kawowy19 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Cześć wszystkim. Na wstępie dodam, że przeczytałem już mnóstwo tematów ale nie mogę dojść do ładu. zakupiłem b6 po wymianie rozrządu. Właściciel powiedział, że po przejechaniu 200km od wymiany rozrządu zapalił się check. Mechanicy powiedzieli że wariatory do wymiany więc auto zostało sprzedane - mi sa dwa błędy Po skasowaniu oczywiście wracają. sprawdzałem grupę 093 ale mam wartość tylko dla jednej głowicy. Macie pomysł czemu widać tylko z jednej głowicy? Tak to wygląda. Będę sprawdzał ustawienie rozrządu, bo ktoś prawdopodobnie ustawiał go na kropki. Widać je na wariatorach i obudowie. Mam prośbę jakby ktoś mógł mi opisać bloki tych grup - co od czego. Byłbym wdzięczny za to. Druga sprawa to ciśnienie oleju. Po dobrym rozgrzaniu zapaliła się podczas gwałtownego ruszania. Zmierzę ciśnienie manometrem i sprawdzę jakie są wartości. Będę ściągał miskę i wymieniał oringi na rurkach. 1- Pytanie czy zwalać pompę i ją oglądać czy nie ma to sensu i wymienić tylko oringi na rurkach i wyczyścić smok? 2- czy w vcds ciśnienie powinno mieć cały czas status ok, niezależnie od obrotów? Bo poniżej 1200 zmienia się z „ok” na „<min” Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
RaThek Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Coś czuję że tu się nie skończy na gapieniu się w VCDSa.
Langista Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) Wymień czujnik ciśnienia oleju, zwyczajnie czas już na niego przyszedł. Co do braku odczytu, pewnie czujniki uszkodzone ale przejrzyj dokładnie okular, często go uszkadzają w warsztatach bo są delikatne. Ten silnik ogólnie jest banalny w ustawianiu rozrządu ale jak ktoś do 1.9 TDI na pompie przywykł, to 3.0 takiego partactwa w robocie już nie zniesie. Trzeba mieć blokady i narzędzia żeby to z głową ustawić. Problemem też są same śruby od wariatorów, które już w tamtym roku nie były nigdzie w Europie dostępne i sam brałem coś ze Skody z zawieszenia. Ogólnie po odczytach widać że ustawienie rozrządu ewidentnie nie wyszło, skoro jest odczyt 18,5 stopnia na wolnych. Wadliwe są też napinacze paska rozrządu, które robi tylko Gates, zwyczajnie się cofają zamiast trzymać pasek w napięciu, jeździ się jak z tykającą bombą tak właściwie. Edytowane 23 Lutego przez Langista
kawowy19 Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego Czujnik wymienię ale chciałbym być pewny, że z ciśnieniem jest wszystko okey dlatego zamierzam zwalić miskę. Zastanawiam się tylko czy ściągać całkiem pompę czy wystarczą oringi na rurkach, stąd moje pytanie. Wleję płukankę i zmienię olej na coś porządnego bo jest świeży chyba ale nie wygląda najlepiej… Co do rozrządu to oczywiście poprawię na blokadach tylko czemu tych wartości tam nie widać. jakbym mógł prosić o wyjaśnienie bloków w poszczególnych grupach.
pelonek1 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 1 godzinę temu, RaThek napisał(a): Coś czuję że tu się nie skończy na gapieniu się w VCDSa. Nie miała baba kłopotu to kupiła sobie ASNa 😃
Langista Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 6 godzin temu, kawowy19 napisał(a): Czujnik wymienię ale chciałbym być pewny, że z ciśnieniem jest wszystko okey dlatego zamierzam zwalić miskę. Zastanawiam się tylko czy ściągać całkiem pompę czy wystarczą oringi na rurkach, stąd moje pytanie. Wleję płukankę i zmienię olej na coś porządnego bo jest świeży chyba ale nie wygląda najlepiej… Co do rozrządu to oczywiście poprawię na blokadach tylko czemu tych wartości tam nie widać. jakbym mógł prosić o wyjaśnienie bloków w poszczególnych grupach. Wartości nie ma bo albo są całkowicie poza zakresem, albo same czujniki są uszkodzone, tylko tu z jakiegoś powodu nie wywala błędu, a powinien być. Jest niby błąd o zbyt dużej odchyłce ale żeby aż tak dużo było, to silnik nie powinien w ogóle odpalić z powodu kolizji. Rzuć okiem na te czujniki, tylko kup Ori bo zamienniki nie działają dobrze, przeżyłem to w ramach eksperymentu z czujnikami z SKV i szkoda kasy.
kawowy19 Opublikowano 23 Lutego Autor Opublikowano 23 Lutego (edytowane) Silnik odpala bez problemu i pracuje normalnie. Nie wiem jak z mocą bo wcześniej nie miałem ASN i ciężko mi się odnieść do osiągów. Silnik pali na strzała, wkręca się fajnie - powiedziałbym normalnie, tylko wydaje mi się, że trochę nim trzepie. Ale wypadania zapłonu niby nie pokazuje. Edytowane 24 Lutego przez kawowy19
kawowy19 Opublikowano 24 Lutego Autor Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Miska zdjęta. Smok zabity, oringi twarde. Na wolnych po rozgrzaniu do 95st miał ok 1bara. pytanie mam następujące. Na rurkach są 4 oringi. Gdzieś czytałem że jest jeszcze jeden mały. Możecie mi powiedzieć gdzie? Czy trzeba zwalać pompę? Jeśli tak to jak, bo widzę tylko dwie śruby i napęd łańcucha. Czy trzeba przedni dekiel zrzucić? Odnośnie rozrządu. Wariatory są suche. Na wałkach są metalowe pierścienie. Wszystkie są całe i wyglądają okey pytanie czy je wymieniać? Te na aucie mają „zamki”, nowe które zakupiłem już ich nie mają… oringi na zaworach sterujących są bardzo słabe więc je wymienię. Rozrząd ktoś ustawiał jednak na kropki, tak jak myślałem 🫣 A sam rozrząd, no cóż wymieniony był ale sam pasek…😉 Edytowane 25 Lutego przez kawowy19
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się