Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ujemne wartości DPF w Seat Exeo 2.0 TDI CAGA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam EXEO 2.0 TDI 143KM CAGA

 

Zapewne wszyscy wiedzą że to AUDI A4 B7 😆. Pomierzyłem DPF autocom'em:

1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa

2 różnica ciśnień na jałowo -6hpa

3 objętość sadzy 0,17 litra

4 zawartość sadzy obliczona 15,56 gram

5 zawartość sadzy zmierzona -0,78 gram

 

Czy ujemne wartości są normalne ?

Dlaczego na zgaszonym jest -10hpa? Uszkodzony czujnik ?

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Seatexeocaga
Zmiana tekstu
Opublikowano
10 minut temu, Seatexeocaga napisał(a):

Zapewne wszyscy wiedzą że to AUDI A4 B7.

Buda jest B7, silnik natomiast jest B8.

10 minut temu, Seatexeocaga napisał(a):

objętość sadzy 0,17 litra

Dpf w niedalekiej przyszłości nadaje się do czyszczenia/wymiany.

Jaki masz przebieg?

 

11 minut temu, Seatexeocaga napisał(a):

1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa

Różnicę ciśnień odczytuje się na pracującym silniku.

 

12 minut temu, Seatexeocaga napisał(a):

1 różnica ciśnień na zgaszonym -10hpa

2 różnica ciśnień na

 

12 minut temu, Seatexeocaga napisał(a):

różnica ciśnień na jałowo -6hpa

Zależne to jest od wartości kalibracyjnej offset czujnika RC, jaką masz wartość offset?

Opublikowano

Przebieg licznika i DPF 280 tys. Częstych wypaleń po zatrzymaniu nie ma od roku może 3 razy, codziennie trasa 2x25km, spalanie 5,5l, błędów zapisanych brak. 

Przebieg kompletnego nowego silnika 120tyś, sam wyciągałem nowy silnik z rozbitka :) (silnik był wymieniony wraz z zbiornikiem etc... opiłki w paliwie w starym silniku) komputer i wiązka silnika pozostała stara.

 

Wartość offset różnicy ciśnień - ds100e nie pokazuje tej wartości, na dniach będę miał vcds tam odczytam. 

 

Opublikowano

Możliwe, że czujnik RC ma usterkę.

Opublikowano (edytowane)

Wykonałem pomiary vcds czujnik wygląda na sprawny offset wynosi -8hPa.

 

-   -8hPa/-6hPa na jałowo czyli 828 RPM,

-   +8hPa przy 2500rpm,

-   wzrost cisnienia 16hPa = 16mbar.

 

  IDE00021   Engine RPM 828 /min
  IDE00427   Particle filter: difference pressure -6 hPa
  IDE00428   DPF: offset for differential pressure -8 hPa
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.17 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 10.17 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured -0.78 g

 

Według informacji z internetu wychodzi że popiołu jest już 0,17 czyli max a różnica ciśnienia wynosi już 16mbar przy 2500rpm zatem DPF powinien być wyczyszczony chyba...

 

 

DPF.png

Edytowane przez Seatexeocaga
Opublikowano (edytowane)

Witam czy jest osoba która mogła by zinterpretować powyższe wyniki? Nie wiem czy wydałem poprawną ocenę. 

Edytowane przez Seatexeocaga
Opublikowano

Moim zdaniem zbyt wysoka wartość kalibracyjna. Możliwe, że czujnik RC coś szwankuje. Spróbuj go zaadoptować, i sprawdź czy coś się zmieniło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...