Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana licznika w A4 B6 z lat 2001-2002 na liczniki z lat 2003-2004


P.Wiśnia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak wiadomo znalezienie kolorowego licznika z 2001,2002 roku graniczy z cudem i nie zaoferują nam one obsługi MENU za pomocą przełącznika w tunelu.

w tym DIY pokaże ci co potrzebujesz i jak wykonać adaptacje nowszych liczników do starszego roku modelowego.

 

Co będzie nam potrzebne:

  • licznik
  • kabel vag KKL z chipsetem FT232RL
  • VAG-COM w wersji 409-1 (tylko ta wersja da radę, w innym przypadku immo należy przepisać ręcznie, tego akurat nie róbcie sami bo podczas wgrywania wsadu możecie uwalić zegary)
  • VAG EEPROM Programmer
  • Pływak od rocznika modelowego 2003,2004
  • 1 pin do ABS
  • 1 pin do ECU (będzie sam pin gotowy do zarobienia w wtyczce ECU)

 

UWAGA!!! wszystkie prace tutaj opisane wykonujecie na własną odpowiedzialność!

 

Tabelka liczników, z podpowiedzią do jakich poradnik ma zastosowanie a do jakich wystarczy zwykła adaptacja.

Diesle:

export.jpeg.f7469587ee3284775e483bc2f7aa02ba.jpeg

Benzyny:

export.png.f20140dc384998d7fbabc3a8eff4ef27.png

 

*Teoretycznie można zastosować liczniki z B7 posiadające IMMO3

Bez wymiany ECU(lub immo OFF) niestety niema możliwości zastosowania licznika z IMMO4, po wymianie taka opcja istnieje.

 

1. Zaczynamy od wyciągnięcia pinu z starego licznika:

Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted)

 

image.png.196a4d59f921c876df0f17316938d8af.png

 

W 90% przypadkach nie będziemy musieli już nic robić, login immobilizera pokażą się poniżej, zapisujemy go.

Jeżeli nic się nie pokaże przechodzimy do następnego kroku i postępujemy jak w przypadku licznika 2003-2004.

 

2. Wyciągamy pin z nowego licznika:

Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted).

Zapisujemy plik, będzie on nam służył jako plik awaryjny gdyby coś się popsuło. 

File > Save As i wybieramy lokalizacje pliku. Rozmiar pliku musi wynosić 1,00 KB (bajtów: 1 024).

image.png.196a4d59f921c876df0f17316938d8af.png

 

Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" -  Set Newmode (from mode 6 to mode 4)

Odczytujemy odkodowany EEprom licznika - Read EEprom (Decrypted)*

 

image.png.4615fa118b766ee9a434e9c2724de806.png

 

Pojawią nam się dane nowego licznika, zapisujemy login

 

image.png.f871fdccc731d58a4f2da73903b7135b.png

 

Jeżeli chcemy zmienić przebieg wpisujemy pożądany przebieg.

Klikamy "Set Kilometer".

A następnie Dash > Bosch > Audi A4 > Set Kilometer*

image.png.f409eb5b1b4940e72e605cfef5f841ab.png

image.png.97bdce75f434a1e41ad40790471760cf.png

 

Na koniec wyłączamy tryb "programowania" w liczniku -  Set Back To Adapted Again (from mode 4 to mode 6)

 

image.png.3ec8a848f1779fd03a2eb02002f88d9e.png

 

3. Adaptacja nowego licznika za pomocą VAG-COM

Przechodzimy do: [17 - Instruments]

Następnie: [Login - 11]

Zmieniamy 00000 na pin nowego licznika np. 09014, pin to 9014

 

image.png.2f829fbf295ced2da2a9f2da08159454.png

 

Klikamy "Do It!"

 

Przechodzimy do: [10 - Adaptation]

Następnie: [Channel - 50]

Zmieniamy 32000 na pin starego licznika np. 00501. pin to 0501

Możemy też spróbować wpisać po prostu pin licznika 0501 bez zera poprzedzającego.

 

image.png.10faaf91913df66eed7a9a4aa5fd113b.png

 

napis "PIN ?" widoczny na górze w poprzednim screenie zmieni się na "WAIT", po chwili zmieni się na ID naszego immobilizera.

 

Gotowe! licznik został zaadaptowany.

 

Przechodzimy do: [Channel - 21]

Zmieniamy wartość na na ilość kluczyków, np. 2

Klikamy test > save > exit.

Jeżeli wybraliśmy liczbę większą od 1 to po kolei wkładamy kluczyki, włączamy zapłon i następny kluczyk aż dodamy wszystkie.

 

Teraz musimy pamiętać aby go odpowiednio zakodować oraz zmienić adaptacje.

Stary licznik będzie działał bez problemu ponieważ aktualny licznik jest klonem, możemy go podłączyć z powrotem i zapisać adaptacje jeżeli nie jesteśmy pewni.

 

Lista kodowań i adaptacji jest dostępna tutaj:

 

3. Błędne wskazania wskazówki paliwa (odwrócone)

Aby to rozwiązać musimy wymienić pływak lub całą pompę (to zależy od was na co się zdecydujecie), na taki z roku modelowego 2003-2004.

 

Demontaż pompy paliwa:

 

Możemy przelutować sam pływak.

 

4. Naprawa nie działającego tempomatu, silnik ma problemy z ruszaniem

W rocznikach 2001-2002 sygnał prędkości do ECU trafiał z licznika (zielona kostka pin 6). 

Do licznika trafiał z czujnika na skrzyni biegów (VSS).

Po CAN sygnał prędkości też trafia, ale ECU go nie odczytuje.

 

W rocznikach 2003-2004 sygnał prędkości do ECU trafiał za pomocą CAN z ABS.

Licznik też pobiera prędkość z ABS za pomocą CAN więc czujnik na skrzyni biegów stał się nie potrzebny.

 

Licznik będzie działał bez problemu jeżeli chodzi o odczyt prędkości, ale nie wyśle tego sygnału do ECU.

 

Niby można w oprogramowaniu ECU zmienić wartość zmiennej cwggvfzg z 0(VSS LICZNIK) na 2(CAN ABS).

Ale wykonanie tego w domowych warunkach jest nie zalecane, oprogramowanie zgramy ale podczas wgrywania zmodyfikowanej wersji uwalimy sterownik.

 

Więc przechodzimy do drugiej opcji, będziemy musieli poprowadzić przewód od modułu ABS do ECU.

 

Zaczynamy od ściągnięcia obudowy ECU. Możemy ale nie musimy ściągać podszybia.

Na czerwono zaznaczyłem wkręty.

image.png.f383ad63c7f7f8ee88a2db46505de9ec.png

 

Odpinamy dużą kostkę z ECU i wpinamy nowy przewód w pin nr 20 (dzięki @Banan).

Stary przewód idący do tego pinu izolujemy i zostawiamy luzem.

 

Przewód ciągniemy do modułu ABS, przez przejście w obudowie ECU.

 

Drugi koniec przewodu wpinamy do modułu ABS, pin nr 33. 

*pamiętajcie o odblokowaniu blokady(przesuwamy w stronę końca wtyczki) a potem późniejszym jej zablokowaniu (w stronę przewodów).

*wtyk ciężko wchodzi przez to ze w module ABS jest guma która chroni go przed dostawaniem się kurzu.

image.png.957a25a92215b53938619394029b3774.png

 

Gotowe! po prawidłowym podpięciu przewodu ECU zaczyna widzieć prędkość pojazdu.

Tempomat zaczyna działać a silnik chodzi sprawniej.

 

W taki sam sposób zmieniłem licznik w swoim samochodzie, dołożyłem wentylacje automatyczną i przygotowałem się na montaż QUATTRO. ;) 

Edytowane przez P.Wiśnia
  • Pomoc techniczna 4
  • Dzięki 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dwa dni temu szukałem informacji bo planuję ten zabieg. Bardzo dziękuję i szanuję za podzielenie się wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko wszystko zebrane. Od dobrego miesiąca byliśmy w kontakcie i wiem ze walczył z tym ale doprowadził temat do końca :thumbup1:

 

 

Dopisz jeszcze tylko że po adaptacji licznika konieczna jest jeszcze adaptacja kluczyków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Banan napisał(a):

Elegancko wszystko zebrane. Od dobrego miesiąca byliśmy w kontakcie i wiem ze walczył z tym ale doprowadził temat do końca :thumbup1:

 

 

Dopisz jeszcze tylko że po adaptacji licznika konieczna jest jeszcze adaptacja kluczyków ;)

Licznik i pływak ogarnąłem w jeden dzień.

Tempomat i odczyt prędkości przez ECU zanim się zorientowałem to trochę minęło ;) 

Ale na szczęście udało się znaleźć rozwiązanie, o dziwo było banalne i sprzeczne z informacjami które znalazłem.

 

Informacje o dodawaniu kluczyków dodałem. ;) 

Edytowane przez P.Wiśnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Just to be clear, you mean color km/h cluster clock , from red to color .

 

I have i 2001y b6 and  you can did it like this.

I dit it like this

Last post is solution .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...