Jump to content
IGNORED

Komunikat AdBlue usterka - brak rozruchu za 1000 km w Audi A4 B9 2.0 TDI


Recommended Posts

Posted

Witam,
Wczoraj wyskoczył mi komunikat  AdBlue usterka brak rozruchu za 1000 km :(  
Błędy jakie znalazłem po podłączeniu VCDSa wrzucam na fotkach,
moje pytanie, jak sądzicie czy te 4 błędy wskazują na walnięty
sterownik AdBlue? bo podobno te sterowniki najczęściej padają, czy raczej szukać gdzieś indziej. 
Pozdrawiam .

1q1q1.PNG

2q2q2.PNG

3q3q3q.PNG

4q4q4q4.PNG

Posted

1. Wrzucamy zawsze pełny auto-scan w postaci pliku tekstowego. txt a nie jakieś marne zdjęcia.

2. Użyj wyszukiwarki bo temat rzeka istnieje już od dawna na forum.

Posted

dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany.

te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue

Posted
3 godziny temu, wuPiotrek napisał(a):

dolej adblue do pelna, skasuj bledy. jak bedzie wracac to wymien sterownik. temat jest na forum dobrze opisany.

te bledy cisnienia to moga byc od zbyt niskiego poziomu adblue

ok dzięki, dolałem 10 litrów ale chyba to nie jest ful  nie wiem ile wchodzi litrów jutro dokupię jeszcze następną 10L 

Posted

Zależy jaki masz zbiornik.  Standardowo były 12l, jako opcję można było za dopłatą zamówić 24l.

Posted

Dolałem jeszcze 5 L  czyli razem wlazło 15L AdBlue pod korek, 

wykasowałem błędy ale komunikat 1000 km nadal wyskakuje :(

Wstawiam PDF z błędami może ktoś pomoże czy da się ten komunikat 

wykasować, czy naprawa a może zupełnie wywalić to z auta i po problemie

koszt 1500 zł 

Log-ZS6666-WAUZZZF45HA044476-222168km.pdf

Posted

Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF).

Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości:
-obroty pompy czynnika redukującego
-wysterowanie pompy czynnika redukującego
-ciśnienie czynnika rdeukujacego.

Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar.

 

 

Posted
10 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Na przyszłość wrzucaj auto-scan w formie nie obrobionej, czyli takim formacie, jaki zostaje zapisany przez VCDS (dokument tekstowy .txt a nie PDF).

Musisz sprawdzić na pracującym silniku jakie są wartości:
-obroty pompy czynnika redukującego
-wysterowanie pompy czynnika redukującego
-ciśnienie czynnika rdeukujacego.

Na scanie w błędzie zapisane jest ciśnienie czynnika redukującego wartość na minusie, więc prawdopodobnie pompa AdBlue nie pracuję. Ciśnienie czynnika redukującego powinno na pracującym silniku wynosić stale ok. 5 Bar.

 

 

 Ok ,dziękuję 

Posted
2 minuty temu, ErnestCokan napisał(a):

 Ok ,dziękuję 

A czy  jest może bezpiecznik tej pompa czynnika?

może bezpiecznik przepalony ale nie wiem gdzie g szukać jeśli taki jest.

Posted

Pompa nie ma osobnego bezpiecznika i zasilana jest bezpośrednio ze sterownika AdBlue.

Posted (edited)

jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany 

 

czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. 

 

problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan. 

Edited by wuPiotrek
Posted
10 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

jak problem nadal jest to 99% to wina sterownika i te diagnozy kodami bledow moga byc wprowadzajace w blad tylko (fizyczne uszkodzenie plyty = komputer pokazuje bzdury). najlatwiej wymienic sterownik, koszt 300-500zl za uzywke, wymiana 5 minut, wszystko opisane w temacie do ktorego tutaj byles odsylany 

 

czasem ten licznik 'pozostalo 1000km' znajomemu udawalo sie usunac odlaczeniem na dluzej akumulatora (wykasowanie bledow nic nie daje w tym przypadku), ustępowalo wlasnie jak zalewał do pelna adblue, ale koniec koncow i tak musial wymienic sterownik - od tamtej pory od 2 lat spokoj. 

 

problem sterownika moze zawsze wrocic bo jest on zle zabezpieczony przed wilgocią, uzywany moze byc juz skorodowany w srodku a nowy bedzie duzo kosztowal. mozna usunac tak jak pisales ale ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan. 

 

Posted

Czy odłączenie akumulatora na dłużej 

nie spowoduje jakiegoś problemu ?

bo ktoś mi mówił że może się coś rozkodować i będzie problem z odpaleniem.

Posted

Rozkodować się nic nie rozkoduje ale mogą zostać stracone nastawy czujnika skrętu i trzeba będzie przyuczyć, podobnie jak nastawy podstawowe szyb.  

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...