ErnestCokan Posted November 17 Posted November 17 Witam, Wczoraj wyskoczył mi komunikat AdBlue usterka brak rozruchu za 1000 km Błędy jakie znalazłem po podłączeniu VCDSa wrzucam na fotkach, moje pytanie, jak sądzicie czy te 4 błędy wskazują na walnięty sterownik AdBlue? bo podobno te sterowniki najczęściej padają, czy raczej szukać gdzieś indziej. Pozdrawiam .
Muskel1 Posted November 17 Posted November 17 1. Wrzucamy zawsze pełny auto-scan w postaci pliku tekstowego. txt a nie jakieś marne zdjęcia. 2. Użyj wyszukiwarki bo temat rzeka istnieje już od dawna na forum.
wuPiotrek Posted November 18 Posted November 18 dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany. te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue
ErnestCokan Posted November 18 Author Posted November 18 3 godziny temu, wuPiotrek napisał(a): dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany. te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue ok dzięki, dolałem 10 litrów ale chyba to nie jest ful nie wiem ile wchodzi litrów jutro dokupię jeszcze następną 10L
Muskel1 Posted November 18 Posted November 18 Zależy jaki masz zbiornik. Standardowo były 12l, jako opcję można było za dopłatą zamówić 24l.
ErnestCokan Posted November 21 Author Posted November 21 Dolałem jeszcze 5 L czyli razem wlazło 15L AdBlue pod korek, wykasowałem błędy ale komunikat 1000 km nadal wyskakuje Wstawiam PDF z błędami może ktoś pomoże czy da się ten komunikat wykasować, czy naprawa a może zupełnie wywalić to z auta i po problemie koszt 1500 zł Log-ZS6666-WAUZZZF45HA044476-222168km.pdf
Muskel1 Posted November 21 Posted November 21 Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF). Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości: -obroty pompy czynnika redukującego -wysterowanie pompy czynnika redukującego -ciśnienie czynnika rdeukujacego. Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar.
ErnestCokan Posted November 21 Author Posted November 21 10 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF). Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości: -obroty pompy czynnika redukującego -wysterowanie pompy czynnika redukującego -ciśnienie czynnika rdeukujacego. Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar. Ok ,dziękuję
ErnestCokan Posted November 21 Author Posted November 21 2 minuty temu, ErnestCokan napisał(a): Ok ,dziękuję A czy jest może bezpiecznik tej pompa czynnika? może bezpiecznik przepalony ale nie wiem gdzie g szukać jeśli taki jest.
Muskel1 Posted November 21 Posted November 21 Pompa nie ma osobnego bezpiecznika i zasilana jest bezpośrednio ze sterownika AdBlue.
wuPiotrek Posted November 21 Posted November 21 (edited) jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan. Edited November 21 by wuPiotrek
ErnestCokan Posted November 22 Author Posted November 22 10 godzin temu, wuPiotrek napisał(a): jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan.
ErnestCokan Posted November 22 Author Posted November 22 Czy odłączenie akumulatora na dłużej nie spowoduje jakiegoś problemu ? bo ktoś mi mówił że może się coś rozkodować i będzie problem z odpaleniem.
Muskel1 Posted November 22 Posted November 22 Rozkodować się nic nie rozkoduje ale mogą zostać stracone nastawy czujnika skrętu i trzeba będzie przyuczyć, podobnie jak nastawy podstawowe szyb.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now