Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dirty8, są dwie drogi tuningu 1.8T

1. Rozsądna, sprawdzona, przetarta, pewna, która polega na tym, że pierwsze co wogole robisz w aucie to właśnie program który zbliży Cię do granicy 200 koni (będzie to w około 192 koni znając życie). Nie wydajesz żadnej dodatkowej kasy na wydechy, wdechy, Icki, zawory itp. Tym setupem będziesz się cieszył przez długi czas i w między czasie dalej będziesz doszkalał się w materii tuningu twojego silnika i nie tylko - bo trzeba pamiętać też o hamulcach i zawieszeniu. Te drogę Ci polecam...

2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

różnią się tym, że pierwsza jest efektywna a druga efektowna :cool:

reasumując:

na 200KM wycinasz katalizator, wstawiasz rure (nie strumienice) i jedziesz na program ceny od 700 złotych do 2000 złotych - wycięcie kata 100 zł

na 250KM potrzebujesz:

1. turbo KKK K04-15 - nowe 2550 zł - używka -trudno znaleźć

2. wtryskiwacze 386ccm od Audi TT 225KM - 700-900 zł

3. FMIC i orurowanie z kwasówki - rdzeń może mieć rozmiary: 50X20X6,5 - 700 FMIC+1000 orurowanie

4. Wydech 3" downpipe i dalej 2,5" na dwóch puszkach z kwasówki - 1400-1800zł

5. Zawór upustowy z mocniejszą sprężyną np. Forge 007 - 330zł

6. TIP - czyli rurę która doprowadza powietrze do turbiny - najlepiej z kwasówki - 300 zł

7. STROJENIE U WŁAŚCIWEGO TUNERA - różnie

na 300KM powiem co potrzebne niedługo :wink:

Opublikowano
2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes :evil:

Opublikowano

ciekawy temat. moze podacie jeszcze orientacyjne koszty poszczegolnych czesci?? (np. rozdzielajac je dodatkowo na nowki/uzywki)

Opublikowano
2.Nierozsądna, DROGA, niepewna, DROGA, chaotyczna która polega głównie na ślepym podążaniu za różnymi opiniami zasłyszanymi tu i tam, przeczytanymi na fachowych forach itp. Zrobie wydech i od razu 20KM więcej, stary zrobisz FMIC i kolejne 15 wpadnie a jak wypolerujesz kolektor dolotowy to przepływ tak się poprawia, że wogóle mozna turbiny nie używać...

sporna kwestia i to bardzo , niemasz racji smiejac sie z tego co napisałes :evil:

ICE zawsze jestem otwarty na konstruktywną polemikę

zacznijmy od tego, że przede wszystkim zmiana jakichkolwiek części nie da tyle co prawidłowe strojenie auta. Dodatkowo - żaden wydech, wdech, FMIC czy Bóg wie co jeszcze nie będzie działało efektywnie bez poprawnego zestrojenia ECU.

Pikanterii tematowi doda moja wyliczanka i porówannie aut: Rexa i mojego, silnik AVJ 1.8T oba 4x4

na zlocie stanęliśmy na kresce, kilka razy - raz byłem przed nim na jedynce, a tak za każdym razem odchodził mi - fakt mam dziure w intercoolerze, która powoduje spadek doładowania od 5200rpm ale do tych 5200 Rex mi odchodził, minimalnie ale zawsze.

teraz porównajmy:

Rex 205-9KM nie wiadomo dokładnie bo ślizgało mu się sprzęgło na rolkach -na zlocie miał już nowe. Jakie modyfikacje......program i TYLE :exclaim: DODAM ŻE MA KATALIZATOR

Poziek - 207KM modyfikacje:

wydech 3"downpipe i dalej 2,5" do końca - BRAK KATALIZATORA - cena 1600

TIP Samco - cena 130$

Zawór DV Forge 007 - cena 110$

Filtr powietrza Carbonio - cena 320$

ten sam program co Rex

porównajmy raz jeszcze: Rex poszedł 1. drogą i ma w kieszeni 3200 złotych

ja poszedłem 2 drogą :wink:

Opublikowano

a program robiłes po modyfikacjach czy przed :question:

Opublikowano

Dołączam się do pytania Ice-a ???

Myślę że warto wystroić autko już po mechanice bo tak to póżniej program ---- "tuning" --- i znow program a przeciez za darmoche nikt tego nie robi

Opublikowano

najpierw był program / modyfikacje / znowu program /

Opublikowano
najpierw był program / modyfikacje / znowu program /

Nie wiem czy coś przeoczyłem ale wynika z tego że twoj wkład w modyfikacje mechaniczne przyniósł dosłownie zerowe korzyści , kolega rex ma tyle samo mocy osiągniete jedynie programem , czy tak?

Opublikowano

dokładnie tak, i zrozumicie, że te modyfikacje które zrobiłem nie dadzą dodatkowych koni - ograniczeniem w AVJ jest turbina i wtryskiwacze. Przede wszystkim turbina. I bardzo się cieszę, że tak szybko doszliśmy do konkluzji:

Jeżeli nie zamierzacie w przyszłości wymieniać turbiny na większą, bardziej wydajną - wówczas zróbcie sam program.

moje modyfikacje przydadzą się na przyszłość :wink: nie żałuję żadnej złotówki wydanej na mody ale zawsze początkującym będe polecał PIERWSZĄ DROGę :twisted:

[ Dodano: 08-04-2007, 20:50 ]

ak chcesz miec 200KM to robisz program i € za graty zostawiasz w kieszeni

jak chcesz miec 300KM to faktycznie dobrze kombinujesz

dokładnie na tym samym stanęło co pisał Murzyn

[ Dodano: 11-04-2007, 02:31 ]

Widzę, że chętnych do polemiki nie ma - przyjmijmy zatem status quo :

najpierw STAGE I - CZIP

Już niedługo będzie FAQ z 1.8T zamykam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...