marcinR Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Witajcie, Jeśli temat bardziej pasuje do działu VAG to proszę o przeniesienie. Jakiś czas temu do mojego AJM-a dokupiłem Seata Altea 2,0tdi z silnikiem BKD (to co juz zdążyłem się dowiedzieć to chyba najbardziej nieudana jednostka) i z nim ostatnio mam problem, którego sam nie potrafię rozwiązać. Zauważyłem, że czasami podczas przyspieszania na zimnym lub nie do końca wygrzanym silniku (choć ze dwa razy zaobserwowałem to samo i na ciepłym (temp. 90st.)) - puszcza biały dymek. Dzieje się to wtedy kiedy przez jakiś czas jazdy na niskich obrotach (do 1500) zaczynam przyspieszać. Wciskam spokojnie gaz, a tu z tłumika biała chmurka do czasu odpuszczenia choć trochę pedału gazu. Zastanawiam się co może być przyczyną? 1. Turbo puszcza?? - wydaje mi się, że turbinka zaczyna huczeć jak sowa (chyba, że to jakaś pompa albo alternator) 2. Pada uszczelka pod głowicą?? - podobno BKD są znane z konieczności naprawy głowic. Kilka dni temu wymieniłem rozrząd z myślą o przygotowaniu samochodu pod virusa u Rogala, a tu mechanik po sprawdzeniu komputerem z zastanowieniem stwierdził, że obawia się uszczelki, która zaczyna puszczać i po dłuższym postoju płyn zalewa 4 cylinder, przez co przy włączaniu silnika pracuje tylko na trzy cylindry - jak do tej pory nie zauważyłem ubytku płynu w zbiorniczku. Swoją drogą nie sprawdził świec, które są pod deklem. Proszę was o ewentualne sugestie na co zwrócić uwagę, ponieważ na początku lipca szykuje mi się wyjazd do chorwacji to przez ten czas może uda mi się coś jeszcze zdziałać. Poniżej zamieszczam kilka swoich logów (robiłem je po raz drugi w swoim życiu): 1. Włączenie silnika po nocnym postoju: 2. Włączenie silnika ciepłego ok. 70st.: 3.Włączenie silnika ciepłego ok. 90st.: I kilka logów w trakcie jazdy: 1. 2.
letallec Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 turbo lekko zamulone. Spróbuj go pogonić trochę z butem w podlodze. Te statyczne sa prawie ok, ale niech jeszcze ktos zobaczy, bo dziwnie wyglądają te wskazania przeplywki.
marcinR Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 Filtr mówiono mi, że jest, poczytam jak sprawdzić czy jest na pewno. A turbinka przymulona to u mnie chyba standard ze względu na lekką nogę.
@vant Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Taki jest właśnie objaw zatykającego się filtra cząstek, dymienie na biało przy niskich obrotach. Przejadż się autem ok 50 km z obrotami wyższymi niż 2500tys/min jeśli nie pomoże to tylko serwis go oczyści. :>
marcinR Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzięki za odpowiedzi. W czwartek szykuje mi się wyjazd do Szczecina, to trochę przegonię autko i zobaczymy co będzie. Co sądzicie o tym pompowtrysku na 4 cylindrze? turbo lekko zamulone. Spróbuj go pogonić trochę z butem w podlodze. Te statyczne sa prawie ok, ale niech jeszcze ktos zobaczy, bo dziwnie wyglądają te wskazania przeplywki. Spójrzcie jak możecie jeszcze na wartości przepływki, będę wdzięczny za opinie i porady.
spanky Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Spójrzcie jak możecie jeszcze na wartości przepływki, będę wdzięczny za opinie i porady. jest OK ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się