Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8 94 rok] sonda lambda - złe wskazania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! jak gdzies tam kiedys pisalem moj super pojazd brał 12 litrow na 100km przy spokojnej jezdzie... powedem tego miała byc sonda lambda która pokazywała zawsze najwyższe wartości (cokolwiek to znaczy). Wymieniłem sondę na nowa - oryginalna dalej pokazuje najwyższe wartości... mechanik powiedział ze przyczyną tego jest niedziałający przepływomierz... komputer pokazywal blad 00651 - blad mieszanki czy cos takiego ale po wykasowaniu juz nie powrocil. moje pytanie... czy to faktycznie jest przeplywomierz czy cos jeszcze bo chcialbym zmienic cos co pomoze a nie wydawac zbednie kase... prosze o pomoc, pozdrawiam, JH.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

wyczyść przepływomierz i wtedy zobacz co i jak. Jeśli wszystko chociaż na parę dni wróci do normy to znaczyć będzie, że to wymiany jest wyżej wspomniany element :wink:

Opublikowano

wyczysc... tzn? jak i czym to zrobic zeby nie zrypac czegos konkretnie:) slyszalem ze to moze tez byc wina katalizatora... czy to prawda? wiem ze na google jest cos o czyszczeniu ale lepiej sie poradzic Was:)

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

odkręcasz, wyciągasz wkład z podzespołami elektrycznymi. Będziesz widział element o kształcie wałka w poprzeg którego znajdują się druty - wyczyść oba jakimś płynem do elektryki np. Kontakt. Bądź delikatny! jeśli się boisz to lepiej oddać to w ręce speca.

Tutaj masz trochę lektury http://www.a4-klub.pl/forum/posting.php?mode=reply&t=10017

Opublikowano

spec wyczyscil wszystko. nie pomoglo. wymienilem przeplywomierz na nowy - nie pomoglo - sonda dalej ma najwyzsze wskazania - tez wymieniona na nowa oryginalna.

vag pokazuje blad 561. i co tu zrobic?

Opublikowano

Hmm 561 to błąd składu mieszanki. A gazu przypadkiem nie masz??

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

jeśli wskazanie jest zbyt wysokie = mieszanka za bogata (?) ECU próbuje zubożyć sam ale nie mogę ponieważ przycina się zaworek węgla aktywnego. To jest moja teoria. Podjedź do speca i sprawdź jak komp radzi sobie z mieszanką. Jeśli będą wartości w mieszance chwilowego np -10% czy tam -20% non stop a mieszanka ogółem będzie w normie to raczej potwierdzi to mój powyższy pomysł.

Dodatkowo podobny błąd addycjonalny mieszanki mogą powodwać (wykluczając lambdę i przepływkę)

- słabe ciśnienie paliwa

- zbyt duża ilość paliwa w oleju

- pokonywanie bardzo krótkich odcinków pomiędzy kolejnymi odpaleniami (to wiąże się też bezpośrednio z wyżej wymienioną nadmierną ilością paliwa)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...