fatman300 Opublikowano 1 Sierpnia Opublikowano 1 Sierpnia (edytowane) Cześć kochani! A5 2.0TDI 190KM s-tronic quattro, . Samochod nie mial kolicji, wypadku, jedynie cieniowany próg. Mam założone koła 245/40/18 Jak jadę np tocze się w korku na autostradzie to mimo prostej drogi czuje jakbym autem hmm bujalo lekko na drodze, jakbym przjeezdzal przez takie turbo mini garbiki. Jadąc po mieście cieżko to odczuć ze względu na nierownosci i felgi, ale nie jest to nawet po miescie komfortowa jazda... najbardziej dokucza to na autostradzie gdy jadę 125-140 km//h. Wtedy mimo prostej autostrady i typowych nierownosci ktore zbiera felga, czuć nawet na kierownicy takie jakby wlasnie hopkowanie, jakby bylo bicie ale to jeszcze nie te bicie keirownicy o ktorym myslicie. Przyznam, że przez to nie chce jechać 140 bo mam wrażenie, że tylko coś uszkodze. Co dziwne, nie czuć albo najmniej to czuć w okolicach 70-80 km/h. poniżej i powyżej już tak. Ja rozumiem szerokie koło, opone itp ale jechać po prostmy powinno się gładko... tutaj nie ma komfortu, ewidetnie czuje to ja i pasazer pod nogami i na fotelach Myślałem, że to koła - oddałem do prostowania, optymalizacji, wyważania - 1000 zł poszło a to jednak dalej nie to ;/ Sprawdzilem na stacji diagnostycznej amortyzatory - perfekcyjne Tryb jazdy dynamic, comfort itp nie ma znaczenia Oprocz tego co opisałem, żadne stuki itp nie występują Wiem, że do wymiany mam tarcze przód i tył, ale przy hamowaniu nie biją. Do zrobienia jest zbieżność, bo ściąga mi na prawo i kierownica nie jest prosto. Przeguby wewnetrze robione 20 tyś temu za czasó poprzedniego właściciela (faktura). Czy mozliwe, że znowu są do zrobienia? Żadnych objawów przegubów opisanych w internecie nie zauważyłem Nie wiem już gdzie mam szukać.... Dodatkowo nie wiem czy powiązać to z tym czy nie - zaczeło mi troche telepać rano jak go odpalam i przełącze na D, widoczne są te telepania np na siatkach na fotelu czy torbie, czasem szarpnie budą przy gaszeniu auta i odpalaniu (kieorwnica sie lekko wtedy obraca i wraca) - to mi na poduszke wygląda, jednak co z tym dyskomfortem ? Prośba o pomoc Edytowane 4 Sierpnia przez fatman300
RaThek Opublikowano 3 Sierpnia Opublikowano 3 Sierpnia W dniu 1.08.2024 o 17:24, fatman300 napisał(a): czasem szarpnie budą przy gaszeniu auta i odpalaniu No to chyba sprawa jasna od czego zacząć?
fatman300 Opublikowano 3 Sierpnia Autor Opublikowano 3 Sierpnia 4 godziny temu, RaThek napisał(a): No to chyba sprawa jasna od czego zacząć? Jak się porusza silnikiem na boki, to nic nie słychać, wręcz nawet sztywno siedzi Za to dzisiaj na podnosniku mechanik chwycil i poobracal chyba za wal i slychac bylo grzechotanie w elemencie który wychodzi od skrzyni biegow. Napisał mi "lozyko/a skrzyni biegow przy wyjściu wału napędowego tylnego mostu" Takie chrobotanie słyszę pod nogami czasami właśnie jak wolno jadę Czy to może być coś kosztownego?
fatman300 Opublikowano 3 Sierpnia Autor Opublikowano 3 Sierpnia 4 godziny temu, Langista napisał(a): Cała skrzynia do rozebrania. Biegi itp wszystko wchodzi normalnie, cała skrzynia do ściągnięcia czy do całkowitego rozebrania? Jesteś w stanie podać jakie to mogą być szacunkowo koszty?
Langista Opublikowano 4 Sierpnia Opublikowano 4 Sierpnia (edytowane) O ile trafna jest diagnoza z łożyskiem, to kwestia kupna łożyska za ok 300 zł i rozebrania skrzyni, a to już wyższa szkoła jazdy bo trzeba wiedzieć jak to poskładać i z jakimi momentami. Niestety większość 'serwisów' skrzyń dynamometryczny klucz to słyszeli z bajek a ich jedynym narzędziem jest śrubokręt i pneumat. Warto jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest łożysko i podpora wału, bo one dają podobny objaw. Pamiętam też że w dieslach za wibracje w trakcie jazdy odpowiedzialny też był układ paliwowy, sprawdzić wtryski i ich uszczelnienia. Edytowane 4 Sierpnia przez Langista
fatman300 Opublikowano 4 Sierpnia Autor Opublikowano 4 Sierpnia (edytowane) 3 godziny temu, Langista napisał(a): O ile trafna jest diagnoza z łożyskiem, to kwestia kupna łożyska za ok 300 zł i rozebrania skrzyni, a to już wyższa szkoła jazdy bo trzeba wiedzieć jak to poskładać i z jakimi momentami. Niestety większość 'serwisów' skrzyń dynamometryczny klucz to słyszeli z bajek a ich jedynym narzędziem jest śrubokręt i pneumat. Warto jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest łożysko i podpora wału, bo one dają podobny objaw. Pamiętam też że w dieslach za wibracje w trakcie jazdy odpowiedzialny też był układ paliwowy, sprawdzić wtryski i ich uszczelnienia. Dziękuję Ci za odpowiedź i podpowiedź odnośnienie podpory wału, powiem aby to sprawdzili bo to quattro Jak zobaczyłem zdjęcie skrzyni to ona na końcu ma ta ostatnia część na sruby, ale i tak trzeba ją demontować? Chrobotanie dobiega z tego zaznaczonego na niebiesko elementu. Stąd chyba wychodzi wal? Chrobota jak zakręci ta rura co od niego wychodzi I wlasnie podobne dźwięki słyszę jak dojeżdżam wolno w korku albo jadę na 2 biegu. Wiem że to skrzynia s tronic, ale jest szansa, że naprawa nie będzie kosztować miliony? Zauważyłem, że ta część jest przykręcana do skrzyni, nie da się jej odkręcić i naprawić beż demontażu całej? Znasz może jakiś warsztat w Trójmieście albo na Pomorskim który to ogarnie bez naciągania na remont całej skrzyni ? Edytowane 4 Sierpnia przez fatman300
Langista Opublikowano 5 Sierpnia Opublikowano 5 Sierpnia Niestety nie znam, według zdjęcia wygląda jakby nie było dużo rozbierania ale nie sprawdzałem. Niektóre serwisówki mają instrukcję co do manualnych skrzyń ale o automatycznych nie sprawdzałem. Jaki masz kod silnika i skrzyni? Może uda się znaleźć serwisówkę do tego.
fatman300 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia vor 12 Stunden schrieb Langista: Niestety nie znam, według zdjęcia wygląda jakby nie było dużo rozbierania ale nie sprawdzałem. Niektóre serwisówki mają instrukcję co do manualnych skrzyń ale o automatycznych nie sprawdzałem. Jaki masz kod silnika i skrzyni? Może uda się znaleźć serwisówkę do tego. Hey, kod silnika CNHA a kod skrzyni PJU
Langista Opublikowano 6 Sierpnia Opublikowano 6 Sierpnia Jakaś serwisówka jest, łożysko jest zaraz po zdjęciu dyfra ale nie mam czasu znaleźć z jakimi momentami to dokręcić.
fatman300 Opublikowano 6 Sierpnia Autor Opublikowano 6 Sierpnia 6 godzin temu, Langista napisał(a): Jakaś serwisówka jest, łożysko jest zaraz po zdjęciu dyfra ale nie mam czasu znaleźć z jakimi momentami to dokręcić. A dasz radę podesłać ta serwisowke albo informacje co wpisać aby ją znaleźć? Z góry dzięki
Langista Opublikowano 8 Sierpnia Opublikowano 8 Sierpnia To ogólno dostępna serwisówka dla mechaników, sam tego nie zrobisz bo taka robota bez kanału czy rampy, albo w ogóle podnośnika to mordęga. Do tego potrzebne klucze dynamometryczne, ściągacz do łożysk. O ile to wszystko masz to postaram się porobić zrzuty ekranu, bo coś systemowa drukarka ostatnio nie banglała. Nie obiecuję jednak aby to było w tym tygodniu bo zawalony robotą jestem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się