Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 Allroad


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, znalazłem samochod ktory zamierzam kupic, lecz nigdzie nie moglem znalezc informacji na temat napedu quattro tzn torsen czy ultra, prosba gdyby ktos mogl to sprawdzic po nr vin WAUZZZF43MA065630, drugie pytanie czy ma ktos jakis sposob na sprawdzenie auta sprowadzonego z Francji z malym przebiegiem okolo 70 tys rok produkcji 2021, po szkodzie ktorej nigdzie nie moge znalezc a sprzedawca w tym nie pomaga, mam tylko francuski numer rej, na autodna widnieje szkoda jako kolizja ale nic wiecej.  Wielkie dzieki z gory za pomoc 

 

IMG_7412.jpeg

Opublikowano

Ultra.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedz, czyli benzyna i diesel maja juz napedy ultra ? nie Da sie kupic w tym roczniku allroada z napedem Torsen ?

Opublikowano
29 minut temu, audia4allroad napisał(a):

Da sie kupic w tym roczniku allroada z napedem Torsen ?

Tylko 3.0 TDI

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, audia4allroad napisał(a):

Dziekuje za odpowiedz, czyli benzyna i diesel maja juz napedy ultra ? nie Da sie kupic w tym roczniku allroada z napedem Torsen ?

A jest wogóle odczuwalna jakaś różnica podczas codziennej jazdy dla przeciętnego kierowcy, między Ultra a Torsen.???

Edytowane przez matbruk
Opublikowano

Nie ma.

Opublikowano

Rożnica jest nieodczuwalna czyli nie ma jak pisze kolega Muskel1

Opublikowano

Są osoby szydzące, które nazywają Haldex w MQB czy Ultra w MLBevo, "Fake Quattro" i próbują udowodnić w jaki warunkach różnice są odczuwale, ale tak szczerze mówiąc, dla przeciętnego kierowcy w codziennym użytkowaniu jest to nieodczuwalne. Wręcz przeciwnie, na korzyść napędu Ultra jest minimalnie mniejsze spalanie, bo napęd tylny zostaje odłączany i w sytuacjach wymagających napędu 4x4 zostaje w ułamkach sek.(250ms) dołączany. Jedynym minusem moim zdaniem jest podobnie jak w FWD, szybsze zużywanie przednich opon, czemu można i tak zapobiegać zmieniając co sezon przód na tył i odwrotnie.

Opublikowano

Matbruk, mam krajową, bezwypadkową A4 Allroad z przebiegiem 60.000 km, hakiem ori i gwarancją fabryczną do kwietnia 2026 do sprzedania. Pisz na priv jak coś

Opublikowano
4 godziny temu, Lovely Man napisał(a):

Matbruk, mam krajową, bezwypadkową A4 Allroad z przebiegiem 60.000 km, hakiem ori i gwarancją fabryczną do kwietnia 2026 do sprzedania. Pisz na priv jak coś

Dzięki , mam a4b9 , jeśli zmienię w najbliższym czasie to na nowe A5 lub Q5,  autor tematu szuka auta :).

Opublikowano

Sorki, mała pomyłka :) Nowe A5 wydaje się fajne ale poczekajmy aż ujawnią się choroby wieku dziecięcego, a poza tym nie ma A5 Allroad i nie wiadomo kiedy będzie. Q5 już niestety nie jeździ tak dobrze jak A4 pomimo wielu cech  wspólnych, buja się na winklach jak marynarz po wyjściu z baru ;)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.02.2025 o 18:57, Lovely Man napisał(a):

Q5 już niestety nie jeździ tak dobrze jak A4 pomimo wielu cech  wspólnych, buja się na winklach jak marynarz po wyjściu z baru

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

W teście jest "Audi Q5 Sportback. Samochód wyposażony jest w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne oraz 20-calowe felgi." Przejedz się starszą serią na zwykłym zawiasie to zobaczysz :)

Opublikowano

Miałem 8R  salon PL na zwykłym i tez było OK ale są wersje USA podobno pontonowate więc pływanie może wystąpić na innym zawieszeniu dedykowanym za wielką wodę

Opublikowano

Zanim kupiłem w 2017 pierwszego A4 Allroad to testowałem Q5 2.0 TDI Quattro z panią z salonu w Kato, na pierwszym ostrzejszym winklu auto przechyliło się i zapaliły się  kontrolki od systemów bezpieczeństwa, a pani zapiszczała zamiast opon ;) Kilka razy miałem zastępcze A5 i Q5 i jakoś mi nie siadły, A5 z kolei za twarda i za niska, przy wsiadaniu obijałem łeb o dach, a jakiś przerośnięty nie jestem :) Teraz mam trzecią nową A4 allroad i twierdze że w tym budżecie nic lepszego nie da się kupić :) Ale oczywiście co kto lubi.

Opublikowano

Zapomniałem dodać że Q5 nie dorównuje A4 jeśli chodzi o V-max ani o przyspieszenia, jest cięższa, większa bryła i ma też inne przełożenie, moja ma 150 km/h przy 2000 obr/min, a w Q5 jest chyba 140 km/h przy 2000 obr/min, spalanie też większe, a cena podobna :)

Opublikowano (edytowane)

 Q5 średnie spalanie mam 6.4 więc w a4 będzie niższe ale nie kupuje się serii Q dla osiągów pomijam wersje S czy RS,
z a4 czy bmw3 wysiada się jak z bolidu a jak ktoś ma problemy z lędźwiami czy stawami zauważy szybko różnice, oczywiście kto co woli bo co by to było jakbyśmy wszyscy w124 jeździli :)

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
3 godziny temu, RALF76 napisał(a):

 Q5 średnie spalanie mam 6.4 więc w a4 będzie niższe ale nie kupuje się serii Q dla osiągów pomijam wersje S czy RS,
z a4 czy bmw3 wysiada się jak z bolidu a jak ktoś ma problemy z lędźwiami czy stawami zauważy szybko różnice, oczywiście kto co woli bo co by to było jakbyśmy wszyscy w124 jeździli :)

Ja od zawsze jeździłem sedanami , teraz A4B9 sedan i na kolejne auto właśnie rozważam albo nowe A5 albo nowe Q5 ,  ale musiałbym się przejechać Q5  , ceny pewnie beda zbliżone że TFSI Quattro. 

Opublikowano

tak, ceny podobne A5 czy Q5 - każdy wg swoich potrzeb musi zweryfikować

Opublikowano

 

1 godzinę temu, matbruk napisał(a):

Ja od zawsze jeździłem sedanami , teraz A4B9 sedan i na kolejne auto właśnie rozważam albo nowe A5 albo nowe Q5 ,  ale musiałbym się przejechać Q5  , ceny pewnie beda zbliżone że TFSI Quattro. 

Jest chopy yno jedyn wist: A4 i A5 som z richtig fajnych Niemiec, a Q5 z Meksyku :) Wszyscy mówią że niemieckie najlepsze ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...