Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TIPTRONIC a osiągi


tommylee

Rekomendowane odpowiedzi

Witka, na niemieckiej stronie Audi podają dane dla B6 3.0V6 Tip+Q 8,9s do setki. Czy ta wartość podawana jest przy starcie w trybie D? Czy np startując i przełączając biegi ręcznie w trybie sekwencyjnym nie da się tego rezultatu poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź pewien, że Audi podało najniższą możliwą wartość niezależnie w jaki sposób to uzyskali. Zmieniając biegi w trybie ręcznym, czy automatycznym czasy sie nie zmieniają, masz tylko wpływ na to kiedy ten bieg zmienisz, a nie jak szybka będzie zmiana. Jeżeli zależy Ci na osiągach to odpuść temat Tiptronica. Pomimo tego,że była to najszybsza skrzynia automatyczna w momencie wchodzenia na rynek, to niestety baaardzo spowalnia auto i pogorsza osiągi to nie DSG :confused: Można też zmienić soft w skrzyni,żeby zmiany były szybsze, ale ten temat to jeszcze nie w Polsce, a jeżeli ktoś sie tego podejmie, to wierz mi na dobre tej getribe to nie wyjdzie, a naprawy to duuuży worek biletów NBP :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego,że była to najszybsza skrzynia automatyczna w momencie wchodzenia na rynek, to niestety baaardzo spowalnia auto i pogorsza osiągi to nie DSG :confused: Można też zmienić soft w skrzyni,żeby zmiany były szybsze, ale ten temat to jeszcze nie w Polsce, a jeżeli ktoś sie tego podejmie, to wierz mi na dobre tej getribe to nie wyjdzie, a naprawy to duuuży worek biletów NBP :biggrin:

Dla np 1,9 tdi 130PS producent podaje od 0-100km czasy 9,2 (manual), 9,8 (tiptronic)- to chyba nie az tak baardzo spowalnia auto (no chyba ze chcesz startowac na 1/4minli)to kazdy ułamek sek ma znaczenie.

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 10-04-2007, 11:28 ]

zapraszam kolege do zapoznania sie z regulaminem a w szczegolnosci punkt 1 i 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz start z wciśniętym heblem to czas sie zmniejszy o jakieś 0,5 do 1 sekundy.Ale to bardzo nie zdrowe dla skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

Niestety tip jeszcze nie mam (ale juz niedługo) ale wydaje mi się że niewiele zdziałasz....

Poza tym ja wyznaję inną filozofię jazdy. Wolę kick-down przy 60 kmph i foooootel!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jednak dalej, czy w trybie sekwencyjnym jednak nie wycisnęlo by sie choć 1s mniej :)
Nie :bicz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami :)

tak stary tylko te dane z twojego linku to ośka a nie quattro. Na początku tematu się walnąłem, fakt miało być 8,7s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając biegi w trybie ręcznym, czy automatycznym czasy sie nie zmieniają, masz tylko wpływ na to kiedy ten bieg zmienisz, a nie jak szybka będzie zmiana.

Zastanów się jedno wyklucza drugie. Po to jest tryb manualny by wbić niższy bieg szybciej albo przeciągnąć na niższym dłużej. Przykładowo przepuśćmy że osiągnięcie 100km/h w automacie wymaga już 4 biegu, w trybie manulanym zakres obrotów 3 biegu spokojnie pozwala na osiągnięcie 100. Jedno jest pewne podali najniższy możliwy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku piszesz 8,9 sek, teraz 8,7sek, a tak w ogole to do setki ma 7,1 sek.http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=760&model=446&typ=42 urwie ci łeb z kablami :)

tak stary tylko te dane z twojego linku to ośka a nie quattro. Na początku tematu się walnąłem, fakt miało być 8,7s

no wiec jak poczytasz coś o quattro to bedziesz wiedział ze to co podałem jest optymistyczna wiadomością dla Ciebie, gdyż 4x4 (mimo dodatkowego ciezaru) daje z pewnoscią lepszy, szybszy start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się jedno wyklucza drugie. Po to jest tryb manualny by wbić niższy bieg szybciej albo przeciągnąć na niższym dłużej. Przykładowo przepuśćmy że osiągnięcie 100km/h w automacie wymaga już 4 biegu, w trybie manulanym zakres obrotów 3 biegu spokojnie pozwala na osiągnięcie 100.
Jeżeli jedziesz pełną bombą od początku do osiągnięcia stówki to automat zmienia ciągnąc do max wartości obrotowych, zmieniając ręcznie jeżeli przeciągniesz to Tip sam zmieni za Ciebie bieg i wyjdzie na to samo. Ręczna zmiana biegów jest przydatna kiedy np. chcesz zredukować bieg w celu przyspieszenia i wtedy napewno sprawniej Ci to pojdzie niz na trybie D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi wydaje mi się że tiptronic przy bucie w podłogę zmienia bieg na wyższy w momencie kiedy gwałtowenie już spada moc/moment, zaraz po "górce" [optimum mocy ok 4050/min] tj. ok 4100-4200 dla mojego 2.5 a nie cisnie do maxa obrotowego tj ok 4500/min. tak jest efektywniej, wystarczy zajrzeć na zwykły wykres z hamowni, ja takie zachowanie skrzyni przy butowaniu obserwuję u siebie :lol: dlatego wydaje mi się, że paradoksalnie na pełnym automacie, a nie na sekwencji może być szybciej, a już na pewno nie jest wolniej.

akurat przy przyspieszeniu do jakiejś bardzo konkretnej prędkości może nie być to korzystniejsze bo lepiej dociągnąć kilka km/h na jakimś biegu "na siłę" niż tracić czas na zmianę na optymalny [a tiptro w a4 to trochę tego czasu potrzebuje.. :evil:], aczkolwiek to już są takie paradoksy. Ja i tak nie jestem w stanie pojechać setki na dwójce, wiec mi opłaca sie wrzucić 3 własnie ok 4100/min a nie dociągając do maxa obr, kiedy wchodzi sie w obszar dużej staty mocy..

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedziesz pełną bombą od początku do osiągnięcia stówki to automat zmienia ciągnąc do max wartości obrotowych, zmieniając ręcznie jeżeli przeciągniesz to Tip sam zmieni za Ciebie bieg i wyjdzie na to samo. Ręczna zmiana biegów jest przydatna kiedy np. chcesz zredukować bieg w celu przyspieszenia i wtedy napewno sprawniej Ci to pojdzie niz na trybie D

Qurde nie wiedziałem że tip jak przeciągne go w trybie manualnym na obrotach to mi zmieni bieg :(( czyli tak czy siak sprint zajmuje mi tyle samo czasu i nic nie wyduszę. Kurde szkoda bo napaliłem się bardzo na 3.0V6 z tipem ale chyba jednak poszukam manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde radze manuala jeżeli zależy Ci na osiągach, jeżeli nie to Tip jest super opcją do zakorkowanego miasta, tyle ,że te osiągi :evil: a właściwie ich brak :bicz: Kupisz 3.0 i bedziesz oczekiwał fajerwerków, a tu.... Nie neguje Tipa, najlepiej sie przejedz i sam ocen. Pozdrawiam i życze dobrego wyboru :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...