Audi5-654 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Cześć, Postanowiłem sprawdzić sobie dzisiaj VCDS-em parametry DPF-a - nie dawał mi spokoju dopalanie go. Q5 3,0 TDI 284467km na liczniku. Pierwszy odczyt parametrów: duże wartości sadzy, i kilometry od ostatniej regeneracji. Czy te wartości a szczególnie, kilometry są ok? -Następnie próba serwisowej regeneracji DPF - niepowodzenie i błędy" Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-V1.CLB Oznaczenie elementu: 8R0 907 401 J HW: 8K1 907 401 A Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H01 0008 Kodowanie: 0121002C240F0828 Kod serwisu: WSC 01286 386 08256 Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0118R0907401J 001008 (AU48) ROD: EV_ECM30TDI0118R0907401J.rod VCID: 397998E3B8599B59C5-806C 2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one: 5188 - Filtr cz1stek sta3ych P2463 00 [10100111] - zbyt du?e nagromadzenie sadzy MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Przebieg: 284467 km Data: 2025.03.04 Czas: 17:59:00 Predkooa obrotowa silnika: 646.50 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 18.8 % Predkooa pojazdu: 0 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 70 °C Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C Cionienie atmosferyczne: 990 mbar Napiecie zacisku 30: 13.840 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 646.5 /min Predkooa pojazdu: 0.00 km/h Filtr cz1stek sta3ych: zmierzona masa sadzy: 9.81 g Filtr cz1stek sta3ych: obliczona masa sadzy: 55.00 g Filtr cz1stek sta3ych: kilometry od ostatniej regeneracji: 781466 m P Flt Rgn st Intr-Bits 0-7: 00000000 P Flt Rgn st Intr-Bits 0-7: 00000000 Filtr cz1stek sta3ych: czas od ostatniej regeneracji: 0 s 5189 - Filtr cz1stek sta3ych; zespó3 1 P2002 00 [00100111] - za ma3a skutecznooa Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Przebieg: 284467 km Data: 2025.03.04 Czas: 17:59:00 Predkooa obrotowa silnika: 646.50 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 18.8 % Predkooa pojazdu: 0 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 70 °C Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C Cionienie atmosferyczne: 990 mbar Napiecie zacisku 30: 13.840 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wa3u korbowego (obr./min.): 646.5 /min Predkooa pojazdu: 0.00 km/h Filtr cz1stek sta3ych: ró?nica cionienia: 10 hPa Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 104.5 °C Temperatura spalin za filtrem cz1stek sta3ych: 100.1 °C Objetooa strumienia spalin filtra cz1stek sta3ych: 60.2 m3/h Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 Regeneracja pola: status:-Bits 0-7: 00000000 Kody gotowooci: 0 0 0 0 0 -Po kolejnych próbach udało się odpalić dopalanie. 25minut pracy silnika na 2000 obr. -Po ukończeniu wartości zeszły do prawidłowych jak znikły błędy wydaje się być wszystko ok. ale niech mi ktoś powie dlaczego DPF nie wypali się automatycznie podczas jazdy? Wiem że w nastawach można zmienić z 0-1 (nie pamiętam dokładnie ścieżki) ale ja tej wartości nie mogę zmienić. Proszę o komentarze. Nowy dokument tekstowy.txt
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Ktoś wyzerował wartość popiołu. Czy dpf był czyszczony/wymieniony?
Audi5-654 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ktoś wyzerował wartość popiołu. Czy dpf był czyszczony/wymieniony? Nie jestem w stanie odpowiedzieć, Auto kupiłem w lipcu 2024 roku. Nic nie mam udokumentowane że było cos z DPF robione
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Wartość popiołu 0 jest definitywnie wyzerowana. Sprawdź jakie wartości pokazuje czujnik różnicy ciśnień: Na wolnych obrotach na postoju (powyżej widoczne jest 10 hPa) ale sprawdź jeszcze. Następnie na postoju przy 2500 obr/min Następnie zrób logi : - wskazanie czujnika różnicy ciśnień - obroty silnika - położenie pedału gazu Skrzynia w tryb manualny, 3 lub 4 bieg i zaczynasz od 1200-1500 obr/min w czasie jazdy, pedał w podłogę aż do 4200 obr/min.
Audi5-654 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) ok, Podziałam i odezwę się wkrótce, - a co z kilometrami ? czy faktycznie dpf po przekroczeniu jakiejś wartości (jakiej?-100km?) dopali się automatycznie? Edytowane 2 godziny temu przez Audi5-654
przem8 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Wypalanie dpf rozpoczyna się po osiągnięciu granicznej wartości sadzy, powiedzmy 24g (nie wiem jaka to jest wartość dla 3.0 tdi). A czy to nastąpi po 100 czy 500km to na to ma wpływ wiele rzeczy, m.in zapełnienie filtra popiołem, jazda na krótkich odcinkach, sprawność wtryskiwaczy itp., itd... Jak przerywałeś kilkukrotnie pod rząd procedurę wypalania to stąd możesz mieć te swoje błędy. 1
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu W 3.0 TDI można nawet przebyć 800 km i więcej zanim rozpocznie się następna regeneracja (jazda w trasie). Jazda na krótkich odcinkach skraca interwały między regeneracjami. Obserwuj też wskazania czujników temp. spalin, gdyż są ważnymi elementami. Jeżeli nieprawidłowo wskazują może to przyczynić się do tego, że nie rozpoczną się regeneracje. Jaki masz profil jazdy? Krótkie odcinik po mieście czy trasy?
Audi5-654 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): W 3.0 TDI można nawet przebyć 800 km i więcej zanim rozpocznie się następna regeneracja (jazda w trasie). Jazda na krótkich odcinkach skraca interwały między regeneracjami. Obserwuj też wskazania czujników temp. spalin, gdyż są ważnymi elementami. Jeżeli nieprawidłowo wskazują może to przyczynić się do tego, że nie rozpoczną się regeneracje. Jaki masz profil jazdy? Krótkie odcinik po mieście czy trasy? Przewaga krótkich tras 10-20km - miasto.
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) 37 minut temu, Audi5-654 napisał(a): kilometrami ? czy faktycznie dpf po przekroczeniu jakiejś wartości (jakiej?-100km?) dopali się automatycznie? Tak jak kolega wyżej napisał, w sterowniku zapisana jest wartość sadzy jaka musi być osiągnięta do rozpoczęcia regeneracji. Jeżeli regeneracja rozpocznie się ale zostanie przerwana, auto gromadzi znowu sadzę do ponownego osiągnięcia wartości progowej wtedy rozpocznie znowu regenerację. Czyli jeżeli przyjmiemy, że wartość progowa to 30g sadzy, auto rozpocznie wtedy regenerację. Załóżmy, że od rozpoczęcia regeneracji przejedziesz tylko 5 km i tym przerwiesz regenerację odstawiając auto. W czasie przebycia tych 5 km auto wypali/zredukuje załóżmy tylko 3g sadzy. Oznacza to, że czas i odcinek do rozpoczęcia następnej generacji to znowu te 3g, które musi nagromadzić. Zatem, czym dłuższy czas przeprowadzenia regeneracji, tym dłuższe są interwały między regeneracjami. Oczywiście najlepiej jest, gdy auto przeprowadzi regenerację do końca. Należy tylko dodać, że nawet wtedy nie wypala sadzy do 0g, tylko kończy regeneracje przy zredukowaniu sadzy do 4-5g. Edytowane 1 godzinę temu przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 4 minuty temu, Audi5-654 napisał(a): Przewaga krótkich tras 10-20km - miasto To nie jest zbyt dobre. 1
Audi5-654 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu ok, Teraz już wiem jak to wszystko wygląda. Zrobię jeszcze te logi i zaprezentuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się