Vendeur Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witam. Posiadam 1,9 TDI 110 KM automat 4-biegowy. Zastanawiam się, czy nie dałoby się lekko zmodyfikować oprogramowania skrzyni biegów, aby np. przy bardzo spokojnej jeździe i minimalnym nacisku gazu, biegi przełączały się nieco szybciej, zamiast przy około 2000 obrotów na minutę, już przy 1500 oraz aby można było utrzymać np. na trasie lub przy stałej prędkości obroty na poziomie 1200, zamiast około 1600. Modyfikacja nie wydaje mi się być zbytnio inwazyjna, za to zdecydowanie zmniejszyłaby zużycie paliwa. Czy ktoś wie coś na ten temat? Pozdrawiam.
majkel_majki Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Słyszałem o modyfikacjach programu skrzyni przy chiptuningu, ale o czymś takim jak piszesz Kolego to nie. Jadąc w trasie na ostatnim biegu przy stałej prędkości nie wskórasz nic w kwestii obrotów, po prostu takie a nie inne jest przełożenie biegu. Zmiany przy takich prędkościach obrotowych jakie podałeś są bardzo ok, a duszenie silnika na najniższych obrotach w imię walki o kropelkę paliwa ani skrzyni ani motorowni nie służy
Vendeur Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Nie miałem na myśli ostatniego biegu, bo przecież to logiczne, że nie da się zaniżyć obrotów... Ale np jadąc stale 70km/h, wolałbym aby silnik nie trzymał mi na siłę 2000 na trójce, a przerzucił na 4 przy 1500 obrotów. I o to mi chodzi właśnie.
OLO_GDA Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 a tak nie robi? mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S )
truckmaniac Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 a tak nie robi? mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S ) Wasze skrzynie dzieli przepaść wielkości Kanionu Kolorado
Vendeur Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 a tak nie robi? mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S ) Ale co Ci nie pasuje? Przecież to zależy jak mocno wciskasz pedał gazu. Jeśli mocniej, jedzie na niższym biegu, jeśli jeszcze mocniej, na jeszcze niższym. Nawet tak u mnie jest. Tylko czasami jednak za wolno przerzuca na wyższy. Ideałem pod tym względem jest dla mnie DSG w VW - używałem 2 egzemplarzy i jest po prostu doskonała, można nią robić wszystko. Podobnie chyba miałem w Mercu R320, także dość ładnie funkcjonuje.
OLO_GDA Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 a tak nie robi? mnie az wkurza czasami ze ciagle wrzuca takie wysokie biegi... nie wiem jak w tych starszych skrzyniach ale chyba zaden automat ktorym jezdzilem nie trzymal nie potrzebnie auta na niskim biegu (tak jest tylko w trybie S ) Ale co Ci nie pasuje? Przecież to zależy jak mocno wciskasz pedał gazu. Jeśli mocniej, jedzie na niższym biegu, jeśli jeszcze mocniej, na jeszcze niższym. Nawet tak u mnie jest. Tylko czasami jednak za wolno przerzuca na wyższy. Ideałem pod tym względem jest dla mnie DSG w VW - używałem 2 egzemplarzy i jest po prostu doskonała, można nią robić wszystko. Podobnie chyba miałem w Mercu R320, także dość ładnie funkcjonuje. mi cos nie pasuje? hmmm doskonale wiem jak skrzynia reaguje na dodanie/odjecie gazu, chodzi mi tylko o to ze mój tip ma tendencje do jezdzenia na najwyzszym biegu jakim sie da, a ze ma tych biegow az 6 to jak przyspieszasz i na sekunde zdejmiesz noge z gazu (bo np ktos przed toba wolniej sie rozpedza) to od razu zarzuca najwyzszy mozliwy bieg. na szczescie jest opcja Sport i wtedy tego nie robi tylko czeka w pogotowiu do wyprzedzania... nie do konca rozumiem Twoj ostatni post bo cały czas piszesz o zmianie programu zeby przy 70 jechac na wyzszym biegu. wiec nie ma mowy o mocniejszym czy slabszym naciskaniu gazu, bo mowimy o plynnej jednostajnej jezdzie a nie przespieszaniu. i o tym mowie , nawet stare skrzynie w oplach (astry i corsy) nie utrzymuja np na 3 przy 70 przy stalej jezdzie tylko wrzucaja momentalnie po upuszczeniu gazu najwyzszy bieg na jakim silnik ma jakies sensowne obroty (znaczy nie dlawiace go) DSG jezdzilem ale nie przypadla mi do gustu, moze sie przekonam niedlugo w jakims testowym 3.0tdi czy chodzi spodoba mi sie bardziej od TIPa. fakt. szybkosc zmiany biegow jest powalajaca. ale juz dobor przelozenia i taka miekkosc pracy skrzyni bardziej mi sie widzi u mnie. ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. w koncu DSG to tak naprawde manual sterowany komputerem wiec i odczucia inne niz przy sprzegle hydrokinetycznym... moze zly egzemplarz mialem ;]
SZYCHA Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Panowie jak ktoś nie wie to niech lepiej nie pisze! Vandeur da rarde zmienić charakterystyke skrzyni automatycznej Masz do wyboru 3 charakterystyki 1- tryb ekonomiczna (i oto ci chodzi). Ja mam tak u siebie ustawiona i auto płynie jak limuzyna 2- tryb normalny 3- tryb sport Oprogramowanie zostaw w spokoju.Wystarczy zmienić kodowanie VAG. To co pamiętam to ekonomiczny był 000011 ale musze sparawdzić. Pozdrawia SZYCHA
majkel_majki Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Mógłbyś Kolego jeszcze podać kanal i kodowania dla pozostałych trybów? Dla tiptronika i zwykłej skrzyni są te same czy inne?
OLO_GDA Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Panowie jak ktoś nie wie to niech lepiej nie pisze! no dobra skoro mamy sie nie odzywac to chociaz oswiec zainteresowanych kodowaniami dla poszczegolnych opcji bo znalazlem jedynie info o nowej i starej strategii redukcji biegów i tyle mozna zmienic w automatach - mozliwe ze w konkretnych modelach jest mozliwosc wyboru z VAGa rozncyh programow, ale po to mozemy wybrac Tryb S , zeby nie trzebabylo sie przalaczac VAGiem na sportowy styl. takie info z ross techa wygrzebalem: 02-Auto Trans : -- KWP-1281VAG-COM works fine Recoding Tiptronic: In the newer cars, there are coding options for "Old" vs "New" "Tiptronic strategy". The "New" stategy (introduced in 2000 I think) is much more "automatic" than the old. To get the "Old Tiptronic strategy" where it won't downshift unless you come to a complete stop, I believe you have to change the coding in the following manner: [select] [02 - Auto Trans] [Recode - 07] Enter the coding below [Do It!] Write down the original coding for future reference. Look at the fourth digit in the coding (Cylinders): 0 or 1 - "New-style Tiptronic" 2 - "Old-style Tiptronic" Look at the fifth digit in the coding (Market version): 1 - "Rest of world, quattro" 2 - "USA, quattro" 3 - "Rest of world, FronTrak" 4 - "USA, FronTrak" So, for a USA model A4 quattro, if the original coding is 00002, and you want to change to the "Old-style Tiptronic" strategy, change the coding to 00022. PS: As always, you play with stuff like this at your own risk. The "old" strategy is documented by VW only for "testing" and they explictly say that the car should be recoded the way it was before giving it back to the customer takze u nas na forum jest podobne info. jezeli masz szersze informacje to uzupelnij ten wątek.. http://www.a4-klub.pl/smf/kodowanie_sterownikow_w_audi_a4_b5_19952001-t6358.60.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się