nie było.

Opublikowano
Teraz, P.Wiśnia napisał(a):

szaro niebieski to może być przewód od GALI ale tej starej.

Wszystkie radia oprócz RND-D oraz Chorusa mają prędkość braną z CAN.

 

co nie zmienia faktu że brakuje ci k-line.

Albo gdzieś ucięty albo nie było.

Nie mam pojęcia jakie radio było fabrycznie. Kupiłem z jakimś pioneerem i chcę to doprowadzić do jakiego normalnego wyglądu więc kupiłem Concert II.

Opublikowano

Kostka czarna 8 pin (radio connector III)

1 - brązowy (0,35) - do masy jeśli BOSE

2 - brązowy/szary (0,35) - sygnał w przypadku jeśli jest fabryczny alarm

3 - zielony/niebieski (0,5) - linia diagnostyczna

4 -

5 -

6 -

7 - czerwony/niebieski (2,5) - zasilanie (+) - terminal 30

8 - brązowy (1,5) masa zasilania

Kostka brązowa 8 pin (radio connector II)

1 - brązowy/czarny (1,5) - głośnik prawy tylny (+)

2 - czerwony/zielony (1,5) - głośnik prawy tylny (-)

3 - brązowy/niebieski (1,5) - głośnik prawy przedni (+)

4 - zielony/niebieski (1,5) - głośnik prawy przedni (-)

5 - brązowy/zielony (1,5) - głośnik lewy przedni (+)

6 - niebieski/żółty (1,5) - głośnik lewy przedni (-)

7 - brązowy/żółty (1,5) - głośnik lewy tylny (+)

8 - czerwony/żółty (1,5) - głośnik lewy tylny (-)

Kable do pinów 1,2,7,8 są tylko jeśli mamy tylne głośniki bez systemu aktywnego - bez wzmacniacza w bagażniku.

Dodatkowo jeśli mamy głośnik centralny pod szybą, do pinu 4 i 5 idą od niego kabelki o tych samych kolorach tylko cieńsze - 0,5.

Kostka 10 pin czerwona ( radio connector IV)

1 - szary (0,35) - sygnał wyciszenie z modułu telefonicznego

2 -

3 - zielony (0,35) - mikrofon +

4 - czarny (0,35) - mikrofon -

5 - zielony (0,35) - sygnał niskiej częstotliwości z nawigacji + (jeśli jest navi)

6 - czarny (0,35) - sygnał niskiej częstotliwości z nawigacji - (jeśli jest navi)

7 - szary (0,35) - sygnał kontrolny do nawigacji (jeśłi jest navi)

8 -

9 -

10 -

Kostka 20 pin czarna (radio connector I)

1 - zielony (0,35) - sygnał tył lewy do wzmacniacza

2 - żółty (0,35) - sygnał tył prawy do wzmacniacza, biały (0,35) jeśłi Bose

3 - brązowy (0,35) - masa wyjść linowych do wzmacniacza

4 - szary (0,35) - sygnał przód lewy do wzmacniacza (BOSE)

5 - żółty - sygnał przód prawy do wzmacniacza (BOSE)

6 - biały (0,5) - wzbudzenie wzmacniacza (+12V)

7 - pomarańczowy/purpurowy (0,35) - CAN High

8 -

9 -

10 - brązowy (0,5) - masa do zmieniarki

11 -

12 - pomarańczowy/brązowy (0,35) - CAN Low

13 - pomarańczowy (0,5) - wejście danych ze zmieniarki

14 - różowy (0,5) - wyjście danych do zmieniarki

15 - czarny (0,5) - CD-Clock ze zmieniarki

16 - niebieski (0,5) - stały + do zmieniarki

17 - żółty (0,5) - odłączany + do zmieniarki

18 - brązowy/czarny (0,22) - masa sygnałów ze zmieniarki

19 - biały (0,5) - sygnał ze zmieniarki kanał lewy

20 - czerwony (0,5) - sygnał ze zmieniarki kanał prawy

Opublikowano

Dzięki za rozpiskę. CANy pociągnę z licznika a nie wiesz jak uruchomić tylne głośniki? Rozumiem, że muszę ogarnąć przez jakiś wzmacniacz?

Opublikowano (edytowane)

A masz z tyłu głośniki (sprawdź czy na pewno)?

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
1 godzinę temu, P.Wiśnia napisał(a):

A masz z tyłu głośniki (sprawdź czy na pewno)?

Bez przesady. Skoro pytam jak je uruchomic to jestem pewny ze mam. Z radiem pioneer normalnie graly. Radio Concert juz uruchomilem.

Opublikowano (edytowane)

"Dzięki za rozpiskę. CANy pociągnę z licznika a nie wiesz jak uruchomić tylne głośniki? Rozumiem, że muszę ogarnąć przez jakiś wzmacniacz?"

 

brak kostki 20 pin czarnej jest równoznaczny z brakiem wzmacniacza

Edytowane przez P.Wiśnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...