spalski1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Witam serdecznie wszystkich Chcę zapytać czy ktoś z Was spotkał taki problem (ja mam go od blisko roku) Problem polega na tym że jak odpalam auto i chwilę stoi zapala się taki komunikat (nie działają wtedy funkcje takie jak start-stop podgrzewanie lusterek siedzeń i tylnej szyby) Ale gdy auto zgaszę i nim ruszę od razu nie ma takiego problemu powtarzam jak tylko ruszę z miejsca nie ma takiego alarmu. Z auto-skanu wynika brak komunikacji z alternatorem ale wtyczka wpięta jest do niego Dodam że poprzedni właściciel wymieniał w ASO alternator W momencie tego alarmu zauważyłem że alternator nie ładuje akumulatora. Chcę nadmienić że akumulator jest jeszcze oryginalny od nowości 2016 czyżby to on dawał info że się kończy ale nadal trzyma nie ma problemu z odpalaniem. Z góry dzięki za info W załączniku skan vcds skan.txt
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Najprawdopodobniej uszkodzony przewód/wtyczka LIN-BUS dochodzący do alternatora. Dodatkowo masz w spoczynku gdzieś pożeracza prądu . Dokładałeś jakieś urządzenia elektryczne?
spalski1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2024 Witam cię kolego Muskel🙂 Tak dokładałem kamerkę (zasiliłem ją z lusterka wstecznego)
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Masz w kamerce uruchomiony tryb parkingowy?
spalski1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2024 (edytowane) Tak jest tryb parkingowy Ten przewód IIN od alternatora do czego jest podłączony? Edytowane 28 Grudnia 2024 przez spalski1
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 W dniu 28.12.2024 o 17:12, spalski1 napisał(a): Tak jest tryb parkingowy Drenuje Ci aku. W dniu 28.12.2024 o 17:12, spalski1 napisał(a): Ten przewód IIN od alternatora do czego jest podłączony? Biegnie on do wnętrza pojazdu i łączy się z innymi przewodami LIN-BUS, biegnąc dalej do sterownika Gateway. Sterownik Gateway pełni funkcję nadrzędną i jest w tym przypadku master. Alternator, sterownik układu kontroli akumulatora J367, oraz kilka innych elementów pełnią funkcję podrzędną i są tzw. slave. Wszystkie muszą się ze sobą komunikować, a dokładniej mówiąc w magistrali LIN-BUS, master wysyła zapytanie, a elementy slave odpowiadają. Jeżeli master nie dostanie odpowiedzi to wywala błąd komunikacji i systemy nie działają. W dniu 28.12.2024 o 16:26, spalski1 napisał(a): akumulator jest jeszcze oryginalny od nowości 2016 czyżby to on dawał info że się kończy W sterowniku silnika masz błąd za niskiego napięcia (10.980 V) na zacisku 30 na pracującym na wolnych obrotach silniku. To oznacza, tak jak piszesz, że jest brak ładowania. Swoją drogą możesz podładować akumulator.
spalski1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2024 Piszesz uszkodzony kabel wtyczka LIN od alternatora Kiedy ruszę z miejsca to nie potrzebna komunikacja ? Bo wtedy nie ma problemu
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Być może jest gdzieś przewód pęknięty i nie łączy należycie. Gdy pojazd jest w ruchu zaczyna łączyć. Masz tutaj schemat. Na stronie 2 z 26 jest pokazyny aternator oraz przewód LIN-BUS (fioletowo-biały), który biegnie z alternatora do złączki TMR znajdującej się mniej więcej pod prawą przednią lampa. Może tam gdzieś coś nie łączy. Musisz posprawdzać i pomierzyć. Batterie, Anlasser, Drehstromgenerator, Steuergerät für Batterieüberwachung, Zünder für Batterieunterbrechung, Sicherungen im Sicherungshalter.pdf
spalski1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 Witam czy na złącze T2li ma dochodzić jakieś napięcie?
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 (edytowane) Na pinie 1 napięcie LIN-BUS. W sumie miernik słabo nadaje się do poprawnego diagnozowania tak LIN-BUS jak i CAN-BUS, gdyż jest zbyt wolny. Jeżeli chcesz porządnie zdiagnozować poprawność działania tych magistrali powinno używać się oscyloskopu. Miernik nie pokaże poprawności i jakości przesyłanych pakietów, ale da obraz na to, czy w ogóle jest w magistrali jakaś aktywność. Tak więc napięcie mierzone między masą a LIN-BUS powinno wynosić na mierniku ok. 7,3-7,5 Volt. Edytowane 30 Grudnia 2024 przez Muskel1
spalski1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 Kolego Muskel w którym miejscu w aucie znajduje się Gateway ? Dzisiaj podjadę do kolegi z oscyloskopem zobaczymy co tam pokaże
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Gateway jest pod tylną kanapą po środku.
spalski1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 23 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Na pinie 1 napięcie LIN-BUS. W sumie miernik słabo nadaje się do poprawnego diagnozowania tak LIN-BUS jak i CAN-BUS, gdyż jest zbyt wolny. Jeżeli chcesz porządnie zdiagnozować poprawność działania tych magistrali powinno używać się oscyloskopu. Miernik nie pokaże poprawności i jakości przesyłanych pakietów, ale da obraz na to, czy w ogóle jest w magistrali jakaś aktywność. Tak więc napięcie mierzone między masą a LIN-BUS powinno wynosić na mierniku ok. 7,3-7,5 Volt. Jaki sygnał (pakiet) ma odbierać oscyloskop ? A i jeszcze pytanie kolego Muskel czy ten problem co u mnie się pokazuje, przypadkiem nie dotyczy słabego akumulatora ma bite 8 lat zauważyłem że jak naładuję aku ten problem przez jakiś 1 dzień nie występuje ?
Muskel1 Opublikowano 30 Grudnia 2024 Opublikowano 30 Grudnia 2024 17 godzin temu, spalski1 napisał(a): A i jeszcze pytanie kolego Muskel czy ten problem co u mnie się pokazuje, przypadkiem nie dotyczy słabego akumulatora ma bite 8 lat zauważyłem że jak naładuję aku ten problem przez jakiś 1 dzień nie występuje ? Wątpię. 17 godzin temu, spalski1 napisał(a): Jaki sygnał (pakiet) ma odbierać oscyloskop ? Tutaj jeszcze filmek z kilkoma przykładami jak powinno wyglądać to na oscyloskopie. Pokazane jest tam normalne zachowanie oraz kilka przykładów z błędami, np. zwarcia do masy czy plusa.
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 16 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Tutaj jeszcze filmek z kilkoma przykładami jak powinno wyglądać to na oscyloskopie. Pokazane jest tam normalne zachowanie oraz kilka przykładów z błędami, np. zwarcia do masy czy plusa. https://youtu.be/NfstAFQfALc?si=NtGaM3DJSYKyeght Witam Byłem wczoraj u kolegi (od oscyloskopa) to nie takie proste żeby to zdiagnozować trzeba wiedzieć jaki sygnał jest nadawany i jaki odbierany Kolego Muskel proszę zobacz błędy w załączonych plikach zrobiłem 2 autoskany Wcześniej wykasowałem wszystkie błędy Plik z nazwą bez wtyku ma wypięty pin (LIN) z alternatora (od razu jest komunikat : 19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010 Ale po wpięciu wtyku LIN do alternatora nie pokazuje błędu :19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010 tylko jest komunikat 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010 Więc wygląda na to że połączenie pomiędzy alternatorem a getwey jest ok ? Bez wtyku.txt Wtyk wpięty.txt
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 No ale co zdiagnozowaliście oscyloskopem? Błąd w sterowniku 5F nie ma z LIN-BUS nic wspólnego.
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 Kolego Muskel proszę zobacz błędy w załączonych plikach zrobiłem 2 autoskany Wcześniej wykasowałem wszystkie błędy Plik z nazwą bez wtyku ma wypięty pin (LIN) z alternatora (od razu jest komunikat : 19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010 Ale po wpięciu wtyku LIN do alternatora nie pokazuje błędu :19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010 tylko jest komunikat 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010 Więc wygląda na to że połączenie pomiędzy alternatorem a getwey jest ok ? Kolega elektronik ale nie ''samochodowy'' stwierdził że nie jest w stanie tego stwierdzić Skomentował że dla niego jest to nie do sprawdzenia trzeba być odpowiednio ''przygotowany''
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Na wypiętej wtyczce masz nadal ten sam błąd w steroeniki Gateway, który wrzuciłeś na początku wątku, czyli: 197149 - Alternator U1052 00 [00001001] - brak komunikacji [Tip-TNF 193920] Oznacza to, że gdzieś raz łączy, a raz nie łączy LIN-BUS.
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 W dniu 31.12.2024 o 09:52, Muskel1 napisał(a): Na wypiętej wtyczce masz nadal ten sam błąd w steroeniki Gateway, który wrzuciłeś na początku wątku, czyli: 197149 - Alternator U1052 00 [00001001] - brak komunikacji [Tip-TNF 193920] Oznacza to, że gdzieś raz łączy, a raz nie łączy LIN-BUS. Tak owszem masz rację ale ten alarm trzeba ''wyczekać'' aż się pokaże i jest tylko na postoju! auta bo jak ruszę to nie wywala nigdy. A gdy robiłem autoskan bez pinu LIN na alternatorze wali błąd od razu nic nie trzeba wyczekiwać
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Ja podejrzewam, że problem może leżeć w złączce TRM.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się