wampir Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam Czy ktoś mógłby wskazać różnice w budowie pomiedzy tymi 2 silnikami lub wskazać źródło gdzie znajdę taki opis? Czy bloki nie są identyczne? Ile KM wytrzymują?
tomcio1600 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Wytrzymują tyle ile sie o nie dba.. i jak były użytkowane przez włascicieli.. :] do ADR lejesz dobry olej pilnujesz wymian, dbasz o filtry swiece i 500.000 KM spokojnie zrobisz. Jesli chodzi o AEB to dochodzi turbina.. jak turbo prawidłowo uzytkowane chłodzone po ostrej jezdzie i nie katowane zaraz po odpaleniu to tez polatasz dłuuugo...
wampir Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Opublikowano 13 Lipca 2009 Bardziej zależy mi na informacji typu, różnice w budowie korbowodu i tłoków, jakie są stopnie sprężania, jakie sprzegło, wytrzymałość KM miałem na myśli bhp czyli jakie mają zapasy mocy gdyby jeden i drugi miał turbine...
tomcio1600 Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Silniki: ADR, APT, ARG, AVV - Pojemność (cm3) 1781 - Moc KM (kW) / obr/min. 125 (92) / 5800 - Moment obr. (Nm / obr/min.) 173 / 3950 - Średnica x skok tłoka (mm) 81,0x86,4 - Stopień sprężania 10.3 - Liczba zaworów na cylinder 5 Osiągi: - Przyśpieszenie 0-80 7.0 - Przyśpieszenie 0-100 10.5 - Prędkość maksymalna 205 Przełożenia: - Skrzynia manualna / automatyczna - Bieg: 1 3.500 / 2.714 - Bieg: 2 2.118 / 1.551 - Bieg: 3 1.429 / 1.000 - Bieg: 4 1.029 / 0.679 - Bieg: 5 0.838 / - - Wsteczny: 3.444 / 2.111 - Główne: 4.111 / 5.152 Silniki AEB, ANB, APU, ARK - Pojemność (cm3) 1781 - Moc KM (kW) / obr/min. 150 (110) / 5700 - Moment obr. (Nm / obr/min.) 210 / 1750 - Średnica x skok tłoka (mm) 81,0x86,4 - Stopień sprężania 9.5 - Liczba zaworów na cylinder 5 Osiągi: - Przyśpieszenie 0-80 5.8 - Przyśpieszenie 0-100 8.3 - Prędkość maksymalna 222 Przełożenia: - Skrzynia manualna / automatyczna - Bieg: 1 3.500 / 3.665 - Bieg: 2 2.118 / 1.999 - Bieg: 3 1.300 / 1.407 - Bieg: 4 1.029 / 1.000 - Bieg: 5 0.838 / 0.742 - Wsteczny: 3.444 / 4.096 - Główne: 3.700 / 3.292 wytrzymałość KM miałem na myśli bhp czyli jakie mają zapasy mocy gdyby jeden i drugi miał turbine... Jesli myslisz o uturbianiu ADR'a to sobie odpusc..
Labiel Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Jeśli chodzi o podstawowe podzespoły ETKA na te temat ma takie zdanie: Tłoki ADR - 058 107 065 J AEB - 06A 107 065 J Blok ADR - 058 103 101C AEB - 058 103 101H Głowica Tutaj kilka opcji, nie wiem od czego zależnych. Są numery głowic wspólne dla tych dwóch silników, są też i takie o różnych numerach. Tak więc widać że w tych podstawowych elementach silnika jakieś tam różnice występują.
kos43 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 aeb ma inna panewke górną korbowodową niż adr ma inne tłoki ale głowica jest taka sama bynajmniej w tych silnikach które mam
Dev Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 wałki sa inne. miska, kolektory, skrzynia (przełozenie p.głównej) i w choooj innych czesci :mysli: uturbinie jest nieopłacalne :thumbdown: aaaaa, zapomnieliscie jeszcze o AJL-u :tongue4:
JarusKK Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Odgrzeje może temat. Obecnie mam AJL ale traci kompresje i ma przedmuchy, ale mam ADRa i chciał bym go zrobic, głowica pierscienie panewki. Oczywicie prócz różnic do ogarnięcia czyli : adr nie ma wyjścia na odpływ płynu chłodniczego do bloku silnika i podstawa filtra oleju nie ma wyjscia na przewod dopowadzajacy cisnienie oleju do sprezarkinie ma tez dziury w misce olejowej na powrót oleju z turbomoge się spodziewać jakis róznic w denku tłoka np? czy tóżnicy w korbie ? Podobno a AEB w pierwszych modelach były kute tłoki ? prawda to ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się