Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyższe średnie spalanie w Audi A5 8T 2.0 TDI CNHA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisałem Ci jak.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Testu adblue jeszcze nie zrobiłem ale powoli kompletuje graty do zrobienia razem z DPF.

 

czujnik RC już mam, nowy oryginalny.

Chłodniczkę EGR i zawór EGR kupiłem w komplecie z VEMO,  numer części to V10-63-0170.

 

Ciekawostka: w tym filmiku gość montuje ten sam produkt, ale u niego rurki chłodniczki są gładkie w środku i jest pełny przelot (patrz 7:07min). 

U mnie w rurkach są wypuklenia, coś na kształt kolców. Podejrzewam że to daje więcej powierzchni na wymianę ciepła , ale na chłopski rozum, gładkie rurki raczej mniej się zapychają, więc te wypuklenia to chyba na minus.

W tym komplecie chłodniczka ma nr V10-63-0189 a zaworek V10-63-0085, ale u mnie obie części kończą się na "_S" wiec może to jakaś inna wersja.

 

IMG_20250321_230452.thumb.jpg.8edb35b159342ea1b336d5691c09a070.jpg  IMG_20250321_230444.thumb.jpg.66ab345dac25acf196579b21e85695b5.jpg

 

Druga sprawa, zaworek EGR wygląda OK na pierwszy rzut oka ale kiedy sprawdzam pod światło, są prześwity dookoła klapki. 

Jest sens to w ogóle montować? To normalne czy szrot? Dużo się czyta że jakość części teraz niska.

Z drugiej strony w tym obiegu EGR jest niskie ciśnienie, i spaliny są kierowane do recyrkulacji przez przymknięcie dodatkowej klapy w układzie wydechowym, więc może taki prześwit nie jest problemem. Dmuchając powietrze ustami, jest spory opór ale trochę powietrza się przedostaje.

 

IMG_20250320_163152.thumb.jpg.a798f31e4eb2c7fd179da68a7c06c602.jpg  IMG_20250320_163204.thumb.jpg.295fde5f0bd246ea5ee86a5ad110af20.jpg

 

Znalazłem też przypadkiem taki PDF przedstawiający szczegółowo silnik EA288, sporo ciekawych rzeczy, może komuś się przydać.

Jest tam na przykład taki wykres zapełnienia filtra DPF i jego regeneracji:

 

DPFfilllevels.JPG.3ef8ffcce86a06bed28587fdaff5bfc2.JPG

Edytowane przez 46lukasz
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zrobiłem test wtryskiwacza adblue. Była mała ilość zaschniętego osadu ale szybko się zmyła ciepłą wodą.

Trochę sadzy też było ale to normalne. W otworze nie było widać żeby zbierał się skrystalizowany adblue, ale zdjęcie środka ciężko zrobić

 

Przed i po:

IMG_20250405_131741.thumb.jpg.5220e1028f439dd3a4bfea4858825648.jpg IMG_20250405_135949.thumb.jpg.781369f2ebe3fe5d9c081703bf12e809.jpg

 

Podczas testu wtryskiwacz wypuszczał dwa strumyki (a nie mgiełkę), tylko przez te 2 "oczka" z małymi dziurkami, mimo ze "oczek" jest 6. 

Ma to sens, taka tylko ciekawostka.

 

Po 10 minutach w butelce była bardzo mała ilość adblue. Przelałem do buteleczki z gradacją  i wyszło na oko jakieś 27ml .

Jako że to nawet nie jest w okolicach wcześniej wspomnianego oczekiwanego wyniku 165g -178g, zakładam że powinienem oczekiwać wyniku wspomnianego w drugim źródle które zalinkowałem wcześniej, czyli pomiędzy 25-30ml. Jeśli to prawda, to test wyszedł książkowo.

Żadnych błędów wcześniej nie było więc to czysto profilaktyczny test, ale dobrze mieć pewność ze wtrysk nie leje, zanim oddam DPF do umycia.

 

IMG_20250405_134058.thumb.jpg.81bca9e9b4fe8705475f8a02ced1c060.jpg IMG_20250405_140349.thumb.jpg.80367f99dd676f0566f037cfed02d58f.jpg

 

Kolejna sprawa: Obok korka oleju są dwa czujniki ciśnienia o tym samym numerze, zamontowane plecami do siebie. Według dokumentacji jeden to ciśnienie spalin G450 a jeden to różnicówka G505

Ten od tyłu ma 2 rurki wiec myślałem że to będzie różnicówka (jeden pomiar ciśnienia przed i jeden za DPF). 

Ale okazuje się rurka z przed DPF idzie do tego czujnika z przodu (czerwona linia na zdjęciu) trochę gumowym przewodem i trochę metalowa rurka, natomiast drugi króciec tego czujnika nie jest podłączony do niczego, i idzie do atmosfery (żółta linia).

Który to G505 a który to G450? Żebym na 100% wymienił ten co trzeba?

 

IMG_20241214_115913.thumb.jpg.35b5e1ddfccba6e0f45f7e668c18029b.jpg  IMG_20250405_142446-Copy.thumb.jpg.a97d5d37c6f96ef579f1cea908ab0742.jpg

Co do wyższego spalania okazało się to banalne, wszystkie 4 opony miały o wiele niższe ciśnienie niż powinne.

Po poprawnym napompowaniu ponownie mam wyniki spalania rzędu 5L/100km, ale i tak dobrze ze ten wątek uświadomił mnie o zapchanym DPF

Edytowane przez 46lukasz
Opublikowano
26 minut temu, 46lukasz napisał(a):

Po 10 minutach w butelce była bardzo mała ilość adblue. Przelałem do buteleczki z gradacją  i wyszło na oko jakieś 27ml .

No ale zmieniałeś adaptację z 04 na 02. Nigdzie nie napisałem abyś tego dokonał. Gdybyś nie zmienił miałbyś ilość AdBlue, o której pisałem.

Opublikowano

wcześniej pytałem czy ta adaptacja zmienia zakres testu czy o co z tym chodzi ale nic nie powiedziałeś. Teraz będę wiedział

 

Tak czy inaczej, czy to znaczy ze test nie był rzetelny i miarodajny? Czy patrząc na te 27ml można i tak uznać ze wtrysk działa prawidłowo?

 

i który z tych dwóch czujników ciśnienia wymienić?

Opublikowano
26 minut temu, 46lukasz napisał(a):

Tak czy inaczej, czy to znaczy ze test nie był rzetelny i miarodajny?

Nie mierzyłem daną metodą. Nie wypowiem się.

Opublikowano

okej, rozumiem. ten zakres 25-30ml widziałem z 2 innych źródeł więc może trochę prawdy w tym jest.

 

A który czujnik ciśnienia wymienić?
moja teoria jest taka ze jeden czujnik mierzy ciśnienie przed i jeden za DPF i oba maja wężyki na jednym króćcu które idą donikąd, czyli ciśnienie atmosferyczne. Potem komputer kalkuluje różnice

 

Ten z przodu mierzy ciśnienie przed DPF, bo naocznie widać ze rurka z przed DPF do niego idzie

IMG_20241214_115913-Copy.thumb.jpg.f82021de6dd73cef9da4eecc13f64eee.jpg

 

a ten z tylu mierzy ciśnienie za DPF, czyli w reszcie wydechu
IMG_20250310_144737-Copy.thumb.jpg.388661fa8b683a45970307cf028e77e0.jpg

 

czy to by się zgadzało? jeśli tak to należałoby wymienić ten od przodu, bliżej korka oleju

 

z tego co rozumiem, chyba na wcześniejszych silnikach takich jak CGLC, ciśnienie przed i za DPF było doprowadzane do jednego czujnika, a króćce na czujniku były pod 2 rożne rozmiary rurek aby nie pomylić.

 

tutaj może są dwa osobne, dlatego ze ciśnienie za DPF tez się zmienia zależnie od położenia klapki dalej w wydechu, która przekierowuje spaliny do EGR niskiego ciśnienia, ale to tylko kolejna moja teoria.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie,

 

Auto wróciło od mechanika, co było zrobione spisane poniżej:

  • DPF został wyczyszczony
  • profilaktycznie chłodniczka EGR wymieniona na nową (zamiennik VEMO ze zdjęć w poście wyżej)
  • klapka EGR zostawiona stara oryginalna, tylko przeczyszczona (ta w komplecie z chłodniczką miała prześwity wokół klapki, a oryginalne ponoć się nie psują, tylko chłodniczka sprawia problemy)
  • wymienione obydwa czujniki ciśnienia (oryginalne z ASO numer 03L 906 051 D, czyli nowsze bo u mnie było B  na końcu)
  • wszystkie nowe metalowe uszczelki + płyn chłodniczy

Szczegółowych parametrów jeszcze nie mam, bo na razie jedynie jechałem od mechanika do domu, ale już na tej trasie zauważyłem, że nie ważne pod jakim obciążeniem jest silnik, ciśnienie różnicowe nie przekraczało 220hPa. Przy tempomacie na 120km/h ciśnienie różnicowe ~75hPa. więc różnica już jest znaczna.

 

Zauważyłem też że podczas jazdy z górki (nawet dość łagodnej), spalanie natychmiastowe spada o wiele łatwiej do zera. 

Przed myciem DPF, nawet podczas jazdy z górki, spalanie rzadko spadało poniżej 2L/100km (musiało być bardzo stromo w dół żeby spadło do zera). 

Ma to dla mnie sens, silnik może łatwiej oddychać z wyczyszczonym DPF.

 

Zauważyłem że nadal masa popiołu to 52g a objętość popiołu to 0.13L, więc wygląda na to że mechanik nie zrobił adaptacji. Powiedział mi że zrobił odpowiednie resety, ale co dokładnie to nie wiem, ale to nie problem, popiół mogę sam dostosować. 

Podejrzewam ze miał na myśli pressure sensor adaptation + reset learned values

**Pytanie**

Możecie mi powiedzieć jak powinna wyglądać adaptacja czujnika ciśnienia? Tylko procedura na komputerze i to wszystko?

Gdzieś czytałem ze częścią takiej adaptacji jest wypalanie DPF, czy to prawda?
Mechanik po naprawach zrobił jazdę testową 15km wiec na pewno nie było wypalania.

 

i drugie pytanie, czym dokładnie jest wartość offset ciśnienia różnicowego DPF? 

i czy adaptacja czujnika ciśnienia resetuje offset na zero? bo u mnie aktualnie jest zero, a wcześniej było coś innego ale nie pamietam

dziękuje za pomoc.

Edytowane przez 46lukasz
Opublikowano
2 godziny temu, 46lukasz napisał(a):

Możecie mi powiedzieć jak powinna wyglądać adaptacja czujnika ciśnienia? Tylko procedura na komputerze i to wszystko?

Tak.

 

2 godziny temu, 46lukasz napisał(a):

czym dokładnie jest wartość offset ciśnienia różnicowego DPF? 

Wartość kalibracyjna czujnika.

2 godziny temu, 46lukasz napisał(a):

czy adaptacja czujnika ciśnienia resetuje offset na zero? bo u mnie aktualnie jest zero,

Nie koniecznie. Bliska zeru, w niektórych czujnikach zero. Wszystko zależy od czujnika.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...