Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Źle wskazuje wskaźnik paliwa


dziadutb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post. Problem polega na tym że kupiłem Audi A4 1999rok avant z silnikiem AVG i mam problem ze wskazaniem wskaźnika paliwa na desce rozdzielczej. Chodzi o to że kontrolka rezerwy (na komputerze) wskazuje dobrze, a wskaźnika paliwa pokazuje 1/2 zbiornika paliwa. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka od rezerwy, a na wskaźnik pokazywał że jest jeszcze pół zbiornika, postanowiłem to sprawdzić i pojechałem zatankować do pełna! Weszło 58 litrów! Czyli wskaźnik źle pokazuje a kontrolka rezerwy dobrze. W czym może być problem ??? Koledzy mi mówili że najprawdopodobniej ktoś spuszczał paliwo na zgaszonym silniku i najprawdopodobniej się uszkodził czujnik ! Czy da się to naprawić ??? Czy raczej trzeba kupić nowy czujnik ???

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sprawdź czy nie masz mokrej podłogi przy swojej lewej nodze, bywa, że na łączeniach przewodów od spryskiwaczy tylnych jest nieszczelność i zalewa wszystkie przewody i kostki elektryczne, przez to głupieje zegar paliwa - kolega Czaja77 ostatnio tak miał i to była właśnie przyczyna !!!

2) Wyjmij pływak z czujnikiem z komory zbiornika paliwa, przetrzyj szmatką nasączoną spirytusem ścieżkę potencjometra czujnika poziomu paliwa - to też czasem jest przyczyną błędnego wskazania poziomu paliwa.

3) Wyjmij deskę rozdzielczą i sprawdź połączenia kostek i przewodów elektrycznych, popsiukaj kontaktem .

4) :vaglogi: Zapnij vaga i sprawdź błędy w 17 instruments

Moim zdaniem problem jest do usunięcia w pierwszych trzech punktach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w Vaga, przyda się na przyszłość, właśnie w celu kasowania tego typu usterek.

Za pomocą Vaga, masz możliwość kalibracji tego wskaźnika (możliwe że po diagnostyce wróci wszystko do normy). Ja tez to u siebie robiłem, ale nie pamiętam już jak. Gdzieś jest to na forum. U mnie odchyłka była 5 litrów. Kalibracja polega na wpisaniu odpowiedniej liczby (za pomocą prób i błędów tę liczbę znajdziesz)) do któregoś z pół.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w Vaga, przyda się na przyszłość, właśnie w celu kasowania tego typu usterek.

Za pomocą Vaga, masz możliwość kalibracji tego wskaźnika (możliwe że po diagnostyce wróci wszystko do normy). Ja tez to u siebie robiłem, ale nie pamiętam już jak. Gdzieś jest to na forum. U mnie odchyłka była 5 litrów. Kalibracja polega na wpisaniu odpowiedniej liczby (za pomocą prób i błędów tę liczbę znajdziesz)) do któregoś z pół.

mozesz cos wiecej o tym procesie napisac?

PS czy wskazania o braku paliwa na fisie lacza sie ze wskazowka wskaznika paliwa? Czy moze byc tak ze wskazowka pokazuje np 1/4 a FIS ze nie ma wachy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie u mnie tak było, w baku nie było juuż paliwa a wskażnik pokazywał że jest

[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2009, 08:54_________________________________________________Zaraz poszukam to może znajde Ci tem wątek jak to się przestawia.[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2009, 08:54_________________________________________________Tu masz klalibrację za pomocą VAG-a

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_kalibracja_wskaznika_paliwa-t49366.0.html;msg532518#msg532518

A tu masz "ręcznie":

http://www.a4-klub.pl/smf/dziwne_zachowanie_wskaznika_paliwa-t951.0.html;msg12199#msg12199

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema... Moje audi to 1,8 turbo i mam całkiem inny problem ze wskazaniami paliwa. Są całkowicie odwrotne. Kiedy zaleję do pełna to pokazuję, że wogóle nie ma paliwa, piszczy rezerwa i świeci na desce. W miarę jak jadę i zużywam paliwo to wskaźnik pokazuje coraz więcej. Działa wszystko bez zarzutu ale odwrotnie. Z tego co wiem poprzedni właściciel wymieniał pływak więc może coś skopał? Nic w sumie się nie dzieje ale mnie wkurza taki stan rzeczy...Ktoś wie jak pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest taka sama sytuacja: gdy zapala się rezerwa, to wskaźnik pokazuje pół baku. Samochód w środku suchy, pływak wyciągany i czyszczony. A VAGiem nie mogę skorygować wskazań ponieważ pisze mi, że dana funkcja jest zablokowana.

W zeszłym roku zawziąłem się i wymontowałem zegary, przeczyściłem kostki. Dodatkowo rozebrałem całe zegary i ordynarnie paluchem poruszałem wskazówką od paliwa. Złożyłem wszystko do kupy i o dziwo się poprawiło. Zatankowałem do pełna ale wskaźnik znów się zawiesił na połowie przy rezerwie. Zastanawiam się, czy brak możliwości adaptacji nie wynika z półlegalnej :naughty: kopii VAGa.

Sęk w tym, że większość mechaniorów w okolicy też nie ma legala.

Generalnie przestałem zwracać uwagę na wskaźnik. Po prostu wiem, że pełny bak mi wystarcza na 6 dni jazdy i już.

Jak znajdziesz rozwiązanie to podziel się doświadczeniami, może u mnie też pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie możesz się podłączyc nie zależy od tego czy wersja jest z crakowana (oczywiście do wersji full). Wersja full to wersja full (program nie rozróżnia czy to crack czy nie). Wpływ może mieć sam interfejs (kabel) oraz wersja Vag-Com.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie możesz się podłączyc nie zależy od tego czy wersja jest z crakowana (oczywiście do wersji full). Wersja full to wersja full (program nie rozróżnia czy to crack czy nie). Wpływ może mieć sam interfejs (kabel) oraz wersja Vag-Com.

Witam,

apropos testow zegarow , czy wskazowki maja stac idelanie pionowo? u mnie staje na 60milach (narazie mam tarczke w milach, licznik przekodowany na km/h) czyli jest lekko w lewo odchylona :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny byc w pionie.

U mnie:

1/2 litra baku, 90 stopni celcjusza, 3000 obr/min, 120km/h (tu nie jestem pewien)

To sa punkty u mnie gdzie wskazówka stoi w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, tzn wskaźnik przekłamuje o 1/4 baku. Pływak wyczyszczony, kości obok podstopki sprawdzone. Na forum znalazłem sposób aby podłaczyć rezystor do wtyczki od pompy paliwa, tylko nie wiem z jaką rezystancją ? po podłaczeniu do vaga w którejś tam opcji jest napisane ile litrów paliwa pozostało w baku i jest też podana rezystancja i teraz nie wiem czy wystarczy podpiać taką wartość jaką pokazuje vag np w momencie zapalenia sie rezerwy ? i czy wtedy wskazówka się wychyli do pozycji rezerwy ? Swoją drogą potrzebowałbym rozpiske kości obok podstópki, a dokładnie interesuje mnie szara kostka w dolnym rzędzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawdziłem wszystko co możliwe i wychodzi na to że wszystko jest ok, a nie jest :confused4:

Podłączyłem VAG-COM 409.1 i:

-błędów w liczniku (17 grupie) nie ma !

-również nie mogę zrobić adaptacji wskaźnika paliwa (z kanału 1, wyskakuje "error" i nie da się nic wpisać-zmienić-przestawić)

-przy teście wskaźników wszystkie wskazówki poszły w pion, natomiast wskazówka poziomu paliwa na 3/4 zbiornika (czyli źle!)

-wszedłem w odczyty licznika i wyświetliło mi ze mam 43L w zbiorniku (to by się zgadzało bo po zatankowaniu do pełna zrobiłem 350km, czyli średnia 6L)

Nie wiem co mam robić dalej, wkur..... mnie to powoli, ponoć da się wykalibrować wskaźnik ręcznie, tylko trzeba wyciągnąć go na zewnątrz i z tyłu przestawić wskazówkę (ponoć jest miejsce na torxa, śrubokręt)

Może przychodzi wam coś do głowy co by tu dalej wykombinować-zrobić-sprawdzić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie czekam na instrukcję kalibracji zegarów, póki co doczekać się nie mogę ale znajomy mówił, że można skalibrować przy użyciu VAG'a także jak tylko będę miał jakieś info to odezwę się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem polega na tym ze wskaznik paliwa stoi w miejscu np na 1/4 baku nawet jak zatankuje do pelna lub juz nie mam paliwa. gdy odlacze kleme od aku i podlacze to pakazuje ile mam obecnie paliwa ale potem znowu to samo. dobrze pokazuije wache jak odlacze i z powrotem podepne kleme. nie wiedzie moze co jest grane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobile dziś odpaliłem moje autko po 2 tyg postoju. Na początek przyka niespodzianka bo aku sie rozładował wiec wyjąłem go i naładowałem. Włożyłem do samochodu i miąłem jakieś 1/4 baku. Samochód sie rozgrzał i przełączył sie na gaz i przejechałem 24 km w gigantycznych korkach i po drodze zapaliła sie na full fis rezerwa i wskazówka szybko uciekała w dół mimo jazdy na LPG!!!!

Zasięg z 130km zmalał do 20km. Sprawdzałem przewody suche raczej nie czuć benzyną. Stawałem na włączonam silniku i odjeżdzałem, żeby zobaczyć czy sa plamy ale brak oznak nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne problemy z tym wskaznikiem paliwa,nawet załozyłem nowy wątek,ale bedę z uwagą śledził jak sie rozwija sytuacja u was.Myslę że gdyby mozna było skalibrować położenia wskazówki np. Vagiem ,problem miałbym rozwiązany,narazie nie mam dostepu do kogos z tym urządzeniem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...