bulizzor Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam Silnik nagle stracil moc. Stało sie to podczas wyjazdu z podporządkowanej w lewo na 3 biegu. Najpierw myslalem ze mi 5 wskoczyła bo tak nim zatelepało jednak okazało się że bieg dobrze wrzucilem. Problem objawia sie w tym że silnik chodzi jak traktor, szczegolnie na niskich obrotach czuć telepotanie (do 2000tys obrotów) cały samochód się trzepie. I jest bardzo słaby. obroty mu troche falują szczegolnie jak się klimę włączy. Pojechałem do mechanika podpiął do samochodu komputer i powiedzial ze nie pali 3 i 4 tłok. Powodów powiedział że może być wiele: cewki, modem, wtryskiwacze... Najblizsze wolne terminy ma trochę daleko więc pojechalismy do innego. Ten posłuchał silnika i dzwieku z wydechu i stwierdzil że to uszczelka.... Komu wierzyć? Jak wy sądzicie? Znacie jakiegos porządnego mechanika z okolic Żor? Cholera a mialem jechac na urlop a tu nic z tego - silnik trup. A jeszcze tydzień temu była taka żyleta, silnik miód... Help
domjenick Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 temu pierwszemu-szukaj mechanika,ktory ci to naprawi
wesz82 Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam. Skoro silnik nie przestał pracować w tym samym czasie na 2 cylindry raczej mało prawdopodobne jest ze padły obie cewki na raz. Możesz sprawdzić to robiąc podmiankę z pierwszej i drugiej Proponuje sprawdzić świece oraz przewody,jeżeli wszystko będzie w porządku obstawiałbym moduł zapłonu.
loco87 Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Sluchaj przerabialem ten problem. Zrobilo sie gorąco i elektronika szwankuje. Mialem takie same objawy i wydaje m isie ze Twoj "mechanik" Cie oszukuje.... AEB na 2 cylindrach wzasadzie gaśnie...na 3 ledwo co jezie cala buda sie trzęsie trzeba ruszac z pol sprzęgla no dramat... <== tak jest jak nie pali na jedna swiece. Jak nie pali na 2 to naprawde silnik az wyrywa z mocowań.... Jest sposób aby to sprawdzić ale nie wiem czy sobie poradzisz: Otwierasz maske i sciągasz osłonę plastikową cewek i calego motoru jako takiego i wtrysków. Najpierw zdejmuj jeden po drógim wtyczki od wtrysków przerywając dostęp paliwa. Będziesz wiedzieć na którym cylindrze coś już jest nie tak. Potem sciągaj po koleji przewody z cewek. Na którymś cylindrze nie będzie znaku że cokolwiek się dzieje. Następnie zgas motor i powyciagaj kolejno swiece. Jeżeli wszytskie są suche to możliwe że któryś wtrysk jest martwy, jak któraś jest mokra to trzeba podmienić ją na innym cyliindrze i zobaczyć czy tam będzie dopalać mieszanke. Jak dopala to trzeba wcyiągnąc swiecie z podejrzanego cylindra wlożyć ją do cewki przywrzec swieca do masy głowicy silnika i poprosić kogoś o odpalenie. Jak nie ma iskry to uszkodzony został moduł zapłonu. Jeżeli jest iskra to coś nie tak z wtryskami. Uważaj bo nie wiem czy gdzieś Cie nie skłamałem w całym ty mprocesie nie chciałbym abyś sobie coś uszkodził ale wydaje mi się że sfajczył Ci sie moduł zapłonu.
bulizzor Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 wielkie dzieki za zainteresowanie i porady W poniedzielek jezeli nie bedzie padać to sprobuje z ojcem to wszystko sprawdzic. Podeprze się dodatkowo książką a4 "sam naprawiam samochód" i mam nadzieje że będzie git. pozdro [br]Dopisany: 18 Lipiec 2009, 19:16_________________________________________________Piękne dzięki samochód chodzi znowu jak żyleta uszkodzony był moduł wzmocnienia zapłonu i to na jednym tylko cylindrze a nie dwóch jak ten pseudo mechanik podawał... Nie ma to jak samemu coś zrobić. Pozdro!!!
domjenick Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 pierwszy sie pomylil o jeden cylinder...,ale drugi "przewiduje" naprawy ze sluchu i co? nie wazne...najwazniejsze,ze jezdzi i sam naprawiles
loco87 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 no i elegancko Ile zaplaciles za modół ?
fantastic Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 ja dodam tylko że w B5 też ten moduł wymieniałem, Niemiecki zamiennik BERU - ok. 550 PLN oryginał chyba 1200 PLN
fend18 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 tka na przyszlosc, gdzie ten modul sie znajduje?
fantastic Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 tka na przyszlosc, gdzie ten modul sie znajduje? na filtrze powietrza
Gość Henrykus Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Wzmacniacz zapłonu na filtrze , to rzadko odwiedzane miejsce. Jest on przykręcony dwoma śrubami do powierzchni chłodzącej moduł , u mnie po odkręceniu stwierdziłem ześniedziałą powierzchnię styku , co mogło skutkować złym odprowadzeniem ciepła. Zastosowałem pastę silikonową do radiatorów procesorów komputerowych. Pozdr.
loco87 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Ori bosch kosztuje 500pn, zamiennik 440, ja osobiscie kupilem ori za 250.... ale to jakiś leżak magazynowy - grunt ze dziala
bulizzor Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 a ja dałem 100... chyba wykorzystam też paste pod procka bo mi się ostała
bulizzor Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 w motoryzacyjnym na rynku w Żorach nowy
Olajuwon Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Witam, Od niedzieli mam takie same objawy: Problem objawia sie w tym że silnik chodzi jak traktor, szczegolnie na niskich obrotach czuć telepotanie (do 2000tys obrotów) cały samochód się trzepie. I jest bardzo słaby. obroty mu troche falują szczegolnie jak się klimę włączy. Ale dzięki tym wskazówkom : Otwierasz maske i sciągasz osłonę plastikową cewek i calego motoru jako takiego i wtrysków. Najpierw zdejmuj jeden po drógim wtyczki od wtrysków przerywając dostęp paliwa. Będziesz wiedzieć na którym cylindrze coś już jest nie tak. Potem sciągaj po koleji przewody z cewek. Na którymś cylindrze nie będzie znaku że cokolwiek się dzieje. Następnie zgas motor i powyciagaj kolejno swiece. Jeżeli wszytskie są suche to możliwe że któryś wtrysk jest martwy, jak któraś jest mokra to trzeba podmienić ją na innym cyliindrze i zobaczyć czy tam będzie dopalać mieszanke. Jak dopala to trzeba wcyiągnąc swiecie z podejrzanego cylindra wlożyć ją do cewki przywrzec swieca do masy głowicy silnika i poprosić kogoś o odpalenie. Jak nie ma iskry to uszkodzony został moduł zapłonu. Jeżeli jest iskra to coś nie tak z wtryskami. udało mi się szybko zdiagnozować, że jeden z wtryskiwaczy padł (u mnie silnik nie palił na 1 cylinder). Teraz czekam na nowy, kupiony w sklepie internetowym 190PLN (w ASO straszna drożyzna 470PLN a wszędzie indziej wielkie problemy z dostępnością a ceny podobne do ASO). A moje pytanie brzmi: czy można spokojnie wymienić tylko 1 wtryskiwacz, czy zalecana jest wymiana od razu kompletu? I czy moje pozostałe 3 sprawne nie posypią sie, jeśli jeszcze parę km przejadę bez 4-ego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się