P.Wiśnia Opublikowano 24 Września Opublikowano 24 Września (edytowane) Witam, W związku z trudnością znalezienia prawidłowych informacji na temat montażu lusterka fotochromatycznego w B6 postanowiłem przekazać całą wiedzę którą zdobyłem, przeprowadziłem również dokładne testy wszelkich podzespołów Co jest wymagane: MCE 8E0 907 279 F Lusterko fotochromatyczne wsteczne (8E0 857 511) Kostka do lusterka o numerach (8E0 971 833) VAG-COM (VCDS) Potrzebne piny: przed modelowym rokiem 2003 - 000 979 008E(boczne zapięcie) w i po roku 2003 - 000 979 009E(duże środkowe zapięcie) w obu przypadkach potrzebne jest to 8 pinów (2 lampki + 6 lusterka + 3 mce) Opcjonalnie: pokrętło regulacji (CLH: 8E1 919 094B | CLH + regulacja zasięgu: 8E1 919 094A | CLH + DRL: 8E1 919 094D) Lampka podsufitki pod fotochrom (numer niema znaczenia liczy się oznaczenie ECS) Piny do wiązek drzwi (4x 000 979 009 + 4x 000 979 012) Lusterka pod fotochrom(7,10,14 pin) + wkład lewy(8E0 857 535 F/J/G/K/H/L) + wkład prawy(8E0 857 536 F/J/G/K/H/L) Schemat połączenia elektrycznego + opis: Lusterko (8E0 857 511): pin 1 - zasilanie lusterka (mostek z włącznikiem światła/podświetleniem przełącznika clh) [czarno/niebieski] pin 2 - masa lusterka (polecam podłączyć do punktu masowego słupka A) [brązowy] pin 3 - sygnał z czujnika światła do MCE 30/32 pin [niebiesko/czerwony] pin 4 - sygnał ściemnienia do lusterka zewnętrznego (MAX: 1,4V, średnio: 1V) [fioletowo/biały] pin 5 - sygnał rozjaśnienia do lusterka zewnętrznego (MAX: 1,4V, średnio: 1V) [fioletowy] pin 6 - przewód odcinający działanie systemu ściemniania [brązowo/czarny][biało/fioletowy] Lusterko (4B0 857 511C): pin 1 - zasilanie lusterka (mostek z bezpiecznikiem S231) [czarno/niebieski] pin 2 - masa lusterka (mostek z pinem nr 6 lampki podsufitki) [brązowy] pin 3 - rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego do łączenia przewodów w słupku A na wysokości podstopnicy [niebiesko/czerwony] pin 6 - rozłączenie fotochromu po włączeniu lampki podsufitki do lampki pin 1 [brązowo/czarny] *nie współpracuje z całą instalacją, zapewnia tylko wewnętrzny fotochrom i nie posiada wsparcia świateł AUTO i CLH): Lampka podsufitki: pin 1 - przewód masujący do lusterka [brązowo/czarny] pin 6 - masa lampki (opcjonalnie możemy podpiąć tutaj masę lusterka) [brązowy] pin 11 - przewód masujący do MCE, ma kontynuacje do pinu 1 [biało/fioletowy] Przewód odcinający: na przewód podawana jest masa z MCE podawana jest w przypadku wrzucenia biegu wstecznego w przypadku włączenia lampki podsufitki masa jest podawana z prawej lampki bądź z lewej (w przypadku włączenia głównym przyciskiem i tak włączają się boczne wyłączając fotochrom) w przypadku zastosowania lampki przed 2003r modelowym, fotochrom nie zostanie wyłączony nawet w przypadku biegu wstecznego z powodu braku połączenia pinów 1 z 11. Schemat pokręteł regulacji: CLH: pin 4 – iluminacja [czarno/niebieski] pin 5 – masa [brązowy] pin 7 – aktywacja CLH [biały] pin 8 – iluminacja [czarno/niebieski] CLH + regulacja zasięgu: pin 1 – iluminacja [czarno/niebieski] pin 2 - włączenie regulacji reflektorów (mostek z zasilaniem świateł mijania) [żółto,fioletowy] pin 3 - wyjście sygnału do silniczków regulacji reflektorów [żółto,szary] pin 4 – iluminacja [czarno/niebieski] pin 5 – masa [brązowy] pin 7 – aktywacja CLH [biały] pin 8 – iluminacja [czarno/niebieski] CLH + DRL(nie współpracuje z MCE od B6, ale jest możliwość dorobienia): pin 3 – aktywacja DLR [niebiesko/czerwony] pin 4 – iluminacja [czarno/niebieski] pin 5 – masa [brązowy] pin 7 – aktywacja CLH [biały] pin 8 – iluminacja [czarno/niebieski] Możemy wszędzie wykorzystać zasilanie włącznika świateł do iluminacji. Osobiście jednak wykorzystałem przewody iluminacji od licznika, dzięki temu cyferki świecą się po zapłonie a piktogramy tylko z włączonymi światłami. Lampka niedostosowana/dostosowanie takiej lampki: główny włącznik nie posiada przejścia między pinami 1-11 (można sprawdzić również za pomocą pól zaznaczonych na czerwono)(w takim przypadku należy połączyć zaznaczone pola za pomocą przewodu) na pomarańczowo zaznaczyłem miejsce gdzie powinny znajdować się diody prostownice od połączenia z pinem 1,11 do masy lampki(żarówka zapala się gdy zostanie zamknięty obwód masy) na czerwono zaznaczyłem wejście do głównego przycisku, łączy się ono z pinem na czerwono zaznaczyłem wyjścia które za pośrednictwem diod prostowniczych powinny być połączone z masą żarówki najlepszą opcją moim zdaniem jest połączenie pól w głównym włączniku wyprowadzenie dodatkowego złącza z przewodu masowego lampki, takie złącze wpinalibyśmy do zaznaczonych na czerwono wyjść(można kupić końcówki przewodów do zaciśnięcia, mają odpowiedni rozmiar) Za niedługo podrzucę zdjęcia po wykonaniu przystosowania. Edytowane 24 Września przez P.Wiśnia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się