Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Kolejna Audi by Labiel SWAP na APU


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu sprzedałem swoje Audi 80 B3 1,6 TD SB 80PS. Targany wieloma wątpliwościami co kupić jako następne auto, wybór ostatecznie padł na Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym 1,8 125PS ADR + sekwencyjna instalacja LPG zakładana przeze mnie. Auto ogólnie jest w stanie dobrym mimo lat, oczywiście do drobnych poprawek ale do wszystkiego się dojdzie. Wyposażenie dość słabe (brakło funduszy) ale zależało mi bardzo na tej jednostce napędowej. W podobnych cenach z silnikiem 1,6 mogłem wyrwać wersję prawie full ale 1,6 to zbyt słaby motor jak na tą budę. Posiadam więc: elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka, ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, dwie poduszki powietrzne, regulowana wysokość kierownicy i immobilizer.

Aktualnie jestem na etapie wymian serwisowych. Niestety strasznie brakuje mi czasu więc trochę potrwa zanim wszystko wymienię. Zacząłem od wymiany gum na przegubach, w ostatnią sobotę wymieniałem czujnik ciśnienia oleju bo cieknął mi (masakra, dojście kosmos, 3 godziny zajęło mi wykręcenie tego czujnika), teraz mogę zabrać się za wymianę oleju (zastanawiam się nad Shelem, Castrolem lub Valvolinem - oczywiście półsyntetyk). W następnej kolejce są wszystkie filtry, czyszczenie dolotu łącznie z przepustnicą no i oczywiście zrobienie rozrządu. Tak więc kilka sobotnich dni w garażu jeszcze mnie czeka.

Dane techniczne

Rok produkcji: czerwiec 1995

Silnik: 1,8l 20v ADR 125PS 172NM

Przebieg: 128tyś (ostatnia wizyta w ASO w 2007 przy przebiegu 106tyś)

Wyposażenie Seryjne

:arrow: Elektryczny szyberdach, przeszklony

:arrow: Elektryczna regulacji lusterek

:arrow: ABS

:arrow: Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera

:arrow: Centralny zamek

:arrow: Moduł komfort

:arrow: Immobilajzer

:arrow: Wspomaganie kierownicy

:arrow: Regulacja wysokości kierownicy

:arrow: Elektryczna regulacja wysokości świateł

:arrow: Składana, dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem

Modyfikacje i dodatki

:arrow: Sekwencyjna instalacja gazowa

:arrow: Podstawek pod napoje

:arrow: Sprężyny obniżające przód K&W -70mm, tył Weitec -50mm

:arrow: Amortyzatory przód/tył 1BE

:arrow: Białe boczne kierunkowskazy

:arrow: Alufelgi Ronal 17'' 225/45/17 - są

:arrow: Modyfikacja włącznika świateł awaryjnych

:arrow: Dolna rozpórka

:arrow: Górna rozpórka

:arrow: Opróżnienie katalizatora

:arrow: Metalowa osłona silnika

:arrow: Podgrzewane dysze spryskiwaczy

:arrow: Tylne lampy I lift

:arrow: Kierownica z Audi A4 B6

:arrow: Przednie lampy zespolone II lift

:arrow: Przednie fotele kubełkowe z II lifta z elk. regulacją odcinka lędźwiowego + poduszki

:arrow: Halogeny w zderzaku

:arrow: Centralny zamek z pilota z opcją doświetlania halogenami

:arrow: Podgrzewane lusterka

:arrow: Liczniki II lift full FIS

:arrow: SWAP na 1,8T APU

:arrow: Przedni grill poliftowy

:arrow: Poliftowa półka z 3cim stopem

:arrow: Oryginalne tylne głośniki ze wzmacniaczem

:arrow: Elektryka przednich szyb

:arrow: Moduł poliftowych czasowych wycieraczek

:arrow: Poliftowe boczki drzwi z lampkami ostrzegawczymi

Fotostory z moich prac

1. Czyszczenie przepustnicy - 20.06.2009

2. Wymiana przegubu - 02.09.2009

3. Demontaż kolektora ssącego - 07.06.2009

4. Konserwacja podwozia - 25.08.2009

5. Sprawdzanie nagrzewnicy - 23.11.2009

6. Prace modernizacyjne w komorze silnika - 23-25.11.2009

7. Wymiana sprężyn na -30mm WEITEC - 03.12.2009

8. Zmiana podświetlania radia - 09.12.2009

9. Naprawa zderzaka - 06.02.2010

10. Przyciemnienie tylnych lamp - 25.02.2010

Sesja 1 - 7.06.2009

0c928c7270b8f1fem.jpg 5d194eb0b3eaa022m.jpg c2bf435a33959d85m.jpg 90e75e9485fdcafem.jpg de2af97d8456929fm.jpg 344d35d5aef8f8d4m.jpg764065f32b1f23c4m.jpg c0611f3f58c25f4em.jpg

Sesja 2 - 20.10.2009

Nie sugerujcie się odcieniem tapicerki – jest oczywiście czarna, tyle że przy tym oświetleniu wyszły czasem jakieś dziwne kolory.

3515c62427c0e280m.jpg b1e0cccf50a124c7m.jpg 591ba8094a61c259m.jpg 6e53368d9ddc4920m.jpg ef90928b4ecae387m.jpg 443322cf03f3ca44m.jpg 92e07e2306c10671m.jpg 9b5bc747f27c0574m.jpg

Podstawek pod napoje - 20.10.2009

Ponieważ w A4 (tak jak zresztą w B3) nie mogę narzekać na brak półek i półeczek postanowiłem jedną z nich zlikwidować a zamiast tego dać podstawek pod napoje. Dość ciężko było zdobyć taki element ale w końcu za parę groszy się udało. Wymiana starego elementu na nowy to istne plug & play.

5ef1feba2106bf44m.jpg d8410f0d32bb80fbm.jpg

Sesja 3 - 25.11.2009

3cebcca59dd2aa8am.jpg fd67a7a3212d72f9m.jpg aef7af863b5b8497m.jpg 17432cfa8eae2621m.jpg 60494666adc559fbm.jpg a47c4b951fc101e5m.jpg 9a14b72117dc07a9m.jpg d0f8ce38e5b9c43am.jpg 60e531158a84056cm.jpg f01af6b7ff9dcd29m.jpg 4af1d681212011c3m.jpg 337722daa8574762m.jpg 737e9639692defbem.jpg

Sesja 4 - 21.12.2009

97b09e4fd121070dm.jpg 0e67a1975f6bdcecm.jpg 7fdf3a03634c7e44m.jpg eca6b6bb9bb4f1a6m.jpg f5fc3068a58f5009m.jpg 7f65e0a8795b1f26m.jpg cb575cc06a4277c5m.jpg e24e96ceed27f318m.jpg 77389e4e3c1cbe33m.jpg fa401465c3030358m.jpg

Sesja 5 - 01.01.2010

4d2568c22de7841dm.jpg f84edb062af3e073m.jpg be5a09172918f4e3m.jpg f43a1452f324849am.jpg 6fef96ff959ce144m.jpg 6f2dda43e4abc10bm.jpg dc6c2edad345412em.jpg 2bbbedbb5e5951e5m.jpg 16e4fd2429118941m.jpg 57bbef0510ee8bb6m.jpg d2e5223bd4544d4am.jpg 7e62267c68f9e6fcm.jpg 2a57f4db3649646am.jpg 40e3d476af8b7e4am.jpg 13f82eb57d33e072m.jpg 08c015ea7aacbd58m.jpg 6ff04911bff4328dm.jpg

Sesja 6 – 24.03.2010

Krajobraz jeszcze nie wiosenny, ale sesja jak najbardziej :-)

21885256.th.jpg52412815.th.jpg48969058.th.jpg15266065.th.jpg83335501.th.jpg43220813.th.jpg95690043.th.jpg81224244.th.jpg44560251.th.jpg10164195.th.jpg46426388.th.jpg32940437.th.jpg58185892.th.jpg16759136.th.jpg91238332.th.jpg98717580.th.jpg11244058.th.jpg49472809.th.jpg66167896.th.jpg87486249.th.jpg76768346.th.jpg86059051.th.jpg75815872.th.jpg99527207.th.jpg92789888.th.jpg89920417.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo można zmienić na poliftowe i będzie :kox:

z zewnątrz wygląda na zadbaną

szkoda tylko, że nie ma klimy

powodzenia w modach :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 1.6 i nie narzekam. Jak sie rozbuja to można nim jechać. Kilka ,,dodatków" z wyposażenia ponad standard posiadam, więc one rekompensują mi brak mocy. Ale Tobie życze powodzenia w dalszych modach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie wolę 1.6+klima od 1.8 bez niej.

Ale to już kwestia gustu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimy do tej pory w aucie nie miałem, więc nie odczuwam jej straty chodź nie ukrywam że przydałaby się. No ale klimę zawsze można łatwiej dodać niż tych brakujących kucy. [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 18:22_________________________________________________

Sesja 3 - 25.11.2009

3cebcca59dd2aa8am.jpg fd67a7a3212d72f9m.jpg aef7af863b5b8497m.jpg 17432cfa8eae2621m.jpg 60494666adc559fbm.jpg a47c4b951fc101e5m.jpg 9a14b72117dc07a9m.jpg d0f8ce38e5b9c43am.jpg 60e531158a84056cm.jpg f01af6b7ff9dcd29m.jpg 4af1d681212011c3m.jpg 337722daa8574762m.jpg 737e9639692defbem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym dozbierać na AEB bądź AFN-a :przebiegly:

Tyle że ta kosztowała mnie nie całe 10tyś. Gdybym chciał 1,8T podobnie zadbaną jak to Audi to musiałbym dozbierać jeszcze sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry Adr nie jest ZŁY :) nie ma co się kłucić czy to będzie 1.6 czy 1.8T ważne że a4 :) powodzenia w modach :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mA4ciek, ja takich "idealnych" 1,8T to oglądałem sporo. Zazwyczaj to co było w ogłoszeniu miało się nie jak do stanu faktycznego. [br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 09:59_________________________________________________

Sesja 4 - 21.12.2009

97b09e4fd121070dm.jpg 0e67a1975f6bdcecm.jpg 7fdf3a03634c7e44m.jpg eca6b6bb9bb4f1a6m.jpg f5fc3068a58f5009m.jpg 7f65e0a8795b1f26m.jpg cb575cc06a4277c5m.jpg e24e96ceed27f318m.jpg 77389e4e3c1cbe33m.jpg fa401465c3030358m.jpg

[br]Dopisany: 21 Grudzień 2009, 13:53_________________________________________________

Sesja 6 – 24.03.2010

Krajobraz jeszcze nie wiosenny, ale sesja jak najbardziej :-)

21885256.th.jpg52412815.th.jpg48969058.th.jpg15266065.th.jpg83335501.th.jpg43220813.th.jpg95690043.th.jpg81224244.th.jpg44560251.th.jpg10164195.th.jpg46426388.th.jpg32940437.th.jpg58185892.th.jpg16759136.th.jpg91238332.th.jpg98717580.th.jpg11244058.th.jpg49472809.th.jpg66167896.th.jpg87486249.th.jpg76768346.th.jpg86059051.th.jpg75815872.th.jpg99527207.th.jpg92789888.th.jpg89920417.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne felgi bardzo podba mi się ten wzór 15 calowych alu audi mam pytanie załozyłeś komplet sprężyn obniżających (Weitec -30mm) do seryjnych amorków?? ja mam zawieszenie 1ba standardowe jak to chodzi?? też miałeś standardowow zawieszenie 1ba?? :hi:pozdrawiam i niech bezawaryjnie chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam obniżone zawieszenie na seryjnych amorkach :good:

z tego co zauważyłem to szybki w korbie? :rolleyes:

ale autko ogólnie ładne, szkoda, że alumy nie są chociaż 16"

zmieniaj tylne lampki na polifta, ładnie się prezentują w tym kolorze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam obniżone zawieszenie na seryjnych amorkach :good:

Nie jest to zbyt mądre i jak już ktoś wcześniej dobrze napisał, zalatuje wiejskim tuningiem.

Alufelgi, rzeczywiście jak na piętnastki wyglądają bardzo dobrze.

Twoje auto jest przykładem, że nawet rocznik 95 może wyglądać fajnie, będąc praktycznie serią :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny są założone na seryjne amorki. Zważcie panowie tylko na to że w A4 seryjnie są amortyzatory gazowe więc przy takim delikatnym obniżeniu nie ma potrzeby dawania od razu specjalnie do tego sportowych amorków i ja nie widzę w tym żadnego wieś tuningu tak jak pisze kolega. Jedni mówią że muszą być koniecznie inne amorki, inni mówią że w przypadku obniżenia do -40mm i amorkach gazowych nie ma takiej potrzeby. Nie zamierzam tu nikogo przekonywać. Ja mam tak jak mam i jestem zadowolony. Nic w zawieszeniu mi nie tłucze, auto prowadzi się świetnie a wybiera dziury tak samo jak standardowych sprężynach tyle że oczywiście lepiej trzyma się w zakrętach. Jechałem nim jakiś czas temu full zapakowany i powiem wam że dziury to wybierał bajecznie.

Co do allu 16" to wiem że byłyby lepsze. Ale miałem akurat mały zapas opon letnich 15" więc nie opłacało mi się kupować felg w innym rozmiarze, bo trzeba by było kupować opony. A wiadomo że dobre opony to nie jest mały wydatek. Więc zostałem przy 15" tym bardziej że dorwałem je w dobrej cenie. Jednak co ori alusy to ori. Są porządnie wykonane. Mimo oczywiście kilku rys i otarć co normalne wszystkie są idealnie proste.

Co do wieku auta to fakt najmłodsze już nie jest, ale za to nie wyjeżdżone. Kupiłem je z przebiegiem 128tyś. Ktoś by powiedział kręcone no bo kto w Niemczech robi tylko 9tyś rocznie. Z brifu wynikało że auto miało 3 właścicieli w Niemczech. Dwóch dziadków z 40 rocznika i jedną klientkę z 61r. Ostatnio sprawdziłem je w ASO. I co się okazało? W 2007 była serwisowana z przebiegiem 106tyś :shocked:Czyli mój aktualny przebieg jak najbardziej oryginalny. Tak więc auto mimo lat jest po prostu nie wyjeżdżone.

Niestety co do wyposażenia to fakt, bardzo skromne. Ale nie to było dla mnie najważniejsze. Szukając A4 było masę takich z silnikiem 1,6 z bogatym wyposażeniem. Ale wiadomo, 101PS na tą budę to poniżej minimum. Nie wiem jak teraz, ale podczas moich poszukiwań silników 1,8 było jak na lekarstwo. Ciężko to było znaleźć. A jak już coś z dobrym wyposażeniem to ceny były kosmiczne. A ta sztuka wpadła za całkiem dobre pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie mi się podoba pomyślę za jakiś czas może o takich zabiegu obniżenia jak ty :hi: :hi: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny są założone na seryjne amorki. Zważcie panowie tylko na to że w A4 seryjnie są amortyzatory gazowe więc przy takim delikatnym obniżeniu nie ma potrzeby dawania od razu specjalnie do tego sportowych amorków i ja nie widzę w tym żadnego wieś tuningu tak jak pisze kolega. Jedni mówią że muszą być koniecznie inne amorki, inni mówią że w przypadku obniżenia do -40mm i amorkach gazowych nie ma takiej potrzeby. Nie zamierzam tu nikogo przekonywać. Ja mam tak jak mam i jestem zadowolony. Nic w zawieszeniu mi nie tłucze, auto prowadzi się świetnie a wybiera dziury tak samo jak standardowych sprężynach tyle że oczywiście lepiej trzyma się w zakrętach. Jechałem nim jakiś czas temu full zapakowany i powiem wam że dziury to wybierał bajecznie.

Może masz szczęście albo tak równe drogi, ja miałem sprężyny -20/30 i seryjne amortyzatory i jeździć się nie dało. Owszem jak droga była w miarę równa było super ale tam gdzie pojawiały się garby, obniżenia robiło się niebezpiecznie a miałem praktycznie nowe amortyzatory. Wolałem zmienić na seryjne sprężyny niż ryzykować tylko dlatego, żeby auto fajnie wyglądało.

Dla mnie to trochę oszczędzanie na bezpieczeństwie tym bardziej, przekonuje fakt, że Audi już przy zawieszeniu 1be stosuje amortyzatory o skróconym skoku.

Zresztą jest wiele wątków na forum o tym, że nie powinno się stosować takich rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, chciałbym mieć dobre drogi. Ale zapewniam ci że nie mam. Po za tym raz na jakiś czas jeżdżę do kujawsko-pomorskiego a tam drogi są okropne - same wyboje. I uwierz mi nie widzę różnicy w pracy amortyzacji przed i po obniżeniu. Tak jak już wcześniej pisałem na obniżonych jest ciut twardszy, ale jest to prawie nie odczuwalne a pod ful obciążeniem amortyzował lepiej niż na ori sprężynach. Wczoraj byłem za Jarocinem. Miejscami były naprawdę spore wyboje a pech chciał że w tym miejscu wyprzedzałem akurat tira i miałem coś ponad setkę kiedy wpakowałem się na konkretne garby. Zawieszenie zadziałało super. Nie było żadnego bujania na boki czy skakania jak to niektórzy sugerują. Nie wiem jakie ty miałeś amorki, ale ja mam z przodu jeszcze seryjne a fabryka byle bubli nie wstawiała. Miałem też wczoraj sytuację w której musiałem nagle gwałtownie skręcić w prawo pod kątem prawie 90 stopni przy prędkości (teraz dokładnie nie powiem), ale coś w granicach 50-70km/h. Auto nie straciło przyczepności, pojechało dokładnie tam gdzie chciałem i nie przechyliło się tak jak by to pewnie było na seryjnych sprężynach. Tak więc w moim przypadku sprawuje się to wszystko super. A uwierz mi że jestem bardzo wrażliwy na wszelkie niesprawności i nie prawidłowe działanie auta. Za 2-3 miesiące będę miał przegląd więc zobaczymy w jakim stanie są amortyzatory. Szkoda tylko że nie pamiętam już w jakim był podczas ostatniego badania. [br]Dopisany: 27 Marzec 2010, 14:40_________________________________________________Dawno nie aktualizowałem temu. Trochę się działo w tym czasie.

Przyszły nowe alusy 04-09-2010

99585423.th.jpg 86233457.th.jpg 45539513.th.jpg 61260087.th.jpg 78235318.th.jpg 43039359.th.jpg 39343470.th.jpg 29920226.th.jpg 79688445.th.jpg 59062094.th.jpg 58465269.th.jpg 61080311.th.jpg 10964512.th.jpg 70116453.th.jpg

Audi pojechało do ślubu 16-10-2010

76842968.th.jpg 89837696.th.jpg 32252902.th.jpg 41451898.th.jpg

Spotkało się z wielkim psem 02-11-2010

stuczka1.th.jpg stuczka3.th.jpg stuczka4.th.jpg stuczka2.th.jpg

Zostało naprawione i dostało nową glebę 10-11-2010

91356348.th.jpg 70825981.th.jpg 78459036.th.jpg 81626277.th.jpg 87451144.th.jpg 40992309.th.jpg 39997506.th.jpg 50163712.th.jpg 81632096.th.jpg 17159248.th.jpg 69738294.th.jpg 45387251.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie Kolega aktualizował temat.

Labiel już miałem przekopiować Twoje posty z A80 forum :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...