Medusa91 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Witam od jakiegoś czasu zauważyłem iż co chwile wypala mi sie DPF. W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy gdy robiłem po średnio 30-60km dziennie. Za pomocą programu VCDS pobrałem wartości DPF EGR oraz Wtryskiwaczy (EGR dlatego iż jakiś czas temu pokazał mi się błąd z EGR lecz po dłuższej trasie z wyższymi obrotami błąd już sie nie pokazał około 2 miesiecy.) Mógłby mi ktoś sprawdzić te dane i co one konkretnie oznaczają? EGR jest gdy pojazd jest zgaszony oraz gdy został odpalony przez minute. Wszystkie pomiary zostały zrobione po krótkiej trasie 2km i 5min postoju.
Medusa91 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu Chciałbym dodać jeszcze że pojawiają sie objawy od dłuższego czasu między innymi losowo zaczyna silnik chodzić nie równo na wolnych obrotach, trzęsie wtedy całą budą. Problem po chwili sam ustaje, wtedy też podczas jazdy są lekkie podszarpywania.
Tomnik Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 20 minut temu, Medusa91 napisał(a): W przeciągu 2 tygodni wypalił mi sie z 3-5 razy Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach. Z podanych danych - Przekroczona granica zapełnienia popiołem. Im więcej popiołu, tym mniejszy dystans pomiędzy regeneracjami. DPF do demontażu, poddaj go próbie wyczyszczenia (myjka hydrodynamiczna). Po czyszczeniu reset. Zainteresuj się aplikacją VAG DPF . Edytowane 1 godzinę temu przez Tomnik
Medusa91 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu 1 minutę temu, Tomnik napisał(a): Skąd to przekonanie ? Domyślasz się /Jesteś pewien ? Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i temperatura poszła w góre, po przejechaniu 5-10km temperatura zaczynała spadać i obroty wróciły do normy. Na zdjęciu pisze ze 22km temu była regeneracja czyli by sie zgadzało. Spojrzę zaraz na VAG DPF jak to działa
Medusa91 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu 0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie? A wtryskiwacze mają poprawne pomiary?
Tomnik Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu 3 minuty temu, Medusa91 napisał(a): Wracając wieczorem do domu obroty wskoczyły na około 1k i To przypadek nr 1, a piszesz o 3-5. Czyli domyślasz się. Dlatego namawiam na VAG DPF. Będziesz mógł monitorować na bieżąco. 3 minuty temu, Medusa91 napisał(a): 0.21l to już taka wartość że wymagane jest czyszczenie? A wtryskiwacze mają poprawne pomiary? 0.17 l, to wartość "graniczna". Wtryskiwacze bada się po za autem na dedykowanym do tego sprzęcie. Dane, które przedstawiłeś to tzw. regulacja biegu jałowego i nie można po nich jednoznacznie stwierdzić, czy odchyłka na danym cylindrze spowodowana jest pracą wtryskiwacza, czy żądaniem sterownika o zwiększeniu dawki z powodu słabszej jego(cylindra) pracy/stanu. Więcej mogą powiedzieć dane korekt długoterminowych (nie, nie wiem pod jakim nr-em możesz je znaleźć, są tam na pewno) Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach.
Medusa91 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu 3 minuty temu, Tomnik napisał(a): Podaj dane po przejechanym odcinku, powiedzmy 150km - obliczona i zmierzona wartość sadzy, różnica ciśnienia, silnik na wolnych obrotach. Dobra, zrobię 150km i wyśle ponownie zdjęcie wartości DPF
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się