wladca_pierscieni Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 witam mam problem odkąd zalozylem gaz autko bierze mi olej teraz juz kolo 1l na 1500km niestety gaziarze którzy mi to montowali to partacze po vagowaniu wyskakiwały mi bledły mieszanka zbyt bogata/uboga (teraz juz to poprawiłem i jest spoko) czy mogą być to uszczelniacze albo wypalone zawory bo mam nadzieje ze to nie pierścienie jak to mogę sprawdzić
wladca_pierscieni Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 jest mozliwosc sprawdzenia tego bez rozbierania glowicy i czy jak zdejme glowice to musze ja planowac?
wojtekce Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 jest mozliwosc sprawdzenia tego bez rozbierania glowicy i czy jak zdejme glowice to musze ja planowac? na twoim miejscu zrobił bym sobie od razu remoncik głowicy,zawory,uszczelniacze,planowanie
gregory Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Hej! Zawory wyklucz bo od nieszczelnych zaworów to silnik nie bierze oleju tylko nie jedzie. Jeśli była za uboga mieszanka istnieje możliwość, że uszczelniacze zaworowe się nieco wypaliły po stronie wydechowej. Istnieje wiele sposobów sprawdzenia którą drogą ucieka olej z silnika bez potrzeby wydawania kasy na zbędne naprawy. Musiałbym tu chyba kilka stron napisać. Postaram się streścić i po kolei wszystko; czy auto dymi?? Jeśli tak jaki kolor ma dym. Kiedy dymi: zaraz po odpaleniu? czy na wolnych obrotach? czy podczas buta w podłogę?? To podstawowe pytania.
wladca_pierscieni Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Hej! Zawory wyklucz bo od nieszczelnych zaworów to silnik nie bierze oleju tylko nie jedzie. Jeśli była za uboga mieszanka istnieje możliwość, że uszczelniacze zaworowe się nieco wypaliły po stronie wydechowej. Istnieje wiele sposobów sprawdzenia którą drogą ucieka olej z silnika bez potrzeby wydawania kasy na zbędne naprawy. Musiałbym tu chyba kilka stron napisać. Postaram się streścić i po kolei wszystko; czy auto dymi?? Jeśli tak jaki kolor ma dym. Kiedy dymi: zaraz po odpaleniu? czy na wolnych obrotach? czy podczas buta w podłogę?? To podstawowe pytania. a wiec tak po kolei; auto nie dymi jedyne przy mocnym odgazowaniu pokazuje sie jasny prawe klarowny obłoczek (nie jest to na pewno kolor niebieski )ale jest to tak mi sie zdaje para i to na zimnym silniku na rozgrzanym jest jeszcze klarowniej pewno spytasz o wycieki silnik jest suchy jedyne kolektor ssący jest zapocony i jeszcze z pokrywy zaworów wychodzi rurka do gardziela gazownicy (PARTACZE) podczas montażu polamali ja i zgubili uszczelke tam gdzie zaznaczylem na czerwono i szaczy troszke olejem i jeszcze jedna sprawa jadac do Polski na wakacje po przejechaniu 1000km pokazalo mi mala ilości oleju(przed wyruszeniem w droge oczywiscie uzupelnlem stan) po wakacjach jezdząc spokojnie po miescie zroblem juz 1200km i nie ubyło więcej jak 100/200ml
kepasa Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 próbowałeś bardziej gęstego oleju? jaki masz przebieg? może już pora... poszykaj na forum, z tymi silnikami kilka osób miało problemy z "braniem" oleju...
wladca_pierscieni Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 próbowałeś bardziej gęstego oleju? jaki masz przebieg? może już pora... poszykaj na forum, z tymi silnikami kilka osób miało problemy z "braniem" oleju... przebieg 182 000
gregory Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Jeśli nie kopci na niebiesko to pierścienie można raczej wykluczyć. Jeśli silnik bierze aż tak dużo oleju to coś musiałoby nieźle nim lać. Jaki olej zalewasz? jak Kepasa zapytał już. Bo jeśli jakiś rzadki to może go ubywać. Mogłyby to być uszczelniacze, ale to tak jak mówię musiałyby lać olejem. Można to sprawdzić bez ściągania głowicy, odkręcając kolektory: ssący i wydechowy. Patrząc do kanałów w głowicy, jeśli uszczelniacze by puszczały to zawory byłyby "obcieczone" olejem, a powinny być suche. Na celownik wziąłbym najpierw wydechowe, bo mówisz że auto kopci na biało, a więc olej się nie spala całkowicie a być może jedynie częściowo w wydechu.
wladca_pierscieni Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Ostatnio lałem Castrol Magnatec 5W-40 przed tym był serwisowany to był 0W-40 (long time service) sprobuje zaglądnąć do zaworów od strony wydechu od kolektora ssącego będzie ciężko debil gazownik wkręcił tam dysze od gazu jaki olej polecacie w tym wypadku? czy cos takiego jak ceramizer by tu cos pomogl?
gregory Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Castrol to ogólnie syf. A 0W40 zdecydowanie za rzadki.
lipek 78 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 ja mam podobny problem jak kolega tzn.tez mi bierze olej ok.1l na 100km.tez nie kopci na zaden kolor no moze delikatnie na bialy ale to jest wyczuwalna bardziej para jak spalony olej.ja bym ci radzil sprawdzic cisnienie na cylindrach,to duzo powie.sprawdzilem u siebie i jest ponizej normy czyli raczej pierscienie do wymiany!
gregory Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 sprawdzilem u siebie i jest ponizej normy czyli raczej pierscienie do wymiany! Jak pierścienie puszczają to kopci na niebiesko.
wladca_pierscieni Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 akurat jestem kolo wymiany oleju sprobuje z 10W40 zobaczymy kolo 1500km czy to cos dało a te ceramizery mail ktoś kontakt z tym ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się