Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Informacje o silniku 2.6 V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mine rozrzad tzn wuymiana z czesciami 1400zł(300zł robocizna) ale starałem sie kupowac jak najlepsze częśi wymieiłem roki pasek termostat pompe wody tak to wyglądało u mnie :)

u mnie stówkę mniej, bo robota 200 :wink4:

To dobra cena biorąc pod uwagę że u ciebie są trochę droższe części niż u mnie np :)

Opublikowano

Witam,

części kupowane u Tom77:

Pasek gates

Rolka prowadząca

rolka napinacza

pasek alternatora

pompa wody

termostat + uszczelka ASO

Łącznie: 650PLN + robocizna: kilka przyjemnych godzin spędzonych w warsztacie

Opublikowano

byc moze sobie tak tlumacze ale... ja naprawde sie nie scigam :) emerytalnie jezdze ;)

powiedzcie mi jak te automaty sie trzymaja .. bo szczerze powiem ze ja wole automaty.. jak dla mnie to wygoda.. mialem i obecnie mam bmw w aut. i nie widze w tym minusow ;)

no ale 125 kucy moze byc malo w automacie.. fakt

Opublikowano

Automat jak w miarę jest o niego dbane bezawaryjny. Jeżeli jest tiptronik nie 4- biegowa to skrzynia jest ta sama co w BMW, 5HP19, tylko z napędem na przednią oś/ quattro :) Sam jeżdżę A4 z 2.6 i tiptronik, osiągi są zadowalające, jazda bez kompleksów i moim zdaniem ważna zaleta na trasy, mianowicie długa skrzynia, na 5- tce przy 210 kmh jest 4200 obr/ min, 160 kmh lecisz na obrotach w granicach 3000 z pełną kulturą bez wycia i dojeżdżania motoru :) przy mniejszych silnikach typu 1.8 nie ma takiej opcji. Spalanie spore w mieście, średnio 13 litrów, w korkach przy dużym upale dochodzi do 18 litrów, mówiąc cały czas o LPG. Na trasie jadąc dynamicznie ale z głową można zejśćdo 9- 10 litrów.

Opublikowano

W maju takową V6 2.6 kupiłem za niecałe 10 tysięcy, w automacie, skóra, klimatronik i tak dalej. Frajda z jazdy nieziemska, 175 km/h na liczniku 3500 tys obrotów i spory zapas mocy pod maską to to co tygrysku bardzo lubią. Uważaj na misę olejową! Nisko zawieszona. Dwa razy bliskie spotkania z kamieniami i kraweżnikami kończyły się wizytą u spawacza z pokrywą pod pachą (a znaleźć dobrego fachowca od aluminium nielatwo). Wstawiłem sekwencję, taką najprostszą z czerwonymi waldkami za 3000 tysie, smiga aż miło tyle, że spalanie w mieście wacha się w okolicach 20-21 litrów (fakt, czasem wystartuję ze świateł) a benzynki pochłania w okolicach 15 l w cyklu miejskim.

Jednym zdaniem, warto o ile masz forsę na paliwo.

Opublikowano

jestem w szoku ze az tyle wam pali V6

moja 740i ma ponad 300 koni.. 430Nm V8.. i pali zaledwie 11-13litrow... tyle ze nie mieszkam w pl

w wawie 16 spokojnie sie mieszcze..

Opublikowano

Niestety ten motor w naszych warunkach drogowych pali sporo, generalnie zależy od tego jaką kto ma nogę zwłaszca w mieście. Napisałeś że jeździsz głównie za granicą, tam macie inne drogi i lecąc np autostradą można zejść spokojnie do 9 litrów.

Tak na marginesie, gierzgorz musisz nieźle go deptać że tyle ci spala :blink: chyba że regulację gazowni masz nie do końca wporządku.

Opublikowano

W maju takową V6 2.6 kupiłem za niecałe 10 tysięcy, w automacie, skóra, klimatronik i tak dalej. Frajda z jazdy nieziemska, 175 km/h na liczniku 3500 tys obrotów i spory zapas mocy pod maską to to co tygrysku bardzo lubią. Uważaj na misę olejową! Nisko zawieszona. Dwa razy bliskie spotkania z kamieniami i kraweżnikami kończyły się wizytą u spawacza z pokrywą pod pachą (a znaleźć dobrego fachowca od aluminium nielatwo). Wstawiłem sekwencję, taką najprostszą z czerwonymi waldkami za 3000 tysie, smiga aż miło tyle, że spalanie w mieście wacha się w okolicach 20-21 litrów (fakt, czasem wystartuję ze świateł) a benzynki pochłania w okolicach 15 l w cyklu miejskim.

Jednym zdaniem, warto o ile masz forsę na paliwo.

ta 2.6 w automacie i gazem na czerwonych valtekach .......

kazde 1.8 w manaulu objedzie to auto .... o jakim zapasie mocy pod maska mowisz :blink:

jestem w szoku ze az tyle wam pali V6

nie, zdrowe normalne V6 w manualu tyle nie pali

Opublikowano

wlasnie wrocilem

ogladalem ta 1.8 20v automat

ogolnie swietne auto,naprawde wnetrze (te akurat bylo zaniedbane i po niezlym dzwonie bo sufit,deska musialy byc wyjmowane) wiec wnetrze jak na auto z lat 90ych naprawde pozytywne wrazenie.. audi B5 jest jakby to powiedziec.. bardzo smaczne,delikatne,bardzo ladne

takze wnetrze na plus

karoseria

auto pomimo tylu lat naprawde robi wrazenie.. porownujac do bmw e36 to inne nowsze auto!

kolejny plus

co mnie zadziwilo to mega wielki bagaznik.. nie wiem czy nie wiekszy niz w mojej 7er

silnik i zawiecha

automat.., naprawde spoko! silnik piekny ma dzwiek,co prawda manual jest lepszym wysciem ale aut. nie jest zly,daje rade

fajnie sie prowadzi.. pomijajac fakt ze auto po dzwonie sciagalo.. to milo wybiera nierownosci!! czulem sie naprawde pewnie wchodzac w zakrety..byc moze to za sprawa jakis zoltych nizszych sprezyn.. ale ogolnioe zawiecha na plus!

ogolnie powiem wam ze raczej jestem przekonanydo b5 i takiego chyba bede szukal.. i co ciekawe.. 1.8 20v jest dla mnie idealny

wiadomo ze 2.6 to v6 ale serio 1.8 daje rade (jak dla mnie)

bardzo pozytywne wrazenie odnoscie calego A4 B5

oczywiscie tego auta nie polecam nikomu.. auto naprawde w stanie oplakanym.. kolejny przyklad ze zdjecia i real to dwie rozne sprawy!!

moj faworyt na dzisiejszy dzien to

1.8 20V

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=118225081&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=1.8&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1994-01-01&maxFirstRegistrationDate=1998-12-31&ambitCountry=DE&zipcode=28790&zipcodeRadius=200&transmission=MANUAL_GEAR&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=1

lub te 2.6 quattro z poprzedniego postu

Opublikowano

Cztając to co napisałeś Kolego myślę, że takie 1.8 na twoje potrzeby jest jak najbardziej wystarczający. Pisałeś, że jeździsz spokojnie i cenisz komfort więc duży zapas mocy, którego 2.6 i tak ci nie da jest zbędny, elastyczność 1.8 wprawdzie będzie gorsza, ale automat w pewnym stopniu to zniweluje. Nie napisałeś jeszcze jakie opłaty miałbyś za 1.8, ale jeżeli byłyby sporo niższe to myślę, że wybór jest już jasny, 1.8 :) ale i tak najrozsądniejsze będzie wzięcie auta w lepszym stanie czy będzie to 2.6, czy 1.8.

Opublikowano

ubezpieczenia nie licze bo to podobnie.. teraz za bmw place 850 euro na rok

wiec podatek roczny

2.6

316 euro

1.8

okolo 204 euro

Opublikowano

ta 2.6 w automacie i gazem na czerwonych valtekach .......

kazde 1.8 w manaulu objedzie to auto .... o jakim zapasie mocy pod maska mowisz :blink:

Nie wiem jak to zrobili ale na tych biednych Waldkach nie czuc straty mocy co oczywiscie bardzo miłe jest (pomijając gigantyczne spalanie...). Powyżej 3000 obrotów silniczek troche sie rozkręca. Na swiatlach nie narzekam ;)

Opublikowano

kazde 1.8 w manaulu objedzie to auto

eMeM trochę przesadzasz - chyba że myślisz o 1.8T :gwizdanie: U siebie mam Staga300 i czerwone Valteki i nie mogę powiedzieć złego słowa (skrzynia manual) Fakt że automat pewnie trochę spowolni ale nie aż tyle

gierzgorz coś za dużo Ci pali tego gazu - mi średnio wychodzi jakieś 12-13 litrów Raz tylko wyszło ponad 20 ale świadomie... :decayed:

Opublikowano

MI ze spaleaniem gazu to się istne cyrki dzieją.. jeżdze i jeżdze do gaziarzy i chyba zabiorą sobie tą instalacje. Ostatnio sprawdzałem spalanie na benzynie - w trasie 8,5 litra (a gazu 13,5), w mieście 14 -16 benzyny a prawie 25 litrów gazu.. i cały czas twerdzą że jest wszystko ok..

Opublikowano

MI ze spaleaniem gazu to się istne cyrki dzieją.. jeżdze i jeżdze do gaziarzy i chyba zabiorą sobie tą instalacje. Ostatnio sprawdzałem spalanie na benzynie - w trasie 8,5 litra (a gazu 13,5), w mieście 14 -16 benzyny a prawie 25 litrów gazu.. i cały czas twerdzą że jest wszystko ok..

To masz na bank coś z regulacją lub coś innego bo gazu w mieście powinien Ci palić 14-16 litrów :!:

Opublikowano

Musze zorganizować sobie interface do gazu i sam zobacze co i jak.. bo mam naprawdę dośyć - właśnie wróciłem znad morza - znowu sprawdzałem sapalanie - 14 litrów gazu / 7,5 benzyny.. więc naprawdę coś nie halo

Opublikowano

Dlatego nie chce LPG do tego motoru, czytalem rozne opinie i czesto, nie mowie ze zawsze, zdarza sie ze LPG pali nie o 20 a o ponad 50% wiecej niz Pb. Moje spalanie od grudnia mozna sprawdzic klikajac na baner w podpisie, nie jedno 1.8 bez T pali tyle samo - i zdecydowanie nie jezdze jak emeryt.

1.8 vs 2.6 - tylko 1s roznicy wg katalogu w osiagach i co z tego... jezdzilem zdrowym 1.8 i moze rzeczywiscie do 100km/h jakos jedzie, napewno nie jak 2.6 i stawianie na kresce tych dwoch samochodow do nieporozumienie (mowa o zdrowyc sztukach) ale halas jaki wytwarza 1.8 w srodku po przekroczeniu 4 tys obrotow jest nie do zniesienia po przesiadce z Vki, wogole dzwiek silnika w trakcie jazdy i wyprzedzanie w trasie to dwie inne bajki.

I jeszcze apropo osiagow... nie raz bralem sie z 1.8V6 Mx3 (mazda) ktora do setki kreci w ok 8 sek... na poczatku 3ciego biegu (100km/h) juz jestem przed nim takze nie wierze w jakies porownanie do 1.8 125KM. Wszystko zalezy od kondycji motoru ale tak juz jest jak sie kupuje V6 za ponizej 10tys zl (nikog nie chce urazic i nic nie uogolniam - przypomnial mi sie przypadek kolegi ktory chwalil sie ze kupil okazje) i pozniej czlowiek dziwi sie ze pali 15-20l i jezdzi ospale a oleju trza dolewac co 1tys km. Ja na 15tys dolalem w sumie litr i stan przy wymianie byl na full wiec na scislosc bez dolewki mialbym na min ale Vka nie lubi niskiego stanu oleju - i to nie tylko w audi. Trzeba o tym pamietac.

A co do zalozyciela tematu... radzicie mu kupic 1.8 i jeszcze automat... on jezdzil 4ro litrowym BMW a to przyspiesza zawsze, nie wierze ze wystarczy mu 1.8 w automacie, podczas wyprzedzania albo na autobanie w DE sie zdziwi jak zobaczy ze nie ma sensu jechac lewym pasem - mowa o komfortowej jezdzie przy wyszych predkosciach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...