borprojekt Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 1,9 tdi 116hp 2000r. Od pewnego czasu pojawił się dziwny problem. Mianowicie przy ruszaniu z miejsca pojawia się stuknięcie (tąpnięcie) później po wciśnięciu gazu kolejne stuknięcie, przy ostrzejszym hamowaniu również słychać dwa lub trzy stuknięcia oraz w ostatniej fazie zatrzymywania auta słychać dziwne stuki. Brzmi to tak jakby coś się przesuwało przy ruszaniu do tyłu a przy hamowaniu do przodu. Mechanicy, których odwiedziłem twierdzili, że to wahacze (fakt kwalifikowały się do wymiany), ale po wymianie problem nie zniknął. Zadałem pytanie czy to może podyszki po skrzynią lub silnikiem, na co oni że to nie możliwe. Proszę o pomoc może ktoś z Was się spotkał z takim problemem.
lukaszr Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Z tego co wiem to nie było w B5 silników BRB ani też silników 116KM. Albo masz AJM albo ATJ - sprawdź to.
wojtekce Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 sprawdź dokręcenie wszystkich śrub w zawieszeniu
MRoger Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 sprawdź dokręcenie wszystkich śrub w zawieszeniu Dokładnie .. a w szczególności tej śruby trzymającej górne wahacze .. u mnie ostatnio trykały aż mnie szlag trafiał. Jeśli nie to to jeszcze mogą być poduchy, magiel lub przeguby.
Cugar Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Podepnę się pod temat bo mam bardzo podobny problem, tylko dużo gorszy wg mnie. W prawym przednim kole słychać stukanie, Stuka z dużą częstotliwością podczas hamowania oraz ruszania. Stuknięcia z małą częstotliwością słychać gdy trafię na wyboje, jednak najgorzej jest kiedy jadę z prędkością 80, 90 km/h, wtedy całym autem porządnie trzęsie, i nie wiem co mogło być powodem bo problem powstał z dnia na dzień, a nie przypominam sobie żebym wjechał w jakąś porządną dziurę. Mech twierdzi że całe zawieszenie w prawym kole do wymiany, no ale wolę zawsze się tutaj najpierw poradzić więc proszę o opinię.
MRoger Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Jeśli masz równomierne terkotanie to prawdopodobnie przeguby ... poczytaj, chyba ktoś miał taki problem i był to zdaje się przegub wewnętrzny. Pojedyncze tryknięcie u mnie powodowała niedokręcona śruba trzymająca górne wahacze (taka długa poprzeczna - sqrwiała bestia). Stukanie może też powodować nie dokręcone koło lub jakiś problem z luźnymi klockami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się