Seatexeocaga Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) Witam, posiadam EXEO 2.0 TDI 143KM CAGA Zapewne wszyscy wiedzą że to AUDI A4 B7 😆. Pomierzyłem DPF autocom'em: 1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa 2 różnica ciśnień na jałowo -6hpa 3 objętość sadzy 0,17 litra 4 zawartość sadzy obliczona 15,56 gram 5 zawartość sadzy zmierzona -0,78 gram Czy ujemne wartości są normalne ? Dlaczego na zgaszonym jest -10hpa? Uszkodzony czujnik ? Edytowane 13 Stycznia przez Seatexeocaga Zmiana tekstu
Muskel1 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 10 minut temu, Seatexeocaga napisał(a): Zapewne wszyscy wiedzą że to AUDI A4 B7. Buda jest B7, silnik natomiast jest B8. 10 minut temu, Seatexeocaga napisał(a): objętość sadzy 0,17 litra Dpf w niedalekiej przyszłości nadaje się do czyszczenia/wymiany. Jaki masz przebieg? 11 minut temu, Seatexeocaga napisał(a): 1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa Różnicę ciśnień odczytuje się na pracującym silniku. 12 minut temu, Seatexeocaga napisał(a): 1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa 2 różnica ciśnień na 12 minut temu, Seatexeocaga napisał(a): różnica ciśnień na jałowo -6hpa Zależne to jest od wartości kalibracyjnej offset czujnika RC, jaką masz wartość offset?
Seatexeocaga Opublikowano 13 Stycznia Autor Opublikowano 13 Stycznia Przebieg licznika i DPF 280 tys. Częstych wypaleń po zatrzymaniu nie ma od roku może 3 razy, codziennie trasa 2x25km, spalanie 5,5l, błędów zapisanych brak. Przebieg kompletnego nowego silnika 120tyś, sam wyciągałem nowy silnik z rozbitka (silnik był wymieniony wraz z zbiornikiem etc... opiłki w paliwie w starym silniku) komputer i wiązka silnika pozostała stara. Wartość offset różnicy ciśnień - ds100e nie pokazuje tej wartości, na dniach będę miał vcds tam odczytam.
Seatexeocaga Opublikowano 17 Stycznia Autor Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) Wykonałem pomiary vcds czujnik wygląda na sprawny offset wynosi -8hPa. - -8hPa/-6hPa na jałowo czyli 828 RPM, - +8hPa przy 2500rpm, - wzrost cisnienia 16hPa = 16mbar. IDE00021 Engine RPM 828 /min IDE00427 Particle filter: difference pressure -6 hPa IDE00428 DPF: offset for differential pressure -8 hPa IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.17 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 10.17 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured -0.78 g Według informacji z internetu wychodzi że popiołu jest już 0,17 czyli max a różnica ciśnienia wynosi już 16mbar przy 2500rpm zatem DPF powinien być wyczyszczony chyba... Edytowane 17 Stycznia przez Seatexeocaga
Seatexeocaga Opublikowano 28 Stycznia Autor Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) Witam czy jest osoba która mogła by zinterpretować powyższe wyniki? Nie wiem czy wydałem poprawną ocenę. Edytowane 28 Stycznia przez Seatexeocaga
Muskel1 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia Moim zdaniem zbyt wysoka wartość kalibracyjna. Możliwe, że czujnik RC coś szwankuje. Spróbuj go zaadoptować, i sprawdź czy coś się zmieniło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się