guciu18 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam serdecznie wszystkich którzy postanowią tutaj zajrzeć i mi trochę pomóc Od jakiegoś czasu miałem dziwne przeczucie, że coś złego dzieje się z moją turbinką. Podczas szybszej jazdy wydobywał się czarny dymek, a ponadto zaczęła momentami świszczeć. Znika mi również olej, ale w małych ilościach 0,1l/2kkm. Postanowiłem więc wykonać logi i zasięgnąć porady doświadczonych na tym forum, by się upewnić co się dzieje. W dniu jutrzejszym dojdą zamówione uszczelki do zaworu EGR i zostanie gruntownie wyczyszczony, a w piątek czeka mnie kanał by zobaczyć, czy gdzieś nie wycieka olej. Silnik pracuje normalnie, nie odczuwam nawet braków mocy. Zaznaczam, że jest to moje pierwsze TDI w rodzince i nie miałem wcześniej wielkiego doświadczenia z TDI. Olej wymieniany 3 krotnie, teraz śmigam na Motul 6100 Synergie Plus 10W40, wcześniej Liqui Moly MoS2 (chyba gafa ), a na samym początku po płukaniu dwukrotnym Mobil S 10W40, wymiana była co 9kkm. Niepokoi mnie brak wyświetlania pomiarów z 4 cylindra w logu statycznym 013. Czyżby jakiś czujnik??? Martwi mnie także aktualne ciśnienie mniejsze od wymaganego w zakresie 1700-3200 obrotów w logu dynamicznym 011. Proszę o jakieś wskazówki, może wystarczy przeczyścić turbinę?, może zapchany katalizator?? Help. Wielkie dzięki za zainteresowanie. Poniżej załączam link do galerii z logami. http://img188.imageshack.us/gal.php?g=static023p.jpg Pozdrawiam Guciu18
mcm Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 kąt wtrysku do regulacji i przepływka niedomaga reszta wygląda ok,[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 23:47_________________________________________________korekcji na 4 cylindrze w b5 nie pokazuje[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 23:48_________________________________________________czarny dymek może oznaczać nieszczelność w dolocie ale możesz też mieć czipa i będzie bąka puszczał
spanky Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 korekcji na 4 cylindrze w b5 nie pokazuje a i owszem pokazuje ... tylko w nowszych ...
guciu18 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2009 Dzięki, że mnie z jedną rzeczą uspokoiliście. Uaktualniłem galerię zdjęć o brakujące logi dynamiczne. A za chwilę śmigam po uszczelki i zabieram się za czyszczenie zaworu EGR oraz przepływomierza. Oczywiście nowe logi wykonam po zmianach. Pozdrawiam Guciu18
marcin j Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 przeczytaj instrukcje czyszczenia przepływomierza ( jest gdzieś na forum ) , bo łatwo można go zabić
guciu18 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 Witam ponownie, Niestety czyszczenie przepływomierza nic nie pomogło, dlatego też oddałem go do sprawdzenia i okazało się, że jest walnięty. Musiałem kupić nowy. Polecam każdemu przeczyszczenie zaworu EGR mój był praktycznie zatkany. Przy okazji wymieniłem uszczelkę przy kolektorze ssącym i wyczyściłem go. Nazajutrz po przeczytaniu kilku wątków, natchnięty, zabrałem się za czyszczenie kierownic turbiny. Przeczyściłem także katalizator wymieniając uszczelki pomiędzy turbo i katem, gdyż czytałem, że wyeliminowało to świst u niektórych użytkowników. U mnie niestety nie Efekt jest odczuwalny, ale nie porażający, dlatego też zrobiłem logi i proszę o ponowną weryfikację. http://img268.imageshack.us/gal.php?g=static023.jpg Wielkie dzięki za wszelkie sugestie Pozdrawiam Guciu18[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2009, 20:16_________________________________________________A jednak świst turbinki ustał po jakiś 50 km, może musiało się wszystko ustabilizować po czyszczeniu :>. Dymek niewielki dalej puszcza, być może to układ dolotowy o którym pisał kolega mcm00, bo nie sądzę żebym miał czipa. W tym tygodniu przeczyszczę ukł dolotowy i wyreguluję kąt wtrysku i się zobaczy. Jako ciekawostkę dodam, że poprzez te zabiegi dowiedziałem się, że mam jedną śrubę urwaną na kolektorze wydechowym, jedna z trzech śrub dokręcających kierowniczki w turbinie była całkowicie wykręcona oraz śruba dokręcająca skrzynię biegów do silnika była również wykręcona. Nie wiem jaki wpływ miała ta śrubka na świst w turbince, ale teraz mam spokojną głowę, że coś wykryłem być może przed rozpadem turbinki. Czy urwana śruba dociskowa kolektora wydechowego ma jakiś wpływ na nieszczelność układu?? Czy jest to rzecz o którą powinienem się martwić??? Pozdrawiam i czekam na analizę logów, znawców tematu.
guciu18 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 hmmm... dziwne sprawdzałem na IE i Operze i działają. Podsyłam ponownie. http://img268.imageshack.us/gal.php?g=static023.jpg http://yfrog.com/7gstatic023jx Pozdrawiam
odzim Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 ty masz w koncu kata czy nie bo sam juz z twojego opisu nie wiem ,wszystko wyglada na ok , tyle ze turbo pózno sie budzi ale spoko laduje tyle ze troszke jak dla mnie za późno stad moje pytanie
guciu18 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2009 No właśnie mam katalizator, który czyściłem przy okazji czyszczenia turbinki i nie jest zatkany. Tyle mi wiadomo. Wciąż zastanawiam się dlaczego turbo tak późno startuje, może to wina zatkanego, zaoliwionego inter coolera???
spanky Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 No właśnie mam katalizator, który czyściłem przy okazji czyszczenia turbinki i nie jest zatkany. na jakiej podstawie to stwierdzono i jak czyszczono katalizator ???
guciu18 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2009 Katalizator przeczyściłem delikatnie szczoteczką, nie był zbytnio zabrudzony nagarem i przedmuchałem. Na koniec zatkałem oba końce i dmuchnąłem z jednej strony,a z drugiej aż podrywało rękę. Wydaje mi się być ok, ale mogę się mylić
odzim Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 zaoliwionego inter coolera??? muisz go koniecznie wyczyscic i znalezc przyczyne ze tam jest olej bo to nie dobry znak jak juz tam jest [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 11:08_________________________________________________a co do katalizatora to nawet jak jest nowy to napewno jest lepiej dla turbawki jak go wogole nie ma
guciu18 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2009 Może to być spowodowane nadmiarem oliwy wlanej po wymianianie??? Z bański 5l został mi 1l, a przecierz do 1,9 TDI wchodzi 3,8l. Teraz zmieniłem mechanika bo ten coś ostatnio nawalił kilka razy. No niestety był olej w intercoolerze, ale nie mam zabardzo czym go usunąć, przeciściłem tylko chłodniczkę z zew, po obu stronach. Pozdrawiam
spanky Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Może to być spowodowane nadmiarem oliwy wlanej po wymianianie??? Z bański 5l został mi 1l, a przecierz do 1,9 TDI wchodzi 3,8l. Teraz zmieniłem mechanika bo ten coś ostatnio nawalił kilka razy. No niestety był olej w intercoolerze, ale nie mam zabardzo czym go usunąć, przeciściłem tylko chłodniczkę z zew, po obu stronach. Pozdrawiam znikome slady oleum w IC moga byc .. chyba ze az chlupocze ... co do czyszczenia to trzeba go zdjac i pmoczyc ... np. w ropie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się