woochuck Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Witam, mam b8 po lifcie, pod maską 2.0 TFSI 220km, quattro i tiptronic. Wiem, że autko musi swoje spalić i nie mam z tym problemów. Zastanawia mnie inna kwestia. Po zakupie auta, jeździłem mega spokojnie i sprawdzałem spalanie. Przy naprawdę spokojnej jeździe mogłem wykręcić 7,5-8,5l /100km. Od tego czasu wymieniłem olej, filtry, pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, cewki i świece zapłonowe. Po tych wszystkich zabiegach nie jestem w stanie zejść do podobnych wartości spalania, utrzymuje się ono w wysokości 11-12l. Dodatkowo czuć zapach spalin po odpaleniu auta oraz przy prędkościach ok 100km/h ale ten objaw akurat od momentu zakupu był. Podpowiedzcie proszę o co może chodzić, skąd ten wzrost spalania przy podobnej jeździe. Da się temu jakoś zaradzić, jest się czym przejmować?
matekboss Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Zacznę od końca, zapach spalin zaraz po odpaleniu jest normalny bo kat jest dogrzewany i silnik jest podlewany paliwem, ale to ustaje po góra 10 sek. To że przy 100km/h to akurat dziwne. Podepnij VCDS lub coś podobnego i sprawdź korekty paliwowe krótko i długoterminowe oraz na sondzie lambda. Wymieniłeś praktycznie cały układ zapłonowo-paliwowy, a stara sonda podobnie jak przepływka z czasem się degradują i te wartości mogą być oszukane, ale jeszcze nie na tyle żeby zapalić checka. Ogólnie przy sprawnym układzie po wymianie jakiegoś elementu typu wtryskiwacz wystarczy zrobić około 100km w trasie i przez ten czas się zaadoptuje.
woochuck Opublikowano 7 Października Autor Opublikowano 7 Października Dziękuje za odpowiedź. 53 minuty temu, matekboss napisał(a): Podepnij VCDS lub coś podobnego i sprawdź korekty paliwowe krótko i długoterminowe oraz na sondzie lambda Czy po sprawdzeniu korekt będę wiedział, czy do wymiany kwalifikuje się sonda i przepływka?
matekboss Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października Przepływka akurat może być ok, podałem tylko przykład że z czasem te części degradują i ich sprawność spada, a nie psują się jak typowa elektronika że działa i nagle przestaje. Korekty długoterminowe idealnie powinny oscylować wokół 0%, do +/- 4 lub 5 jest akceptowalne. Jeżeli wymieniłeś cały układ paliwowy to zakładając że założone części są sprawne, pozostaje sprawdzić sondę przed katem, bo ona też ma znaczący wpływ na sterowanie dawką paliwa. Dziwny jest ten zapach spalin, bo ogólnie tfsi jak są rozgrzane to można nos wsadzić w wydech i za bardzo nie wali spalinami. Może jest gdzieś nieszczelność na wydechu i zaciąga świeżego powietrza co też przekłamuje sondę, swoją drogą miałem tak w motocyklu efekt był taki że przy lekkim gazie silnik potrafił kichnąć w wydech bo podlewało paliwem. Tak czy inaczej czeka Cię trochę drobiazgowej pracy, ale to na pewno jakaś pierdoła bo tu już nie ma w co zajrzeć jeżeli tyle nowych gratów weszło.
woochuck Opublikowano 9 Października Autor Opublikowano 9 Października Dobra, będę sprawdzał i dam znać. Też podejrzewałem sonde lambda, ale nie ma sensu wymieniać w ciemno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się