Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat: "Instalacja awaria proszę udać się do serwisu" w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, spalski1 napisał(a):

A gdy robiłem autoskan bez pinu LIN na alternatorze wali błąd od razu nic nie trzeba wyczekiwać

Normalne.

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ja podejrzewam, że problem może leżeć w złączce TRM.

OK

Skupię się na tym 

A gdybym od alternatora poprowadził prowizorycznie kabel bezpośrednio do modułu getwey ? 

Bo rzeczywiście jeżeli on raz łączy a raz nie?

I alarmu by nie wywaliło  ?

Opublikowano

Nie wywali. Możesz na próbę poprowadzić taki Bypass i pojeździć z nim jakiś czas. 

Opublikowano

Kolego Muskel proszę podpowiedz mi jeszcze który to będzie pin na getwey-u dla tego obwodu

Opublikowano (edytowane)

Masz na schemacie, który Ci wrzuciłem wyżej 😉

Czarna 54 pinowa wtyczka T54 na pinie 16.

Screenshot(478).png.422fe61fe2706e6740a351c3b6118145.png

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Kolego Muskel dzięki wielkie

Dam info jak sprawdzę

Opublikowano

Jak chcesz to możesz wrzucić screeny z poniżej widocznych rozszerzonych bloków pomiarowych ze sterownika Gateway. Wyszukuj po numerach IDE widocznych po lewej stronie, gdyż w polskiej wersji VCDS będą się one inaczej nazywały.

Zrób screeny na samym zapłonie, następnie na pracującym silniku oraz gdy wywali Ci błąd na zegarach.

 

Screenshot (65).png

Screenshot (66).png

Opublikowano

Witam kolego Muskel

Dzisiaj walczyłem z tym alarmem właśnie skończyłem :) 23:00 i miałeś rację był brak komunikacji z alternatorem z modułem getwey

Połączyłem drugi kabel (prowizoryczny) i dopiero wtedy można było zaobserwować takie komunikaty jak te co Ty wrzuciłeś wcześniej nie pokazywał nic

Natomiast zauważyłem że jeszcze jest jakiś problem skan w załączniku

Już dzisiaj nie było czasu to weryfikować

po wszystkim.txt

Opublikowano

Masz na myśli błędy w sterownikach 5F i 52?

Opublikowano (edytowane)

Tak

Ale jest też komunikat na pulpicie brak funkcji start-stop

I nie grzeje lusterko od pasażera 

 

 

Takie info było bez komunikacji z alternatorem

BEZ KOMUNIKACJI Z ALTERNATOREM.jpg

Edytowane przez spalski1
Opublikowano
1 godzinę temu, spalski1 napisał(a):

Tak

Ale jest też komunikat na pulpicie brak funkcji start-stop

I nie grzeje lusterko od pasażera 

 

Brak S/S może mieć kilka różnych przyczyn. Między innymi rozładowany akumulator.

 

Lusterko nie grzeje, bo masz zapisany błąd o przerwie lub zwarciu do masy. Albo wkład lusterka jest przepalony, albo przewody pęknięte albo może po prostu zaśniedziały piny we wkładach. Musisz wymontować wkład wyczyścić kontakty, podłączyć na nowo i pomierzyć miernikiem.

 

Błąd w sterowniku 5F może świadczyć o uszkodzeniu sterownika. Często jest on też wynikiem jakiś nieudolnie przeprowadzonych manipulacji mających na celu uaktualnienie softa czy map.

Czy kombinowałeś coś z MMI lub ktoś inny?

Czy w MMI wszystko działa jak należy?

 

Opublikowano

Witam

Aku ładowałem przez nockę więc odpada

Wkład lusterka sprawdzony ale wczoraj na szybko jak sprawdzałem nie dochodzi napięcie

Mapy i innych parę rzeczy (carplay, kamera wsteczna, zmiana lamp tył na dynamiczne) robiłem ale nie osobiście byłem z tym u wydaje mi się ''profesora''

Na MMI nie zauważyłem żadnych anomalii

Opublikowano
4 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Mapy i innych parę rzeczy (carplay, kamera wsteczna, zmiana lamp tył na dynamiczne) robiłem ale nie osobiście byłem z tym u wydaje mi się ''profesora''

Na MMI nie zauważyłem żadnych anomalii

Możliwe, że coś źle nagrzebał w EEPROM. Trudno teraz znaleźć przyczynę.

 

4 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Wkład lusterka sprawdzony ale wczoraj na szybko jak sprawdzałem nie dochodzi napięcie

Zamień wkłady stronami i sprawdź czy działa.

 

4 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Takie info było bez komunikacji z alternatorem bez znaczenia czy po odpaleniu czy tylko z zapłonem

Brak komunikacji po LIN.

 

4 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Aku ładowałem przez nockę więc odpada

Jak ładowałeś? W aucie czy poza autem?

Opublikowano
22 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jak ładowałeś? W aucie czy poza autem?

W aucie i napięcie jak odłączałem prostownik było 12,7 v

Opublikowano

W którym miejscu podłączyłeś prostownik?

Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Możliwe, że coś źle nagrzebał w EEPROM. Trudno teraz znaleźć przyczynę.

 

Zamień wkłady stronami i sprawdź czy działa.

 

Brak komunikacji po LIN.

wkłady sprawne jeszcze oryginalne i mają taką samą oporność próbowałem wymusić vcds-em ale nie działa to od pasażera

 

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W którym miejscu podłączyłeś prostownik?

pod maską

Opublikowano

Musisz pojeździć i obserwować czy funkcja S/S się aktywuje. Dodatkowo w sterowniku Gateway możesz w rozszerzonych blokach pomiarowych sprawdzić jakie wystąpiły warunki deaktywacji S/S.

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W którym miejscu podłączyłeś prostownik?

Wczoraj po opanowaniu komunikacji z alternatorem wywaliło mi jeszcze taki komunikat

Obraz2.jpg

 

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Musisz pojeździć i obserwować czy funkcja S/S się aktywuje. Dodatkowo w sterowniku Gateway możesz w rozszerzonych blokach pomiarowych sprawdzić jakie wystąpiły warunki deaktywacji S/S.

Masz na myśli jakiś konkretnye

Opublikowano
3 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Wczoraj po opanowaniu komunikacji z alternatorem wywaliło mi jeszcze taki komunikat

Obraz2.jpg

To jest przyczyną. Sterownik kontoli akumulatora (siedzący na klemie minusowej akumulatora) nie ma komunikacji (LIN-BUS) ze sterownikiem Gateway. 

 

3 godziny temu, spalski1 napisał(a):

Masz na myśli jakiś konkretne?

Musisz wyszukać wpisując frazę Start. Wyszukasz sobie z listy wszystkie bloki pomiarowe dotyczące start/stop. Nie pamiętam numerów IDE.

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

To jest przyczyną. Sterownik kontoli akumulatora (siedzący na klemie minusowej akumulatora) nie ma komunikacji (LIN-BUS) ze sterownikiem Gateway. 

Wczoraj wypiąłem aku na jakąś godzinę na czas podpięcia kabla od kontroli alternatora z Geteway czyżby to mogło się przyczynić? Dzisiaj rano jadąc do pracy znowu pokazał się ten alarm Sterownik kontoli akumulatora (sprawdziłem OBD eleven)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...