Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parametry DPF w Audi Q5 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Postanowiłem sprawdzić sobie dzisiaj VCDS-em parametry DPF-a - nie dawał mi spokoju dopalanie go. 

Q5 3,0 TDI 284467km na liczniku.

 

Pierwszy odczyt parametrów:

 

 0-03-2025.png.35ef25ef97b4cc0f83081b45a60ba6e9.png duże

wartości sadzy, i kilometry od ostatniej regeneracji. Czy te wartości a szczególnie, kilometry są ok? 

-Następnie próba serwisowej regeneracji DPF - niepowodzenie i błędy"

 

Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 059-907-401-V1.CLB
Oznaczenie elementu: 8R0 907 401 J    HW: 8K1 907 401 A
  Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17  H01 0008
           Kodowanie: 0121002C240F0828
           Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0118R0907401J 001008 (AU48)
                       ROD: EV_ECM30TDI0118R0907401J.rod
                      VCID: 397998E3B8599B59C5-806C
2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

5188 - Filtr cz1stek sta3ych 
          P2463 00 [10100111] - zbyt du?e nagromadzenie sadzy
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 284467 km
                    Data: 2025.03.04
                    Czas: 17:59:00

                    Predkooa obrotowa silnika: 646.50 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 18.8 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 70 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.840 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 646.5 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Filtr cz1stek sta3ych: zmierzona masa sadzy: 9.81 g
                    Filtr cz1stek sta3ych: obliczona masa sadzy: 55.00 g
                    Filtr cz1stek sta3ych: kilometry od ostatniej regeneracji: 781466 m
                    P Flt Rgn st Intr-Bits 0-7: 00000000 
                    P Flt Rgn st Intr-Bits 0-7: 00000000 
                    Filtr cz1stek sta3ych: czas od ostatniej regeneracji: 0 s

5189 - Filtr cz1stek sta3ych; zespó3 1 
          P2002 00 [00100111] - za ma3a skutecznooa
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 284467 km
                    Data: 2025.03.04
                    Czas: 17:59:00

                    Predkooa obrotowa silnika: 646.50 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 18.8 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 70 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.840 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 646.5 /min
                    Predkooa pojazdu: 0.00 km/h
                    Filtr cz1stek sta3ych: ró?nica cionienia: 10 hPa
                    Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 104.5 °C
                    Temperatura spalin za filtrem cz1stek sta3ych: 100.1 °C
                    Objetooa strumienia spalin filtra cz1stek sta3ych: 60.2 m3/h
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 
                    Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0 
 

-Po kolejnych próbach udało się odpalić dopalanie. 25minut pracy silnika na 2000 obr. 

-Po ukończeniu wartości zeszły do prawidłowych jak znikły błędy wydaje się być wszystko ok.

ale niech mi ktoś powie dlaczego DPF nie wypali się automatycznie podczas jazdy?

Wiem  że w nastawach można zmienić z 0-1 (nie pamiętam dokładnie ścieżki) ale ja tej wartości nie mogę zmienić. 

Proszę o komentarze. 

 

 

 

Nowy dokument tekstowy.txt

Opublikowano

Ktoś wyzerował wartość popiołu. Czy dpf był czyszczony/wymieniony?

Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ktoś wyzerował wartość popiołu. Czy dpf był czyszczony/wymieniony?

Nie jestem w stanie  odpowiedzieć, 

Auto kupiłem w lipcu 2024 roku. 

Nic nie mam udokumentowane że było cos z DPF robione

Opublikowano

Wartość popiołu 0 jest definitywnie wyzerowana. 

 

Sprawdź jakie wartości pokazuje czujnik różnicy ciśnień:

Na wolnych obrotach na postoju (powyżej widoczne jest 10 hPa) ale sprawdź jeszcze.

Następnie na postoju przy 2500 obr/min

 

Następnie zrób logi :

- wskazanie czujnika różnicy ciśnień

- obroty silnika

- położenie pedału gazu

 

Skrzynia w tryb manualny, 3 lub 4 bieg i zaczynasz od 1200-1500 obr/min w czasie jazdy, pedał w podłogę aż do 4200 obr/min.

 

 

Opublikowano (edytowane)

ok, 

Podziałam i odezwę się wkrótce, 

 

- a co z kilometrami ? czy faktycznie dpf po przekroczeniu jakiejś wartości (jakiej?-100km?) dopali się automatycznie? 

Edytowane przez Audi5-654
Opublikowano

Wypalanie dpf rozpoczyna się po osiągnięciu granicznej wartości sadzy, powiedzmy 24g (nie wiem jaka to jest wartość dla 3.0 tdi). A czy to nastąpi po 100 czy 500km to na to ma wpływ wiele rzeczy, m.in zapełnienie filtra popiołem, jazda na krótkich odcinkach, sprawność wtryskiwaczy itp., itd...

Jak przerywałeś kilkukrotnie pod rząd procedurę wypalania to stąd możesz mieć te swoje błędy.

  • Dzięki 1
Opublikowano

W 3.0 TDI można nawet przebyć 800 km i więcej zanim rozpocznie się następna regeneracja (jazda w trasie). Jazda na krótkich odcinkach skraca interwały między regeneracjami.

 

Obserwuj też wskazania czujników temp. spalin, gdyż są ważnymi elementami. Jeżeli nieprawidłowo wskazują może to przyczynić się do tego, że nie rozpoczną się regeneracje.

 

Jaki masz profil jazdy? Krótkie odcinik po mieście czy trasy?

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W 3.0 TDI można nawet przebyć 800 km i więcej zanim rozpocznie się następna regeneracja (jazda w trasie). Jazda na krótkich odcinkach skraca interwały między regeneracjami.

 

Obserwuj też wskazania czujników temp. spalin, gdyż są ważnymi elementami. Jeżeli nieprawidłowo wskazują może to przyczynić się do tego, że nie rozpoczną się regeneracje.

 

Jaki masz profil jazdy? Krótkie odcinik po mieście czy trasy?

Przewaga krótkich tras 10-20km - miasto. 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, Audi5-654 napisał(a):

kilometrami ? czy faktycznie dpf po przekroczeniu jakiejś wartości (jakiej?-100km?) dopali się automatycznie? 

Tak jak kolega wyżej napisał, w sterowniku zapisana jest wartość sadzy jaka musi być osiągnięta do rozpoczęcia regeneracji.  Jeżeli regeneracja rozpocznie się ale zostanie przerwana, auto gromadzi znowu sadzę do ponownego osiągnięcia wartości progowej wtedy rozpocznie znowu regenerację.

Czyli jeżeli przyjmiemy, że wartość progowa to 30g sadzy, auto rozpocznie wtedy regenerację. Załóżmy, że od rozpoczęcia regeneracji przejedziesz tylko 5 km i tym przerwiesz regenerację odstawiając auto. W czasie przebycia tych 5 km auto wypali/zredukuje załóżmy tylko 3g sadzy. Oznacza to, że czas i odcinek do rozpoczęcia następnej generacji to znowu te 3g, które musi nagromadzić.

Zatem, czym dłuższy czas przeprowadzenia regeneracji, tym dłuższe są interwały między regeneracjami. Oczywiście najlepiej jest, gdy auto przeprowadzi regenerację do końca. Należy tylko dodać, że nawet wtedy nie wypala sadzy do 0g, tylko kończy regeneracje przy zredukowaniu sadzy do 4-5g.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
4 minuty temu, Audi5-654 napisał(a):

Przewaga krótkich tras 10-20km - miasto

To nie jest zbyt dobre.

  • Dzięki 1
Opublikowano

ok,

 

Teraz już wiem jak to wszystko wygląda.

 

Zrobię jeszcze te logi i  zaprezentuję. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...