Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przed zakupowa diagnostyka Audi A4 B9 w ASO - czy warto?


konvinsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

szukałem podobnego tematu - niestety nie znalazłem, więc jeśli przeoczyłem zalinkujcie. 

 

W piątek/sobotę jadę do Poznania obejrzeć A4 B9 Allroad. Słabo znam się na samochodach w technicznym ujęciu, dlatego chciałbym prosić o poradę. Czy warto zapłacić 1000 zł za diagnostykę przedzakupową w ASO czy wystarczy normalna SKP? ASO jest w stanie faktycznie zdecydowanie lepiej określić stan pojazdu? Czy może zdać się na trzecią opcję - sprawdzony serwis w okolicy? Prawdopodobnie jedzie ze mną osoba, która sprowadza głównie Audi na zamówienie z rynku niemieckiego. Auto ma około 65k nalotu, było kupione w polskim salonie. Co myślicie?

 

Dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znając zakresu czynności wykonywanych w ASO w cenie tych 1000 zł, ciężko powiedzieć czy się opłaca. Zapytaj dokładnie co i jak wliczone jest w cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, postaram się pozyskać powyższe info - pytanie jak szczegółowo Audi będzie chciało się tym podzielić. Może ktoś z użytkowników forum zna zakres procedury? 

 

Na szybko znalazłem listę kontrolną Audi Select Plus, natomiast domyślam się, że serwis może postępować według innego klucza.

Audi 1.jpeg

Audi 2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sprawdza grubość powłoki lakierniczej , historię w ASO , stan płynów , czy są wycieki , ogumienie , stan zawieszenia , podłączą pod komputer , zczytaja ewentualne błędy,  ogolnie wszystko to co w każdym innym ogarniętym warsztacie. A cena wysoka bo to ASO , ale cudów tam nie wymyślą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, konvinsky napisał(a):

Co myślicie?

Nie napisales jaki rok, ale domyslam sie ze cena kolo 100 tys zl... i zastanawiasz sie nad 1 tys zl czyli 1% wartosci na sprawdzenie? 

Oczywiscie ze warto!

Inna sytuacja jezeli jest to I wlasciciel, ktory kupil auto wlasnie w PL Salonie, ma pelna historie, serwisowany caly czas w ASO, ksiazka serwisowa. Wtedy mozna ogolnie sprawdzic auto, SKP + czujnik lakieru + wywiad z wlascicielem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z usług ASO Poznań korzystałem w 2017 r. podczas zakupu A4B8 allroad.

Wiadomo sprawdzenie X punktów, zawieszenia, grubości lakieru, historii serwisowej. Nie pamiętam czy była jazda próbna ale raczej tak.

Serwis nie wykrył znanej usterki ,,lewej półosi'' a luz był bardzo duży.

Po oględzinach, nie było rozmowy w cztery oczy, powiedzieli dwa zdania o aucie przy sprzedającym. Nic nie doradzili czy warto kupić czy warte swoich pieniędzy.

Ogólnie nie polecam. Jedyny plus to papierek, który może się przydać przy późniejszej sprzedaży.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Nie napisales jaki rok, ale domyslam sie ze cena kolo 100 tys zl... i zastanawiasz sie nad 1 tys zl czyli 1% wartosci na sprawdzenie? 

Oczywiscie ze warto!

Inna sytuacja jezeli jest to I wlasciciel, ktory kupil auto wlasnie w PL Salonie, ma pelna historie, serwisowany caly czas w ASO, ksiazka serwisowa. Wtedy mozna ogolnie sprawdzic auto, SKP + czujnik lakieru + wywiad z wlascicielem.

Dodaję zatem szczegółów - rocznik to 2018, około 65k nalotu, cena to wstępnie 120000k. Auto kupione w Audi Select Plus jako używane (właściciel kupił z informacją, że drzwi od strony kierowcy  były lakierowane - nie wiadomo dlaczego, ale w ASO - warstwa to około 170) . Do około 51k ma pełną historię serwisową w ASO, potem było serwisowane poza ASO. Wszystkie szyby fabryczne. 
 

Dzięki za komentarz w sprawie :)
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, duzy616 napisał(a):

Z usług ASO Poznań korzystałem w 2017 r. podczas zakupu A4B8 allroad.

Wiadomo sprawdzenie X punktów, zawieszenia, grubości lakieru, historii serwisowej. Nie pamiętam czy była jazda próbna ale raczej tak.

Serwis nie wykrył znanej usterki ,,lewej półosi'' a luz był bardzo duży.

Po oględzinach, nie było rozmowy w cztery oczy, powiedzieli dwa zdania o aucie przy sprzedającym. Nic nie doradzili czy warto kupić czy warte swoich pieniędzy.

Ogólnie nie polecam. Jedyny plus to papierek, który może się przydać przy późniejszej sprzedaży.

Faktycznie średnie wrażenie to robi. Czym jest wyżej wspomniana usterka „lewej półosi” ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ASO czy porządny ale podkreślam porządny, wyspecjalizowany w VAG serwis (nie Kaziki i Waldeczki z komputerem!!!) wypadną podobnie. Mowa o diagnostyce komputerowej, sprawdzeniu wtrysków (na kompie tak pobieżnie ale zawsze coś), zapełnieniu DPF, sterowniki Airbag itd. W ASO dodatkowo wydrukują historię.

 

SKP - zdecydowanie za mało. Dowiesz się, jak z zawieszeniem i wyciekami, w zasadzie to tyle. O tym co siedzi pod maską na SKP się nie dowiesz.

 

W ASO i jakimś dobrym VAGu ogarną też podobnie elementy z SKP.

Edytowane przez Jakoob
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...