ama11deus Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Opublikowano 10 Sierpnia 2024 Witam wszystkich, ostatnio świeżo złożyłem swoje 1.8t z hybrydą td05 i od razu się nim przejechałem. Po przejechaniu paru km zaczęło mi coś tak wibrować/uderzać przy schodzeniu z obrotów przy ok. 3000 do ok 2000. A podczas powrotu już nieustannie jadąc w tym zakresie obrotowym coś robiło ten dźwięk, więc musiałem go trzymać poniżej 2000 obrotów. Dźwięk pojawiał się dopiero po krótszej jeździe, i nawet na postoju kiedy trzymało się go na odpowiednich obrotach. Domyśliłem się że szklanki. Wymieniłem szklanki i łańcuch napinacza (wszystko od INA). Jedyne co się zmieniło to że teraz zaczyna się dopiero około 2300 a nie 2000 obrotów. Jedyne co jest nie zmienione w tej głowicy to sprężyny i talerzyki (ale może w przyszłości i tak zmienię). Napinacz mam z firmy ET Engine Team, sprężyna twarda jak zakładałem. Ostatecznie dodam, że kiedy go docierałem na starej,seryjnej turbinie (~1300km) i kiedy jeździłem na nowej (~500km) nie było tego dźwięku. Jedyne co się od tego czasu zmieniło to dołożyłem osłonę termiczna na DP i kolektor. Brakuje mi po prostu sił, bo od 3500 pięknie jedzie i nawet na bardzo bezpiecznej mapie ma już dużo mocy, a turbinka i wszystkie podzespoły są gotowe na 400hp. Ten dźwięk to jedyna rzecz która powstrzymuje mnie przed wystrojeniem tego (no i wtrysk metanolu, ale czekam, aż mi paczka przyjdzie). Spodziewam się, że źródło problemu jest bardzo proste, ale bardzo dobrze ukryte. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i mam nadzieję że ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Zdjecia i nagrania z dźwiękiem zrobię jutro, dziś musiałem tylko tego posta napisać z czystej frustracji.
Langista Opublikowano 11 Sierpnia 2024 Opublikowano 11 Sierpnia 2024 Pompa oleju dobre ciśnienie podaje?
ama11deus Opublikowano 11 Sierpnia 2024 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2024 (edytowane) Przed remontem było dobre cisnienie, po juz nie sprawdzałem, tylko smoka profilaktycznie wyczyscilem. Po poniedzialku sprawdze cisnienie. Przesyłam nagrania z dźwiękiem, troche trudno jest usłyszeć konkretnie to co mam na myśli bo jakoś mikrofon nie jest w stanie tego tak dobrze wyłapać szczególnie podczas jazdy, na tym ostatnim filmie po chwili w miare słychać taki metaliczny stuk z wysoką częstotliwością. W rzeczywistości dźwięk BARDZO się roznosi, po kabinie i dookoła samochodu. Pierwsze odpalenie po nocy: Jałowe na rozgrzanym: Dźwięk podczas jazdy (najlepiej słychać 1:00+): Dźwięk na postoju: Na tym dobrze odzwierciedlone (tylko o wiele ciszej niż w rzeczywistości): Edytowane 11 Sierpnia 2024 przez ama11deus
ama11deus Opublikowano 15 Sierpnia 2024 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2024 Ciśnienie oleju na rozgrzanym w pełni silniku: Jalowe ok. 0.8 bar 2000 2 bar 3000 3 bar 3500 3.5 bar Nie wygląda to na żaden problem z pompą, chyba wymienie ten napinacz (kolejny raz) i zobacze co się stanie, bo innej tutaj diagnozy chyba nie można wymyślić.
przem8 Opublikowano 15 Sierpnia 2024 Opublikowano 15 Sierpnia 2024 (edytowane) Na jalowych powinno byc min. 1,2 bara. Generalnie za niskie masz te ciśnienia oleju. Edytowane 15 Sierpnia 2024 przez przem8
Rozwiązanie ama11deus Opublikowano 17 Sierpnia 2024 Autor Rozwiązanie Opublikowano 17 Sierpnia 2024 Wymieniłem olej na LM Synthoil High Tech no i nie ma już problemu. Wcześniej miałem Motula X-cess, tylko, że kupionego na allegro, także ostrzegam wszystkich przed kupowaniem oleju z nieznanych źródeł (wiem, że oczywiste, ale wcześniej nie miałem takich problemów). Co do ciśnienia, to na razie jeszcze tak pojezdze bez nadmiernego pałowania, aż uzbieram na te lepszą pompę od bar-tek. Dziękuje za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się