Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 1 minutę temu, spalski1 napisał(a): A gdy robiłem autoskan bez pinu LIN na alternatorze wali błąd od razu nic nie trzeba wyczekiwać Normalne.
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 5 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ja podejrzewam, że problem może leżeć w złączce TRM. OK Skupię się na tym A gdybym od alternatora poprowadził prowizorycznie kabel bezpośrednio do modułu getwey ? Bo rzeczywiście jeżeli on raz łączy a raz nie? I alarmu by nie wywaliło ?
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Nie wywali. Możesz na próbę poprowadzić taki Bypass i pojeździć z nim jakiś czas.
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 Kolego Muskel proszę podpowiedz mi jeszcze który to będzie pin na getwey-u dla tego obwodu
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 (edytowane) Masz na schemacie, który Ci wrzuciłem wyżej 😉 Czarna 54 pinowa wtyczka T54 na pinie 16. Edytowane 31 Grudnia 2024 przez Muskel1
spalski1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2024 Kolego Muskel dzięki wielkie Dam info jak sprawdzę
Muskel1 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Opublikowano 31 Grudnia 2024 Jak chcesz to możesz wrzucić screeny z poniżej widocznych rozszerzonych bloków pomiarowych ze sterownika Gateway. Wyszukuj po numerach IDE widocznych po lewej stronie, gdyż w polskiej wersji VCDS będą się one inaczej nazywały. Zrób screeny na samym zapłonie, następnie na pracującym silniku oraz gdy wywali Ci błąd na zegarach.
spalski1 Opublikowano Czwartek o 22:07 Autor Opublikowano Czwartek o 22:07 Witam kolego Muskel Dzisiaj walczyłem z tym alarmem właśnie skończyłem 23:00 i miałeś rację był brak komunikacji z alternatorem z modułem getwey Połączyłem drugi kabel (prowizoryczny) i dopiero wtedy można było zaobserwować takie komunikaty jak te co Ty wrzuciłeś wcześniej nie pokazywał nic Natomiast zauważyłem że jeszcze jest jakiś problem skan w załączniku Już dzisiaj nie było czasu to weryfikować po wszystkim.txt
Muskel1 Opublikowano Czwartek o 22:24 Opublikowano Czwartek o 22:24 Masz na myśli błędy w sterownikach 5F i 52?
spalski1 Opublikowano Piątek o 05:57 Autor Opublikowano Piątek o 05:57 (edytowane) Tak Ale jest też komunikat na pulpicie brak funkcji start-stop I nie grzeje lusterko od pasażera Takie info było bez komunikacji z alternatorem Edytowane Piątek o 05:58 przez spalski1
Muskel1 Opublikowano Piątek o 07:47 Opublikowano Piątek o 07:47 1 godzinę temu, spalski1 napisał(a): Tak Ale jest też komunikat na pulpicie brak funkcji start-stop I nie grzeje lusterko od pasażera Brak S/S może mieć kilka różnych przyczyn. Między innymi rozładowany akumulator. Lusterko nie grzeje, bo masz zapisany błąd o przerwie lub zwarciu do masy. Albo wkład lusterka jest przepalony, albo przewody pęknięte albo może po prostu zaśniedziały piny we wkładach. Musisz wymontować wkład wyczyścić kontakty, podłączyć na nowo i pomierzyć miernikiem. Błąd w sterowniku 5F może świadczyć o uszkodzeniu sterownika. Często jest on też wynikiem jakiś nieudolnie przeprowadzonych manipulacji mających na celu uaktualnienie softa czy map. Czy kombinowałeś coś z MMI lub ktoś inny? Czy w MMI wszystko działa jak należy?
spalski1 Opublikowano Piątek o 08:20 Autor Opublikowano Piątek o 08:20 Witam Aku ładowałem przez nockę więc odpada Wkład lusterka sprawdzony ale wczoraj na szybko jak sprawdzałem nie dochodzi napięcie Mapy i innych parę rzeczy (carplay, kamera wsteczna, zmiana lamp tył na dynamiczne) robiłem ale nie osobiście byłem z tym u wydaje mi się ''profesora'' Na MMI nie zauważyłem żadnych anomalii
Muskel1 Opublikowano Piątek o 08:29 Opublikowano Piątek o 08:29 4 godziny temu, spalski1 napisał(a): Mapy i innych parę rzeczy (carplay, kamera wsteczna, zmiana lamp tył na dynamiczne) robiłem ale nie osobiście byłem z tym u wydaje mi się ''profesora'' Na MMI nie zauważyłem żadnych anomalii Możliwe, że coś źle nagrzebał w EEPROM. Trudno teraz znaleźć przyczynę. 4 godziny temu, spalski1 napisał(a): Wkład lusterka sprawdzony ale wczoraj na szybko jak sprawdzałem nie dochodzi napięcie Zamień wkłady stronami i sprawdź czy działa. 4 godziny temu, spalski1 napisał(a): Takie info było bez komunikacji z alternatorem bez znaczenia czy po odpaleniu czy tylko z zapłonem Brak komunikacji po LIN. 4 godziny temu, spalski1 napisał(a): Aku ładowałem przez nockę więc odpada Jak ładowałeś? W aucie czy poza autem?
spalski1 Opublikowano Piątek o 09:10 Autor Opublikowano Piątek o 09:10 22 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Jak ładowałeś? W aucie czy poza autem? W aucie i napięcie jak odłączałem prostownik było 12,7 v
Muskel1 Opublikowano Piątek o 09:15 Opublikowano Piątek o 09:15 W którym miejscu podłączyłeś prostownik?
spalski1 Opublikowano Piątek o 09:15 Autor Opublikowano Piątek o 09:15 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Możliwe, że coś źle nagrzebał w EEPROM. Trudno teraz znaleźć przyczynę. Zamień wkłady stronami i sprawdź czy działa. Brak komunikacji po LIN. wkłady sprawne jeszcze oryginalne i mają taką samą oporność próbowałem wymusić vcds-em ale nie działa to od pasażera 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): W którym miejscu podłączyłeś prostownik? pod maską
Muskel1 Opublikowano Piątek o 09:20 Opublikowano Piątek o 09:20 Musisz pojeździć i obserwować czy funkcja S/S się aktywuje. Dodatkowo w sterowniku Gateway możesz w rozszerzonych blokach pomiarowych sprawdzić jakie wystąpiły warunki deaktywacji S/S.
spalski1 Opublikowano Piątek o 09:25 Autor Opublikowano Piątek o 09:25 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): W którym miejscu podłączyłeś prostownik? Wczoraj po opanowaniu komunikacji z alternatorem wywaliło mi jeszcze taki komunikat 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Musisz pojeździć i obserwować czy funkcja S/S się aktywuje. Dodatkowo w sterowniku Gateway możesz w rozszerzonych blokach pomiarowych sprawdzić jakie wystąpiły warunki deaktywacji S/S. Masz na myśli jakiś konkretnye
Muskel1 Opublikowano Piątek o 09:30 Opublikowano Piątek o 09:30 3 godziny temu, spalski1 napisał(a): Wczoraj po opanowaniu komunikacji z alternatorem wywaliło mi jeszcze taki komunikat To jest przyczyną. Sterownik kontoli akumulatora (siedzący na klemie minusowej akumulatora) nie ma komunikacji (LIN-BUS) ze sterownikiem Gateway. 3 godziny temu, spalski1 napisał(a): Masz na myśli jakiś konkretne? Musisz wyszukać wpisując frazę Start. Wyszukasz sobie z listy wszystkie bloki pomiarowe dotyczące start/stop. Nie pamiętam numerów IDE.
spalski1 Opublikowano Piątek o 09:37 Autor Opublikowano Piątek o 09:37 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): To jest przyczyną. Sterownik kontoli akumulatora (siedzący na klemie minusowej akumulatora) nie ma komunikacji (LIN-BUS) ze sterownikiem Gateway. Wczoraj wypiąłem aku na jakąś godzinę na czas podpięcia kabla od kontroli alternatora z Geteway czyżby to mogło się przyczynić? Dzisiaj rano jadąc do pracy znowu pokazał się ten alarm Sterownik kontoli akumulatora (sprawdziłem OBD eleven)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się