Gość Murzyn Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 dirty8, poziek i rex maja ponad 200
poziek Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 dirty8, są dwie drogi tuningu 1.8T 1. Rozsądna, sprawdzona, przetarta, pewna, która polega na tym, że pierwsze co wogole robisz w aucie to właśnie program który zbliży Cię do granicy 200 koni (będzie to w około 192 koni znając życie). Nie wydajesz żadnej dodatkowej kasy na wydechy, wdechy, Icki, zawory itp. Tym setupem będziesz się cieszył przez długi czas i w między czasie dalej będziesz doszkalał się w materii tuningu twojego silnika i nie tylko - bo trzeba pamiętać też o hamulcach i zawieszeniu. Te drogę Ci polecam... 2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać... różnią się tym, że pierwsza jest efektywna a druga efektowna reasumując: na 200KM wycinasz katalizator, wstawiasz rure (nie strumienice) i jedziesz na program ceny od 700 złotych do 2000 złotych - wycięcie kata 100 zł na 250KM potrzebujesz: 1. turbo KKK K04-15 - nowe 2550 zł - używka -trudno znaleźć 2. wtryskiwacze 386ccm od Audi TT 225KM - 700-900 zł 3. FMIC i orurowanie z kwasówki - rdzeń może mieć rozmiary: 50X20X6,5 - 700 FMIC+1000 orurowanie 4. Wydech 3" downpipe i dalej 2,5" na dwóch puszkach z kwasówki - 1400-1800zł 5. Zawór upustowy z mocniejszą sprężyną np. Forge 007 - 330zł 6. TIP - czyli rurę która doprowadza powietrze do turbiny - najlepiej z kwasówki - 300 zł 7. STROJENIE U WŁAŚCIWEGO TUNERA - różnie na 300KM powiem co potrzebne niedługo
Gość Iceman Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać... sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes
pet3r Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 ciekawy temat. moze podacie jeszcze orientacyjne koszty poszczegolnych czesci?? (np. rozdzielajac je dodatkowo na nowki/uzywki)
poziek Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać... sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes ICE zawsze jestem otwarty na konstruktywną polemikę zacznijmy od tego, że przede wszystkim zmiana jakichkolwiek części nie da tyle co prawidłowe strojenie auta. Dodatkowo - żaden wydech, wdech, FMIC czy Bóg wie co jeszcze nie będzie działało efektywnie bez poprawnego zestrojenia ECU. Pikanterii tematowi doda moja wyliczanka i porówannie aut: Rexa i mojego, silnik AVJ 1.8T oba 4x4 na zlocie stanęliśmy na kresce, kilka razy - raz byłem przed nim na jedynce, a tak za każdym razem odchodził mi - fakt mam dziure w intercoolerze, która powoduje spadek doładowania od 5200rpm ale do tych 5200 Rex mi odchodził, minimalnie ale zawsze. teraz porównajmy: Rex 205-9KM nie wiadomo dokładnie bo ślizgało mu się sprzęgło na rolkach -na zlocie miał już nowe. Jakie modyfikacje......program i TYLE :exclaim: DODAM ŻE MA KATALIZATOR Poziek - 207KM modyfikacje: wydech 3"downpipe i dalej 2,5" do końca - BRAK KATALIZATORA - cena 1600 TIP Samco - cena 130$ Zawór DV Forge 007 - cena 110$ Filtr powietrza Carbonio - cena 320$ ten sam program co Rex porównajmy raz jeszcze: Rex poszedł 1. drogą i ma w kieszeni 3200 złotych ja poszedłem 2 drogą
Gość Iceman Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 a program robiłes po modyfikacjach czy przed
dirty8 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Dołączam się do pytania Ice-a ??? Myślę że warto wystroić autko już po mechanice bo tak to póżniej program ---- "tuning" --- i znow program a przeciez za darmoche nikt tego nie robi
poziek Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 najpierw był program / modyfikacje / znowu program /
dirty8 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2007 najpierw był program / modyfikacje / znowu program / Nie wiem czy coś przeoczyłem ale wynika z tego że twoj wkład w modyfikacje mechaniczne przyniósł dosłownie zerowe korzyści , kolega rex ma tyle samo mocy osiągniete jedynie programem , czy tak?
poziek Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 dokładnie tak, i zrozumicie, że te modyfikacje które zrobiłem nie dadzą dodatkowych koni - ograniczeniem w AVJ jest turbina i wtryskiwacze. Przede wszystkim turbina. I bardzo się cieszę, że tak szybko doszliśmy do konkluzji: Jeżeli nie zamierzacie w przyszłości wymieniać turbiny na większą, bardziej wydajną - wówczas zróbcie sam program. moje modyfikacje przydadzą się na przyszłość nie żałuję żadnej złotówki wydanej na mody ale zawsze początkującym będe polecał PIERWSZĄ DROGę :twisted: [ Dodano: 08-04-2007, 20:50 ] ak chcesz miec 200KM to robisz program i € za graty zostawiasz w kieszeni jak chcesz miec 300KM to faktycznie dobrze kombinujesz dokładnie na tym samym stanęło co pisał Murzyn [ Dodano: 11-04-2007, 02:31 ] Widzę, że chętnych do polemiki nie ma - przyjmijmy zatem status quo : najpierw STAGE I - CZIP Już niedługo będzie FAQ z 1.8T zamykam.
Rekomendowane odpowiedzi