Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 ALL] Czy tuleje metalowo gumowe wahacza są wymienne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy wie ktoś może czy tuleje metalowo-gumowe tylnych dolnych wahaczy w A4 B6 są wymienialne czy trzeba wymianiać cały wahacz?

Dzięki za informację,

Piotrek,

Opublikowano

Raczej są wymienne, popytaj w sklepach, tutaj przykładowa aukcja tyle że do przednich-

http://www.allegro.pl/item700369197_vw_passat_b5_tuleja_wahacza_audi_a4_a6_a8_skoda.html

Myślałem, że na tylu użytkowników ktoś wymieniał- stąd moje pytanie. W sklepach to różnie mówią: raz, że można inni, że trzeba wymienić cały wielki wahacz. :wallbash:

Opublikowano

Osobiście też bym wymienił cały na Lemfordera :cool1:

Opublikowano

Na ten temat kiedyś rozmawiałem z mechanikiem serwisu Audi, człowiek stwierdził, że nigdy nie wymieniał tuleji, gdyż to raczej nie ma prawa się popsuć - no chyba, że trafi się felerny element.

Opublikowano

Na ten temat kiedyś rozmawiałem z mechanikiem serwisu Audi, człowiek stwierdził, że nigdy nie wymieniał tuleji, gdyż to raczej nie ma prawa się popsuć - no chyba, że trafi się felerny element.

Nie ma jak to nasi serwisanci :wallbash:

A co ma się w takim wahaczu prócz tulei oraz sworznia popsuć??

Jednak tak jak kolega polecam wymianę całego wahacza :wink4:

Opublikowano

Ja tylko napisałem co usłyszałem, osobiście też wole więcej zapłacić za wahacz niż bawić się w "rękodzieło" i wybijać tuleje a potem nowe wbijać- bo nigdy to już nie będzie jak nowy element.

Opublikowano

Ja tylko napisałem co usłyszałem, osobiście też wole więcej zapłacić za wahacz niż bawić się w "rękodzieło" i wybijać tuleje a potem nowe wbijać- bo nigdy to już nie będzie jak nowy element.

Zgadzam się z Tobą ,ale rozchodzi się o ludzi którzy powinni znać się na rzeczy :wink4:

Sorki za OT.

Opublikowano

No to dla wyjaśnienia dlaczego chcę wymienić tulejki a nie wahacz- cena wahacza 900PLN.

Dla sprecyzowania link do aukcji z wahaczem: http://allegro.pl/item698255883_wahacz_tylny_audi_a4.html

Dalej pozostaje pytanie czy ktoś wymieniał jednak same tulejki.

pozdrowienia

Opublikowano

Przyznam się, że kiedyś też chciałem wymienić jedną tuleję w dolnym wahaczu i zakupiłem w/w element chyba za 60 albo 90zł. Jeżeli posiadasz "prasę mechaniczną" to bez problemu można wyjąć (wypchnąć) a następnie obsadzić (wcisnąć) nową tuleję. Podejrzewam, że mechanik, który sensownie wymienia ( a nie wybija) łożyska w wózku to powinien mieć prasę.

Opublikowano

No to dla wyjaśnienia dlaczego chcę wymienić tulejki a nie wahacz- cena wahacza 900PLN.

Dla sprecyzowania link do aukcji z wahaczem: http://allegro.pl/item698255883_wahacz_tylny_audi_a4.html

Dalej pozostaje pytanie czy ktoś wymieniał jednak same tulejki.

pozdrowienia

Powiem Ci tak-mamy ibiske 03' zrobiliśmy nią już 30 tyś i pierwsza wymiana tulei zrobiona została po około 5 tyś od sprowadzenie a teraz szykuje się następna.Wszystko robione było na prasie tak jak powinno być.

Wiadomo koszt mniejszy ale podejrzewam że jak by założył nowy wahacz pojeździłby znacznie dłużej.

Zapytaj dobrego mechanika w okolicy ile weźmie za wyprasowanie i wprasowanie tulei,zawsze to taniej a zostanie satysfakcja że sam coś zrobiłeś :wink4:

Opublikowano

Mój audik przejechał juz po naszych drogach od sprowadzenia w sierpniu 2008 35 tysiecy i stukanie juz było jak go kupiłem tyle, że o wiele mniejsze (raz na jakiś czas) a teraz stuka prawie zawsze przy zmianie biegu, tak wiec myślę, że jeśli nawet mechanik wymieni tulejkę dobrej firmy to z 50 tysięcy da się przejechać.

Bogumił, wesz82 dzięki za informację.

pozdrowienia

Opublikowano

Witam i odgrzewam wątek.

Wiem, że wiele warsztatów w przypadku luzów na dolnym wahaczu idzie na łatwiznę i zaleca wymianę całego wahacza.

A czy ma ktoś takie doświadczenie, że warsztat (ASO nieASO obojętnie) zaproponował, że mogą wymienić same tulejki, np w dolnym wahaczu dolnym?

Chciałbym się przekonać o tym czy faktycznie muszę wieźć moje wahacze do innego warsztatu na prasę.

Jeśli macie takie doświadczenia to rzućcie jakie są ceny u was.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja u siebie regenerowałem dwa wahacze za 200zł wraz z robocizną więc się opłaca. Ja mam B5 więc nie jestem pewien jak u Ciebie to wygląda ale jeśli sworznie całe to te tuleje jak najbardziej można wymienić :good:

Opublikowano

Eh, wiedzę że nikt nie ma doświadczenia w tych sprawach, to ja się pochwalę. Wymieniałem dwie tuleje na górnych wahaczach po jednej stronie (wahacze śmigają do dzisiaj bez zastrzeżeń) - koszt 40 zł zamiast jakiś pewnie 150 zł za dwa wahacze. Wymieniałem też tuleje na bananach (jedna była ok, a jedna już padnięta). Koszt 100 zł zamiast 400 zł i też cykają ładnie do dzisiaj.

Jak kupowałem tuleje (na zamówienie) to sprzedawca wybałuszył oczy i do mnie z tekstem - Panie, to się całe wahacze wymienia, bo są aluminiowe i pękają. A ja do niego: Jak Pan z młotem 5cio kilowym do tego podchodzi to się nie dziwię.

Oczywiście sprzedawca miał trochę racji, trzeba z tymi wahaczami uważać i nic na siłę, ale wszystko da się zrobić. Moim zdaniem, jeśli końcówka jest dobra i sztywna, a padła sama tuleja to jak najbardziej wymieniać samą tuleję.

Opublikowano

jestem po wymianie właśnie tych wachaczy.. w warsztacie powiedzieli ze nie podejma sie wymiany tuleji bo to bedzie lipa i przyjade zaraz na reklamacje bo tak sie nie powinno robic wiec wymienilem cale wachacze. cena za szt 250zl z allegro (Lemforder) czyli nie 900 (!!??) do tego wymiana 50zl za komplet wiec cena 550zl mysle do przyjecia zwlaszcza za org i spokuj na dłuższy czas ( a przynajmniej taka mam nadzieje;)

Opublikowano

Tuleje występują jako część zamienna więc są wymienne, ale pytanie jak ocenić stan sworzni. Zakładając, że moja fura dobija do 300k km wymienię tuleje, a za 5 minut rozklekoczą mi się sworznie i wahacze i tak będą do wymiany.

Ile u was kasują wymianę sworznia (od 1 szt.) w warsztacie mechanicznym z prasą? Cenę sworzni znam - pytanie ile biorą za robociznę?

Opublikowano

Tuleje występują jako część zamienna więc są wymienne, ale pytanie jak ocenić stan sworzni. Zakładając, że moja fura dobija do 300k km wymienię tuleje, a za 5 minut rozklekoczą mi się sworznie i wahacze i tak będą do wymiany.

Ile u was kasują wymianę sworznia (od 1 szt.) w warsztacie mechanicznym z prasą? Cenę sworzni znam - pytanie ile biorą za robociznę?

Bez wyjęcia wahacza nie ocenisz sworznia. Ale jak masz go na wierzchu to wyczujesz, czy chodzi ciasno czy już luźno. Jak chodzi luźno, ale nie ma jeszcze luzów to znak że za jakiś czas się wysypie. Jak jest ciasny to znaczy ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...