Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat: "Instalacja awaria proszę udać się do serwisu" w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich

Chcę zapytać czy ktoś z Was spotkał taki problem (ja mam go od blisko roku)

Problem polega na tym że jak odpalam auto i chwilę stoi zapala się taki komunikat (nie działają wtedy funkcje takie jak start-stop podgrzewanie lusterek siedzeń i tylnej szyby)

Ale gdy auto zgaszę i nim ruszę od razu nie ma takiego problemu powtarzam jak tylko ruszę z miejsca nie ma takiego alarmu.

Z auto-skanu wynika brak komunikacji z alternatorem ale wtyczka wpięta jest do niego 

Dodam że poprzedni właściciel wymieniał w ASO alternator

W momencie tego alarmu zauważyłem że alternator nie ładuje akumulatora.

Chcę nadmienić że akumulator jest jeszcze oryginalny od nowości 2016 czyżby to on dawał info że się kończy ;) ale nadal trzyma nie ma problemu z odpalaniem.

Z góry dzięki za info

W załączniku skan

vcds skan.txt

Opublikowano

Najprawdopodobniej uszkodzony przewód/wtyczka LIN-BUS dochodzący do alternatora. Dodatkowo masz w spoczynku gdzieś pożeracza prądu . Dokładałeś jakieś urządzenia elektryczne?

 

Opublikowano

Witam cię kolego Muskel🙂

Tak dokładałem kamerkę (zasiliłem ją z lusterka wstecznego)

 

Opublikowano

Masz w kamerce uruchomiony tryb parkingowy?

Opublikowano (edytowane)

Tak jest tryb parkingowy

Ten przewód IIN od alternatora do czego jest podłączony?

Edytowane przez spalski1
Opublikowano
W dniu 28.12.2024 o 17:12, spalski1 napisał(a):

Tak jest tryb parkingowy

Drenuje Ci aku.

 

W dniu 28.12.2024 o 17:12, spalski1 napisał(a):

Ten przewód IIN od alternatora do czego jest podłączony?

Biegnie on do wnętrza pojazdu i łączy się z innymi przewodami LIN-BUS, biegnąc dalej do sterownika Gateway.

Sterownik Gateway pełni funkcję nadrzędną i jest w tym przypadku master. Alternator, sterownik układu kontroli akumulatora J367, oraz kilka innych elementów pełnią funkcję podrzędną i są tzw. slave. Wszystkie muszą się ze sobą komunikować, a dokładniej mówiąc w magistrali LIN-BUS, master wysyła zapytanie, a elementy slave odpowiadają. Jeżeli master nie dostanie odpowiedzi to wywala błąd komunikacji i systemy nie działają.

 

 

W dniu 28.12.2024 o 16:26, spalski1 napisał(a):

akumulator jest jeszcze oryginalny od nowości 2016 czyżby to on dawał info że się kończy

W sterowniku silnika masz błąd za niskiego napięcia (10.980 V) na zacisku 30 na pracującym na wolnych obrotach silniku. To oznacza, tak jak piszesz, że jest brak ładowania.
Swoją drogą możesz podładować akumulator.

 

Opublikowano

Piszesz uszkodzony kabel wtyczka LIN od alternatora

Kiedy ruszę z miejsca to nie potrzebna komunikacja ?

Bo wtedy nie ma problemu 

Opublikowano

Być może jest gdzieś przewód pęknięty i nie łączy należycie. Gdy pojazd jest w ruchu zaczyna łączyć.

Masz tutaj schemat. Na stronie 2 z 26 jest pokazyny aternator oraz przewód LIN-BUS (fioletowo-biały), który biegnie z alternatora do złączki TMR znajdującej się mniej więcej pod prawą przednią lampa. Może tam gdzieś coś nie łączy.
Musisz posprawdzać i pomierzyć.

 

Screenshot(477).png.c2b18683c20ab4b0da25862ab8741e95.png

 

Batterie, Anlasser, Drehstromgenerator, Steuergerät für Batterieüberwachung, Zünder für Batterieunterbrechung, Sicherungen im Sicherungshalter.pdf

Opublikowano

Witam

czy na złącze T2li ma dochodzić jakieś napięcie?

Opublikowano (edytowane)

Na pinie 1 napięcie LIN-BUS. W sumie miernik słabo nadaje się do poprawnego diagnozowania tak LIN-BUS jak i CAN-BUS, gdyż jest zbyt wolny. Jeżeli chcesz porządnie zdiagnozować poprawność działania tych magistrali powinno używać się oscyloskopu.

Miernik nie pokaże poprawności i jakości przesyłanych pakietów, ale da obraz na to, czy w ogóle jest w magistrali jakaś aktywność. Tak więc napięcie mierzone między masą a LIN-BUS powinno wynosić na mierniku ok. 7,3-7,5 Volt.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Kolego Muskel w którym miejscu w aucie znajduje się Gateway ?

Dzisiaj podjadę do kolegi z oscyloskopem zobaczymy co tam pokaże 

Opublikowano

Gateway jest pod tylną kanapą po środku.

 

Opublikowano
23 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Na pinie 1 napięcie LIN-BUS. W sumie miernik słabo nadaje się do poprawnego diagnozowania tak LIN-BUS jak i CAN-BUS, gdyż jest zbyt wolny. Jeżeli chcesz porządnie zdiagnozować poprawność działania tych magistrali powinno używać się oscyloskopu.

Miernik nie pokaże poprawności i jakości przesyłanych pakietów, ale da obraz na to, czy w ogóle jest w magistrali jakaś aktywność. Tak więc napięcie mierzone między masą a LIN-BUS powinno wynosić na mierniku ok. 7,3-7,5 Volt.

 

Jaki sygnał (pakiet) ma odbierać oscyloskop ?

 

A i jeszcze pytanie kolego Muskel  czy ten problem co u mnie się pokazuje, przypadkiem nie dotyczy słabego akumulatora ma bite 8 lat zauważyłem że jak naładuję aku ten problem przez jakiś 1 dzień nie występuje ?

Opublikowano
17 godzin temu, spalski1 napisał(a):

A i jeszcze pytanie kolego Muskel  czy ten problem co u mnie się pokazuje, przypadkiem nie dotyczy słabego akumulatora ma bite 8 lat zauważyłem że jak naładuję aku ten problem przez jakiś 1 dzień nie występuje ?

Wątpię.

 

17 godzin temu, spalski1 napisał(a):

Jaki sygnał (pakiet) ma odbierać oscyloskop ?

 

 

Tutaj jeszcze filmek z kilkoma przykładami jak powinno wyglądać to na oscyloskopie. Pokazane jest tam normalne zachowanie oraz kilka przykładów z błędami, np. zwarcia do masy czy plusa. 

 

 

Opublikowano
16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tutaj jeszcze filmek z kilkoma przykładami jak powinno wyglądać to na oscyloskopie. Pokazane jest tam normalne zachowanie oraz kilka przykładów z błędami, np. zwarcia do masy czy plusa.

https://youtu.be/NfstAFQfALc?si=NtGaM3DJSYKyeght

 

Witam

Byłem wczoraj u kolegi (od oscyloskopa) to nie takie proste żeby to zdiagnozować trzeba wiedzieć jaki sygnał jest nadawany i jaki odbierany

 

Kolego Muskel proszę zobacz błędy w załączonych plikach zrobiłem 2 autoskany

Wcześniej wykasowałem wszystkie błędy 

Plik z nazwą bez wtyku ma wypięty pin (LIN) z alternatora (od razu jest komunikat :

19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010

5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010

Ale po wpięciu wtyku LIN do alternatora nie pokazuje błędu :19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010

tylko jest komunikat 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010

Więc wygląda na to że połączenie pomiędzy alternatorem a getwey jest ok ?

 

 

 

Bez wtyku.txt Wtyk wpięty.txt

Opublikowano

No ale co zdiagnozowaliście oscyloskopem?

 

Błąd w sterowniku 5F nie ma z LIN-BUS nic wspólnego.

Opublikowano

Kolego Muskel proszę zobacz błędy w załączonych plikach zrobiłem 2 autoskany

Wcześniej wykasowałem wszystkie błędy 

Plik z nazwą bez wtyku ma wypięty pin (LIN) z alternatora (od razu jest komunikat :

19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010

5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010

Ale po wpięciu wtyku LIN do alternatora nie pokazuje błędu :19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010

tylko jest komunikat 5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010

Więc wygląda na to że połączenie pomiędzy alternatorem a getwey jest ok ?

 

 

 

 

Kolega elektronik ale nie ''samochodowy'' stwierdził że nie jest w stanie tego stwierdzić

Skomentował że dla niego jest to nie do sprawdzenia trzeba być odpowiednio ''przygotowany''

Opublikowano

Na wypiętej wtyczce masz nadal ten sam błąd w steroeniki Gateway, który wrzuciłeś na początku wątku, czyli:

197149 - Alternator
U1052 00 [00001001] - brak komunikacji
[Tip-TNF 193920]


Oznacza to, że gdzieś raz łączy, a raz nie łączy LIN-BUS.

Opublikowano
W dniu 31.12.2024 o 09:52, Muskel1 napisał(a):

Na wypiętej wtyczce masz nadal ten sam błąd w steroeniki Gateway, który wrzuciłeś na początku wątku, czyli:

197149 - Alternator
U1052 00 [00001001] - brak komunikacji
[Tip-TNF 193920]


Oznacza to, że gdzieś raz łączy, a raz nie łączy LIN-BUS.

Tak owszem masz rację ale ten alarm trzeba ''wyczekać'' aż się pokaże i jest tylko na postoju! auta bo jak ruszę to nie wywala nigdy. A gdy robiłem autoskan bez pinu LIN na alternatorze wali błąd od razu nic nie trzeba wyczekiwać

Opublikowano

Ja podejrzewam, że problem może leżeć w złączce TRM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...