Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Nastawnik kolektora ssącego...


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z pewnym urządzeniem w moim samochodzie (silnik 2.0 ALT) a dokładniej chodzi mi o takie małe urządzenie przymocowane do kolektora ssącego, którego zadaniem jest otwieranie i zamykanie "klapek" w kolektorze. Do tego urządzenia na zatrzaskach przymocowany jest zawór podciśnienia, ale o co chodzi - to urządzenie u mnie nie działa, przy dodawaniu gazu powinno otwierać kolektor ssący przez pociągnięcie takiej małej dżwigienki w dół, tym czasem po naciśnięciu pedału gazu dźwigienka ani drgnie. Wymieniłem całe to urządzenie bo myślałem że jest uszkodzone ale po wymianie znowu to samo :wallbash: zero reakcji na dodawanie gazu. Więc zdjołem wtyczke z tego zaworu podciśnienia i zmierzyłem woltomierzem napięcie: na wolnych obrotach 8V, a kiedy dodaje gazu skacze do 11V po czym od razu spada do 8V. Zawór wogule się nie otwiera i nie wiem dlaczego :no: podejrzewam że mam uszkodzony jakiś czujnik który steruje owym zaworem podciśnienia ale nie wiem który to czujnik i wogule... Prosze o pomoc jeśli ktoś miał podobne przeboje bo ja już nie mam pojęcia co jest nie tak ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy wyskakuje ci jakis blad w vag'u ?

na rurce przylaczeniowej do zaworu powinno bys podcisnienie stale,

jesli go tam nie ma moze przewod nieszczelny

jezeli jest przewod caly a program nie pokazuje bledow w silniku to nieczego bym sie nie czepial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na VAGu pokazuje błąd 17536 - mieszanka za uboga, a w wężyku który łączy ten zawór z dolną częścią kolektora jest podciśnienie bo jak nawet na zgaszonym silniku zdejme wężyk z zaworu to słysze głośny syk, czyli zasysa powietrze. Problem tkwi w tym ze zawór po naciśnięciu pedału gazu nie otwiera się i nie poszcza podciśnienia do urządzenia, sprawdzałem go 15 min temu na zasilaczu, podałem mu 12V i słychać cichutkie kliknięcie i zawór się otwiera - znaczy że jest dobry, a kiedy mierzyłem napięcie jakie dochodzi do tego zaworu w momencie wciskania pedału gazu wyniosło przez chwilkę 11V a potem 8V, a powinno być przy wciśniętym pedale gazu cały czas 12V bo zawór wtedy powinien być otwarty. Ja musze mieć uszkodzone "COŚ" co steruje tym zaworem i daje mu napięcie ale nie wiem co to jest :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz to urządzonko dobre,bo po wciśnięciu gazu to się wcale nie ma przełączać,jedynie przy bardzo gwałtownym depnięciu,na sekunde zadziała i wróci...Podczas jazdy jest inaczej,ale tego nie sprawdzisz Również po przekroczeniu pewnych obrotów sie przełącza i też nie wiem czy przypadkiem nie tylko podczas jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe ale gdy wszystko jest niby ok samochód bierze mi dość dużo oleju a kiedy zdejme dźwignie tak aby nie poruszała zastawkami w kolektorze i ustawie je na stałe na otwarte to zużycie oleju diametralnie spada i wydaje mi się że maszyna lepiej chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz to urządzonko dobre,bo po wciśnięciu gazu to się wcale nie ma przełączać,jedynie przy bardzo gwałtownym depnięciu,na sekunde zadziała i wróci...Podczas jazdy jest inaczej,ale tego nie sprawdzisz Również po przekroczeniu pewnych obrotów sie przełącza i też nie wiem czy przypadkiem nie tylko podczas jazdy...

da się sprawdzić. wystarczy wrzucić 1 i trzymać sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam 1 bieg i nic, sprawdzałem nawet w czasie jazdy i nie otwiera kolektora nawet na chwile :wallbash: zablokowałem tą dźwignie tak że jest cały czas otwarty kolektor i od razu maszyna wcina mniej oleju :mysli: praktycznie wcale no chyba że pogonie ją pod 180 km/h. Po kablach doszedłem że ten zawór podciśnienia połączony jest z kompem więc pewnie on tym badziewiem powinien sterować no ale tego nie robi ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chcesz powiedzieć ze teraz nie bierze wcale oleju ....

Przecież ALT biorą celowo olej aby przedłużyć żywotność silnika .... szczególnie przy 180km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tylko jednego Jak "branie" oleju moze pzedluzac zycie silnika???? Przeciez, jezeli silnik bierze olej tzn spala go, tak? A powinien spalc benzyne do jasne ciasnej i stu tysiecy snietych wielorybow a nie olej :> Wiec, jak olej jest spalany to powstaje nagar ktory sie osadza i na pewno nic nie pzedluza :tongue4: a raczej przyspiesza nieuchronny koniec. ;( Sam mam ALT :wallbash: i kredyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...