Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chrobotanie spod nóg podczas wolnej jazdy w A5 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć kochani!

A5 2.0TDI 190KM s-tronic quattro, . Samochod nie mial kolicji, wypadku, jedynie cieniowany próg.

Mam założone koła 245/40/18
Jak jadę np tocze się w korku na autostradzie to mimo prostej drogi czuje jakbym autem hmm bujalo lekko na drodze, jakbym przjeezdzal przez takie turbo mini garbiki. Jadąc po mieście cieżko to odczuć ze względu na nierownosci i felgi, ale nie jest to nawet po miescie komfortowa jazda... najbardziej dokucza to na autostradzie gdy jadę 125-140 km//h. Wtedy mimo prostej autostrady i typowych nierownosci ktore zbiera felga, czuć nawet na kierownicy takie jakby wlasnie hopkowanie, jakby bylo bicie ale to jeszcze nie te bicie keirownicy o ktorym myslicie. Przyznam, że przez to nie chce jechać 140 bo mam wrażenie, że tylko coś uszkodze. Co dziwne, nie czuć albo najmniej to czuć w okolicach 70-80 km/h.  poniżej i powyżej już tak. Ja rozumiem szerokie koło, opone itp ale jechać po prostmy powinno się gładko... tutaj nie ma komfortu, ewidetnie czuje to ja i pasazer pod nogami i na fotelach :(

 

Myślałem, że to koła - oddałem do prostowania, optymalizacji, wyważania - 1000 zł poszło a to jednak dalej nie to ;/ 

Sprawdzilem na stacji diagnostycznej amortyzatory - perfekcyjne

Tryb jazdy dynamic, comfort itp nie ma znaczenia

Oprocz tego co opisałem, żadne stuki itp nie występują

 

Wiem, że do wymiany mam tarcze przód i tył, ale przy hamowaniu nie biją. Do zrobienia jest zbieżność, bo ściąga mi na prawo i kierownica nie jest prosto.

Przeguby wewnetrze robione 20 tyś temu za czasó poprzedniego właściciela (faktura). Czy mozliwe, że znowu są do zrobienia? Żadnych objawów przegubów opisanych w internecie nie zauważyłem

Nie wiem już gdzie mam szukać.... 

Dodatkowo nie wiem czy powiązać to z tym czy nie - zaczeło mi troche telepać rano jak go odpalam i przełącze na D, widoczne są te telepania np na siatkach na fotelu czy torbie, czasem szarpnie budą przy gaszeniu auta i odpalaniu (kieorwnica sie lekko wtedy obraca i wraca) - to mi na poduszke wygląda, jednak co z tym dyskomfortem ?

 

Prośba o pomoc

 

 

 

Edytowane przez fatman300
Opublikowano
W dniu 1.08.2024 o 17:24, fatman300 napisał(a):

czasem szarpnie budą przy gaszeniu auta i odpalaniu

No to chyba sprawa jasna od czego zacząć?

Opublikowano
4 godziny temu, RaThek napisał(a):

No to chyba sprawa jasna od czego zacząć?

Jak się porusza silnikiem na boki, to nic nie słychać, wręcz nawet sztywno siedzi :(

 

Za to dzisiaj na podnosniku mechanik chwycil i poobracal chyba za wal i slychac bylo grzechotanie w elemencie który wychodzi od skrzyni biegow.

Napisał mi "lozyko/a skrzyni biegow przy wyjściu wału napędowego tylnego mostu"

Takie chrobotanie słyszę pod nogami czasami właśnie jak wolno jadę

 

Czy to może być coś kosztownego?

Opublikowano

Cała skrzynia do rozebrania.

Opublikowano
4 godziny temu, Langista napisał(a):

Cała skrzynia do rozebrania.

Biegi itp wszystko wchodzi normalnie, cała skrzynia do ściągnięcia czy do całkowitego rozebrania? Jesteś w stanie podać jakie to mogą być szacunkowo koszty?

Opublikowano (edytowane)

O ile trafna jest diagnoza z łożyskiem, to kwestia kupna łożyska za ok 300 zł i rozebrania skrzyni, a to już wyższa szkoła jazdy bo trzeba wiedzieć jak to poskładać i z jakimi momentami. Niestety większość 'serwisów' skrzyń dynamometryczny klucz to słyszeli z bajek a ich jedynym narzędziem jest śrubokręt i pneumat.

 

 

Warto jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest łożysko i podpora wału, bo one dają podobny objaw. Pamiętam też że w dieslach za wibracje w trakcie jazdy odpowiedzialny też był układ paliwowy, sprawdzić wtryski i ich uszczelnienia.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Langista napisał(a):

O ile trafna jest diagnoza z łożyskiem, to kwestia kupna łożyska za ok 300 zł i rozebrania skrzyni, a to już wyższa szkoła jazdy bo trzeba wiedzieć jak to poskładać i z jakimi momentami. Niestety większość 'serwisów' skrzyń dynamometryczny klucz to słyszeli z bajek a ich jedynym narzędziem jest śrubokręt i pneumat.

 

 

Warto jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest łożysko i podpora wału, bo one dają podobny objaw. Pamiętam też że w dieslach za wibracje w trakcie jazdy odpowiedzialny też był układ paliwowy, sprawdzić wtryski i ich uszczelnienia.

Dziękuję Ci za odpowiedź i podpowiedź odnośnienie podpory wału, powiem aby to sprawdzili bo to quattro

Jak zobaczyłem zdjęcie skrzyni to ona na końcu ma ta ostatnia część na sruby, ale i tak trzeba ją demontować?

Chrobotanie dobiega z tego zaznaczonego na niebiesko elementu. Stąd chyba wychodzi wal? Chrobota jak zakręci ta rura co od niego wychodzi I wlasnie podobne dźwięki słyszę jak dojeżdżam wolno w korku albo jadę na 2 biegu.

Wiem że to skrzynia s tronic, ale jest szansa, że naprawa nie będzie kosztować miliony?

Zauważyłem, że ta część jest przykręcana do skrzyni, nie da się jej odkręcić i naprawić beż demontażu całej?

Znasz może jakiś warsztat w Trójmieście albo na Pomorskim który to ogarnie bez naciągania na remont całej skrzyni ?

Screenshot_20240804_152328_Opera.jpg

Edytowane przez fatman300
Opublikowano

Niestety nie znam, według zdjęcia wygląda jakby nie było dużo rozbierania ale nie sprawdzałem. Niektóre serwisówki mają instrukcję co do manualnych skrzyń ale o automatycznych nie sprawdzałem. Jaki masz kod silnika i skrzyni? Może uda się znaleźć serwisówkę do tego.

Opublikowano
vor 12 Stunden schrieb Langista:

Niestety nie znam, według zdjęcia wygląda jakby nie było dużo rozbierania ale nie sprawdzałem. Niektóre serwisówki mają instrukcję co do manualnych skrzyń ale o automatycznych nie sprawdzałem. Jaki masz kod silnika i skrzyni? Może uda się znaleźć serwisówkę do tego.

Hey, kod silnika CNHA a kod skrzyni PJU

Opublikowano

Jakaś serwisówka jest, łożysko jest zaraz po zdjęciu dyfra ale nie mam czasu znaleźć z jakimi momentami to dokręcić.

Opublikowano
6 godzin temu, Langista napisał(a):

Jakaś serwisówka jest, łożysko jest zaraz po zdjęciu dyfra ale nie mam czasu znaleźć z jakimi momentami to dokręcić.

A dasz radę podesłać ta serwisowke albo informacje co wpisać aby ją znaleźć? Z góry dzięki 

Opublikowano

To ogólno dostępna serwisówka dla mechaników, sam tego nie zrobisz bo taka robota bez kanału czy rampy, albo w ogóle podnośnika to mordęga.  Do tego potrzebne klucze dynamometryczne, ściągacz do łożysk. 

 

O ile to wszystko masz to postaram się porobić zrzuty ekranu, bo coś systemowa drukarka ostatnio nie banglała. Nie obiecuję jednak aby to było w tym tygodniu bo zawalony robotą jestem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...