Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z dokończeniem procedury dopalania DPF po jego regeneracji w Audi A4 B8 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

Mam ogromny problem ze swoim samochodem po praniu DPF. A więc tak, pacjent to A4 z silnikiem CNHA 190 km, przebieg 220 tys, DPF wypalał się dość długo i czasem pokazywała się kontrolka, więc postanowiłem go profesjonalnie wyczyścić. Auto przeszło cały proces czyszczenia łacznie z EGR,  DPF, czujniki ciśnień  został zaadaptowany na nowo i wszystko byłoby super gdyby nie to, że po 700 km następuje dopalanie, którego samochód nie może skończyć i wpada w tryb awaryjny.

Mechanik rozkłada ręce, sprawdzone parametry wtrysków, temperatury spalin, czujniki ciśnień, przepływomierz itp, wszystkie parametry według niego się zgadzają. A jednak auto ma problem z wypaleniem DPF, tak jakby nie zbijał ilości sadzy.
Niestety nie mam więcej danych bo mechanik testował auto, zerował wszystko na nowo i ta sama sytuacja jest znów po 700 km.

Kilka rzeczy jest dziwnych, bo jeżeli by DPF był zapchany to po kolejnym kasowaniu błędów różnica ciśnień byłaby na tyle duża, że wypalanie byłoby od razu. 

Nie mam pomysłu co może być nie tak. Może ktoś miał podobny problem albo nakieruje nas co jeszcze należy sprawdzić.

 

Opublikowano

Jeśli nie posiadasz VCDS, zainstaluj, co najmniej darmową wersję VAG DPF ( konieczny zakup odpowiedniego interfejsu), i z niej przedstaw dane przed regeneracją (filtr "czysty") w trakcie i zaraz po tym procesie. Przedstaw temperatury wydechu w trakcie trwania procesu).

Brak możliwości dokończenia procesu regeneracji (w jakich warunkach była przeprowadzana ? ) w optymalnych warunkach, świadczy o braku możliwości osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury, w której proces jest skutecznie przeprowadzany. Powodem tego jest za mały przepływ przez filtr DPF. 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się zdobyć od mechanika zdjęcia parametrów podczas wypalania, w czasie jazdy.

Problemem jest szybko spadająca temperatura. Jak auto trzymie się na 2500 obrotów to jest ok ale po odpuszczeniu gazu szybko spada. Moja teoria to pęknięty DPF po czyszczeniu ale znów firma od czyszczenia mówi że wszystko jest ok i parametry były dobre po czyszczeniu 

 

IMG-20250509-WA0003.jpg

IMG-20250509-WA0002.jpg

IMG-20250509-WA0001.jpg

IMG-20250509-WA0000.jpg

IMG-20250509-WA0002.jpg

IMG-20250509-WA0001.jpg

IMG-20250509-WA0000.jpg

Opublikowano
W dniu 17.04.2025 o 16:10, Tomnik napisał(a):

Jeśli nie posiadasz VCDS, zainstaluj, co najmniej darmową wersję VAG DPF ( konieczny zakup odpowiedniego interfejsu), i z niej przedstaw dane przed regeneracją (filtr "czysty") w trakcie i zaraz po tym procesie. Przedstaw temperatury wydechu w trakcie trwania procesu).

Brak możliwości dokończenia procesu regeneracji (w jakich warunkach była przeprowadzana ? ) w optymalnych warunkach, świadczy o braku możliwości osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury, w której proces jest skutecznie przeprowadzany. Powodem tego jest za mały przepływ przez filtr DPF. 

Miałbyś może pomysł co może być przyczyną na podstawie przesłanych danych?

Opublikowano

1.Temperatura czujnika nr 1 spalin wydaje się/jest niewiarygodna. Jeśli czujnik ten, a z tego co widzę na schemacie, tak- znajduje się na wlocie gazów spalinowych do turbosprężarki, to powinien wskazywać dużo wyższą temperaturę. Należy go wymienić.

2. Jeśli zdjęcie nr 1 parametrów zostało wykonane na biegu jałowym, to filtr stawia za duży opór.  Wykonaj test drogowy - 3-ci bieg, pełne przyspieszenie, obserwuj "filtr cząstek stałych czujnik różnicy ciśnień" *. Zanotuj najwyższą wartość.

Prawdopodobnie tak, jak wspomniałem, filtr stawia za duży opór, a to jest bezpośrednią przyczyną nie osiągania odpowiednich temperatur w procesie regeneracji. Temperatury te pojawiają się, tak jak napisałeś, przy nazwijmy większych obrotach. A powinny utrzymywać się nawet przy 1500. 

*Tu trzeba upewnić się który parametr obserwować w CNHA zamontowane są dwa czujniki :

-czujnik różnicy ciśnienia

-czujnik ciśnienia spalin

I należy brać pod uwagę ten, który mierzy różnicę ciśnienia spalin na DPF-ie.

 

 

 

Przegląd instalacji - regulacja temperatury spalin CNHA.pdf Wymiana czujnika temp 1 G235 CNHA.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...