Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zmiana oprogramowania skrzyni automatycznej - czy to się praktykuje ?


Vendeur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam 1,9 TDI 110 KM automat 4-biegowy. Zastanawiam się, czy nie dałoby się lekko zmodyfikować oprogramowania skrzyni biegów, aby np. przy bardzo spokojnej jeździe i minimalnym nacisku gazu, biegi przełączały się nieco szybciej, zamiast przy około 2000 obrotów na minutę, już przy 1500 oraz aby można było utrzymać np. na trasie lub przy stałej prędkości obroty na poziomie 1200, zamiast około 1600.

Modyfikacja nie wydaje mi się być zbytnio inwazyjna, za to zdecydowanie zmniejszyłaby zużycie paliwa.

Czy ktoś wie coś na ten temat?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o modyfikacjach programu skrzyni przy chiptuningu, ale o czymś takim jak piszesz Kolego to nie. Jadąc w trasie na ostatnim biegu przy stałej prędkości nie wskórasz nic w kwestii obrotów, po prostu takie a nie inne jest przełożenie biegu. Zmiany przy takich prędkościach obrotowych jakie podałeś są bardzo ok, a duszenie silnika na najniższych obrotach w imię walki o kropelkę paliwa ani skrzyni ani motorowni nie służy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem na myśli ostatniego biegu, bo przecież to logiczne, że nie da się zaniżyć obrotów... Ale np jadąc stale 70km/h, wolałbym aby silnik nie trzymał mi na siłę 2000 na trójce, a przerzucił na 4 przy 1500 obrotów. I o to mi chodzi właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nie robi?

mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nie robi?

mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S )

Wasze skrzynie dzieli przepaść wielkości Kanionu Kolorado :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nie robi?

mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S )

Ale co Ci nie pasuje? Przecież to zależy jak mocno wciskasz pedał gazu. Jeśli mocniej, jedzie na niższym biegu, jeśli jeszcze mocniej, na jeszcze niższym. Nawet tak u mnie jest. Tylko czasami jednak za wolno przerzuca na wyższy. Ideałem pod tym względem jest dla mnie DSG w VW - używałem 2 egzemplarzy i jest po prostu doskonała, można nią robić wszystko. Podobnie chyba miałem w Mercu R320, także dość ładnie funkcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nie robi?

mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S )

Ale co Ci nie pasuje? Przecież to zależy jak mocno wciskasz pedał gazu. Jeśli mocniej, jedzie na niższym biegu, jeśli jeszcze mocniej, na jeszcze niższym. Nawet tak u mnie jest. Tylko czasami jednak za wolno przerzuca na wyższy. Ideałem pod tym względem jest dla mnie DSG w VW - używałem 2 egzemplarzy i jest po prostu doskonała, można nią robić wszystko. Podobnie chyba miałem w Mercu R320, także dość ładnie funkcjonuje.

mi cos nie pasuje? hmmm :naughty:

doskonale wiem jak skrzynia reaguje na dodanie/odjecie gazu, chodzi mi tylko o to ze mój tip ma tendencje do jezdzenia na najwyzszym biegu jakim sie da, a ze ma tych biegow az 6 to jak przyspieszasz i na sekunde zdejmiesz noge z gazu (bo np ktos przed toba wolniej sie rozpedza) to od razu zarzuca najwyzszy mozliwy bieg. na szczescie jest opcja Sport i wtedy tego nie robi tylko czeka w pogotowiu do wyprzedzania...

nie do konca rozumiem Twoj ostatni post bo cały czas piszesz o zmianie programu zeby przy 70 jechac na wyzszym biegu. wiec nie ma mowy o mocniejszym czy slabszym naciskaniu gazu, bo mowimy o plynnej jednostajnej jezdzie a nie przespieszaniu.

i o tym mowie , nawet stare skrzynie w oplach (astry i corsy) nie utrzymuja np na 3 przy 70 przy stalej jezdzie tylko wrzucaja momentalnie po upuszczeniu gazu najwyzszy bieg na jakim silnik ma jakies sensowne obroty (znaczy nie dlawiace go)

DSG jezdzilem ale nie przypadla mi do gustu, moze sie przekonam niedlugo w jakims testowym 3.0tdi czy chodzi spodoba mi sie bardziej od TIPa.

fakt. szybkosc zmiany biegow jest powalajaca. ale juz dobor przelozenia i taka miekkosc pracy skrzyni bardziej mi sie widzi u mnie. ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. w koncu DSG to tak naprawde manual sterowany komputerem wiec i odczucia inne niz przy sprzegle hydrokinetycznym...

moze zly egzemplarz mialem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak ktoś nie wie to niech lepiej nie pisze!

Vandeur da rarde zmienić charakterystyke skrzyni automatycznej

Masz do wyboru 3 charakterystyki

1- tryb ekonomiczna (i oto ci chodzi). Ja mam tak u siebie ustawiona i auto płynie jak limuzyna

2- tryb normalny

3- tryb sport

Oprogramowanie zostaw w spokoju.Wystarczy zmienić kodowanie VAG.

To co pamiętam to ekonomiczny był 000011 ale musze sparawdzić.

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś Kolego jeszcze podać kanal i kodowania dla pozostałych trybów? Dla tiptronika i zwykłej skrzyni są te same czy inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak ktoś nie wie to niech lepiej nie pisze!

no dobra skoro mamy sie nie odzywac to chociaz oswiec zainteresowanych kodowaniami dla poszczegolnych opcji bo znalazlem jedynie info o nowej i starej strategii redukcji biegów i tyle mozna zmienic w automatach - mozliwe ze w konkretnych modelach jest mozliwosc wyboru z VAGa rozncyh programow, ale po to mozemy wybrac Tryb S , zeby nie trzebabylo sie przalaczac VAGiem na sportowy styl.

takie info z ross techa wygrzebalem:

02-Auto Trans : -- KWP-1281

VAG-COM works fine

Recoding Tiptronic:

In the newer cars, there are coding options for "Old" vs "New" "Tiptronic strategy". The "New" stategy (introduced in 2000 I think) is much more "automatic" than the old. To get the "Old Tiptronic strategy" where it won't downshift unless you come to a complete stop, I believe you have to change the coding in the following manner:

[select]

[02 - Auto Trans]

[Recode - 07]

Enter the coding below

[Do It!]

Write down the original coding for future reference.

Look at the fourth digit in the coding (Cylinders):

0 or 1 - "New-style Tiptronic"

2 - "Old-style Tiptronic"

Look at the fifth digit in the coding (Market version):

1 - "Rest of world, quattro"

2 - "USA, quattro"

3 - "Rest of world, FronTrak"

4 - "USA, FronTrak"

So, for a USA model A4 quattro, if the original coding is 00002, and you want to change to the "Old-style Tiptronic" strategy, change the coding to 00022.

PS: As always, you play with stuff like this at your own risk. The "old" strategy is documented by VW only for "testing" and they explictly say that the car should be recoded the way it was before giving it back to the customer

takze u nas na forum jest podobne info. jezeli masz szersze informacje to uzupelnij ten wątek.. http://www.a4-klub.pl/smf/kodowanie_sterownikow_w_audi_a4_b5_19952001-t6358.60.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...