ErnestCokan Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada Witam, Wczoraj wyskoczył mi komunikat AdBlue usterka brak rozruchu za 1000 km Błędy jakie znalazłem po podłączeniu VCDSa wrzucam na fotkach, moje pytanie, jak sądzicie czy te 4 błędy wskazują na walnięty sterownik AdBlue? bo podobno te sterowniki najczęściej padają, czy raczej szukać gdzieś indziej. Pozdrawiam .
Muskel1 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada 1. Wrzucamy zawsze pełny auto-scan w postaci pliku tekstowego. txt a nie jakieś marne zdjęcia. 2. Użyj wyszukiwarki bo temat rzeka istnieje już od dawna na forum.
wuPiotrek Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany. te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue
ErnestCokan Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada 3 godziny temu, wuPiotrek napisał(a): dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany. te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue ok dzięki, dolałem 10 litrów ale chyba to nie jest ful nie wiem ile wchodzi litrów jutro dokupię jeszcze następną 10L
Muskel1 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada Zależy jaki masz zbiornik. Standardowo były 12l, jako opcję można było za dopłatą zamówić 24l.
ErnestCokan Opublikowano 21 Listopada Autor Opublikowano 21 Listopada Dolałem jeszcze 5 L czyli razem wlazło 15L AdBlue pod korek, wykasowałem błędy ale komunikat 1000 km nadal wyskakuje Wstawiam PDF z błędami może ktoś pomoże czy da się ten komunikat wykasować, czy naprawa a może zupełnie wywalić to z auta i po problemie koszt 1500 zł Log-ZS6666-WAUZZZF45HA044476-222168km.pdf
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada Opublikowano 21 Listopada Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF). Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości: -obroty pompy czynnika redukującego -wysterowanie pompy czynnika redukującego -ciśnienie czynnika rdeukujacego. Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar.
ErnestCokan Opublikowano 21 Listopada Autor Opublikowano 21 Listopada 10 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF). Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości: -obroty pompy czynnika redukującego -wysterowanie pompy czynnika redukującego -ciśnienie czynnika rdeukujacego. Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar. Ok ,dziękuję
ErnestCokan Opublikowano 21 Listopada Autor Opublikowano 21 Listopada 2 minuty temu, ErnestCokan napisał(a): Ok ,dziękuję A czy jest może bezpiecznik tej pompa czynnika? może bezpiecznik przepalony ale nie wiem gdzie g szukać jeśli taki jest.
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada Opublikowano 21 Listopada Pompa nie ma osobnego bezpiecznika i zasilana jest bezpośrednio ze sterownika AdBlue.
wuPiotrek Opublikowano 21 Listopada Opublikowano 21 Listopada (edytowane) jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan. Edytowane 21 Listopada przez wuPiotrek
ErnestCokan Opublikowano 22 Listopada Autor Opublikowano 22 Listopada 10 godzin temu, wuPiotrek napisał(a): jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan.
ErnestCokan Opublikowano 22 Listopada Autor Opublikowano 22 Listopada Czy odłączenie akumulatora na dłużej nie spowoduje jakiegoś problemu ? bo ktoś mi mówił że może się coś rozkodować i będzie problem z odpaleniem.
Muskel1 Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Rozkodować się nic nie rozkoduje ale mogą zostać stracone nastawy czujnika skrętu i trzeba będzie przyuczyć, podobnie jak nastawy podstawowe szyb.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się