PAWEL69 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Witam wszystkich Pacjent to 2.5 TDI motor AFB Krutka historia przebiegu naprawy.... auto przyjechało na lawecie po strzale paska wielorowkowego. Rozmowa z klientem, naprawa rozrządu u kolegi kolegi (przejechane 30 tys) demontarz przodu,oględziny....czapka stanęła mi dęba wymieniono tylko pasek rozrządu,pasek pompy VP i napinacz nie tknięto ani jednego elementu paska wielorowkowego..... napinacz paska stanął prawie w poprzek..... przyczyna NIE WYMIENIONO MAŁEGO SWORZNIA ORAZ WYTARTYCH TULEJEK ŚLIZGOWYCH MOCOWANIA NAPINACZA DO PODSTAWY POMPY ŁOPATKOWEJ nie wspominam o reszczie [podstawa pompy tylko ASO ] To tyle...z naprawy Po wymianie wszystkiego,zaznaczam wszystkiego łącznie z podstawą oraz rozrządem...odpaliłem furmanke a tu zonk Pali się kontrolka ładowania.... decyzja demontarz alternatora [wymiana regulatora, brak szczotek] ponowny montarz,odpalenie i znowu zonk ....brak ładowania demontarz, jazda na stół probierczy .... alternator sprawny ponowny montarz odpalenie i tu zagadka.... kontrolka ładowania nie pali się pełną mocą lecz jakby połową [żarzy się] na vagu błąd jak w temacie , kablologia sprawdzona,obroty na jałowym 740 lub zbliżone [nie pamiętam] napięcie ładowania zmierzone na aku podczas pracy 14.3V na vagu 13.8 Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów gdzie włożyć ręce . P.S. do tego po chwili zapaliło się asp i abs ....ale to błąd powiązany z tym z tematu. Pozdrawiam serdecznie Paweł Jutro wrzucę jakieś fotki
grzanek85 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Paweł sprawdź kostkę stacyjki , wzbudzenie na altku jest ok?? Jaki kupiłeś regulator parę razy spotkałem się z takimi trupami że nie wzbudzały się między 800-1000 tylko między 1000-1200
PAWEL69 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Witaj Dzięki za szybką odpowiedż Co do kostki to sprawdzę,regulator Valeo [120 pln ] że nie wzbudzały się między 800-1000 tylko między 1000-1200 No ale chyba po uzyskaniu obr pow.1200 powinien się wzbudzić wzbudzenie na altku jest ok?? No nie wiem ... a jak to sprawdzić Może posiadasz jakiś schemat.... Generalnie to klient upiera się że nie miał problemów z ładowaniem Przecierz przy wymianie regulatora nie da się nic spier.... a tym bardziej paska wielorowkowego... Pozdrawiam Paweł
grzanek85 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Nom a ja miałem już kilka takich cudownych alternatorów. Kontrolka po włączeniu zapłonu się świeci(bez opalania)?? Tam już idzie obwód altka przez ECU sprawdzałeś kabel zacisku DF niebiesko/czarny wchodzi on do kompa na B12
PAWEL69 Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Kontrolka po włączeniu zapłonu się świeci(bez opalania)?? tak świeci się [ kostka na alternatorze wyczyszczona na medal Tam już idzie obwód altka przez ECU sprawdzałeś kabel zacisku DF niebiesko/czarny wchodzi on do kompa na B12 No nie sprawdzałem ...ale coś mi świta odnośnie błędu że to będzie to błąd w całej okazałości 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-10 - Implausible Signal nie wiem czy dobrze myślę... ale czy tam ma być napięcie 12V czy napięcie aku?
grzanek85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Też już nie pamiętam ale zmierzę CI zaraz będę w warsztacie, sprawdź przejście tego styku do ecu
PAWEL69 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Opublikowano 20 Maja 2009 Witam ponownie Pacjent wyleczony Przyczyną był żle dobrany regulator napięcia.....dzięki Tomku za sugestie , bardzo mi pomogłeś Dziś rano ponowny demontarz altka[po uprzednim sprawdzeniu przejścia DF-ECU]...napięcie 13.82 jazda do sklepu po nowy regulator....montarz i znowu zonk Ponowny pomiar napięcia na lini DF-ECU[ 13.26V] ...czyli jeszcze mniejsze Więc wpadłem na pomysła przelutowania szczotek do starego regulatora ...a co mi tam... Ponowny montarz odpalenia autka.............i Wszystko OK. Także dla potomnych,CO NOWE NIE ZNACZY DOBRE....w sumie dwa regulatory!!!!!!!!! Dziękuje Ci Tomku za nieocenioną pomoc. Nom a ja miałem już kilka takich cudownych alternatorów. To był jeden z nich ....a dla mnie nowe doświadczenie PS. napięcia na lini DF-ECU niestety nie zmierzyłem,ale zrobie to jutro :> Pozdrawiam serdecznie Paweł
grzanek85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Ja dziś miałem taki cud w nisanie micra, kontrolka migała a napięcie niby byłło 14.06 i wyglądało na ok dopiero ocyskop pokazał że skacze sobie 13,8 do 14,1 i już cudowna kontrolka migała.
PAWEL69 Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Opublikowano 20 Maja 2009 Ja dziś miałem taki cud w nisanie micra No niezbzdane są wyroki Boskie kontrolka migała a napięcie niby byłło 14.06 i wyglądało na ok dopiero ocyskop pokazał że skacze sobie 13,8 do 14,1 i już cudowna kontrolka migała. No ja niestety nie dysponuje oscyloskopem No ale od czego mamy VAGA ...na mierniku 14.2 na VAGU 13.76 Ale co tu narzekać..to nasz praca :> Jeszcze raz dziękuje za pomoc i pozdrawiam. P.S. dopiero ocyskop pokazał że skacze sobie 13,8 do 14,1 i już cudowna kontrolka migała. przyczyną też był reg.nap. czy inne cudo?
grzanek85 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Złączka zacisku przy uderzeniu w aucie rozwaliło kostki to blacharze zacisnęli sobie konektorki i wpięli na jana a ja potem szukałem dziury w d... takie życie ale przynajmniej klient nie upierdliwy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się