Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana biegów, a obroty silnika w Audi A4 B9 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc

Wiele mozna o tym poczytac ale zalozylem temat z prosba do tych co "tuningowali" to ustawienie.

U mnie akurat 2.0 TFSI 252KM, 2018, Quattro ultra, Allroad

 

Chodzi o to ze skrzynia potrafi faktycznie zmieniac bieg na wyzszy na bardzo niskich obrotach - jest to denerwujace bo czuc ze silnik ma ciezko, male wibracje czasem no i wszyscy pisza ze to nic dobrego dla skrzyni...

No bo faktycznie gdy po zmianie biegu jest 1100 obrotow... to naprawde bardzo nisko. Za wszelka cene aby chyba zmniejszyc spalanie i emisje spalin... Nie ma wplywu tryb jazdy (dynamic, comfort itp, jedynie zmiana skrzyni na sport zmienia sytuacje, ale to znowu dosc wysoko ciagnie i na postoju wyzsze obroty trzyma). Dobrze by bylo gdyby po zmianie biegu ba wyzszy bylo minimum 1400...

Mam w zwiazku z tym pytania:

1. Jak u Was z tym tematem, szczegolnie na przyklad w A4 B9 po lifcie? Tez jest tak samo?

2. Czy korzystaliscie z uslug firm ktore zmieniaja te punkty przelozen? Jezeli tak, to jak po zmianie? Jak auto sie zachowuje? Jaki srednio koszt? Czy ogolnie polecacie? Moze jakies sprawdzony godny polecenia warsztat w wielkopolsce?

 

Ja mam porownanie do Q5 (ten sam silnik, rok i moc) i tam jednak nie ma przelaczania na tak niskie obroty, minimum to okolo 1350 . Jednak skrzynia dziala podobnie w Q5 - w kolejnych postach opisalem.

Bede wdzieczny za odpowiedzi, sugestie, porady.

Edytowane przez Koalakm
Korekta odnosnie Q5
Opublikowano

A4B9 tam nie robiłem ale wcześniejsze A4B8 i Q5 -Tak.

Sprawdź sobie tego Gościa.

W obecnym B9 płaciłem 1000 zł.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Każdy tuner robiący programy silnika to ogarnie, ale

 

zazwyczaj większość osób trudni się w podwyższaniu mocy silników i mimo że na tym się naprawdę dobrze znają to na skrzyniach już nie za bardzo. Większość tunerów wgrywa gotowy soft skrzyni (podniesienie ciśnienia na sprzęgłach, punkty zmiany biegów). O ile te 'niedogodności' o których piszesz zostaną wyeliminowane to może się okazać że ogólnie charakterystyka pracy nie będzie Ci pasować (np auto może lekko 'strzelać' ze sprzęgła, szczególnie że ma już kilka lat i zapewne też jakiś tam przebieg).

 

W skrócie - oddaj auto na program skrzyni tylko najlepiej do kogoś kto specjalizuje się w DSG/STronic i chociaż przejedzie się kawałek po drodze po zagraniu programu. Na hamowni nie wyczuje tego że np przy redukcjach na niskich biegach auto po programie poszarpuje. Inna sprawa że skrzynia też się adaptuje po programie jakiś czas i może się lekko ta charakterystyka i tak zmienić.

Opublikowano
44 minuty temu, wuPiotrek napisał(a):

Każdy tuner robiący programy silnika to ogarnie, ale

 

zazwyczaj większość osób trudni się w podwyższaniu mocy silników i mimo że na tym się naprawdę dobrze znają to na skrzyniach już nie za bardzo. Większość tunerów wgrywa gotowy soft skrzyni (podniesienie ciśnienia na sprzęgłach, punkty zmiany biegów). O ile te 'niedogodności' o których piszesz zostaną wyeliminowane to może się okazać że ogólnie charakterystyka pracy nie będzie Ci pasować (np auto może lekko 'strzelać' ze sprzęgła, szczególnie że ma już kilka lat i zapewne też jakiś tam przebieg).

 

W skrócie - oddaj auto na program skrzyni tylko najlepiej do kogoś kto specjalizuje się w DSG/STronic i chociaż przejedzie się kawałek po drodze po zagraniu programu. Na hamowni nie wyczuje tego że np przy redukcjach na niskich biegach auto po programie poszarpuje. Inna sprawa że skrzynia też się adaptuje po programie jakiś czas i może się lekko ta charakterystyka i tak zmienić.

dzieki za odpowiedz.

Tak wlasnie tego sie zawsze obawiam, ze zrobie sobie gorzej zamiast "lepiej", dlatego pytam czy wlasnie ktos robil i jak odczucia.

Jeszcze sie zastanawiam bo moze jest nowszy oryginalny soft do tej skrzyni - wtedy by mozna wgrac bez ryzyka.

Opublikowano (edytowane)

ale nowszy soft nie zmieni punktów zmiany biegów. tak jest w tych samochodach że skrzynia utrzymuje max niskie obroty. tak samo było u mnie w dieslu. zrobilem program silnika (bo chcialem) razem z programem skrzyni. silnik chodzi idealnie i jestem zadowolony. skrzynia zmienia biegi wyżej i to jest ok - super tak jak powinno byc. przy większym obciążeniu, dynamiczniejszej jeździe zmienia biegi szybko, powtarzalnie, idealnie. natomiast przy manewrowaniu po parkingu albo dojeździe do świateł te zmiany są 'za agresywne' i tutaj lepiej sprawował się seryjny soft. ale wiem że da się to dopracować jak by ktoś się tym zajął (to wszystko da się 'wypracować' softem). 

 

Także żeby było 'lepiej a nie gorzej' to dobrze by było jak byś trafił na kogoś kto siedzi mocno w skrzyniach i dopasuje soft do auta. dobrze było by gdybyś się umówił że np po miesiącu możesz wrócić na jakieś drobne poprawki (gdzie nie będzie Ci się przykładowo podobała zmiana z 3 na 2 itp). 

 

Ta skrzynia mocno adaptuje się do stylu jazdy. Widzi że silnik ma niskie obciążenie - bije kolejny bieg. Olewa to że auto rezonuje bo po zmianie silnik ma 1000 obrotów - z czujników  wychodzi że obciążenie jest niskie i jest ok :) Poduszki, dwumasa, sprzęgła, ogólnie cały napęd nie ma przez to ułatwionego życia :) 

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
19 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

ale nowszy soft nie zmieni punktów zmiany biegów. tak jest w tych samochodach że skrzynia utrzymuje max niskie obroty. tak samo było u mnie w dieslu. zrobilem program silnika (bo chcialem) razem z programem skrzyni. silnik chodzi idealnie i jestem zadowolony. skrzynia zmienia biegi wyżej i to jest ok - super tak jak powinno byc. przy większym obciążeniu, dynamiczniejszej jeździe zmienia biegi szybko, powtarzalnie, idealnie. natomiast przy manewrowaniu po parkingu albo dojeździe do świateł te zmiany są 'za agresywne' i tutaj lepiej sprawował się seryjny soft. ale wiem że da się to dopracować jak by ktoś się tym zajął (to wszystko da się 'wypracować' softem). 

 

Także żeby było 'lepiej a nie gorzej' to dobrze by było jak byś trafił na kogoś kto siedzi mocno w skrzyniach i dopasuje soft do auta. dobrze było by gdybyś się umówił że np po miesiącu możesz wrócić na jakieś drobne poprawki (gdzie nie będzie Ci się przykładowo podobała zmiana z 3 na 2 itp). 

 

Ta skrzynia mocno adaptuje się do stylu jazdy. Widzi że silnik ma niskie obciążenie - bije kolejny bieg. Olewa to że auto rezonuje bo po zmianie silnik ma 1000 obrotów - z czujników  wychodzi że obciążenie jest niskie i jest ok :) Poduszki, dwumasa, sprzęgła, ogólnie cały napęd nie ma przez to ułatwionego życia :) 

Dzieki seredeczne. No wlasnie @wuPiotrek dokladnie o to mi chodzi. Widze ze mamy te same spostrzezenia ale takze obawy. Dlatego tez napisalem na naszym forum czy ktos moze kogos polecic - kto jezeli juz zrobi to dobrze. Bo faktycznie jak pisales - jezeli ktos ma wgrac jakis tam soft i jedno bedzie ok, ale juz przy manewrowaniu mam sie wkurzac to dziekuje bardzo. Podnoszenie mocy silnika mi nie jest potrzebne i tego nie chce. Chce - jezeli juz - aby zajal sie tym ktos kto wlasnie ogarnia swietnie tylko skrzynie i nie zrobi skrzyni krzywdy.

Co do nowszego softu to mialem nadzieje ze jednak troche poszli po rozum do glowy i na przyklad zwiekszyli te punkty przy przelaczaniu aby wlasnie nie dochodzilo do sytuacji ze ze auto rezonuje bo ma 1000 obrotow... 

Obecnie niby to widac starali sie jakos wybrnac na tym co jest, bo jak Ci wrzuci przy 1100 nizszy bieg - to jak delikatnie i ze tak powiem "srednio delikatnie" dodajesz gazu to bedzie przyspieszal na tym biegu (pomimo wlasnie rezonowania) ale jak mocniej wcisniesz gaz to juz zredukuje poprawnie. Niemniej jednak nie jest to zbyt komfortowe. Dziwi mnie troche to bo jak pisalem w Q5 - 2018 rok jest jednak lepiej - moze przelozenia sa inne nie wiem, ale tam nigdy tak nie schodzi zeby przy 1100 obrotow byl bieg... to w Q5 mogli jednak tak zrobic a w A4 juz musieli kurde pozwalac nawet na 1000 obrotow?

Opublikowano (edytowane)

q5 jaki silnik ile mocy? może koła ma większe, samo auto generuje większe obciążenia w stosunku do mocy i trzyma wyższe obroty. tak jak mówisz - dodasz gazu mocniej i zbija bieg. bo te 'punkty' zmiany biegów w dsg są dużo bardziej złożone i nie bardzo mają tam znaczenie obroty a obciążenie silnika - on zmienia biegi głównie po obciążeniu a nie po obrotach plus sam sobie te 'punkty' adaptuje na bieżąco. w innych miejscach zmieni biegi jak będziesz jechał całym gazem, a inaczej jak delikatnie. inaczej będzie się zachowywała skrzynia jak będziesz na codzien jezdził dynamicznie, inaczej jak powoli. 

 

tutaj nie ma się czego bać, oddaj komuś na program, będzie dobrze. tylko pogadaj z gościem po prostu żeby wyłapać czy się zna i czy ew zrobi jakieś korekty po pewnym czasie jak pojezdzisz po programie. tutaj ciężko też żeby ktoś Ci polecił któryś zakład jak nie masz miejscowości w profilu :)

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

Możesz pytać o indywidualny program pod ciebie, jeśli ktoś wgrywa gotowca to tego nie zrobi. 

Np. żeby pierwszych 3 biegów nie ruszał.  

Opublikowano
W dniu 7.02.2025 o 17:22, wuPiotrek napisał(a):

5 jaki silnik ile mocy? może koła ma większe, samo auto generuje większe obciążenia w stosunku do mocy i trzyma wyższe obroty. tak jak mówisz - dodasz gazu mocniej i zbija bieg. bo te 'punkty' zmiany biegów w dsg są dużo bardziej złożone i nie bardzo mają tam znaczenie obroty a obciążenie silnika - on zmienia biegi głównie po obciążeniu a nie po obrotach plus sam sobie te 'punkty' adaptuje na bieżąco. w innych miejscach zmieni biegi jak będziesz jechał całym gazem, a inaczej jak delikatnie. inaczej będzie się zachowywała skrzynia jak będziesz na codzien jezdził dynamicznie, inaczej jak powoli. 

 

tutaj nie ma się czego bać, oddaj komuś na program, będzie dobrze. tylko pogadaj z gościem po prostu żeby wyłapać czy się zna i czy ew zrobi jakieś korekty po pewnym czasie jak pojezdzisz po programie. tutaj ciężko też żeby ktoś Ci polecił któryś zakład jak nie masz miejscowości w profilu

Masz calkowita racje. To jest uzaleznione od obciazenia i sposobu operowania gazem. Jeszcze co zauwazylem to jak rano startuje to silnik / skrzynia jak sa zimne to przez pierwsze 2-3km nie przelaczy tak aby miec 1100 obrotow - nie ma szans. Potem juz tak.

 

Zweryfikowalem jeszcze raz w Q5 i faktycznie zachowuje sie bardzo podobnie wiec w pierwszym poscie zle napisalem o Q5 - postaram sie poprawic.

Roznica jest ale bardziej w tym ze w Q5 jest to mniej odczuwalne (rezonansy itp) i jednak szybciej robi redukcje i mniej chetnie przelacza bieg aby bylo po zmianie 1100 obrotow. Jednak muskajac gaz potrafi przelaczyc bieg majac 1200 - jednak ciut mocniejsze wcisniecie powoduje juz redukcje (w A4 trzeba mocniej troche wcisnac).

Pisalem ze szukam - w Wielkopolsce.

 

19 godzin temu, patryciusz napisał(a):

Możesz pytać o indywidualny program pod ciebie, jeśli ktoś wgrywa gotowca to tego nie zrobi. 

Np. żeby pierwszych 3 biegów nie ruszał.  

 

Dzieki za porade. Faktycznie w ten sposob mozna zweryfikowac czy ktos potrafi operowac tymi parametrami czy tylko wgrac gotowca bez mozliwosci regulacji.

 

Tak teraz mysle i uwazam ze rozwiazaniem nawet by bylo gdyby podniesc w A4 zdecydowanie ta czulosc na obciazenie - czyli nawet jak przelaczy na 1100 to tu powinien byc bardziej czuly i szybciej robic redukcje, czyli jak przy 1100 obrotow mega delikatnie dodajesz gaz to ok, ale jak juz ciut mocniej to redukcja - to by uwazam bylo dobre rozwiazanie. A4 niestety na sile jednak chce utrzymac ten bieg pomimo rezonowania... oczywiscie juz mocniejsze wcisniecie pedalu gazu wyzwoli redukcje - jednak wlasnie reakcja jest za pozno - tzn po zdecydowanym wduszeniu gazu.

No nic pomysle jak to zrobic i czy robic.

Rozumiem ze u Was nie zauwazacie tego problemu - widze macie TDI - tez mialem wczesniej i faktycznie nie bylo to chyba zauwazalne. W benzynie pewnie walka o jak najmniejsze spalanie spowodowala takie podejscie...

Dzieki serdeczne za wskazowki i opinie.

 

Opublikowano

Ja jeżdżę na S to problemu nie ma. W tdi w trybie S  przy delikatnym przyspieszaniu i tak zmienia biegi gdzieś przy 2100 do 2400obr  

Opublikowano
13 godzin temu, patryciusz napisał(a):

Ja jeżdżę na S to problemu nie ma. W tdi w trybie S  przy delikatnym przyspieszaniu i tak zmienia biegi gdzieś przy 2100 do 2400obr 

w sumie jeszcze raz dokladnie zweryfikuje. W sumie najbardziej przeszkadza w korku na S ze trzyma obroty na 1100. Choc mozna tez jadac w korku zmieniac na D a potem na S ;)

Opublikowano

Compsport (Kraków, Łódź, Bielsko-Biała) mają dobrze napisany program pod te skrzynie biegów. Oni to naprawdę dobrze dopracowali i wiele samochodów zrobili z tymi skrzyniami. Zadzwoń, zapytaj, ja polecam. Po zmianie programu na D zmiany biegów są gdzieś mniej więcej w połowie pomiędzy S, a starym D. Oprócz tego optymalizują trochę innych rzeczy w tej skrzyni.

Opublikowano
11 godzin temu, JKB_a5b9 napisał(a):

Compsport (Kraków, Łódź, Bielsko-Biała) mają dobrze napisany program pod te skrzynie biegów. Oni to naprawdę dobrze dopracowali i wiele samochodów zrobili z tymi skrzyniami. Zadzwoń, zapytaj, ja polecam. Po zmianie programu na D zmiany biegów są gdzieś mniej więcej w połowie pomiędzy S, a starym D. Oprócz tego optymalizują trochę innych rzeczy w tej skrzyni.

Dzieki za info

11 godzin temu, JKB_a5b9 napisał(a):

Po zmianie programu na D zmiany biegów są gdzieś mniej więcej w połowie pomiędzy S, a starym D.

Co dokladnie masz na mysli? Na S tak mniej wiecej ciagnie chyba do 2200 - 2600. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...