Drennei Opublikowano 14 Sierpnia Opublikowano 14 Sierpnia Cześć Jestem w trakcie remontu a4 b6 bfb 1.8t. Niestety dwa tłoki zostawiłem na noc w chemi do czyszczenia. Zrobiły się jakby wżery z boków i zastanawiam się czy to zostawić, czy szukac nowych? Rzucicie okiem ? Rowek nie jest brudny tylko jakby małe wżery się zrobiły tam w środku, chociaż na szerokość trzyma normę
Drennei Opublikowano 14 Sierpnia Autor Opublikowano 14 Sierpnia Co byście zrobili, szukali nowych? zostawili? Dodam ze to moj pierwszy remont
Drennei Opublikowano 14 Sierpnia Autor Opublikowano 14 Sierpnia Tego nie było przed włozeniem tłoka do czyszczenia. Akurat 1 obrazek to mniej wiecej do tej kreski sięgał srodek czyszczący
Drennei Opublikowano 14 Sierpnia Autor Opublikowano 14 Sierpnia 4 minuty temu, RaThek napisał(a): Przecież to się czyści mechanicznie. Tego nie było przed włozeniem tłoka do czyszczenia. Akurat 1 obrazek to mniej wiecej do tej kreski sięgał srodek czyszczący
Dev Opublikowano 14 Sierpnia Opublikowano 14 Sierpnia to było, tylko zaj....ne nagarem tłoki do wymiany
Drennei Opublikowano 15 Sierpnia Autor Opublikowano 15 Sierpnia 13 godzin temu, Dev napisał(a): to było, tylko zaj....ne nagarem tłoki do wymiany Wystarczy, że zmienie sam tłok, a korba zostanie? Mogę założyć używkę czy jednak muszą być w 100% nowe ?
RaThek Opublikowano 16 Sierpnia Opublikowano 16 Sierpnia Po zdjęciach to se można trochę powróżyć i tyle. Skoro nie było wcześniej to spróbuj to usunąć mechanicznie tylko nie szalej bo to amelinum. Korba jak prosta, bez luzu przy sworzniu i nie wyrobione łoża to może zostać. Jak kupisz używke a się nie znasz to jak ocenisz czy się nadaje?
Langista Opublikowano 16 Sierpnia Opublikowano 16 Sierpnia (edytowane) Tłoki to mały pikuś, zmierz cylindry u jakiegoś tokarza/szlifierza zajmującego się regeneracją bloków silnikowych czy głowic. Jak tak zdarty teflon na tłokach to z cylindrów pewnie będzie jajo. Edytowane 16 Sierpnia przez Langista
Drennei Opublikowano 19 Sierpnia Autor Opublikowano 19 Sierpnia Mam mikromierz, wiec mysle ze sobie poradzę, wiecie może jakie powinny byc wymiary tego tłoka (dokladne) ?Albo jak to poprawnie zmierzyc?
Langista Opublikowano Środa o 06:05 Opublikowano Środa o 06:05 Wymiary tłoka powinny być na jego denku, czyli z góry. W serwisówce jest podane jakie wymiary mają być z teflonem a jakie bez.
Drennei Opublikowano Środa o 09:05 Autor Opublikowano Środa o 09:05 No własnie mam problem, bo wzialem z tego samego silnika 2x tłok, i nie ma oznaczeń na denku chociaż od srodka ma logo audi/vw oraz numer 81p32 ++ . Wszystkie 4 takie maja. Masz może jakis link do tej serwisówki, szukam ale niestety nie umiem znalezc
Langista Opublikowano Środa o 10:11 Opublikowano Środa o 10:11 Wpisz w google ELSA online i wejdź w link z kholsinki
Drennei Opublikowano Środa o 18:30 Autor Opublikowano Środa o 18:30 Oki dzięki wielkie. Wymieniłem te tłoki na nowe mahle dla świętego spokoju. Poprosiłem także mechanika z okolicy o podjazd i pomierzenie ( jest dobrze.) kolejna sprawa. Czy warto odrazu profilaktycznie zmienić panewki całego wału ? Wyciągać i wkładać pojedynczo? Czy raczej przerost formy nad treścia?
Langista Opublikowano Czwartek o 01:33 Opublikowano Czwartek o 01:33 No to można ale tanie to one nie są.
Drennei Opublikowano Czwartek o 07:01 Autor Opublikowano Czwartek o 07:01 Z tego co widzę na znizkach z IC to koszt około 150zł koble/mahle
Langista Opublikowano Czwartek o 11:08 Opublikowano Czwartek o 11:08 A liczysz jeszcze nowe nakrętki/szpilki? Do tego oporowe.
Drennei Opublikowano Czwartek o 11:47 Autor Opublikowano Czwartek o 11:47 Tzn, chciałem tylko zmienić te 77 338 600 - kolben. Wykręcił bym stopki, śruby ( z łbem szesciokątnym) i to podmienił, po kolei, zeby nie przesunał się. Przy okazji jak wyciągnięte tłoki z korbami to zmieniłbym tam oraz te na wale. Dobrze rozumiem?
Langista Opublikowano Czwartek o 17:09 Opublikowano Czwartek o 17:09 Ale co ma się przesunąć? Tak panewek dobrze nie wymienisz, trzeba wał rwać. Po wyciągnięciu panewek trzeba dobrze wyczyścić podpory w miejscu kontaktu z panewką (szara włóknina + zmywacz do hamulców) i to samo od strony bloku. Mają wejść na sucho bez żadnego syfu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się