Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szarpie, przerywa (długi opis)


paplanski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj po zatankowaniu paliwa (shell) odpalilem samochód i chcialem odjechac ze stacji jednak auto zaczęlo przerywa , szarpac i dusic sie oraz nie chciało przełaczyć sie na gaz. Jakos dojechalem do domu nie bardzo sie martwiAc poszedame spac. Nie martwiem sie za bardzo ponieważ na przestrzeni ostatnich kiku lat zdarzyo mi sie to okoo 4 razy zawsze jednak jak samochod ostygł przy ponownym odpaleniu wszystko byo ok a jeżei nie to sciagaelm kleme na kilka sekund i po tym zabiegu samochód jak by nigdy nic wracał do normy. Tak wiec po kilku godzinach odpaliłem ponownie auto dalej przerywa przy dodawaniu gazu więc zgasilem odpiąlem kleme na kilka sekund i ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu nic sie nie zmieniło auto dalej szarpie obroty skacza na biegu jałowym miedzy 500 a 900 a przy przyspieszaniu do okolo 3000 tyś obrotów samochodem trzęsie. Powyżej 3000 tyś jest ok jednak nie do końca tak jak powinno być. Podpialem vaga jednak przy diagnostyce silnika nie bylo żadnego bledu niestety mój zestawik (laptop z vista plus vag 4.9) nie obsługuje opcji elektryka silnika ( Brak komunikacji).Bardxzp dziwna rzeczą jest to ze auto nie chce sie przełaczyć na gaz a przy przełaczniku ustawionym na benzyne nic sie niestety nie zmienia auto szarpie jak szarpalo. Wyjąłem też bezpiecznik od gazu żeby zresetowac instalację ale niestety nic to nie dalo .

Musze jeszcze nadmienić że wymienialem swiece jakis 6 tys km temu. Cisnienie spalin jest dosc duże mierzylem ręka na koncu tłumnika pomimo to da sie odczuc lekkki

zapach zgniłego jajka ( katalizator) . Auto ma przejechane prawie 270 tys kilometrów 100tys na gazie i nigdy nie bylo z nim wiekzych problemów nie bierze oleju a temp. pracy silnika jest w normie

Może ktos z uzytkowników forum mial podobny problem i może wie jak można zdiagnozować co może byc uszkodzone. Chciałbym jeszcze zapytać na jak długo można zdjąc klme z akumulatora bez obawy rozprogramowaania sie immobilajzera. W summie sciagalem dwa razy ale może za krótko?.. :confused4: :confused4: :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmierz ciśnienie paliwa.

2. Odkręć korek baku i powąchaj jak pachnie, czy na pewno benzyną.

3. Wykręć świece zapłonowe i sprawdź, które mają oznaki gorszego spalania, bo objawy podobne do uszkodzonej cewki zapłonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wrociłem do domu co sie okazało- był pękniety przewód chyba podcisnienia który wchodzi w kolektor dolotowy na samym rogu ponad alternatorem. Z wielka radościa kupilem nowy będąc pewien że znalazłem przyczyne jednak po zalożeniu sytuacja pozostała niezmieniona moża poza tym że silnik trzyma ładnie 900 obrotów tylko że trzesie sie cały samochód a obroty najgorzej jest w przedziale 900 3000 tys a póxniej jest juz lepiej.

Sprawdzilem świece zapłonowe wszystkie wygladają podobnie całe czarne od nagaru. Jednak moim zdaniem usterka może byc czesciowo zwiazana z instalacja gazową.

Nie wiadomo dlaczego auto nie chce sie przełaczać na gaz resetowałem i instalacje gazowa ( wyjałem bezpiecznik ale nic nie dało) gdy przysluc**je sie pracy silnika to mam mieszane odczucia ponieważ z jednej strony auto pracuje tak jak by braklo mu jednego cylindra a z drugiej strony tak jak by oprócz paliwa dostawało też gaz ( mam wrażenie że instalacja gazowa jak by sie zacieła a dokladnie przełacznik który jest odpowiedzialny za przelaczanie miedzy paliiwem a gazem)a silnik nie bardzo wie co z tym wszystkim zrobić.....

cała sytuacje komplikuje fakt że obecnie przebywam w szkocji a tutaj o gazownika bardzo trudno, podjadę jutro do jakiegos mechanika może on cos poradzi ale obawiam sie że moze być z tym spory problem...

Czy mogę jeszcze cos sprawdzić, zrobić przed wizytą u mechanika???

Za miesiac jade do polski prawie 3000 km w jedną strone i nie chcial bym miec jakis niemiłych przygód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś ręcznie przełączyć na instalacje gazową? To znaczy aby odpalić z gazu a nie z benzyny? Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie (STAG 300) jest możliwość awaryjnego odpalenia samochodu na samym gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika wyskoczył mu bład kom.17978- sterownik silnika zablokowany.Mówile że najprawdopodobniej komputer głowny jest do wymiany albo przepustnica...

Może ktos ma jakies rady jak zdjagnozowac czy to wina komputera czy przepustnicy a może czegos innego? :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd jest od immobilizera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyjechał do mnie kolejny mechanik, mlody chłopak ale wydaje mi sie że ma pojecie. Stwierdzil że silnik pracuje na 3 cylindry a przyczynami moga być ( zaczynajac od najtanszej w naprawie usterki:

1 spalona świeca

2 spalona cewka

3wypalony zawór

4ękniety pierscien na tłoku..

Wiec umówilem sie dzisiaj do niego na wizyte, na początku przeskanuje jeszcze raz komp. profesjonalnym skanerem ,pomierzy mi cisnienie spręzania jak bedzie ok to wyeliminuje 3 i 4 usterke :) z czego by, sie bardzo cieszył, nastepnie pomierzy miernikiem cewki

Moga byc jeszcze inne przyczyny np. zapchany katalizator uszkodzona turbina itp...

dalej niewyjasnioną sprawą pozostaje fakt dlaczego auto nie chce sie przelaczyc na gaz według niego mogła sie rozprogramowac mapa zaplonu (chyba tak to sie nazywa) .

Jutro napisze co i jak a może ma ktos jakies sugestie co jeszcze należało by sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wyraźnie wygląda ze problem tkwi w osprzęcie elektrycznym silnika,stąd brak mu jednego cylindra.

Proponuje sprawdzić przewody idące z cewki do świecy oraz moduł zapłonowy.

Kiedyś miałem podobnie tzn auto praktycznie z chwili na chwilę przestało pracować na 1 cylinder,w jednym przypadku okazał się to moduł zapłonu,w drugim przewody.

Z tak dużym przebiegiem na LPG proponuje już podziękować dla kata i zastąpić go rurką :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnie pomierzy miernikiem cewki

Miernik to za mało.

Do cewek to najlepiej oscyloskop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj coś mi sie wydaje że najskuteczniejsza domowym sposoben jest podmiana na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie cewka kupilem drugą podmieniałem i świece też dlaej przy sciagnieciu przewodu z 2 cylindra nic sie nie dzieje. Mam pytanie gdy uszjkodzony jest pierscien albo głowica to auto nie przełaczy sie na gaz?????? Mam sekwencje chyba tomasetto.[br]Dopisany: 08 Lipiec 2009, 18:25_________________________________________________Usterka wykryta i naprawiona- moduł za0płonowy taka mala czarna kostka na filtrze powietrza :> :> :) :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...