Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa kompresora klimatyzacji ZEXEL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podpiął urządzenie do nabijania klimatyzacji do mojego układu i po uruchomienia silnika na działającej klimatyzacji odczytał jakie ciśnienie znajduje się w moim układzie podczas pracującego kompresora. Rozbierałem swój kompresor ale uszczelnień na tłoczkach nie wymieniałem naprawa polegała tylko i wyłącznie na wymianie łożyska. Na chwilę obecna po kilkudniowej jeździe mogę stwierdzić, że kompresor z uszkodzonym łożyskiem stawiał duże obciążenie dla silnika który odżył po tej wymianie.

Opublikowano

Hejka! Sorki że nie odpisywałem ale mnie cały tydzień nie było. części już piszę :

-zestaw uszczelniający 115zł

-łożysko 55zł

-olej pAG46 50zł

+ koszty wysyłki

co do części to tak jak piszę prawie wszystko można znaleźć tu: http://www.laser-sinex.home.pl/ a co do allegro to czasem można znaleźć tanie części ale nie zawsze. :kox:

A olejem zalałem kompresor w trakcie składania.

Opublikowano

ceny mi też takie podali,

Jeszcze zapytam

A jakie miałeś objawy przed naprawą?

Jaką masz teraz temp. w kratce środkowej jak masz klime włączoną?

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

Objawy:

Dwa razy założyłem nowy pasek, po włączeniu klimy za pierwszym razem nawet nie zauważyłem kiedy spadł a za drugim razem że tak powiem siwy dym z pod maski i piski (pasek się kręcił a rolka na kompresorze nie. Myślałem że to sprzęgło,albo że się po prostu zatarł. Dlatego postanowiłem go rozebrać.

Z tą temperaturą nie wiem za bardzo co masz na myśli. Napisze tak: klima chodzi lepiej niż wtedy jak kupiłem moje maleństwo.

Opublikowano

Mentos ...najlepszy test to taki:

Gdy na dworzu słoneczko świeci i jest temp np. 25-30 oC, wkładasz termoment, najlepiej elektroniczny z sondą w srodkową kratke nawiewu w konsoli ustawisz klime na LO auto (można zrobić tez test na sam nawiew środkowy) i po 5 -10 mm obserwujesz temp, potem na 20 oC i znów obserwujesz.

Ciekwy jestem jak u ciebie sie teraz klima mrozi.

Można to samo zrobić Vagiem to co pamiętam do w opcji klimatyzacjia i grupa 003 - 008 tam sa temperaturki., ale mimo wszystko nalepszy termometr elektroniczny to taka jak pisałem wyżej.

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

Słuchaj SZYCHA nie chce mi się bawić z termometrem, po drugie i tak czasu nie mam. Mi wystarczy że wszystko działa jak trzeba! :kox:

Opublikowano

Mentos....spokojnie nic ci nie każę robić, poprostu czysta ciekawość i tak jestem wielce wdzieczny za twóją pomoc.

Części zamówiłem będę działał niebawem. Zrobie sprężarce kapitalkę.

Pytanie nr 121342534

- Zalanie sprężarki olejem, jak zalewałęś (gdzie spust, gdzie wlew i jaki poziom, ile oleju)?

Raz jeszcze Dzięki

Pozdrawia SZYCHA

Opublikowano

Dzisiaj rozebrałem moja sprężarkę. Od kiedy kupiłem audi (3 lata temu) nie działała mi klima. Poszło mi to samo łożysko. Mam kilka pytań??

1. Jak już mam rozebraną sprężarkę to jak ściągnąć elektrozawór. Chciałbym wymienić tam łożysko bo trochę buczy jak pokręcę kołem. Wykręciłem jedna śrubkę na klucz 10 (od strony co chodzi pasek) ale to całe koło nie chce zejść. Nie używałem do tego siły bo nie chę tego popsuć. Jeśli mi sie uda to ściągnąć do dołączę fotki i będziemy mieli cały schemat jak "doszczętnie" rozebrać sprężarkę klimy do części pierwszych.

2. Objawy niedziałania klimy miałem takie że jak podłączyłem pasek i włączyłem klimę to auto traciło na mocy i nawet nie chciało się rozpędzać. Pomyślałem sobie że kończy się sprężarka. A dzisiaj jak ściągałem sprężarkę to się okazało że nie mam wogóle czynnika chłodzącego. Czyli jak go nie ma to klima sie NIE powinna włączyć a u mnie sie włączyła czyli pytanie brzmi jak sprawdzić czujnik ciśnienia bo pewnie pokazuje komputerowi że mam czynnik chłodzący i dlatego włącza elektrozawór. Może ktoś mi napisać jaka powinna być rezystancja na czujniku przy braku płynu i przy jego pełnym stanie??

3. ponieważ biorę się za uruchomienie klimy to bym wszystko wyczyścił. A ponieważ mam jeszcze taki problem że obieg wewnętrzny mi nie działa to muszę wyciągnąć ze środka auta całą konsolę co są w niej nagrzewnica (od ogrzewania) i ta "druga" od klimy (mam nadzieję że wiecie o co chodzi) to będę miał wszystko na wierzchu. Czyli podsumowując cały układ będę miał na zewnątrz włącznie z wężami itp. Moje pytanie jak to wyczyścić dla świętego spokoju. Czy każdy wąż mogę płukać wodą aby nie było tam zanieczyszczeń (posiadam również karchera więc wsio by wypłukało) i dokładnie wyszuszyć.

4. Wiadome jest że przy składaniu dam wszystkie nowe oringi na węże oraz kupie nowy filtr o którym mowa przez autora postu. Pytanie kolejne czy coś jeszcze muszę zmieniać (np osuszacz itp.)

5. Może ktoś wrzuci schemat tej sprężarki z "ETKI" to może rozkminie jak ściągnąć ten elektrozawór z kołem co chodzi po nim pasek?

Jeśli ktoś zna odpowiedz na któreś pytanie to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję.

Opublikowano

W sobote mnie czeka reanimacja sprężarki.....MENTOS coś zmilczał ostatnio...pewnie się teraz chłodzi.

Masę materiałów już przejrzałem....i to co Ci mogę pomódz to:

AD1. A czy masz ściągacz taki jak MENTOS lub ORI, bez ciągacza nie zdejmniejsz.

Na poczatku trzeba zdjąć "talerz", tarczkę elektrozaworu, a potem zbić, ściągnąć koło pasowe (a nie dwa w jednym)

Zdjęcia zapodawaj ...

AD2. Z rezystancją ....tu jest problem też o to pytałem.... Rezystancja czujnika (PRESTOSTAT) zależy od temperatury

także nie tylko Ohmy ale i temp. Warto znać.

Ale jak ci spręzarka chodzi cały czas...to można powiedzić że dawno się skąńczył. Chyba że koś piny źle podłączył.

AD3. Wodą nie polecam płukać czasem parownika w wewnątrz....jedynie wyszorowac go wodą z płynem z zwenątrz możesz

Ale zanim zacznisz demontować auto, pora na VAG.....testy, błędy, adaptacja.

Polecam poszukać też wątku .... coś o parowniku.

AD4. Za osuszacz dałem 89 zł....i też się zastanawiałem....WYMIEŃ BO SZKODA BĘDZIE TWOJEJ ROBOTY.

AD5. ETKA ci tu nie pomoże....tam tego nie ma. Ja umówiłem się z warsztem co mi będzie czynnik odciągłą, że jak będę miał

problemy ze zdjęciem elektrozaworu to do nich podjadę i mi od reki za browar zdejmą go siągaczem.

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

Dzisiaj rozebrałem moja sprężarkę. Od kiedy kupiłem audi (3 lata temu) nie działała mi klima. Poszło mi to samo łożysko. Mam kilka pytań??

1. Jak już mam rozebraną sprężarkę to jak ściągnąć elektrozawór. Chciałbym wymienić tam łożysko bo trochę buczy jak pokręcę kołem. Wykręciłem jedna śrubkę na klucz 10 (od strony co chodzi pasek) ale to całe koło nie chce zejść. Nie używałem do tego siły bo nie chę tego popsuć. Jeśli mi sie uda to ściągnąć do dołączę fotki i będziemy mieli cały schemat jak "doszczętnie" rozebrać sprężarkę klimy do części pierwszych.

2. Objawy niedziałania klimy miałem takie że jak podłączyłem pasek i włączyłem klimę to auto traciło na mocy i nawet nie chciało się rozpędzać. Pomyślałem sobie że kończy się sprężarka. A dzisiaj jak ściągałem sprężarkę to się okazało że nie mam wogóle czynnika chłodzącego. Czyli jak go nie ma to klima sie NIE powinna włączyć a u mnie sie włączyła czyli pytanie brzmi jak sprawdzić czujnik ciśnienia bo pewnie pokazuje komputerowi że mam czynnik chłodzący i dlatego włącza elektrozawór. Może ktoś mi napisać jaka powinna być rezystancja na czujniku przy braku płynu i przy jego pełnym stanie??

3. ponieważ biorę się za uruchomienie klimy to bym wszystko wyczyścił. A ponieważ mam jeszcze taki problem że obieg wewnętrzny mi nie działa to muszę wyciągnąć ze środka auta całą konsolę co są w niej nagrzewnica (od ogrzewania) i ta "druga" od klimy (mam nadzieję że wiecie o co chodzi) to będę miał wszystko na wierzchu. Czyli podsumowując cały układ będę miał na zewnątrz włącznie z wężami itp. Moje pytanie jak to wyczyścić dla świętego spokoju. Czy każdy wąż mogę płukać wodą aby nie było tam zanieczyszczeń (posiadam również karchera więc wsio by wypłukało) i dokładnie wyszuszyć.

4. Wiadome jest że przy składaniu dam wszystkie nowe oringi na węże oraz kupie nowy filtr o którym mowa przez autora postu. Pytanie kolejne czy coś jeszcze muszę zmieniać (np osuszacz itp.)

5. Może ktoś wrzuci schemat tej sprężarki z "ETKI" to może rozkminie jak ściągnąć ten elektrozawór z kołem co chodzi po nim pasek?

Jeśli ktoś zna odpowiedz na któreś pytanie to proszę o odpowiedz. Z góry dziękuję.

Tu masz linka do forum VW passat gdzie jest opisany sposób wymiany łożyska http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29894&highlight=kompresor+Zexel Powodzenia :good:

Opublikowano

Ten link co mi podałeś jest idealny. Jutro biorę sie za demontaż. Sam sobie zrobię taki ściągacz i mimo że są fotki to zrobię nowe i je tutaj dam i będziemy mieć pełen komplet sprężarki. Kolejne pytanie moje to na początku postu MENTOS napisał że należy zdjąć trzy podkładki (jest na zdjęciu z jego ręką jak je trzyma). link poniżej

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1c39844958f1a212

Mam taki problem że ta podkładka w środku u mnie jest zjechana a właściwie jej nie ma. Więc mam prośbę do kogoś kto będzie w najbliższym czasie to ściągał to czy podał by wymiary tych trzech podkładek bo bym je sobie dorobił (jednej nie mam a druga jest zniszczona) oraz dla pewności podać ich łączną grubość (3 podkładki do kupy tak jak je MENTOS trzyma) bo to one są jako dystans i bym dorobił sobie takie bez problemu. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i oni nie oferują żadnych części do sprężarki i maja tylko kompletne (myślałem że na miejscu dostanę części a tak to tylko wysyłka z tego sklepu z linka). Być może dostanę te podkładki ze sklepu (z linka MENTOSA) ale w razie czego prosił bym o wymiary. Jutro rozbieram sprężarkę do końca i zamawiam części i jak nie dostanę tych podkładek to proszę kogoś o zmierzenie suwmiarką ich grubości. Być może ktoś będzie też miał je zniszczone i będzie to pomocne.

PS. Do forumowicza SZYCHA. W profilu masz podany gg 7848874. Dzisiaj pisałem na ten gg i to chyba nie jesteś ty. Sprawdź swoje gg i uaktualnij je sobie w profilu bo na gg pokazało mi że rozmawiam z 17-sto latkiem i on nie wiedział o co chodzi bo chciałem się dowiedzieć od Ciebie o wymiary tych podkładek bo jak napisałeś będziesz rozbierać sprężarkę w sobotę a MENTOS pewnie już ja złożył.

Opublikowano

....z GG :> :polew: no niezle....szkoda że z jakąś laską nie rozmawiałeś....może by Ci pomogła szybciej :>

Słusznie coś z tym numerem nie tak, oj długo juz nie byłem na GG, pisz maile.

Jak będę robił to pomierzę i dam Ci znać.

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

To dzisiaj rozebrałem moją sprężarkę do końca. Podam zdjęcia jak to zrobić. Z początku trochę się powtórzy z postem z forum vw passata.

1. Wykonanie ściągacza zajęło mi 15 minut. Dziurki zrobiłem wiertłem o średnicy 6mm. Śrubki nr 1 są m5 (długość około 3cm) a oznaczone jako 2 to m6 (długość około 6cm).

2ca8343f47701d51m.jpg

2. Ściąganie koła następuję kręcąc śrubką zaznaczoną na zdjęciu. Z początku szło dość ciężko ale w pewnym momencie ruszyło i wyszło. Szło to dość długo ze względu na niemożliwość wykonywania dużych obrotów tą śrubką.

ef77c915d91c24a9m.jpg

3. Po ściągnięciu tej części zwróćmy uwagę na podkładkę aby jej nie zgubić.

c9932ad01dfa00a4m.jpg

4. Kolejnym krokiem jest ściągnięcie pierścienia i zbicie koła. Należy zbić je młotkiem i kawałkiem deski tak jak jest to podane wcześniej na forum vw passata. Należy zwrócić uwagę na pierścień ponieważ pasuje on tylko z jednej pozycji. Jak go obrócimy to już nam nie wskoczy na rowek przy składaniu.

fe5e4d27e53f01f8m.jpg

5. Dalej również znajduje się pierścień. Ściągamy go i zdejmujemy już ostatnie koło.

e728435e7e529a09m.jpg

6. Przy jego składaniu należy zwrócić uwagę na wystająca część pasującą na otwór w sprężarce.

ab830c4444fce312m.jpg

7. Później ściągamy uszczelnienie i pierścień (numer 1) i mamy już możliwość wyciągnięcia uszczelnienia czołowego w sprężarce (numer 2).

60d9c547bc0a8eedm.jpg

8. Podaje teraz zdjęcie jak wygląda wyciągnięta główna oś ze sprężarki. Na zdjęciu widać łożysko i jego talerze które już zaszły rdzą jak ją myłem kilka dni temu i nie miałem możliwości tego wytrzeć ponieważ nie wiedziałem jak zdjąć elektrozawór sprężarki co za tym idzie jego główna oś.

bdb549a8596d2d80m.jpg

9. Do usunięcia rdzy użyłem środka FOSOL (koszt około 6zł) Nalałem go trochę do pojemnika i wrzuciłem do niego zardzewiałe części. Każda z nich "brała kąpiel" około 15 minut. Po wyciągnięciu ich z roztworu i wytarciu szmatką wyglądały "jak nowe". Nie pozostało nic rdzy. Później posmarowałem je olejem aby znowu nie zardzewiały.

7f09f313d9adee61m.jpg

10. Postanowiłem jeszcze nasmarować sobie łożysko na głównym kole. Ściągnłem zaślepke łożyska szpikulcem i napchałem smaru do środka. Pożniej spowrotem założyłem zaślekpkę.

13d9a066f355a341m.jpg

PODSUMOWANIE

Ponawiam pytanie odnośnie mojej wcześniejszej wypowiedzi (dwie wypowiedzi wyżej) o podanie rozmiaru tych trzech podkładek. Dzisiaj zamówiłem części i lada dzień będę je miał i chciałbym złożyć sprężarkę do kupy.

Po dokładnym wyszyszczeniu części i nasmarowaniu łożyska (jednak było dobre) skręciłem wszystko do kupy i teraz jak pokręcę nim to jest o wiele lepiej jak przed czyszczeniem (cichutko i miłe dla słuchu).

Opublikowano

no to ladnie, szkoda że łożyska nie wymienileś tego z "zaślepka"

Łożysko jest samosmarujące i ta zaslepa nie powinna dać ci się wyjąć, bo teraz smar znego ....sobie wyjdzie.

koszt łożyska ok 30-45 zł. Ale jak masz super ściagacz to wymienisz go bez demontaży sprężarki.

Póżniej opisze moje perypetie. Wczoraj sprezarkę wyjołem i zemontowałem....to co zobaczyłem to szok! Mojej juz nie uratuję ;(

Teraz zakupione części będe odsyłał do sklepów. Jasna cholera a mialem taką nadzieję.

c.d.n.

SZYCHA

Opublikowano

To może SZYCHA masz dobre te 3 podkładki o które się pytam. Może podałbyś mi rozmiary tych podkładek??

Co do tego łożyska to te zaślepki są zdejmowalne we wszystkich łożyskach różnego typu po warunkiem że NIE są one z metalu a tutaj tak jest (jest to jakaś twarda guma). Jeśli już złoże klime do kupy i ją napełnię i okaże się że jednak należy je zmienić to bez problemu jest możliwość tego wykonania bez demontażu jej i bez straty czynnika chłodzącego więc to już będzie mały problem :)

Opublikowano

ok, pomierze - obiecałem Ci, wczoraj pożńa nocą spręzarkę rozkręcałem a potem byłem wk****ony,

Wstępnie ci powiem że dwie podkladki grubsze byly całe a cienka (sprężynyjąca) zjechana i w kawałkach.

Opublikowano

To trochę lipa :( u mnie jedna gruba jest idealna, druga gruba jest lekko zajechana ale pilnikiem doprowadzę ją do ideału tylko skoro mówisz że ta w środku jest sprężynująca to trochę lipa. Może ktoś zrobił by zdjęcie tej środkowej podkładki?? Jak nikt nie zrobi tego zdjęcia to dam tam zwykłą podkładkę :P

Opublikowano

Kolego Mentos, ile wlałeś tego oleju??[br]Dopisany: 10 Grudzień 2009, 17:35:37_________________________________________________jakby ktoś potrzebował to wchodzi cały pojemnik czyli 236 ml.

Opublikowano

a jak to jest z tym olejem?? jest tam jakis specjalne miejsce na niego, czy wlewa sie go do komory korbowej i pozniej miesza sie on z czynnikiem chlodniczym??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...