Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bezpiecznik na przewodach do N75 w Audi A4 B7 2.0 TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

przetarly sie kable od zaworu N75. Doszlo tam na bank do zwarcia. Wali błędem stalym 16627 czyli awaria zaworu N75. 

Gdzies czytalem, że podobno na przewodach od komputera do N75 moze byc bezpiecznik. Czy to prawda? Jeżeli tak, to gdzie on dokłądnie się znajduje. Jak sprawdzić, czy zawór jest sprawny i ewentualnie, czy na przewodzie jest lub nie zasilanie. Z tego co czytałem, nie ma tam zwykłego zasilania.

Wiem jak obsługuje się multimetr i nie mam dwóch lewych rąk. Nie mam drugiego N75 na podmianke. 

 

Opublikowano
30 minut temu, mravel napisał(a):

Gdzies czytalem, że podobno na przewodach od komputera do N75 moze byc bezpiecznik. Czy to prawda? Jeżeli tak, to gdzie on dokłądnie się znajduje.

Tak ale wiszą na nim także inne urządzenia takie jak zawór N144, zawór N345, przepustnica. Więc gdyby był spalony, to miałbyś dużo błędów w sterowniku silnika oraz choinkę na zegarach i pewnie notlaufa.

Bezpiecznik S282 znajduje się w podszybiu po stronie kierowcy (zaznaczony literką A na poniższym rysunku).

Screenshot(479).png.f3b9d891930ada7a6ae68a195ddda677.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

błąd jest tylko uwalonego N75 a ten bezpiecznik o ktorym mowa (jeżeli w ogóle jest takowy) to nie ten 15A w obudowie kompa. 

Na razie to mam stały błąd silnika właśnie od N75. 

Teraz jak go sprawdzić? Podając 12V na N75 powinno coś się wydarzyć? Jakie napięcie powinno być na zasilaniu N75 na jałowym?

Opublikowano

Napisałem Ci przecież który. W podszybiu tam gdzie masz sterownik silnika.

Opublikowano

Przeczytalem co napisales i bardzo dziekuje Ci za wskazowke. Niemniej draze temat czy jest jeszcze inny bezpiecznik tylko na przewodzie do n75 bo o takim czytalem

  • Rozwiązanie
Opublikowano
5 minut temu, mravel napisał(a):

Niemniej draze temat czy jest jeszcze inny bezpiecznik tylko na przewodzie do n75 bo o takim czytalem

Nie ma. Nie wierz we wszystko co wyczytasz w internecie.

 

Screenshot(481).png.7727ba1287c871030443d6f1d55509ed.png

 

 

 

26 minut temu, mravel napisał(a):

Teraz jak go sprawdzić? Podając 12V na N75 powinno coś się wydarzyć?

Wypinasz wtyczkę zasilającą N75 i sprawdzasz omomierzem rezystancję na pinach N75. Powinna wynosić 25-30 Ohm. Jeżeli jest inna, to N75 kwalifikuje się do wymiany.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie tak łatwo spalić tego gruza. Mimo zwarcia nie poszedł zaden bezpiecznik ani zawór N75. Przewód od N75 był tak lichy (łamliwy), że mimo naprawy doszło do ułamania przy samym pinie. Trzeba było wyjąc piny, położyć nowy przewód, zlutować i działa. Temat do zamknięcia

Opublikowano

Ktoś tam już grzebał?

Opublikowano (edytowane)

Ja, miesiac temu. Przewod wtedy byl ulamany ok 1cm od poczatku wtyczki.

Teraz wymienilem od samych pinow az do lacznika - ok 15 cm, bo znow glebiej byla przetarta sama oslona przewodu od tej karbowanej oslony. 
To powinno przezyc auto.

Edytowane przez mravel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...