Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 Avant Quattro Mythos Black Edition by Mockery


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

tu się przywitam :)

Jest to moja pierwsza przygoda z "niemieckim" autem, od lat 90 zawsze była Honda 😜

Niestety Koncern w 2012 wycofał się z europy z modelem Accord (a z USA nie chcę auta), a do tego zaprzestał produkcji diesel'a

Tak więc trzeba było zacząć się rozglądac za zmianą marki, co sami wiecie nie jest łatwe jak przez lata człowiek zmienia tylko generacje tej samej marki :)

Tak wiec po wielu miesiącach rozmyślań i wertowania ogłoszeń zdecydowałem że będzie to A4B9.

podstawą o szukania było: 

1. Automat,

2. kombi (ze względu na familję)

3. panoramiczny dach

4. quattro

5. przebieg max 150k

...i znalazł się taki jeden w posiadanym budrzecie

decyzja i akcja była szybka: laweta, kanapki, termos i jazda pod francuską granicę:

obraz.png.11291f1efa695542384b0a1db1717e42.png

 

po 25h byliśmy spowrotem:

 

obraz.png

 

Pyk do garażu i spać:

obraz.png.551981114e6d44eccd086a862bfc17af.png

 

Co do planów :

- wymiana turbo na nowe, bo się rozpadło + IC wodny (to co na pierwszym montażu): DONE

- modyfikacja pamięci sterownika: cofnięcie dieselgate, podniesienie punktów zmiany biegów, odblokowanie momentu, skrócenie czasu zmiany biegów, wyłączenie start/stop - DONE

- STAGE1

- dechroming: grill, emblematy: 1/2 DONE

- montaż autohold

- modyfikacja caraudio

- i na pewno nie koniec ale narazie trzeba ogarnąć po ekologach  żeby to normalnie jeździło 

 

Edytowane przez Mockery
Opublikowano

Very nice car  i like it , also Accord , what did you mean  , controller memory modification , controller for what ?

 

Countless happy kilometers with him , keep us posted , i will follow the topic :D

Opublikowano
16 minut temu, MarioR34 napisał(a):

Very nice car  i like it , also Accord , what did you mean  , controller memory modification , controller for what ?

 

Countless happy kilometers with him , keep us posted , i will follow the topic :D

changing the computer configuration regarding engine and automatic transmission parameters ;)

Opublikowano

tak historycznie trochę ale jak ma być opowieść to inaczej się nie da:)

po "wrzuceniu" do garażu przez miesiąc nic sie nie działo, bo pojechaliśmy na wakacje a później trzeba było kompletować części, a łatwo nie było, bo niektórych nie było po hurtowniach, a ja uparłem się że turbo i IC maja być takie jakie na pierwszy montaż szły.

tak więc START:

 

20240724_172014.thumb.jpg.b0959961d6d6db99a5b0da32470281c1.jpg

 

Najpierw trzeba było porządnie naładować i zastanowić się jak podejść do wyjęcia turbiny, egr i dpf'a :

 

20240703_184345_1.thumb.jpg.142a62c4fea1cea08a202bbc995afbce.jpg

 

następnie rozkminić zawartość elementów z rozbiórki po poprzednim właścicielu, co ewentualnie brakuje....okazało się jednak, że wszystko jest i nic nie brakuje:)
IMG_25121.jpg.f7a74c01ac88023506349cb194d588e2.jpg

Opublikowano

a oto turbinka:

20240711_201348.thumb.jpg.6cc2083ab32a9cdeefcdb9363a37c134.jpg

 

jej kawałku poszły w IC i tam na szczęście zostały:

20240718_180649.thumb.jpg.6c6582023dc951cb179fd834df8490c7.jpg

 

 

Opublikowano (edytowane)

no więc...demontage💪:

obraz.png.e7f6bfde8f5ee9b937a27bade10ae085.png

 

9h później:

obraz.thumb.png.37494e139f5c404c498d1fe8cb1bb5f5.png

 

obraz.thumb.png.a03bab17ae9abe7cc784b7795f52e85e.png

 

naprawdę trzeba mieć dużo cierpliwości...czasem pójść i przez godzinę porobić co innego bo KU&^%$@@Aaa

Edytowane przez Mockery
Opublikowano (edytowane)

w międzyczasie dpfy pojechały do czyszczenia:

obraz.thumb.png.c3142b6b8a42f4df3dd912bd4b0927eb.png

  

...a ja zająłem się szukaniem cholernej rureczki rureczki od egra która pękła pod obejmą i nie było tego widać.

szukałem, szukałem po jakichś olxach i allegrach ale same używki 150-200pln.

ku mojemu zaskoczeniu w ASO 80pln - po rozmowie z panem od części okazało się, że ta guma to problem powtarzalny i wytrzymuje max 150k.

Najgorsza rzecz do założenia w całym procesie, mnóstwo straconego czasu, chyba z 10 podejść i masa mięsa przy tym. Dlaczego jak widać na starej jest lekko wybrzuszona z jednej strony i łatwo już wchodzi (wybrzuszenie powstaje w trakcie eksploatacji),a niestety nowa jest symetryczna i ciężko przez nią egr dokręcić bo napiera

oto i ona, stara i nowa:

obraz.png.8e1c892012a0fd45182799670cb57d52.png

Edytowane przez Mockery
Opublikowano (edytowane)

IC zakupiony w ASO (w hurtowniach czas oczekiwania 3 miesiące, bo VALEO się wyprzedało i dopiero produkcja poszła) pan się na szczęście zlitował i dał dobry rabat tak więc kosztowała 200pln więcej niż w hurtowni, w międzyczasie przyjechała paczka z turbo i wróciły dpfy, więc można było zakasać rękawy:

obraz.thumb.png.b6944c1d5d01d1891ea5929f998dac9d.png

Edytowane przez Mockery
Opublikowano (edytowane)

po 14h, płukance...adaptacjach.....szczęśliwy ....spać ;)❤️💪

 

 

Edytowane przez Mockery
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

a tak na dzień dzisiejszy, taki spyshoot w drodze do domu:

 

2XgIT0Aj.jpg

gc7dqsW2.jpg

Edytowane przez Mockery
Opublikowano

ładnie się prezentuje :brawo:

Opublikowano

Jakie są objawy pękniętej tej gumy?

Opublikowano
32 minuty temu, kris_91 napisał(a):

Jakie są objawy pękniętej tej gumy?

Ciąża  ...sorry nie mogłem sie powstrzymać  🤪

 

a tak na poważnie to "lewe" powietrze, co wywołuje zawirowania w pracy turbiny i myślę, że przyczyniło się to do jej destrukcji przy przebiegu ~120k

Opublikowano
3 godziny temu, Mockery napisał(a):

Ciąża  ...sorry nie mogłem sie powstrzymać  🤪

 

a tak na poważnie to "lewe" powietrze, co wywołuje zawirowania w pracy turbiny i myślę, że przyczyniło się to do jej destrukcji przy przebiegu ~120k

Moja też nie była w najlepszym stanie choć dziury nie widziałem przy wymianie chłodnicy egr. Chyba ja wymienię profilaktycznie. Przy otwartym oknie dość mocno słychać turbo u mnie może faktycznie gdzieś puszcza pod ciśnieniem.

Opublikowano
46 minut temu, kris_91 napisał(a):

Moja też nie była w najlepszym stanie choć dziury nie widziałem przy wymianie chłodnicy egr. Chyba ja wymienię profilaktycznie. Przy otwartym oknie dość mocno słychać turbo u mnie może faktycznie gdzieś puszcza pod ciśnieniem.

...tego nie widać na pierwszy rzut oka, bo po pierwsze jest pod obejmą a po drugie zobaczysz dopiero jak pomiętolisz gumę.

pewnie na jałowym nic nie słychać ale już w trakcie jazdy przy obciążeniu zaczyna świszczeć (albo i nie).

Ja uważam, że u mnie w aucie to, to było przyczyną rozsypania się turbo :(

obraz.png.110b8f24b432977664107768dd9c12aa.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...