rafalx11 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam A więc jak w temacie . Z tego co wiem to dwa zawory powietrzne z przodu i z tyłu silnika . I te zawory na wymieniałem ten z tyłu okazało się ze kabel był przerwany i to naprawiłem ale tez wymieniłem na próbę ten przedni lecz efektu nie było . Tez zawór na turbinie nie przesuwał sztancy mechanik który przy tym był i podłączał powietrze do turbiny bezpośrednio omijając te zawory to turbo działało i przewód od IC był twardy na obrotach więc proszę o rade co to z tym zrobić . ??
grzes1150 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Wąż idący do IC nie będzie twardy przy przygazówce na postoju ponieważ geometria turbiny zmienia się dopiero przy obciążeniu silnika a gazując na sucho obciążenia nie ma.
rafalx11 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 Ale ojciec ma AHH i u niego waz twardniej , ale nawet podczas jazdy też niema poprawy w mocy
Sztomel Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Wąż idący do IC nie będzie twardy przy przygazówce na postoju ponieważ geometria turbiny zmienia się dopiero przy obciążeniu silnika a gazując na sucho obciążenia nie ma. grzesiu, co Ty opowiadasz ! przecież zaraz po odpaleniu silnika zmienna geometria turbiny jest ustawiana w pozycję max doładowania aby turbo pompowało na full już od najniższych obrotów a odczuwalny przyrost mocy jest dopiero od około 1800-1900 RPM ( niezależnie czy silnik pracuje na luzie czy pod obciążeniem na biegu) ponieważ wtedy dynamika gazów spalinowych jest na tyle duża, że napędzając wirnik turbiny zwiększa jego obroty a co za tym idzie obroty wirnika sprężarki podając w ten sposób powietrze do kolektora ssącego pod odpowiednio wysokim ciśnieniem, następnie elektrozawór N75 sterowany sygnałem z ECU (na podstawie wskazań z czujnika ciśnienia doładowania) ogranicza stopień wciągnięcia sztangi przez gruszkę przy turbinie i zmienna geometria ustawia się w takiej pozycji aby nie doprowadzić do tzw. efektu "przeładowania" czyli podawania przez turbinę powietrza do dolotu pod większym ciśnieniem niż to jakie jest określone w mapach ECU co skutkowałoby przejściem ECU w tryb pracy awaryjnej. Gdyby było tak jak piszesz to przy przegazówkach na wolnych obrotach z rury wydechowej musiałoby walić czarnym dymem jak z Batorego [br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 16:16_________________________________________________ zawór na turbinie nie przesuwał sztancy mechanik który przy tym był i podłączał powietrze do turbiny bezpośrednio omijając te zawory to turbo działało i przewód od IC był twardy na obrotach więc proszę o rade co to z tym zrobić . ?? mechanik pewnie podpiął ręczną pompkę podciśnienia do gruszki przy turbinie i wytwarzając podciśnienie gruszka powinna wciągać sztangę na około 1,5 cm do siebie - jeśli tak jest i sztanga swobodnie przesuwa dźwignią sterowania zmiennej geometrii bez żadnych zacięć i wyczuwalnych oporów (ruch sztangi można łatwiej sprawdzić ruszając nią ręką) to pewnie masz nieszczelność na wężyku podciśnienia pomiędzy N75 (tym z przodu silnika) a gruszką turbiny - zakładając, iż podmieniany przez Ciebie na próbę inny N75 był sprawny - jednym słowem proponuję sprawdzić szczelność tego przewodu podciśnienia a ponieważ jest on oryginalnie w oplocie to nieszczelność jest trudno zlokalizować - łatwiej zdemontować ten przewód, jeden koniec zaślepić i dmuchając w niego w czasie jak będzie zanurzony w wodzie sprawdzić gdzie uchodzą pęcherzyki powietrza albo wymienić ten przewód - tylko nie w ASO bo tam za 1 metr bieżący liczą sobie 75 zł., można np. zamówić sobie tu : http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=358 - cena (jak dla mnie) przystępna, 3 kolory do wyboru, średnice wężyków też do wyboru - trzeba tylko przeszperać tę stronę. Jeśli po sprawdzeniu/wymianie tego wężyka, nadal turbosprężarka nie będzie utrzymywać właściwego ciśnienia doładowania to trzeba sprawdzić szczelność pozostałych wężyków podciśnienia oraz odczytać Vagiem czy istnieje błąd elektryczny w zasilaniu samego N75, nieszczelność dolotu jak i gruchy przy turbinie wykluczam gdyż (jak pisałeś pompowała OK). Gdybyś nie wiedział jak wygląda schemat podciśnień dla silnika AFN (jak i wszystkich ze zmienną geometrią turbosprężarki w starszego typu silnikach 1.9 TDI to taki schemat zamieścił Musashi - trzeba tylko trochę poszperać)
rafalx11 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 Wymieniłem też dziś ten przedni zawór powietrzny i coś się polepszyło ale jeszcze trochę brakuje i wąż z IC już trochę jest twardszy no ale w ojca AHH jest po prostu nie do ściśnięcia ja pełnym gazie . Gruszka na turbinie steruje sztangą i to widać może zajadę na komputer ale szybciej spróbuje powymieniać te wężyki może pomoże . A jeżeli będzie gdzieś nieszczelność to bodzie powodem tego że wąż IC nie będzie twardy i turbo pracuje na "pół gwizdka " ??
Sztomel Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 jeśli przewód podciśnieniowy z N75 do gruchy turbosprężarki będzie nieszczelny albo inne po drodze to efekt jest taki jakby tego N75 nie było a to już nie jest sterowanie turbosprężarki tylko puszczenie jej samopas.[br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 20:49_________________________________________________ Wymieniłem też dziś ten przedni zawór powietrzny i coś się polepszyło ale jeszcze trochę brakuje i wąż z IC już trochę jest twardszy no ale w ojca AHH jest po prostu nie do ściśnięcia ja pełnym gazie . Gruszka na turbinie steruje sztangą i to widać może zajadę na komputer ale szybciej spróbuje powymieniać te wężyki może pomoże . A jeżeli będzie gdzieś nieszczelność to bodzie powodem tego że wąż IC nie będzie twardy i turbo pracuje na "pół gwizdka " ?? a jak myślisz ? to nie wężyki powietrzne tylko w przypadku Twojego silnika wężyki podciśnieniowe, od ich szczelności zależy praca Twojej turbosprężarki ale jak masz jakieś baby to weźmy je w obroty, o już chyba wiem o co chodzi !!! O sorry ! to mój kumpel załatwił te laski, OK sprawdź te wężyki !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się