Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.9TDI nie odpala po wymianie czterech pompowtryskiwaczy


swIP

Rekomendowane odpowiedzi

@A4b6quattro

Ja kiedyś rozbierałem wałek rozrządu, bo chciałem wymienić szklanki i gumki pompek. Byłem w szoku, bo panewki wałka zatarte, prawie wszystkie. A sam wałek jak nowy. Na szczęście wymieniłem panewki i filtr oleju 2 razy. Nie było opiłków na szczęście, choć coś tam się błyszczyło na początku w starym filtrze. Nie wiem jak do tego doszło. Może poprzedni właściciel coś tam wymieniał i zostawił stare panewki. Masakra :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

2 pompoa wymieniona.
I okazuje się, że jest najlepsza niż pozostałe kondony.

Auto zupelnie inne.
Silnik pracuje normalnie. Ciszej i łagodniej.

Mam dobre dojście do pompowtrysków BP.
Jak coś to piszcie na PW>

IMG-20240819-WA0014_cr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, swIP napisał(a):

I okazuje się, że jest najlepsza niż pozostałe kondony

Po prostu dobrze siadła i tyle, za to najgorzej 4 😋 , chociaż bipy rewelacyjne nie są na żadnym.

 

Ps Musze przyznać że z tą wymianą poszedłeś po bandzie. U znajomego się kiedyś na wymianie całej głowicy skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pieterb napisał(a):

Ps Musze przyznać że z tą wymianą poszedłeś po bandzie. U znajomego się kiedyś na wymianie całej głowicy skończyło.

Jak to się stalo, że całą głowicę wymieniał?
Dlaczego po bandzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pieterb napisał(a):

porospiepszało mu te dźwigienki co napędzają pompki

Połamały się. A trzeba było powoli każdą śrubę odkręcać i wyciągać. Tak czy inaczej, dlaczego głowicę od razu wymieniał? Chyba było coś głębszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, swIP napisał(a):

Jak coś to piszcie

A wiązka pompowtrysków. Konektorki luźne chyba? BIPY masz kiepskie, możesz je trochę podoginać według porad. Ja to mam bipy na plusie ok +20, nigdy nie miałem na minusie. Ja ogólnie to mam gdzieś ten silnik. Wymieniłem co miałem wymienić, już się w to nie bawie, szkoda kasy. Silnik podczas jazdy działa ok, tylko na wolnych obrotach czasami ma mikro czkawki, ale to norma. Nic mi się nie dzieje z pompkami od ok 2 lat. Tylko olej wymieniam. Czekam aż padnie. Stare pompki, to losowa sprawa, czy będą działać. A nowe to za duża kasa. Niech jest to co jest. Jeśli ci auto dobrze śmiga, to olej to. Obserwuja raz na jakiś czas vcdsem, czy się nie pogarsza i już.  

 

ps. jak wymieniasz pompki, to dajesz za każdym razem nowe śruby pompek i reszty osprzętu? To drogo trochę wychodzi. Ja już nerwów bym nie miał  na to. Co wymieniałem, to nic nie dawało. Silnik chodzi jak chodzi i trudno.

Edytowane przez marcin19883
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcin19883 napisał(a):

Połamały się. A trzeba było powoli każdą śrubę odkręcać i wyciągać. Tak czy inaczej, dlaczego głowicę od razu wymieniał? Chyba było coś głębszego.

Nie, nie pamiętam co tam dokładnie się wydarzyło że głowica była wymieniana bo było to daaaaaawno. I z tego co pamiętam to one nawet nie do kupienia były wówczas(za normalne pieniądze), nie to co teraz pewnie.

 

Ja jak pierwszy raz to robiłem to dobrze przestudiowałem temat. Nawet przymiar do ustawiania pompek se zrobiłem.

Ale nie każdy tak podchodzi do tematu jak widać.

Dobrze że auto żyje😁

 

Edytowane przez Pieterb
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pieterb napisał(a):

Dobrze że auto żyje

Ja specjalnie dużą suwmiarkę kupiłem, ale finalnie i tak czymś innym przykładałem. Najbardziej się bałem, że zetnę oringi przy wkładaniu pompki, ale dałem dużo smarowidła i weszło. Już ponad 10tys km i nic się nie dzieje, więc jest szczelność, tak myśle. Oleju troszkę ubywa, nie przybywa, wiec nic się nie miesza. Ogólnie wymiana oringów i podkładek pompek u mnie nic nie dała. Jest tak samo.  Strata kasy. OK, no może dłuzej wytrzymają, bo stare trochę kruche były przy wyjmowaniu i wyklepane.  :D

Edytowane przez marcin19883
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.
Zroblem trasę nad morze ok. 1000 km.

1. Do wymiany świeca 2 i 3.

2. Do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu.

3. Do wymiany rozrusznik. Chyba go zajechałem przez to kręcenie po wymianie pompek.

4. Ogólnie korekty i Bipy względne. Póki co zostawiam jak jest. 
Wymienię tylko rzeczy uszkodzone.

 

IMG_20240824_123757.jpg

IMG_20240824_124037.jpg

Edytowane przez swIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swIP

Odważny jesteś, robiąc tyle km. Korekty są jakie są. Tragedii nie ma, mam podobnie, choć u mnie odchyłki mniejsze do 0.40mg/suw. Mam drugi wtrysk gorszy od reszty, bo kiedyś zmieniłem miejscami z 1cylindra na 2gi i korekta poszła za nim. Olewam to, bo nie pogarsza się. Martwią mnie twoje BIPY, u mnie to do +30 skaczą na wolnych obrotach. Ty masz na dużym minusie i ta 3 pompka tragedia.  BIPY na minusie to wiązka lub coś ciśnienie paliwa ucieka/niedomaga. Niech się ktoś mądrzejszy wypowie.. Nie szarpie, nie przerywa? jest moc? jakie miałeś odczucia podczas jazdy 1000km?

Edytowane przez marcin19883
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, marcin19883 napisał(a):

Odważny jesteś, robiąc tyle km. Korekty są jakie są. Tragedii nie ma, mam podobnie, choć u mnie odchyłki mniejsze do 0.40mg/suw. Mam drugi wtrysk gorszy od reszty, bo kiedyś zmieniłem miejscami z 1cylindra na 2gi i korekta poszła za nim. Olewam to, bo nie pogarsza się. Martwią mnie twoje BIPY, u mnie to do +30 skaczą na wolnych obrotach. Ty masz na dużym minusie i ta 3 pompka tragedia.  BIPY na minusie to wiązka lub coś ciśnienie paliwa ucieka/niedomaga. Niech się ktoś mądrzejszy wypowie.. Nie szarpie, nie przerywa? jest moc? jakie miałeś odczucia podczas jazdy 1000km?

Silnik działa ok.
V max ok 220 kmh.

Moc jest ok. 

Od czego to zależy te bipy na -?
Uszczelki są nowe.

Gniazda wyrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swIP

Ciężko powiedzieć. Pompa vacum za małe ciśnienie podaje, może luźne konektorki wiązki do pompowtrysków, może nieszczelności na oringach. Oleju na bagnecie ci nie przybywa? Sprawdzaj olej i wąchaj, czy nie śmierdzi ropą. 

Edytowane przez marcin19883
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na minusie to raczej w braku paliwa bym upatrywal przyczynę.

Bip powinien być w okolicy 0, zawsze tak miałem po montażu pompek po regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ale to do weryfikacji bo równie dobrze to moga być same pompki. Jakoś to i tak będzie jeździć pewnie a czy właściciel coś z tym będzie robił to już inna kwestia.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pieterb

Wracając do głównego tematu wątku, to chyba mamy finał nieodpalania auta. Czujnik położenia wałka.  Teraz poczekamy, czy wymiana na nowy pomogła. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcin19883 napisał(a):

Ciężko powiedzieć. Pompa vacum za małe ciśnienie podaje, może luźne konektorki wiązki do pompowtrysków, może nieszczelności na oringach. Oleju na bagnecie ci nie przybywa? Sprawdzaj olej i wąchaj, czy nie śmierdzi ropą. 

1. Ropy nie przybywa w oleju

2. Listwa elektryczna Nowa

3. Pompa vacum i tak planowałem wymienić bo mam co do niej pewne zastrzeżenia.
 

4 godziny temu, marcin19883 napisał(a):

Pompa vacum?

Będzie wlatywać nowa. też tak myślę.
 

 

3 godziny temu, Pieterb napisał(a):

Być może ale to do weryfikacji bo równie dobrze to moga być same pompki. Jakoś to i tak będzie jeździć pewnie a czy właściciel coś z tym będzie robił to już inna kwestia.

Na pewno będę grzebał dalej. Dam znac jakie efekty.

2 godziny temu, marcin19883 napisał(a):

Wracając do głównego tematu wątku, to chyba mamy finał nieodpalania auta. Czujnik położenia wałka.  Teraz poczekamy, czy wymiana na nowy pomogła. :)

Nie odpalał bo nie dokręciłem śrub regulacyjnych wg instrucji. Wogóle ich nie dokręciłem :D
Teraz po regulacji jest ok ale te BIPY na - mnie zastanawiają.

Dam znać koledzy jakie efekty po moich działaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swIP

A podłącz vcds i popatrz na bipy. Na wolnych obrotach masz minusowe. A sprawdź np. 2000, 3000 obrotów. U mnie z tych +30, przy np. 2000obr połowa, a przy 3000obr obr to już bliżej zera lub delikatny minus ok -5. Zobacz jak jest u ciebie. 

Edytowane przez marcin19883
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2024 o 10:58, swIP napisał(a):

Szukam pompki 038 130 073 BP.
Ma ktoś na sprzedaż?

 

Stało się to co stać się musiało.
1. Po wyregulowaniu pompek zadziałał od strzała.

2. Po 10 kilometrach jazdy jeb. 2 Wtrysk rpzestał działać.
Szybka diagnoza vcds.
Drugi wtrysk padnięty + wypadanie zapłonów.
Szybkaj jazda do garażu.

IMG_20240817_093130.jpg

 

 

3. Demontaż gratów. 
I ZONK.
Jak do tego doszło nie wiem. :D
Ułamana część grzybka poleciała gdzieś nie mogę znaleźć.

 

IMG_20240817_103157.jpg

IMG_20240817_103207.jpg

IMG_20240817_103217.jpg

IMG_20240817_103910.jpg

IMG_20240817_103915.jpg

IMG_20240817_103922.jpg

Czy Ty masz chociaż świadomość że sam sobie to zepsułeś biorąc się za naprawę o której nie miałeś pojęcia ? 😋😁

Ta awaria to wynik złej regulacji napędu pompowtryskiwaczy.

Jest na forum tyle tematów opisujących dokładnie jak to się robi i jakie narzędzia są do tego potrzebne.Trzeba tylko czytać ze zrozumieniem i lepiej trzy razy pomyśleć niż się przy tym spieszyć...😅

Po takiej rzeźni mogło dojść uszkodzenia panewek i odkształcenia plastycznego osadzenia panewek wałka rozrządu w głowicy co zwiększa luz na panewkach sąsiadujących z tą połamaną pompką. 

Teraz siły zginające wałek będą działały zmęczeniowo na niego i wcale się nie zdziwię jak on z czasem pęknie...😋

A tak w ogóle to ciekawy jestem jaka była przyczyna grzebania w pompkach, bo nic w tym temacie o tym nie piszesz.

Generalnie pompki w ośmiozaworowych PD-kach są nie do zabicia przy normalnej eksploatacji i stosowaniu normalnej jakości oleju napędowego.

95 % problemów z nimi to ich złe uszczelnienie w gniazdach, bardzo często spowodowane ich niepoprawnym montażem, lub problemy z ich elektrycznym sterowaniem.

Polecam zapoznać się z moim tematem dotyczącym pompowtryskiwaczy, temat ma dziesięć lat i jest długi. Warto go przeczytać w całości bo sporo wniosków możesz z niego wyciągnąć ... :

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...